Onko seksikumppanieni määrä liian suuri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hähöh;26274871:
Hyvässä suhteessa tulet huomaamaan, että hyvässä seksissä ei ole kyse ANTAMISESTA tai SAAMISESTA, vaan JAKAMISESTA. Yhteisestä jakamisesta. Yhdynnästä.

Älä puhu kuin omasta puolestasi. Kyllä minustakin seksissä on paljolti kyse myös antamisesta ja saamisesta! "Hyvässä suhteessa tulet huomaamaan..." Voiko alentavammin enää kirjoittaa?

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26274920:
Älä puhu kuin omasta puolestasi. Kyllä minustakin seksissä on paljolti kyse myös antamisesta ja saamisesta! "Hyvässä suhteessa tulet huomaamaan..." Voiko alentavammin enää kirjoittaa?

Päästessänne eroottisessa elämässä ylemmälle tasolle ymmärrätte, mitä tarkoitan .Toivon teille niin käyvän. Tuo "antoko se sulle", "saitko siltä", on teinitason seksielämää.

Alkuperäinen kirjoittaja höhhäh;26274941:
Päästessänne eroottisessa elämässä ylemmälle tasolle ymmärrätte, mitä tarkoitan .Toivon teille niin käyvän. Tuo "antoko se sulle", "saitko siltä", on teinitason seksielämää.

Muuttuuko Suomen kielikin sitten siinä vaiheessa jotenkin sakramentilliseksi, jossa vain tiettyjä, riittävän pyhiä sanoja voi käyttää?

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Sanna80
Olen itse 22 ja useammalla suunnilleen saman ikäiselläni kaverilla on noin 20 seksikumppania ollut, joten ei tuo minun mielestä ole suuri.. Itselläni on 12, mutta olen nyt seurustellut muutaman vuoden :)

Muuttuuko Suomen kielikin sitten siinä vaiheessa jotenkin sakramentilliseksi, jossa vain tiettyjä, riittävän pyhiä sanoja voi käyttää?

Eihän toki. Mutta kieltämättä kielellisillä ilmaisuilla on merkitystä. Ne viestivät käyttäjänsä ajattelun tasosta. Jos on vielä antamis-saamistasolla, se näkyy kielenkäytössä. Kun eroottisessa elämässä pääsee seuraavalle tasolle, ilmaisukin muuttuu. Mitä ylempänä ollaan, sen ylevämpiä ovat tietysti käsitteet, joilla puhutaan. Ne eivät välttämättä ole sakramentillisia, koska sakramenttihan on varsinaisesti rituaali. Kyseessä ei toki ole ritaali, vaan yhdyntä, kahden ihmisen yhteenkietoutuminen, kokemus siitä, että sinä ja minä menetään. Enää ei voi kuin jakaa. Toivon, mahdollisimman monen pääsevän tälle eroottisen elämän tasolle, koko materiaalinen todellisuus avautuu uudella tavalla!

mulla on aikalailla sama määrä mutten tosissaan ole miehelle kertonut sitä, kun on kysynyt olen sanonut että enpä ole laskenut :) mun mielestä tuo ei miehelleni kuulu..

Alkuperäinen kirjoittaja hähhöh;26275044:
Eihän toki. Mutta kieltämättä kielellisillä ilmaisuilla on merkitystä. Ne viestivät käyttäjänsä ajattelun tasosta. Jos on vielä antamis-saamistasolla, se näkyy kielenkäytössä. Kun eroottisessa elämässä pääsee seuraavalle tasolle, ilmaisukin muuttuu. Mitä ylempänä ollaan, sen ylevämpiä ovat tietysti käsitteet, joilla puhutaan. Ne eivät välttämättä ole sakramentillisia, koska sakramenttihan on varsinaisesti rituaali. Kyseessä ei toki ole ritaali, vaan yhdyntä, kahden ihmisen yhteenkietoutuminen, kokemus siitä, että sinä ja minä menetään. Enää ei voi kuin jakaa. Toivon, mahdollisimman monen pääsevän tälle eroottisen elämän tasolle, koko materiaalinen todellisuus avautuu uudella tavalla!

Olet siis sitä mieltä, että minä olen eroottisesti (vai kenties ajettelussani?) alemmalla tasolla kuin sinä, kun mielestäni seksiin liittyy myös antamisen ja saamisen kokemuksia? Ja kun pystyn puhumaan seksistä seksinä, en vain jumalallisena kohtaamisena.

Palsta ei lakkaa yllättämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja hähhöh;26275044:

P.S. Sinun ajattelun tasosi arvioisin korkeintaan seiskaksi. Jos kerran kielellinen ilmaisu viestii käyttäjänsä ajattelun tasosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26275067:
Olet siis sitä mieltä, että minä olen eroottisesti (vai kenties ajettelussani?) alemmalla tasolla kuin sinä, kun mielestäni seksiin liittyy myös antamisen ja saamisen kokemuksia? Ja kun pystyn puhumaan seksistä seksinä, en vain jumalallisena kohtaamisena.

Palsta ei lakkaa yllättämästä.

Sinusta en tiedä. Pitäisi kuulla laajemmin ilmaisuasi ja tapaasi kertoa seksielämästäsi. Mutta ainakin ap:n ilmaisusta kuultaa läpi, että vielä ollaan perinteisellä seksielämän tasolla, antamassa ja saamassa mielihyvää, nautintoa, pimpsaa, kikulia jne. Seuraavalla tasolla yhteensulautumisen kokemus on niin suurta, että mielihyvää jaetaan kahdenkeskisesti. Hienoa, että palsta on avannut sinulle uuden yllätyksellisen puolensa!

Alkuperäinen kirjoittaja hähhöh;26275092:
Sinusta en tiedä. Pitäisi kuulla laajemmin ilmaisuasi ja tapaasi kertoa seksielämästäsi. Mutta ainakin ap:n ilmaisusta kuultaa läpi, että vielä ollaan perinteisellä seksielämän tasolla, antamassa ja saamassa mielihyvää, nautintoa, pimpsaa, kikulia jne. Seuraavalla tasolla yhteensulautumisen kokemus on niin suurta, että mielihyvää jaetaan kahdenkeskisesti. Hienoa, että palsta on avannut sinulle uuden yllätyksellisen puolensa!

No, kuten sanoin, minusta seksiin kuuluu kokemuksina myös antaminen ja saaminen. Hienoa ja huvittavaa, että pystyt sellaisista seikoista tulkitsemaan ajatteluni tasoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26275089:
P.S. Sinun ajattelun tasosi arvioisin korkeintaan seiskaksi. Jos kerran kielellinen ilmaisu viestii käyttäjänsä ajattelun tasosta.

Niin, tämä ilmaisusi kertoo, että olet vielä kovin, kovin sidottu kouluarvosanoihin ja ylipäänsä koulun välittämään arvomaailmaan. Ikään kuin joku seiska sinänsä kertoisi mitään kellekään muulle kuin länsimaiselle, Suomessa normiperuskoulunsa käyneelle tallaajalle (esim. Steiner-koulussa ei käytetä noita perinteisiä arvosanoja). Hinduthan ovat eroottisen elämän edelläkävijöitä - luepa vaikka Kama Sutraa - näkemyksesi seksielämästä uudistuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26275099:
No, kuten sanoin, minusta seksiin kuuluu kokemuksina myös antaminen ja saaminen. Hienoa ja huvittavaa, että pystyt sellaisista seikoista tulkitsemaan ajatteluni tasoa.

Voi Lilii lisänimetön, luehan vastaukseni uudelleen. Sanoin juuri, että sinusta en tiedä. Pitäisi kuulla enemmän ilmaisuasi. Onko sinulla luetun ymmärtämisen ongelmaa? Siihen löytyy monelaisia apuja myös aikuisille. Tämä palsta voi pahentaa sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26275067:

Ja se, että rakkaussuhteessa on rakasteluakin, on todellista yhteenkuuluvuutta ja sitoutumista, tunnetta ja hekumaa, on meillä ainakin antamista ja saamistakin.

[QUOTE="vieras";26275157]Tästäkin aiheesta palstan äiti-ihmiset saivat oikein mojovan riidan aikaiseksi.:D[/QUOTE]

Riidan? Keskusteluahan tässä käydään. Tees-antiteesi-synteesi, ymmärräthän. Erilaiset näkemykset eivät ole toisiaan poissulkevia ristiriitaisinakaan, vaan ne voi nähdä toisiaan täydentävinä.

Alkuperäinen kirjoittaja hähhöh;26275177:
Riidan? Keskusteluahan tässä käydään. Tees-antiteesi-synteesi, ymmärräthän. Erilaiset näkemykset eivät ole toisiaan poissulkevia ristiriitaisinakaan, vaan ne voi nähdä toisiaan täydentävinä.

Ai tää on teidän tapa keskustella. Tuskin haluan nähdä kun te riitelette...

Taidat aika herkästi antaa jos vaan joku pyytää :O

Nämä on aina niin huvittavia kommentteja. :D Se, että on ollu usiempi kumppani kuin yksi ei tarkoota sitä, että kelpuuttaa kenet vain.

Ja ei, ei tarvitte ruveta vikisemään mun kumppanien määrästä. Niitä on ollut vähemmän kuin ap:lla ja ikää mulla on kolme vuotta enemmän kuin ap:lla. Mulla on kuitenkin ollut parisuhteita ja ap:n tekstistä sai kuvan, että hänellä ei niitä pahemmin ole ollut.

[QUOTE="vieras";26275257]Ai tää on teidän tapa keskustella. Tuskin haluan nähdä kun te riitelette...[/QUOTE]

Niin, Suomessa ei ymmärretä ilmaisua "debate" lainkaan. Aina täytyy vain nyökytellä ja hymistellä hyväksyvästi, muuten riidellään tai ollaan ainakin lähellä riitaa. Monissa muissa länsimaissa käydään intensiivistäkin keskustelua ilman, että se luokitellaan heti riidaksi tai riitelyksi. Ikävää.

Alkuperäinen kirjoittaja höhhäh;26274667:
Pakko vielä palata tähän mielenkiintoiseen aiheeseen. Sanoit ap, että jos seksuaalihistoriat ovat olleet kovin erilaiset, se voi aiheuttaa epävarmuutta toisessa. Tarkentaisitko. Itse ajattelen, että jos itselläni olisi ollut lukuisia seksisuhteita ja kumppanilla vain harvojen, tärkeiden, rakastettujen ihmisten kanssa, olisin epävarma. Miksi minä olen jakanut jotain arvokasta itsestäni joka toiselle pyytäjälle, kun taas kumppanini on osannut valita ne arvokkaat? Vai mitä tarkoitit epävarmuudella?

Mä olen ainakin epävarma sen takia, koska komemusta ei ole ja miehet olettaa että yli 30 vuotias on jo melkoisen kokenut.. Ja sitten olen epävarma senkin takia, että mies tietysti rupeais vertailemaan, että entiset panot on niin ja niin paljon parempia kun minä koska ne ovat olleet kokeneempia..:ashamed:

Yhteistyössä