Onko täällä ketään, joka ei jauha sontaa muitten asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja pata kattilaa:
no vatvothan sinäkin muiden imetyksiä, raskaudenkeskeytyksiä ja lastenhoitotapoja.

täysin peesi. että ihan turha aloittaa.

Ei se ole sonnan jauhamista, jos ihmettelee jotain tosiasioita. Mun ei kuitenkaan tarvitse keksiä kenenkään elämästä perättömiä juttuja aikani kuluksi.

Tsori tsori, mut ihan pakko kommentoida. Eihän joku toinenkaan perättömiä juttuja keksi, jos ihmettelee miten te pärjäätte jos sä opiskelet ja hoidat lapset kotona...sehän on samanlaista tosiasioiden ihmettelyä, eikö?

Mä en epäile hetkeäkään ettettekö te pärjäisi vallan mainiosti, mutta jotkut saattavat tietämättömyyttään luulla asiat pahemmiksi kuin mitä ne on. Samoin kuin ehkä sä tietämättömyyttäsi luulet jotain vaikkapa lastenhoitotavoista...

Ei se ihan sama asia ole, jotkut kun eivät tunnu ymmärtävän että monet kykenevät elämään sillä kh-tuella, koska heillä itsellään ei ole siihen varaa. Ja jos joku on ottanut niin paljon velkaa ettei ole varaa, niin ei se tarkoita sitä että joku (velaton) ei voisi hoitaa lapsiaan kotona kh-tuella. Mitä ihmettelemistä siinä silloin on.. Etenkin jos henkilölle on sanottu, kuinka asiat oikeasti ovat ja siltä hän on sitä mieltä, että tietää meidän taloudellisen tilanteemme faktat paremmin kuin me itse :xmas:

Scarlett kirjoittikin asiaa.. teki niin tai näin, aina väärinpäin.

Mikä se on se tarve, joka saa ihmisen käyttämään energiaansa siihen, että vatvoo toisten asioita selän takana ja välillä päin naamaakin vaikkei niistä oikeasti edes tiedä mitään?

Veikkaan, että tyytymättömyys ja paha mieli.

Mun mielestä sen joka tänne omasta elämästään jne kirjoittaa niin pitää ottaa vastuu siitä että kestää kuulla muiden mielipiteitä asiasta (sama kun ihmisten ulkonäköä saa arvostella vapaasti jos he ovat televitsioonissa :laugh: ). Tietenkin mielipiteidensä esittäjät voisivat välillä hieman olla hienotunteisempia ja miettia kuinka asiansa ilmaisee.

Mutta paskan puhumista en hyväksy!

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Niinpä. Etkö sinä ap ole koskaan syyllistynyt samaan...? :whistle:

En ole koskaan puhunut kenestäkään perättömiä juttuja.

Eihän tuossa aloituksesta siitä kyse tainnut ollakaan vaan muiden asioiden jauhamisesta vaikka ei tiedä niistä mitään.

Mä en nyt tajunnut.... siis kun joku itse ihmettelee, että mitenhän vaikka pärjää taloudellisesti ja sitten siihen sanoo jotain, niin sekö on sonnan jauhamista???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en nyt tajunnut.... siis kun joku itse ihmettelee, että mitenhän vaikka pärjää taloudellisesti ja sitten siihen sanoo jotain, niin sekö on sonnan jauhamista???

Ei vaan se, että ihminen siitä huolimatta on sitä mieltä että teillä ne rahat vaan ei voi riittää (näkeeköhän se jostain tilin saldoni tai jotain :xmas: )

Aaban - jos jauhaa muiden asioita olettamustensa perusteella, eikä usko että ne ovat eri tavalla vaikka asianomainen itse niin sanoisi, niin se on sonnanjauhamista. "Minä tiedän sinun asiasi paremmin kuin sinä itse"

Ja ihan oikeasta elämästä oli kyse, eikä vain palstasta. Palstallahan taas on se tapa, että jos joku on lukenut jonkun viestejä jostain aiheesta vaikka viisi kappaletta, mutta ei niitä toisia viittä, niin hän tulkitsee että "näinhän se asia on, kun olet niin sanonut, huolimatta siitä etten ole kaikkia viestejäsi aiheesta edes lukenutkaan" :whistle:

Sitähän tää koko palstailu on että otetaan kommentia muiden juttuihin, jokainen siihen on varmasti varautunut siinä vaiheessa kun yksityiselämäänsä on raottanut. Sitäpaitsi, ihan kaikki ihmiset puhuu toisista ihmisistä jotain, se on vaan eri asia onko ne jutut fiktioita vai faktaa. Paskan jauhaminen on sitä kun keksitään juttuja mitkä ei pidä paikkaansa.

Tuntuu siltä että suurin osa ihmisistä luulee tietävänsä muitten asiat paremmin kuin he itse. Esim. minua ihmetyttää, miten joku/jotkut jaksaa vauhkota siitä että hui kamala kun meille nyt tulee lapsi, vaikken edes ole töissä (niin, opiskelen, valmistun keväällä ja jään sitten kh-tuelle kuten tähänkin asti) että mitä järkeä kun kaikki rahat (kuulemma) menee jo muutenkin, että miten meillä on varaa ja miten pärjätään.

Meillä ei ehkä ole varaa etelänmatkoihin mutta kas, en ole koskaan etelässä käynytkään, en sitä edes kaipaa. Katto on pään päällä, ruokaa jääkaapissa ja ylimääräiseenkin jää euroja.

Mikä se on se tarve, joka saa ihmisen käyttämään energiaansa siihen, että vatvoo toisten asioita selän takana ja välillä päin naamaakin vaikkei niistä oikeasti edes tiedä mitään? Miten se on keneltäkään pois, että joku hoitaa lapsiaan kotona? Ketuttaako se niin paljon, jos itse on aiheuttanut itselleen velkavankeuden niin sitten ei kestä sitä, että joku voikin olla kotona..

buahahahaha,puhuu ihminen joka sörkkii joka asiaan,vai etkö ole huomannut???????

Mä en ainakaan jaksa kuluttaa energiaani muiden ihmisten asioihin. Toki kuuntelen ystäviäni ja heidän kanssa keskustelen heidän asioista. Mutta mä en lähde puimaan muiden ongelmia asiaan kuulumattomien kanssa. Koska se ei ole mun asiani. Sitä paitsi se on todella kuluttavaa. Ennemin pidän oman pääsi selvänä ja siistissä järjestyksessä, hoitamalla omaa elämääni ja perhettäni. Hoitakoot muut omansa. Ei minua jaksa kiinnostaa edes parhaan ystäväni asiat niin paljoa, että niistä muille puhuisin.

Ja toisaalta kun ajattelee niin kyllähän me tiedämme kuinka loukkaavaa on kuulla omista asioista puhuttavan. Pitää hankkia itselle elämä jos huomaa muiden asioiden hallitsevan omaa elämää ja ajattelua ;)

Mä en ainakaan jaksa kuluttaa energiaani muiden ihmisten asioihin. Toki kuuntelen ystäviäni ja heidän kanssa keskustelen heidän asioista. Mutta mä en lähde puimaan muiden ongelmia asiaan kuulumattomien kanssa. Koska se ei ole mun asiani. Sitä paitsi se on todella kuluttavaa. Ennemin pidän oman pääsi selvänä ja siistissä järjestyksessä, hoitamalla omaa elämääni ja perhettäni. Hoitakoot muut omansa. Ei minua jaksa kiinnostaa edes parhaan ystäväni asiat niin paljoa, että niistä muille puhuisin.

Ja toisaalta kun ajattelee niin kyllähän me tiedämme kuinka loukkaavaa on kuulla omista asioista puhuttavan. Pitää hankkia itselle elämä jos huomaa muiden asioiden hallitsevan omaa elämää ja ajattelua ;)

Totta.
Loukkaavaa on lukea omista asioista myös täältä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierain:

Ja jos omien asioiden lukeminen loukkaa, niin silloin kannattaa pitää suunsa kiinni. Tai vaihtoehtoisesti valehdella muutaman kerran erittäin räikeästi ja saada siten juoruilija näyttämään tyhmältä. Usko pois kyllä ne muutamasta kerrasta oppii ;)

Totta.
Loukkaavaa on lukea omista asioista myös täältä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä ihmettelen, vatvon ja jopa syyllistyn juoruamiseen. paskaa en puhu ainakaan tarkoituksella ja tarkoitan tällä sitä ettei asialla ole mitään todellisuus pohjaa. :snotty:

Miksi sinä teet niin? Mitä ne asiat sinulle kuuluu??? Mitä sinä saat vatvomisesta? Tunnetko olevasi luotettava ystävä? Ja oletko koskaan huomannut jääväsi ulkopuolelle jkostakin suuresta ja vielä ihmetellyt miksi niin on tapahtunut???

Alkuperäinen kirjoittaja se sama vieras:
mä ihmettelen, vatvon ja jopa syyllistyn juoruamiseen. paskaa en puhu ainakaan tarkoituksella ja tarkoitan tällä sitä ettei asialla ole mitään todellisuus pohjaa. :snotty:

Miksi sinä teet niin? Mitä ne asiat sinulle kuuluu??? Mitä sinä saat vatvomisesta? Tunnetko olevasi luotettava ystävä? Ja oletko koskaan huomannut jääväsi ulkopuolelle jkostakin suuresta ja vielä ihmetellyt miksi niin on tapahtunut???

no se nyt vaan sattuu olemaan kivaa, vai etkö sinä ikinä puhu ihmisestä joka ei ole itse läsnä? ystävieni asiat on ja pysyy salaisena. kyllä musta esim exän elämän vatvominen on välillä aika raikastavaa.

Paskaa en jauha, mutta joskus on pakko sanoa jotain mietteitään äänen tai kirjoittaa esim. päiväkirjaan jostakin ihmisestä ja tämän elosta.
Silloin kun ei vatvo niitä pään sisällä saa niihin kummasti myös etäisyyttä.

no se nyt vaan sattuu olemaan kivaa, vai etkö sinä ikinä puhu ihmisestä joka ei ole itse läsnä? ystävieni asiat on ja pysyy salaisena. kyllä musta esim exän elämän vatvominen on välillä aika raikastavaa.

en. en minä puhu. koska se ei anna minulle mitään. jos haluan ihmetykselleni vastauksia kysyn ihmetyksen aiheuttajalta asiasta. turha sitä on naapurin kanssa vatvoa. mun mielestä on lähinnä naurettavaa kuunnella joidenkin juoruamista. ja ah kuinka olenkaan nauttinut tilanteista joissa olen suvereenisti valehdellut ja liioitellut jollekkin juoruajalle ja myöhemmin saan nauraa omille valheilleni ja juorun jatkajalle päin naamaa. nykyään kukaan tuttuni ei juorua minulle, koska he tietävät saavansa minulta jonkin näköisen ryöpytyksen naamalleen.

Kuten jo aikaisemmin sanoin pitää hommata itselleen elämä jos huomaa elävänsä enemmän toisten elämää kuin omaansa. ensin selvitetään omat asiat juurta jaksain ja sitten vasta muiden. Tällä ajatuksella kun menee eteen päin, niin pian huomaa ettei ole aika muiden ongelmien laverteluun. Eli lyhyesti. Hommaa ittelles elämä ja elä se :)

en. en minä puhu. koska se ei anna minulle mitään. jos haluan ihmetykselleni vastauksia kysyn ihmetyksen aiheuttajalta asiasta. turha sitä on naapurin kanssa vatvoa. mun mielestä on lähinnä naurettavaa kuunnella joidenkin juoruamista. ja ah kuinka olenkaan nauttinut tilanteista joissa olen suvereenisti valehdellut ja liioitellut jollekkin juoruajalle ja myöhemmin saan nauraa omille valheilleni ja juorun jatkajalle päin naamaa. nykyään kukaan tuttuni ei juorua minulle, koska he tietävät saavansa minulta jonkin näköisen ryöpytyksen naamalleen.

Kuten jo aikaisemmin sanoin pitää hommata itselleen elämä jos huomaa elävänsä enemmän toisten elämää kuin omaansa. ensin selvitetään omat asiat juurta jaksain ja sitten vasta muiden. Tällä ajatuksella kun menee eteen päin, niin pian huomaa ettei ole aika muiden ongelmien laverteluun. Eli lyhyesti. Hommaa ittelles elämä ja elä se :)

kiitos kaunis, se löytyy multa jo. mä haluaisin tavata ihmisen joka ei ikinä puhu sellaisesta ihmisestä joka ei ole paikalla. siskostaan, äidistään, ystävästään jne. edes hyvässä mielessä. mä puhun ystävieni kanssa vanhemmistani, heidän vanhemmistaan, suvuistamme jne. jos anoppi tai joku muu on tehnyt jotain mielenkiintoista.. vaihdetaan kuulumisia myös niistä ikävistä asioista. se on sitä asioiden vatvomista. jos olen kuullut jonkun juorun ystävääni liittyen kerron sen hänellekin..

Yhteistyössä