ONKO TÄÄLLÄ KETÄÄN JOKA OPISKELEE OPPISOPIMUKSELLA LÄHIHOITAJAKSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oppariopiskelijoilla palkka on tismalleen sama kuin valmistuneellakin. Joten esim täällä peruspalkka on hippasen vaan 2000e/kk ja siitä verot pois, mikä se vero% kullakin sitten onkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis olen mutta:
oppariopiskelijoilla palkka on tismalleen sama kuin valmistuneellakin. Joten esim täällä peruspalkka on hippasen vaan 2000e/kk ja siitä verot pois, mikä se vero% kullakin sitten onkaa.

Mulle on puhuttu, että palkka opparilla opiskeluaikana 20% pienempi kuin valmistuneella...

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Oppisopimusopiskelijan palkka on 85% normaalista ekana vuonna ja siitä sitten nousee, näin ainakin siskolla joka opiskelee lh:ksi viimeistä vuottaan :)
Kai tämäkin on työnantajakohtaista, mulla on -10% pätevän hoitajan palkasta, ja nousee vielä ainakin viimeiseksi vuodeksi, niin että palkka on -5%. Koulupäiviltä ei makseta mulle palkkaa, mutta näin voi työnantaja halutessaan tehdä. Oppisopimustoimisto sen sijaan maksaa koulupäiviltä verotonta opintokorvausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Itse opiskelen parhaillaan:
1 koulupäivä vkossa ja se iltaisin. Palkka ihan sama kuin muillakin.

oletko millaisessa paikassa töissä?
itsellä kovia haluja opiskella oppisopimuksella,mutta tuntuu hullulta että kukaan haluaisi ketään "alasta mitään tietävää"-töihin,kun voi saada myös valmiin lh.

vanhustyössä olen, uskon, että on vaikeaa saada "kylmiltään" oppimupimuspaikkaa. Minunkin piti ensin vuosi opiskella koulussa teoriaa ja nyt toinen vuosi opparilla, sit valmistun.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vuoroja kiitos:
ihan samaa työvuoroja tietysti kuin muutkin. Itse pyrin jatkossa kuitenkin ihan päivätyöhön. Jahka joku siihen sopiva paikka ilmaantuu

Eli yövuoroja myös?

Mites ne vapaat juoksee? Eli onko yövuorojen jälkeen pidempiä vapaita vai miten?

Yhteistyössä