T
tuore äiti
Vieras
Siis tää on mun toinen lapsi, joten mun pitäis tietää.... mutta kun ensimmäinen oli koliikkilapsi, niin en oikein osaa verrata näitä kahta.
Meillä on siis 5 päivän ikäinen poika. Päästiin kotiin eilen. Poika vaan syö ja nukkuu. Hänet pitää herättää syömään 3 h välein, kertaakaan ei ole kotiintulon jälkeen oma-aloitteisesti herännyt syömään tai itkemään. Syö kerrallaan pullosta 40-60 ml (korviketta/pumpattua maitoa). Sen jälkeen yleensä kakkaa ja jatkaa unia.
Eli siis, onko normaalia että
a) vauva ei oma-aloitteisesti itse herää ollenkaan syömään
b) lapsi kakkaa lähes joka syönnin jälkeen (n. 5-7 kertaa päivässä)
c) vauva ei ole hereillä muuta kuin syöttöjen alan
Vauvalla oli verensokerit alhaalla sairaalassa, joten siksi olen ajatellut että olisi hyvä herätellä syömään tämä eka viikko tuon mainitsemani 3 h välein. Vai mitä mieltä?
Meillä on siis 5 päivän ikäinen poika. Päästiin kotiin eilen. Poika vaan syö ja nukkuu. Hänet pitää herättää syömään 3 h välein, kertaakaan ei ole kotiintulon jälkeen oma-aloitteisesti herännyt syömään tai itkemään. Syö kerrallaan pullosta 40-60 ml (korviketta/pumpattua maitoa). Sen jälkeen yleensä kakkaa ja jatkaa unia.
Eli siis, onko normaalia että
a) vauva ei oma-aloitteisesti itse herää ollenkaan syömään
b) lapsi kakkaa lähes joka syönnin jälkeen (n. 5-7 kertaa päivässä)
c) vauva ei ole hereillä muuta kuin syöttöjen alan
Vauvalla oli verensokerit alhaalla sairaalassa, joten siksi olen ajatellut että olisi hyvä herätellä syömään tämä eka viikko tuon mainitsemani 3 h välein. Vai mitä mieltä?