Pitääkö teistä morsiusneidon/kaason olla naimaton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiira"

Vieras
Minusta pitää, ja siksi kieltäydyin "ystäväni" (oikeastaan enemmän kaverini) kaasopyynnöstä. Hän oli siis suunnitellut kahta kaasoa, ja tämä toinen on hänen työkaverinsa, naimaton, ja sitten minä. Mutta minä siis kieltäydyin, kun jotenkin itse miellän että kaason pitäisi olla naimaton, itse olen ollut jo melkein 10 vuotta naimisissa joten kaasous tuntui jotenkin vieraalta. Kaverini oli asiasta ihan ok, ei siinä mitään, mutta ei ollut itse tuollaisesta "säännöstä" kuullutkaan. Mielipiteitä?

:confused: Miksi ihmeessä morsiusneidon tai kaason pitäis olla naimaton? Älytön ajatus.
Miun parhaat ystävät olivat jo naimisissa kun mentiin naimisiin ja valitsin kaasoksi mieheni naimisissa olevan siskon,joka on läheinen ja ystävä miulle.=)
En olis ikinä voinut valita ketään muuta kaasoksi.

No en mä tiiä... Jotenkin oon vaan ymmärtänyt et siinä naimaton ystävätär auttaa ystäväänsä ja myöhemmin on sitten hänen oma vuoronsa. Eikös joku sellainen sanalaskukin ole (ainakin englanniksi), että "kolmasti kaaso, ei koskaan morsian" tjs.

Haha, en minä ainakaan asettaisi tuollaisia vaatimuksia omille mahdollisille kaasoilleni. :)
Tuntuisi ihan naurettavalta kun mitään järkiperustettakaan tuolle ei ole..

[QUOTE="Kiira";23048244]No en mä tiiä... Jotenkin oon vaan ymmärtänyt et siinä naimaton ystävätär auttaa ystäväänsä ja myöhemmin on sitten hänen oma vuoronsa. Eikös joku sellainen sanalaskukin ole (ainakin englanniksi), että "kolmasti kaaso, ei koskaan morsian" tjs.[/QUOTE]

Ei vaan kolmesti morsiusneito, ei koskaan morsian. Morsiusneidoista vain yksi voi olla kaaso, morsiusneitoja voi olla monta.

[QUOTE="vieras";23048308]Ei vaan kolmesti morsiusneito, ei koskaan morsian. Morsiusneidoista vain yksi voi olla kaaso, morsiusneitoja voi olla monta.[/QUOTE]

maid=maiden eli käytännössä naimaton (ja neitsyt)
Ap kysyi otsikossa myös morsiusneitoa.

No, en ole tuollaisesta säännöstä kyllä kuullut. Minulla oli yksi kaaso ja hän oli naimisissa. Itse olin kaasolleni aikanaan kaaso ja toki silloin itse naimaton siis. Mutta kyllä olisin ehkä hiukkasen loukkaantunut, jos olisi tuollaiseen vedoten kieltäytynyt tuosta tehtävästä "omalla vuorollaan".

Yhteistyössä