Onko mielestäsi uuden elämän synnyttäminen tärkein tehtävä elämässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta ilman synnytystä ei noita lapsia olisi olemassa. Lajin säilymisen kannalta synnyttäminen on tärkeintä.
Väärin. Lapsi voidaan nykytekniikalla myös leikata kohdusta ulos. Synnyttäminen ei siis ole mitenkään välttämätöntä.

Nih, kyl vaan se on hienoa olla nainen.
party0033.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mutta ilman synnytystä ei noita lapsia olisi olemassa. Lajin säilymisen kannalta synnyttäminen on tärkeintä.
Väärin. Lapsi voidaan nykytekniikalla myös leikata kohdusta ulos. Synnyttäminen ei siis ole mitenkään välttämätöntä.

Niin, mutta jonkun täytää kantaa lapsi, koska keinokohtua ei ole vielä onnistuttu tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ei. Mutta sen jälkikasvun kasvattaminen kunnon kansalaisiksi ja toivottavasti voin itse kertoa kokemuksistani muille ilman saarnaamista.

Kunhan mun muksuista ei tulisi mätämunia jotka skitsahtavat kesken kauppareissun ja tappavat ihmisiä jne. Tuo ehkä on nyt tärkein tehtäväni. Siis opettaa lapsilleni kaiken mahdollisen mitä vain voi opettaa ja vieläpä siinä muodossa että ymmärtävät ja ottavat tosissaan.

Juu no ihmiskunnan säilyminen on siitä kiinni, ei omani... Sitä pointtia miettien vastasin. Ja itsehän sain kaikki 4 muksuani sektiolla. Ilman lääketiedettä olisin varmaan kuollut.

Niin, mutta jonkun täytää kantaa lapsi, koska keinokohtua ei ole vielä onnistuttu tekemään.
Keinokohtua ei vielä ole keksitty, mutta miten kauan kestää, kun keksitään? Voihan tässä käydä niinkin, että tulevaisuudessa naisia ei enää tarvita mihinkään. Sitä odotellessa riittää, kun miehet voi pitää riittävän määrän naisia koe-eläinlaboratorioissaan, joissa koe-eläinnaiset kantavat miehistä kloonattuja jälkeläisiä ;) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Keinokohtua ei vielä ole keksitty, mutta miten kauan kestää, kun keksitään? Voihan tässä käydä niinkin, että tulevaisuudessa naisia ei enää tarvita mihinkään. Sitä odotellessa riittää, kun miehet voi pitää riittävän määrän naisia koe-eläinlaboratorioissaan, joissa koe-eläinnaiset kantavat miehistä kloonattuja jälkeläisiä ;) ;)

Naisia tai naisten munasoluja tarvitaan aina...eihän kloonauskaan onnistu ilman munasoluja?

Naisia tai naisten munasoluja tarvitaan aina...eihän kloonauskaan onnistu ilman munasoluja?
Yhdellä naisella on paljon munasoluja, joten yksi nainen riittää lisäännyttämään monta miestä. Tämä on kyllä ihan älytön keskustelu, mutta menköön nyt juhannuksen kunniaksi

:)

Osa sitä, mutta ehkä tärkein on pystyä myös kasvattamaan niistä jälkeläisistä suhteellisen mallikelpoisia kansalaisia. Synnyttäminen luonnistuu melkein kaikilta naisilta, mutta haasteellisinta on kuitenkin se kasvatus!

Alkuperäinen kirjoittaja Villa Koira:
Osa sitä, mutta ehkä tärkein on pystyä myös kasvattamaan niistä jälkeläisistä suhteellisen mallikelpoisia kansalaisia. Synnyttäminen luonnistuu melkein kaikilta naisilta, mutta haasteellisinta on kuitenkin se kasvatus!

Oikeastaan se lapsen tekeminen on ihan yhtä tärkeää kuin sen synnyttäminen...se tekeminen on ehkä jopa tärkeämpää =) Mutta tietty se kasvatus on vielä tärkeämpää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Villa Koira:
Näinhän se on. Maailmassa on ihan kamala määrä naisia, jotka ovat kyenneet synnyttämään, mutta joilla ei ole ollut mitään kiinnostusta pitää huolta siitä synnyttämästään lapsesta. Synnyttäminen on luonnon "tekninen" toimenpide siinä missä siittäminenkin.

Mä lisään tähän vielä sen, että mun mielestä synnyttäminen tai lisääntyminen yleensäkään ei ole elämän tärkein tehtävä. Tärkeintä on se, miten kohtelee muita ja miten sen jokapäiväisessä elämässään konkreettisesti osoittaa. Jälleensyntymiseen uskovana sillä - ja vain sillä - on merkitystä, lapsilukumäärä on täysin yhdentekevä asia.

Ei minun mielestäni ole tärkeintä elämässä toimia synnytyskoneena. Olen synnyttänyt mutta silti elän myös omaa elämääni. Jos joku ajattelee olevansa olemassa vain ja ainoastaan lajin säilymisen vuoksi niin ei voi mitään. Jos näin olisi, tuskin ihmisille olisi kehittynyt aivoja joilla ajatella, kuvitella, tuntea yms..
Ja peesaan sitä kuka sanoi ettei tarkoitus ole joka vuosi pyöritellä jälkikasvua pihalle. Tarkoituksena taisi JOSKUS olla täyttää maata, ei YLIKANSOITTAA sitä. No, minkä luonto tekee, sen se myös korjaa.
Juhannuksia kaikille!!!

vastatakseni kysymykseen sanon että ei ole.
minusta synnyttämistäkin tärkeämpi tehtävä on lähimmäisen rakkaus.
toki synnyttäminen on tärkeää siksikin että muuten ei olisi ihmisiä joita rakastaa mutta synnyttäminen ei ole olennaista kun kaikki eivät sitä kuitenkaan tee tai saa omaa lasta.
Mutta kuitenkin jokainen rakastaa :D

jännä kysymys. en osaa oikein vastata. minulle se ei ole ollut koskaan tehtävä tai työ, tai velvollisuus ja pakko. mä olen tenhyt lapset rakkaudesta. ennemminkin mä ajattelisin eläimillä sen menevän noin, että niiden on pakko, jotta laji säilyisi

no ei oo..jos verrataan esim lapsen synnyttänyttä naista ja äiti-Teresaa, niin kyllä mun "pisteet" menee tuolle viimeksi mainitulle ;)

Toki lapsia synnyttäviä naisia tarvitaan, mut ei se synnyttäminen ketään paremmaksi tee.

No mä ajattelen niin että koska meitä on monenlaisia ja kaikki ei halua lapsia jne niin elämän tarkoitus mun mielestä on: nauttia elämästä omalla tavallaan kunhan ei satuta siinä muita :wave:
En usko et keretään sukupuuttoon kuolla vaikka annettas niille ei-lasta haluaville mahku olla oma ittensä. Sitä ennen kuollaan jo siihen että tuhotaan ite maapallo jalkojemme alta.

Tässä taas näkee kuinka turhaan ne yhteiskunnan varat pistetään.. Miksi pitää kehitellä keinoja raskautua ilman miestä? Mihin tarvitaan keino kohtua? Miksi pitää kloonata? Jokaiselle keinolle kun on jo omat tarkoituksensa olleet aikojen alusta asti..

Yhteistyössä