Onko noloa jos on vanhat lastenvaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuilija

Vieras
Omistan hyväkuntoiset Emmaljungan lastenvaunut, ihan perusmalliset, alumiinirunkoiset, kankaat tummanvihreää yksiväristä, sekä tummanvihreäpohjaista pikkukukallista. Vaunut ovat siistit, ehjät ja puhtaat.Ostimme ne käytettynä, ovat arviolta noin 10 vuotta vanhat, mutta erittäin siistit.

Tässä kuva vastaavan mallisista vaunuista, meillä tosiaan vaan eriväriset.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=102722547

Olen tässä ihmetellyt, miksi tosi moni, varsinkin nainen, tuijottaa vaunujani pitkään. Onko se noloa, jos ei ole kalliit, ihan uusinta uutta olevat vaunut, vaan vähän vanhemmat, vai mikä ihme siinä on? En nyt aio uusia vaunuja ostaa ihan tuon takia, koska vaunut ovat todella hyväkuntoiset, mutta hieman vaan ihmetyttää. :-) Ilmeisesti vähän sama asia kuin jos ajaisi vanhalla Ladalla? :-))

Onhan se todellakin hemmetin noloa olla fiksu ja ymmärtää että kaiken ei tarvitse olla uusinta uutta ja kertakäyttötavaraa...
Mitäpä sitä muiden tyhmempien mielipiteistä välittämään...?

Vai onko sinulla itselläsi ongelma niiden kanssa?
Usein luullaan ihmisten tuijotavan juuri niitä asioita omissa jutuissa mitkä
itseään häiritsevät.
Ehkäpä ihmiset ovat vain ajatuksissaan eivätkä pätkääkään kiinnostuneita sinun vaunuistasi

Meillä on esikoiselle ostetut, yhdeksättä vuotta vanhat vaunut käytössä. Sitäkö ne ihmiset katsookin ihmetellen? Minä luulin, että meidän söpöä kuopusta :laugh:

Vitsit, noi on tosi hienot verrattuna meidän vaunuihin, jotka on 80-luvultaja siis TODELLA vanhanaikaiset... mutta ilmaiseksi saatiin :D

Jos meillä olis auto niin sekin olis luultavasti 80-luvun datsuni. Tai sitten turvallisuussyistä joku uudempi malli, mutta vain turvallisuussyistä. Mutta eihän turvallisuus ole mikään syy ostaa superhienoja uusia vaunuja, kyllä ne kelpaa vanhatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vai onko:
itseään häiritsevät.
Ehkäpä ihmiset ovat vain ajatuksissaan eivätkä pätkääkään kiinnostuneita sinun vaunuistasi

näin juuri!

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Onhan se todellakin hemmetin noloa olla fiksu ja ymmärtää että kaiken ei tarvitse olla uusinta uutta ja kertakäyttötavaraa...
Mitäpä sitä muiden tyhmempien mielipiteistä välittämään...?

Juu näin juuri ajattelen, ettei kaiken tarvitse olla uusinta uutta, kunhan on käyttökelpoista ja toimivaa. Rahaa ei ole paljon käytössä, sitäpaitsi kirppiksillä kiertely on kivaa.:-)

Itselläni on varmaan vuosimallia-90 vaunut. Sellaiset pastellin vihreät eikä niissä edes lue merkkiä. Enkä ole osannu edes hävetä. Lapseni kuudes joka niitä käyttää ja hyvin on kestäneet. :) Ei tullu mieleenkään ostaa uusia vain sen takia että eivät uusinta mallia.

itseään häiritsevät.

Tuo oli muuten aika osuvasti kirjoitettu! Itse mietin joskus tosiaan vähän liikaa mitä muut ajattelevat..:-(

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
itseään häiritsevät.

näin juuri!

Ihan samaa ajattelin. Ja mitä vanhemmaksi itse tulee, sitä paremmin ymmärtää, että 99 prosenttia ihimisistä ei ole pätkääkään kiinnostunut kenekään muun asioista kuin omistaan. Nuorena (jotenkin oletan ap:n nuorehkoksi) sitä kuvittelee maailman pyörivän siinä oman navan ympärillä - niin oman maailman kuin muidenkin maailmojen. Mikä suuri pettymys ja samalla helpotus, kun huomaa ettei niin olekaan :)

Ei ole noloa ja on hienoa että toiset käyttää vanhojakin, edellyttäen että ne on hyväkuntoisia (lue=ei esim. homeessa). Itse olen halunnut uudet lastenvaunut. Esikoisen vaunuja käytin vielä keskimmäisellä, mutta sitten kolmoselle ostin uudet, kun halusin sellaiset ns. tyttövaunut. Mutta eteenpäin myin ne meidän vanhat ja tyytyväisen näköinen käyttäjä niitä tuolla keskustassa on lykkinyt, kun olen nähnyt. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
itseään häiritsevät.

näin juuri!

Ihan samaa ajattelin. Ja mitä vanhemmaksi itse tulee, sitä paremmin ymmärtää, että 99 prosenttia ihimisistä ei ole pätkääkään kiinnostunut kenekään muun asioista kuin omistaan. Nuorena (jotenkin oletan ap:n nuorehkoksi) sitä kuvittelee maailman pyörivän siinä oman navan ympärillä - niin oman maailman kuin muidenkin maailmojen. Mikä suuri pettymys ja samalla helpotus, kun huomaa ettei niin olekaan :)

Hihhih näinhän se taitaa olla!! :-) Niin, ja en nyt niin kauhean nuori enää ole, ainakin ensisynnyttäjäksi iäkkään puoleinen, 36 v. :-)

Aika epävarma olen itsestäni, ja se taitaa tähän vaunuasiaankin heijastua..:-(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
itseään häiritsevät.

Tuo oli muuten aika osuvasti kirjoitettu! Itse mietin joskus tosiaan vähän liikaa mitä muut ajattelevat..:-(

Osaat analysoida itseäsi hienosti! Nyt vaan opettelemaan, ettet välitä toisten katseista tahi puheista.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
No minä taidan olla sitten aika snobi, mutta en kehtaisi vanhoilla vaunuilla ihmisten ilmoille mennä. Lapsen tavarat on kuitenkin se ykkönen, mihin satsaan.

Onnea valitsemallasi tiellä. Riittää peltoa kynnettäväksi, kun herrantertulle vain parasta.

Ei oo noloa.

Noloa on käyttää lapselle vaarallisia, jeesusteipillä korjattuja vaunuja, joissa on homeläiskiä tms. Tai ei ehkä varsinaisesti noloa, mutta välinpitämätöntä. Hyväkuntoisissa vanhemmissa vaunuissa ei ole mitään noloa.

Omilleni oon ostanut uudet, mutta hyväkuntoiset käytetytkin olisivat kelvanneet jos hinta-kuntosuhde olisi ollut passeli. Ei ollut.

No minä taidan olla sitten aika snobi, mutta en kehtaisi vanhoilla vaunuilla ihmisten ilmoille mennä. Lapsen tavarat on kuitenkin se ykkönen, mihin satsaan.

Meillä ei satsata niinkään lasten tavaroihin vaan tärkeimpiin lasten asioihin. :)

Mun on pakko tunnustaa et välillä katselen toisten vaunuja.Jollin on huono kuntoinen kulkupeli lapsellaan ja mietin törkeesti et eikö heillä ole varaa vai halua ostaa kunnollisia.Tai sitten jollain on tosi kivat tai jollain mun mielesthankalan näköset, ruman väriset...
Kyllä asiat jotka ovat itselle myös ajankohtaisia kiinnittävät huomiota...
Ehkä mun elämä on vaan niin tylsää että on pakko katsella myös toisia ihmisiä ;) Mut en pidä pahana sitä että rattailla on ikää.Itse ostan myös käytettynä tavaroita, kunhan on toimivia, hyvässä kunnossa ja meille sopivia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on esikoiselle ostetut, yhdeksättä vuotta vanhat vaunut käytössä. Sitäkö ne ihmiset katsookin ihmetellen? Minä luulin, että meidän söpöä kuopusta :laugh:

Aivan sama meillä.... tosin yhdistelmälle tuli nyt keväällä ikää 10v kun on esikolle ostettu. :D
mutta on meillä toi autokin kohta 20v...... :whistle:

itseään häiritsevät.

tai sit ne kattoo vauvaa

Alkuperäinen kirjoittaja :

Onnea valitsemallasi tiellä. Riittää peltoa kynnettäväksi, kun herrantertulle vain parasta.

Peesi! Meillä satsataan lapsessa muuhun kuin tavaraan...
Meidän esikoisen kiesit on nyt 8v vanhat ja taatusti ottaisin käyttöön mikäli tarvetta tulisi :) Aivan sama mitä muut ajattelee -vaunujen käyttöikä on kuitenkin niin lyhyt, että turhaa monia satasia niihin pistää jos vaihtoehtona täysin moitteettomat mutta vanhat ;)

Yhteistyössä