Onko seksikumppanieni määrä liian suuri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän hataraa logiikkaa tässä asiassa nyt. OMA KOKEMUKSENI (ei siis universaali totuus, ai että kun nää kaks menee välillä sekaisin) on se, että kokemukseni satunais-seksistä eivät ole jotain mitä hyvässä parisuhteessa lähdetään vielä oikein hakemaan lisää .:D. Ei niissä sinällään mitään vikaa ole, mutta parisuhde jas parisuhdeseksi on kyllä kokonaan toinen juttu. Mun päätäni ei myöskään mene pyörälle huomiosta tai imartelusta, ero rakkauden ja seksin välillä on todella selvä. En väitä etteivätkö ne olisi mahtava kaksikko, mutta lopulta kaksi täysin eri asiaa. Että ei mua kyllä pettämään saa pelkkää muna-mahdollisuutta vilauttamalla, olkoonkin vaikka hyväkin tyyppi! :D

Samaa mieltä. Plus samaa on sanonut puoliskoni. Että ennemin sitä jotain satunnaista vosua lykkää kuin hanskaan hakkaa, mutta on se sinkkuilu aika tyhjää ja miksi nähdä vaivaa vonkaamalla jotain vosua baarissa ja ottaa sen riskin, että saa panna puolikuollutta lahnaa (toki siinä on sekin mahdollisuus, että löytyy tajunnanräjäyttävä tapaus, mutta mitä itse olen satunnaisseksiä harrastanut ja miespuolisten kavereidenkin kanssa asiasta puhunut, niin kyllä se aika harvoin ensimmäisillä yhteisillä yhdyntäkerroilla mitään tajunnanräjäyttävää on) kun tietää 100% varmaksi että kotona saa hyvää seksiä just niin paljon kun haluaa, uskaltaa ehdottaa erikoisempiakin juttuja, voi vetästä takaapäin pikaiset tai rakastella tuntikausia...

Että kyllä se seksi rakkaussuhteessa on IIIIIHAN eri tasolla kuin satunnaissuhteessa mutta aina se huonompikin seksi kumppanin kanssa käteenvedon voittaa...

Oliko ap 30 -vuotias. Jos seksi on alkanut 15 -vuotiaana, seksiaikaa on ollut 15 vuotta. Eli kolme kumppania per vuosi abouttiarallaa. Ei kovin paljon. Mutta tarvitaan tarkempaa tietoa yhdyntätiheydestä; onko kyseessä yhden illan kumppanit vai vaihtuvat seuraustelukumppanit. Pitkä- vai lyhytaikaisia kumppaneita? Satunnaisesti baarista bongattuja vai naapurin kanssa vehtailuja?

Aika kiinnostavaa myös tämä ilmiö, että äkkiä se onkin paheksuttavaa, että TIEDÄN monenko kanssa sitä seksiä on tullut harrastettua. :D

Mistä sinä sellaisen tulkinnan teit? Ei se ainakaan minusta mitenkään paheksuttavaa ole. Minusta se on vain kummallista. En minä ainakaan pidä kirjaa seksikumppaneistani noin tarkasti, mutta en minä paheksu niitä, jotka laskevat tarkasti. Jotain merkitystähän tuolla laskemisella ihmiselle silti on. Se tulikin jo selväksi; illan vieton iloksi.

42 seksikumppania ei todellakaan ole paljon ihmiselämän aikana kun asiaa vähänkään ajattelee...Neljässä vuodessa tuo tarkoittaisi alle kertaa kuukaudessa ja itselle sinkkuvuosina ei se todellakaan olisi riittänyt.
Nämä on tietysti vain minun aatoksiani, mun puolesta sekstatkaa tai olkaa sekstaamatta aivan vapaasti..

Alkuperäinen kirjoittaja höhhäh;26274634:
Oliko ap 30 -vuotias. Jos seksi on alkanut 15 -vuotiaana, seksiaikaa on ollut 15 vuotta. Eli kolme kumppania per vuosi abouttiarallaa. Ei kovin paljon. Mutta tarvitaan tarkempaa tietoa yhdyntätiheydestä; onko kyseessä yhden illan kumppanit vai vaihtuvat seuraustelukumppanit. Pitkä- vai lyhytaikaisia kumppaneita? Satunnaisesti baarista bongattuja vai naapurin kanssa vehtailuja?

:D En kyllä nyt ymmärrä mihin sitä tarkempaa tietoa niin hirveästi tarvitaan.:D Tai no jaa, onhan entiset poikaystävät kyllä eri tasolla kuin noi muut kumppanit. Sinne mahtuu yhden illan juttuja, seksisuhteita, tapailusuhteita, rakastajia (En nyt tarkoita tällä toista miestä, vaan sitä että tunteitakin on ollut mukana), kertaluontoisia, lyhyitä ja pidempiä juttuja :D

Pakko vielä palata tähän mielenkiintoiseen aiheeseen. Sanoit ap, että jos seksuaalihistoriat ovat olleet kovin erilaiset, se voi aiheuttaa epävarmuutta toisessa. Tarkentaisitko. Itse ajattelen, että jos itselläni olisi ollut lukuisia seksisuhteita ja kumppanilla vain harvojen, tärkeiden, rakastettujen ihmisten kanssa, olisin epävarma. Miksi minä olen jakanut jotain arvokasta itsestäni joka toiselle pyytäjälle, kun taas kumppanini on osannut valita ne arvokkaat? Vai mitä tarkoitit epävarmuudella?

Alkuperäinen kirjoittaja höhhäh;26274645:
Mistä sinä sellaisen tulkinnan teit? Ei se ainakaan minusta mitenkään paheksuttavaa ole. Minusta se on vain kummallista. En minä ainakaan pidä kirjaa seksikumppaneistani noin tarkasti, mutta en minä paheksu niitä, jotka laskevat tarkasti. Jotain merkitystähän tuolla laskemisella ihmiselle silti on. Se tulikin jo selväksi; illan vieton iloksi.

Niin, en tarkoittanutkaan juuri sinun kommenttiasi. Mutta on tuonne tullut muitakin joista voi rivien välistä lukea jotain muuta.

:D En kyllä nyt ymmärrä mihin sitä tarkempaa tietoa niin hirveästi tarvitaan.:D Tai no jaa, onhan entiset poikaystävät kyllä eri tasolla kuin noi muut kumppanit. Sinne mahtuu yhden illan juttuja, seksisuhteita, tapailusuhteita, rakastajia (En nyt tarkoita tällä toista miestä, vaan sitä että tunteitakin on ollut mukana), kertaluontoisia, lyhyitä ja pidempiä juttuja :D

Voi avata tätäkin näkökulmaa omalta kannaltani. Minusta on 42 seksikumppania on paljon, jos ne ovat olleet esim. viikon sisällä. Huorallahan näin voisi ollakin. Se ei ole paljon, jos kyseessä on esim. 82-vuotias mummeli, joka on silloin tällöin elämänsä aikana ilokseen paneskellut. Kysyithän sitä, että onko paljon. Toki ajanjaksolla on merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja höhhäh;26274667:
Pakko vielä palata tähän mielenkiintoiseen aiheeseen. Sanoit ap, että jos seksuaalihistoriat ovat olleet kovin erilaiset, se voi aiheuttaa epävarmuutta toisessa. Tarkentaisitko. Itse ajattelen, että jos itselläni olisi ollut lukuisia seksisuhteita ja kumppanilla vain harvojen, tärkeiden, rakastettujen ihmisten kanssa, olisin epävarma. Miksi minä olen jakanut jotain arvokasta itsestäni joka toiselle pyytäjälle, kun taas kumppanini on osannut valita ne arvokkaat? Vai mitä tarkoitit epävarmuudella?

Äkkiseltään tuon voisi ajatella toisinpäin.

Tästä kommentista paistaa nyt vähän läpi se, että et ole harrastanut kovinkaan vilkasta sukupuolielämää, ja arvostat omia valintojasi. Se on ihan jees. Mutta me jokainen tehdään omat valintamme, ja JOS olisit sellainen ihminen, joka on ollut monenkin kanssa, se olisi silloin myös oma valintasi, ja silloin suhtautumisesi seksiin ei ehkä olisi niin romanttinen. En nyt tarkoittanut mitään pahaa yhdelläkään lauseella tässä.

Kyllä se vähän on niin, että monet haluavat kumppaniltaan sopivasti kokemusta, mutta tarpeeksi vähän vertailukohtia. Toiset ovat myös mustasukkaisempaa sorttia kuin toiset. En tarkoittanut tällä ollenkaan esimerkiksi kateutta siitä että toisella on ollut enemmän kumppaneita.

Oon varmaan ahdasmielinen, mutta mulle tulee likainen olo sellaisten ihmisten puolesta, joilla on ollut kymmenittäin seksikumppaneita :x

Ihan turhaan sulle tulee likainen olo. Ei se seksikumppanien määrä tee kenestäkään likaista, ihan samalla tavalla sitä seksiä harrastetaan oli niitä kumppaneita sitten 10 tai 50. Toisella saattaa vaan olla pidempi sinkkuaika takana ja aika hankala on 25-vuotiaana todeta, että hetkinen nyt alkaa olla seksikumppaniluku täynnä joten odotanpa että pääsen naimisiin ennen kuin nautin omasta seksuaalisuudestani kenenkään muun kanssa.

Itselläni on about 15 seksikumppania ja niitä voisi hyvinkin olla se 40 jos olisin ollut sinkkuna enemmän. Mielestäni menevä ihminen ehtii hyvinkin tehdä sen 3 suhdeyritelmää vuodessa, eli ei tarvitse edes harrastaa seksiä känniääliöiden kanssa, vaan voi harrastaa seksiä niiden miesten kanssa ketä tapailee.

Se ei tee kenestäkään vähemmän likaista ihmistä, jos on sattunut tapaamaan sen oikean nuorena. Eikä sekään, että sinkkuna ollessa ei ole ollut tarjontaa hyvistä miehistä, kehen olisitte tunteneet seksuaalista ja psyykkistä vetoa. Nämä nyt on ne kaksi syytä, miksi minä uskon, että toisilla ei ole kymmeniä kumppaneita.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26274660:
42 seksikumppania ei todellakaan ole paljon ihmiselämän aikana kun asiaa vähänkään ajattelee...Neljässä vuodessa tuo tarkoittaisi alle kertaa kuukaudessa ja itselle sinkkuvuosina ei se todellakaan olisi riittänyt.
Nämä on tietysti vain minun aatoksiani, mun puolesta sekstatkaa tai olkaa sekstaamatta aivan vapaasti..

Mutta toisaalta, aika huono tuuri pitää olla ja tarkka seula, että tuosta määrästä ei jämähdä kenenkään kanssa rakkaussuhteeseen. Ehkä se joillekin on vain tarkoituskin, jakaa toosaa maailmalla ja hankkia kokemuksia.

Itse ajattelen, että jos itselläni olisi ollut lukuisia seksisuhteita ja kumppanilla vain harvojen, tärkeiden, rakastettujen ihmisten kanssa, olisin epävarma. Miksi minä olen jakanut jotain arvokasta itsestäni joka toiselle pyytäjälle, kun taas kumppanini on osannut valita ne arvokkaat?

Jos seksi sinusta tuntuu siltä, että jaat itsestäsi jotain arvokkaita palasia pois, niin et ehkä ole ollut kovin kunnioittavien miesten kanssa sängyssä ja etkä varsikaan oikeista syistä? Olet siis ne vähäisetkin miehet valinnut huonosti.

Normaalisti seksi tuntuu siltä, että sä haluat sillä hetkellä nauttia sen toisen ihmisen läheisyydestä ja tuottaa sille sekä itselle mielihyvää. Ei siltä, että sinun omasta itsestä pirstotaan palasia. Vaikka kumppaneita olisi ollut kymmeniä, ei se tarkoita sitä, että ei olisi valittu hyviä kumppaneita. Toisille sitä tarjontaa niistä hyvistä miehistäkin riittää vähän enemmän kuin toisille..

• Tykkää
Reactions: Sanna80
[QUOTE="Vieras";26274737]Mutta toisaalta, aika huono tuuri pitää olla ja tarkka seula, että tuosta määrästä ei jämähdä kenenkään kanssa rakkaussuhteeseen. Ehkä se joillekin on vain tarkoituskin, jakaa toosaa maailmalla ja hankkia kokemuksia.[/QUOTE]

Oi kuule! mitä ihania miehiä, ja intohimoa ja ihastuksia ja rakkauttakin tuohon määrään mahtuu! 'Ikisinkuuteni' ei tarkoita sitä etteikö minulla ikinä olisi ollut poikaystäviä, mutta enää en lähde perustamaan parisuhdetta kovinkaan helposti. Mutta ei se rakastumisia estä. <3

• Tykkää
Reactions: Sanna80
[QUOTE="AMa";26274767]Jos seksi sinusta tuntuu siltä, että jaat itsestäsi jotain arvokkaita palasia pois, niin et ehkä ole ollut kovin kunnioittavien miesten kanssa sängyssä ja etkä varsikaan oikeista syistä? Olet siis ne vähäisetkin miehet valinnut huonosti.

Normaalisti seksi tuntuu siltä, että sä haluat sillä hetkellä nauttia sen toisen ihmisen läheisyydestä ja tuottaa sille sekä itselle mielihyvää. Ei siltä, että sinun omasta itsestä pirstotaan palasia. Vaikka kumppaneita olisi ollut kymmeniä, ei se tarkoita sitä, että ei olisi valittu hyviä kumppaneita. Toisille sitä tarjontaa niistä hyvistä miehistäkin riittää vähän enemmän kuin toisille..[/QUOTE]

Sanoinko, että jaa jotain arvokkaita PALASIA POIS. Ehei, sanoin, että jaan itsestäni jotain arvokasta. Voin jakaa myös ajatuksia, tunteita, ruumistani, sieluani jne. Outoja tulkitsijoita koko ketjua täynnä :) Jos minä jaan mielipiteitä (tai ruumistani), niin ei se toinen niitä mielipiteitä ota minusta pois. Ne jää ihan minuun, ja minä otan sen toisen ihmisen itseeni ruumiillisesti. Mutta ehkä tässä on juuri tämä tulkintaongelma taas.

[QUOTE="Vieras";26274737]Mutta toisaalta, aika huono tuuri pitää olla ja tarkka seula, että tuosta määrästä ei jämähdä kenenkään kanssa rakkaussuhteeseen. Ehkä se joillekin on vain tarkoituskin, jakaa toosaa maailmalla ja hankkia kokemuksia.[/QUOTE]
Itsellä tuossa määrässä oli toki ihastumisia (minulla ja/tai kumppanilla) ja yksi avioliittokin.

Tästä kommentista paistaa nyt vähän läpi se, että et ole harrastanut kovinkaan vilkasta sukupuolielämää, ja arvostat omia valintojasi. Se on ihan jees. Mutta me jokainen tehdään omat valintamme, ja JOS olisit sellainen ihminen, joka on ollut monenkin kanssa, se olisi silloin myös oma valintasi, ja silloin suhtautumisesi seksiin ei ehkä olisi niin romanttinen. En nyt tarkoittanut mitään pahaa yhdelläkään lauseella tässä.

Kyllä se vähän on niin, että monet haluavat kumppaniltaan sopivasti kokemusta, mutta tarpeeksi vähän vertailukohtia. Toiset ovat myös mustasukkaisempaa sorttia kuin toiset. En tarkoittanut tällä ollenkaan esimerkiksi kateutta siitä että toisella on ollut enemmän kumppaneita.

miten tästä voi paistaa läpi, että en ole harrastanut kovinkaan vilkasta sukupuolielämää? Päinvastoin, itselläni on ollut vilkkaampi sukupuolielämä kuin miehelläni ja se harmittaa minua. Minä tunnen tai oikeastaan tunsin suhteemme alussa epävarmuutta siitä, että hän oli ollut sekusaalisesti aktiivinen vain parisuhteessa, kun taas minä inhimillisissä himoissani olin ollut se aktiivinen antaja myös yhden illan suhteissa. Mieheni kanssa olen alkanut nähdä koko seksielämän toisin: se mikä itsessä on arvokasta, kannattaa jakaa vain sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa ja jonka kanssa haluaa jakaa itsensä kokonaan, kaikkine ominaisuuksineen. Toivottavasti sinäkin pääset sellaiseen suhteeseen joskus!

Onhan toi 40 net oikeesti hirveä määrä. Ja riskit varmasti sievoiset.

Mutta en kannata valehtelua. Jos mies susta välittää, ei sillä lukumäärällä ole mitään merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja hähhän;26274821:
miten tästä voi paistaa läpi, että en ole harrastanut kovinkaan vilkasta sukupuolielämää? Päinvastoin, itselläni on ollut vilkkaampi sukupuolielämä kuin miehelläni ja se harmittaa minua. Minä tunnen tai oikeastaan tunsin suhteemme alussa epävarmuutta siitä, että hän oli ollut sekusaalisesti aktiivinen vain parisuhteessa, kun taas minä inhimillisissä himoissani olin ollut se aktiivinen antaja myös yhden illan suhteissa. Mieheni kanssa olen alkanut nähdä koko seksielämän toisin: se mikä itsessä on arvokasta, kannattaa jakaa vain sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastaa ja jonka kanssa haluaa jakaa itsensä kokonaan, kaikkine ominaisuuksineen. Toivottavasti sinäkin pääset sellaiseen suhteeseen joskus!

Ahaa selvä, no hyvä niin! :) Itsehän ajattelen että seksiä harrastaessa myös saadaan jotain.

Minäkin tulkitsen hieman tätä ketjua: ap on nuori, ei enää biologiselta iältään, vaan psyykkiseltä. Hän on iloinen ja ylpeä sukupuolikumppaniensa määrästä, ja nauttii siitä, että kuvittelee herättävänsä niiden määrällä paheksuntaa. En oikein kuitenkaan ymmärrä aloitusviestin motiivia: miksi kysellä muilta, onko määrä paljon vai ei, koska itse kuitenkin on siitä selvästi ylpeä ja määrään tyytyväinen ja aikoo jatkaa samaa rataa. Go for it!

En ymmärrä mitä merkitystä seksikumppanien määrällä on. Itseasiassa en tiedä oman mieheni lukumääriä eikä hän tiedä minun. Paljon kaikesta keskustelemme ja keskustelimme. Mutta mitään mielenkiintoa toisemme "seksihistoriaan" ole ollut. Pääasia kai, että homma toimii ja molemmat nauttii.

Yhteistyössä