Onko täällä ketään, joka ei jauha sontaa muitten asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Tuntuu siltä että suurin osa ihmisistä luulee tietävänsä muitten asiat paremmin kuin he itse. Esim. minua ihmetyttää, miten joku/jotkut jaksaa vauhkota siitä että hui kamala kun meille nyt tulee lapsi, vaikken edes ole töissä (niin, opiskelen, valmistun keväällä ja jään sitten kh-tuelle kuten tähänkin asti) että mitä järkeä kun kaikki rahat (kuulemma) menee jo muutenkin, että miten meillä on varaa ja miten pärjätään.

Meillä ei ehkä ole varaa etelänmatkoihin mutta kas, en ole koskaan etelässä käynytkään, en sitä edes kaipaa. Katto on pään päällä, ruokaa jääkaapissa ja ylimääräiseenkin jää euroja.

Mikä se on se tarve, joka saa ihmisen käyttämään energiaansa siihen, että vatvoo toisten asioita selän takana ja välillä päin naamaakin vaikkei niistä oikeasti edes tiedä mitään? Miten se on keneltäkään pois, että joku hoitaa lapsiaan kotona? Ketuttaako se niin paljon, jos itse on aiheuttanut itselleen velkavankeuden niin sitten ei kestä sitä, että joku voikin olla kotona..

kyllä mä kuvittelen etten jauha muiden asioita tai ei kiinnosta, mutta kyllä mä kuitenkin muiden juttuja miehelleni ihmettelen ja repostelen. en usko että on ketään joka vois sanoa, ettei muiden asioita pohdi yhtään.

Usein kyse on siitä, että ulkopuolinen näkee toisen tilanteen objektiivisemmin kuin itse tilanteessa oleva. Ne osaa ajatella tilannetta järjellä eikä vain tunteella. Tai ainakin kuvittelee näkevänsä ja ajattelevansa. Enkä MISSÄÄN NIMESSÄ TARKOITA SUN TILANNETTA. En tunne sinua tai tilannetta, kommentoin vaan yleisesti ottaen. Älä loukkaannu!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en usko että on ketään joka vois sanoa, ettei muiden asioita pohdi yhtään.

semmonen ihminen ois täysin tunnekylmä ja narsistinen, jos ei muiden asiat hetkauttais millään tavalla hyvässä tai pahassa.

tietysti sitä pahalla vatvomista vois kukanenkin hieman tarkkailla ja tehdä parannusta siinä asiassa.

No totta hemmetissä vatvon kaikkien niiden asioita jotka eivät tee samoin kuin minä ja perheeni. Ihan vaan siksi että ihmettelen miks toiset voi olla NIIN väärässä ja tehdä NIIN hölmöjä ratkaisuja.

Mutta en mä vatvoisi jos mulla ei olis siihen varaa ja jos olisin edes joskus erehtynyt tai tehnyt vääriä ratkaisuja B) :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
No totta hemmetissä vatvon kaikkien niiden asioita jotka eivät tee samoin kuin minä ja perheeni. Ihan vaan siksi että ihmettelen miks toiset voi olla NIIN väärässä ja tehdä NIIN hölmöjä ratkaisuja.

Mutta en mä vatvoisi jos mulla ei olis siihen varaa ja jos olisin edes joskus erehtynyt tai tehnyt vääriä ratkaisuja B) :xmas:

Minäkin kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin =)

olis tosi kiva uskoo että josain oikeesti on semmonen ihminen joka ei puhu toisten asioista mutta en vaan pysty siihen. mä asun pienellä paikkakunnalla enkä oo juurikaan kenenkään kans tekemisis, on niin pienet piirit. Eniten ärsyttää se että leikitään että ollaan kaikki niin sairaan hyviä kavereita keskenään mutta odotetaan vaan sitä että toinen kääntää selkänsä että voidaan puhua sen asioista. Mulle riittää se että on yks hyvä kaveri eikä monta huonoo. Kiitos hyvästä alotuksesta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Minäkin kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin =)

:hug: Yhden kerran erehdyksen sä saat anteeksi, en ala ihan vielä sun asioita vatvomaan B)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja pata kattilaa:
no vatvothan sinäkin muiden imetyksiä, raskaudenkeskeytyksiä ja lastenhoitotapoja.

täysin peesi. että ihan turha aloittaa.

Ei se ole sonnan jauhamista, jos ihmettelee jotain tosiasioita. Mun ei kuitenkaan tarvitse keksiä kenenkään elämästä perättömiä juttuja aikani kuluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja pata kattilaa:
no vatvothan sinäkin muiden imetyksiä, raskaudenkeskeytyksiä ja lastenhoitotapoja.

täysin peesi. että ihan turha aloittaa.

Ei se ole sonnan jauhamista, jos ihmettelee jotain tosiasioita. Mun ei kuitenkaan tarvitse keksiä kenenkään elämästä perättömiä juttuja aikani kuluksi.

Tsori tsori, mut ihan pakko kommentoida. Eihän joku toinenkaan perättömiä juttuja keksi, jos ihmettelee miten te pärjäätte jos sä opiskelet ja hoidat lapset kotona...sehän on samanlaista tosiasioiden ihmettelyä, eikö?

Mä en epäile hetkeäkään ettettekö te pärjäisi vallan mainiosti, mutta jotkut saattavat tietämättömyyttään luulla asiat pahemmiksi kuin mitä ne on. Samoin kuin ehkä sä tietämättömyyttäsi luulet jotain vaikkapa lastenhoitotavoista...

-mä opiskelen...saan siitä hyvästä paskaa niskaan
-teen osa-aikaista työtä...saan siitä hyvästä paskaa niskaan
-haen kesätöitä...saan siitä hyvästä paskaa niskaan
-lapseni ei ole aina mulla vaan on isälläänkin...saan siitä hyvästä paskaa niskaan
-olen laittanut lapseni hoitoon alle 3-vuotiaana...saan siitä hyvästä paskaa niskaan
-uskallan puhua sairastamisestani...saan siitä hyvästä paskaa niskaan
-lapsellani on mummu joka haluaa likan luokseen...saan siitä hyvästä paskaa niskaan
-uskalsin lähteä ulkomaille työharjoitteluun...sain siitä hyvästä paskaa niskaan
-saan lapsen reilusti vanhemman miehen kanssa...saan siitä hyvästä paskaa niskaan

Tätä listaa voisi vielä jatkaa, koska tekee tällä palstalla kuinka tahansa niin se ei ol koskaan hyvin. Aina löytyy joku joka alkaa nuputtaa jostain. Kumpi sitten on säälittävämpää se, että tekee päätökset niinkuin omalle perheelle parhaimmalta tuntuu vai se, että sekaantuu muiden päätöksiin.... :whistle: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä