Onko mies itsekäs jos ei suostu tukemaan lapsen pitkää kotihoitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tul mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minustakin tässä tapauksessa äiti on itsekäs, jos ei anna isälle mahdollisuutta olla lapsen kanssa. Eikä se mikään maailman loppu ole jos 2v:n vie hoitoon. Se olis sit jo vähän eriasia, jos jompi kumpi vanhemmista ei suostuisi joustamaan niin ettei lasta tarvitse viedä hoitoon heti vanhempain vapaan loputtua. Kyllä isällä on ihan yhtäläinen oikeus viettää aikaa lapsen kanssa kuin äidilläkin! ja kuten joku jo sanoin, niin enemmän lapsi kärsii siitä ettei nää isäänsä ku ehkä viikonloppuisin, kuin siitä että menee hoitoon 2 vuotiaana

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
ei, koska isällä ihan yhtäläinen oikeus lapseensa kuin äidillä

Ei isällä eikä äidillä ole oikeutta lapseensa vaan lapsella on oikeus vanhempiinsa ja minusta on itsekästä molemmilta, jollei pysty järjestämään asiaa niin, että lapsi saa rauhassa kasvaa kotona!

Mua oiekasti harmittaa tän perheen puolesta kun vauva on vasta muutaman kuukauden ja äiti käyttää nyt jo aikansa sen valittamiseen kuinka mies vaatii hänen palaavan töihin lapsen ollessa 1,5v ja sitten pieni joudutaan laittamaan hoitoon jo 2v ikäisenä ja plää plää... Mun mielestä lapsi ja koko perhe kärsii enemmän tusota äidin natinasta kuin siitä että kotihoito jäisi vähän lyhyemmäksi, 2v on kuitenkin jo ihan eria asia päiväkodinaloituksessa kuin 1v.

Kukaan ei vaan meinaa uskaltaa sanoa kyseiselle naisella yhtään mitään vaikak seläntäkana useampikin pitää häntä itsekkäänä. Itse mä olen ollut varmaan ainoa joka on sanonut jotain miehen oikeudesta lapseen ja muuta, nyt olen sitten suurinpiirtein lasten vihaaja ja kotihoidon vastustaja!

Oma lapsi aloitti päiväkodissa 2,5v iässä ja ihan hyvin meni. Mielelläni olisisin antanut aloittaa vaikka sen puoli vuotta aiemminkin jos miehellä olisi ollut mahdollisuus tuollaiseen koti-isyyteen. Ei ollut mutta muuten teki välissä lyhennettyä työpäivää jotta sai olla lapsen kanssa kotona ja itse tein keikkatöitä. Kyllä meilläkin olisi miehen ylitöillä ollut mahdollisuus 3v kotihoitoon tai ylikin, mutten tosissaan pitänyt sitä sen arvoisena.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ei isällä eikä äidillä ole oikeutta lapseensa vaan lapsella on oikeus vanhempiinsa ja minusta on itsekästä molemmilta, jollei pysty järjestämään asiaa niin, että lapsi saa rauhassa kasvaa kotona!

Mut kumpi tässä on lapselle tärkeämpää:

3v kotihoito sillä edellytyksellä että isä tekisi jatkuvatsi ylitöitä eikä pajoa näkisi tätä vai 2v kotihoito niin että isällä olisi iltaisin aikaa lapselle ja voisi pitää myös osan hoitovapaista?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

3v kotihoito sillä edellytyksellä että isä tekisi jatkuvatsi ylitöitä eikä pajoa näkisi tätä vai 2v kotihoito niin että isällä olisi iltaisin aikaa lapselle ja voisi pitää myös osan hoitovapaista?

Tai 3 v kotihoito siten, että molemmat vanhemmat tekevät työtä, mutta eri vuoroissa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tai 3 v kotihoito siten, että molemmat vanhemmat tekevät työtä, mutta eri vuoroissa... :)

Toi on aika vaikea, jos ei mahdotonkin järjestää. Mahdoton jos molemmat tekee omia töitään ja muun alan töihin hakeutuminen ja pääseminen on sekin aika hankalaa. Enkä välttämättä pidä edes suositeltavana sitäkään että vanhemmat on niin erivuoroissa ettei kerkeä näkemään toisiaan.

Yhteistyössä