Onko normaalia (tyttöjen ystävyyssuhteista)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itse tämän kokenut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itse tämän kokenut

Vieras
Olen opiskelijatyttö ja nuori ja tänään juttelin erään ystävättäreni kanssa yläaste- ja lukioajoistamme. Esille tuli mm. se kuinka monella kaverillani (''kaverini'') ja luokkakaverillani (tyttöjä siis) oli tapana vitsailla ulkonäöstäni, esim. ''heh heh jos sinä ja tuo bussikuski (jolla oli todella iso nenä) menisitte naimisiin, kauhea millainen nenä lapselle tulisi, heh hee'' tai ''****:n hartiat on kuin ladonovet, hah haa'' tai ''älä astu mun varpaille, painat varmaan 100 kiloa, heh hee''. (voin muuten kertoa että olin ja olen normipainon alarajoilla, mutta painoni oli se josta paljon ''vitsailivat''. Toinen oli pituuteni, sillä olen lähes 180 cm pitkä)

Asialla olivat aina siis ystäväni tai kaverini, keltään tuntemattomalta en näitä kuullut. Ja nämä lauottiin aina yksitellen, ei siis missään kaveriporukassa seisten, vaan esim. kun olimme laukojan kanssa kahdestaan esim. bussissa, kävelemässä kouluun etc. Asialla ovat olleet myös usein aivan eri henkilöt, eli jotka eivät ole edes ystäviä/tunne toisiaan. Tämä jatkui koko yläasteen ja lukion ajan.

No, tämä ystävättäreni sanoi ettei tuollainen ole normaalia. En ole itsekään heittänyt tällaista läppää ystävilleni, mutta olen jotenkin aina ajatellut että tällaista tapahtuu ns. muillekin. Rupesin siinä jutellessa oikein miettimään ja muistin melkein heti yli 50 kommenttia joita lähes 20 eri henkilöä on sanonut viiden vuoden sisällä (miten tällaisia edes muistaakaan..!) Minulle tuli todella paha mieli kun ymmärsin kuinka jatkuvaa tämä vitsailu olikaan ja rupesin häpeäkseni itkemään ystäväni edessä. Mietin, johtuuko erittäin huono ulkonäkööni liittyvä itsetunto osittain tästä jatkuvasta vitsailusta?