I
iiii
Vieras
Ihmettelen, kun täällä aina kerta toisensa jälkeen väännetään esim. raskausajan tekemisistä. Eikö päihteettömyys ole selvä asia kaikille muille paitsi niille, joilla on jotain ongelmia elämänhallinnan, itsekurin, vastuuntunnon tms . kanssa? Miksi päihteettömät jaksaa kerta toisensa jälkeen jauhaa noista asioista, aivan kuin kiillottaen omaa sädekehäänsä? Aivan kuin äitiys olisi yhtä kuin mitä tekee raskausaikana. Lapsen elämän pilaaminen on väärin, ikävää ja kaikkea muuta. Mutta se, millaisia äitejä olette, ei riipu vain raskausajasta. Äiti, joka ei käytä päihteitä, voi silti harjoittaa henkistä väkivaltaa vaikkapa, mikä horjuttaa lapsen psyykkistä kehitystä - jopa tajuamatta sitä itse. Varmistukaa, että ette asu lasitalossa ennen kuin heittelette niitä kiviä. Se, että ette polta tai juo raskaana, ei tee teistä vielä kaikkivoipaa äitiä.
Niin ja itse olen narkomaanin sisko (jäi aineisiin kiinni 14-vuotiaana). Siksi ehkä ottaa päähän tuo, että terveet, hyvässä parisuhteessa olevat jotka täällä päivä toisensa jälkeen haukkuvat, mollaavat ja arvottavat niitä, joilla on päihdeongelma. Parhaansa suurin osa päihteitä käyttävistä yrittää siinä vaiheessa kun raskaus tulee kuvioihin. Siskoni selvisi vieroitushoidon avulla raskausajasta ja olen siitä ylpeä. Nyt hän on kuivilla ja käy erilaisissa tukiterapioissa. En voi sietää sitä, kun siskoni taustan kuultua osa äideistä katsoo nenänvartta pitkin ja kokevat olevansa jotenkin parempia, vaikka heilläkin on kaikenlaista, mistä voisi kivittää. Esimerkiksi väkivaltaisia parisuhteita ja lapsen haukkumista ja mollaamista (joka on henkistä, johon on vaikea puuttua).
Niin ja itse olen narkomaanin sisko (jäi aineisiin kiinni 14-vuotiaana). Siksi ehkä ottaa päähän tuo, että terveet, hyvässä parisuhteessa olevat jotka täällä päivä toisensa jälkeen haukkuvat, mollaavat ja arvottavat niitä, joilla on päihdeongelma. Parhaansa suurin osa päihteitä käyttävistä yrittää siinä vaiheessa kun raskaus tulee kuvioihin. Siskoni selvisi vieroitushoidon avulla raskausajasta ja olen siitä ylpeä. Nyt hän on kuivilla ja käy erilaisissa tukiterapioissa. En voi sietää sitä, kun siskoni taustan kuultua osa äideistä katsoo nenänvartta pitkin ja kokevat olevansa jotenkin parempia, vaikka heilläkin on kaikenlaista, mistä voisi kivittää. Esimerkiksi väkivaltaisia parisuhteita ja lapsen haukkumista ja mollaamista (joka on henkistä, johon on vaikea puuttua).