V
"vieras"
Vieras
Yli 30-vuotiailla ja yli 170 cm pitkillä on suurempi todennäköisyys saada kaksoset.Enkä kyllä ymmärrä, miten minun ikäni vaikuttaa tähän mitenkään?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Yli 30-vuotiailla ja yli 170 cm pitkillä on suurempi todennäköisyys saada kaksoset.Enkä kyllä ymmärrä, miten minun ikäni vaikuttaa tähän mitenkään?
Alkuperäinen kirjoittaja Öeyh;27309629:No mites mun miehellä on kaksoslapset (lasten äidin suvussa ei ole kaksosia eikä ole mieheni äidinkään suvussa) ja miehen isä on itse kaksonen. Miten se tässä tapauksessa äidiltä periytyy?
Alkuperäinen kirjoittaja Öeyh;27309629:No mites mun miehellä on kaksoslapset (lasten äidin suvussa ei ole kaksosia eikä ole mieheni äidinkään suvussa) ja miehen isä on itse kaksonen. Miten se tässä tapauksessa äidiltä periytyy?
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;27309634:No jos mummon serkut ovat kaksosia niin eipä se minun logiikallani lisää sinun todennäköisyyttäsi kaksosraskauteen. Eri asia jos mummosi itse olisi kaksonen, hänestähän sinä polveudut etkä serkuistaan, jotka sinulle ovat kovin kaukaista sukua jo, samoin kuin äitisi pikkuserkut.
Ei sillä ettet silti voisi saada kaksosia, mutta ei siihen noiden tietojen perusteella kohonnutta todennäköisyyttä ole.
Näin mäkin muistelisin kuulleeni. Että se kahden munasolun irtoaminen yhtäaikaa olisi periytyvä ominaisuus.
Tiedä sitten voisiko alkion jakutumiseenkin olla geenitasolla jotain perityviä ominaisuuksia.
Nyt pitäisi olla viikkoja siis 13+1. Hmm... Ehkä toivoa vielä on.
Haluaisko joku oikeesti kaksoset?? En oo kyllä ikinä kuullut että kukaan toivoisi kaksosia.
Haha, minusta se olisi paljon mukavampaa saada kerralla kaksi ja olla kädet täynnä vähän aikaa kuin se, että saataisiin vain yksi kerrallaan ja oltaisiin aina kädet täynnä.
Olen varmaan monen mielestä hullu, mutta rakastan lapsia ja eritoten sitä, että talossa on elämää enemmänkin.![]()
Meillä suvussa on jotakin ihmeellistä mutta minun mummollani on sisarukset jotka ovat kaksoset, minun mummoni sai kaksoset (äitini ei ole toinen näistä kaksosista) ja minä olen saanut kaksoisveljenehkä sattumaa, mutta voi olla myös periytyvää.
Haha, minusta se olisi paljon mukavampaa saada kerralla kaksi ja olla kädet täynnä vähän aikaa kuin se, että saataisiin vain yksi kerrallaan ja oltaisiin aina kädet täynnä.
Olen varmaan monen mielestä hullu, mutta rakastan lapsia ja eritoten sitä, että talossa on elämää enemmänkin.![]()
Et oo sitten niitä muita puolia ajatellut?
Mä en ainakaan ehdoin tahdoin haluais riskiraskautta, kaksosraskaus harvemmin on täysiaikainen, suuri riski keskosuuteen. Kun lapset syntyvät, sulla saattaa olla kädet täynnä kahden vammaisen lapsen hoidossa.
Onhan se kivaa juu saada kaksi kerralla, mutta siinä ei ole vain se puoli.