Niin se menee vähän niin, että hyvätuloiset antaa teille jo nyt hitommoisen loven _omastaan_, siitä mitään kiitollisuutta koskaan kuullut, mutta silti viedään tuhansia veroja kuukaudessa per hyvätuloinen. Nyt uusien leikkausten myötä teiltä ei suoranaisesti viedä mitään, annetaan vain vähemmän kun ei ole Suomella rahaa antaa, ei vain ole.
Luuletko, että suurin osa on sattumalta hyvätuloisia? Vielä lisääkö pitäisi saada. Bruttotulot "hyvätuloisella" saattaa kuulostaa "köyhän" mielestä hienolta, mutta epäkiitollisimmat aina unohtaa, kuinka iso osa siitä _nyt jo_ viedään. Lisäksi tuntemani hyvätuloiset meidän perhe mukana lahjoittaa joka kuukausi vapaaehtoisesti rahaa valitsemiin kohteisiin. Mutta me siat, hyvätuloiset lurjukset jotka vain riistää. Kyllä tuntuu kuule hienolta! Tekee entistä enemmän mieli antaa lisää niille joilla on vähemmän, kun mikään ei riitä ja senkin jälkeen mitä antaa, poljetaan vain enemmän. Oletteko koskaan ajatelleet miltä tuollainen tuntuu hyvätuloisista ihmisistä? Tuskin...
Suomalaiset on kiittämätöntä kansaa. Tuntuu että nekin, jotka käyttävät runsaasti yksityisiä, lahjoittavat rahaa, maksavat helvetisti veroja, luovat työpaikkoja ja maksavat kalleimman hinnan kaikesta, ovat enemmän kiitollisia niistä eduista mitä saavat(esim koulutus), kuin se joka saa kaiken ilmaiseksi, mutta kun ei riitä ei. Vielä vähän pitää nyhtää rahaa ulos muista ihmisistä.
Onko tosiaan ihan kauheaa ahneutta haluta pitää edes puolet omistaan?
Leikkaukset tietenkin koskevat myös minua, mutta olen tyytyväinen suurimpaan osaan niistä. Jatkan vielä vapaahetoisesti rahojen antamista, mutta en tiedä kauanko se edes kiinnostaa enää. Suomessa pohjasakkaa on hyvätuloiset, varakkaat ja rikkaat. Ainoa tuloluokka josta saa ihan vapaasti puhua todella rumasti ilman että juuri kukaan älähtää. Törkeää sanon minä. Rikkaiden lapsistakin saa jopa puhua, se ei ole kiusaamista mutta jos joku ilkkuu köyhästä lapsesta niin hitto mikä huuto alkaa... Joku ostaa lapselle kalliin iltapuvun vanhojentansseihin = köyhät kyykkyyn ja rikkaan perheen ylimielinen kakara joka ei koskaan opi rahan päälle.
Ja miten niin koskaan ei viedä hyvätuloisilta? Oletteko lukeneet leikkauslistoista ainoastaan iltalehdistä? Viime vuosina on kiristetty useammaltakin osalta hyvätuloisten lompakoista, ette sitten ole oikeasti edes perehtyneet? Kun ne leikkaukset eivät koskaan saisi koskea minua, minä haluan, minä minä minä. Niiltä muilta voi ottaa, niiltä kapitalistisioilta!
Muistuttaisin, että suomalaisilla on _edelleen_ todella hyvin asiat, toivottavasti leikataankin niin saattaa vielä elpyä lasku. Jotkut pienituloiset kuvittelevat, että heillä on jokin oikeus saada sama elintaso kuin keskituloisilla, mistä lie oppineet ajattelutavan? Keskituloisilla onkin pian sama elintaso kuin pienituloisilla, se on sellainen epäkohta mihin kiinnittäisin kyllä huomiota, mutta ei auta kuin äänestää.