Onko täällä muita alkoholistien puolisoja? Miten jaksatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mies on tehnyt selväksi että jos me erotaan niin hän on lasten kanssa puolet kuusta. miten minä voin sen päättää että lapset on minulla enemmän? tuumaako ne viranomaiset mitään kun kerron miehen juomis taustasta, masennuksesta johon ei lääkkeet auta kun mies juo, saamattomuudesta lasten kanssa, haluaa kasvattaa sieltä mistä aita on matalin....

[QUOTE="aloittaja";28811719]mies on tehnyt selväksi että jos me erotaan niin hän on lasten kanssa puolet kuusta. miten minä voin sen päättää että lapset on minulla enemmän? tuumaako ne viranomaiset mitään kun kerron miehen juomis taustasta, masennuksesta johon ei lääkkeet auta kun mies juo, saamattomuudesta lasten kanssa, haluaa kasvattaa sieltä mistä aita on matalin....[/QUOTE]

Miten tämä mies voi sen kummemmin yksin päättää ne ajat ;) Soittelet sinne jo etukäteen ja kerrot taustoja, sitten kun on ajankohtaista.

[QUOTE="aloittaja";28811719]mies on tehnyt selväksi että jos me erotaan niin hän on lasten kanssa puolet kuusta. miten minä voin sen päättää että lapset on minulla enemmän? tuumaako ne viranomaiset mitään kun kerron miehen juomis taustasta, masennuksesta johon ei lääkkeet auta kun mies juo, saamattomuudesta lasten kanssa, haluaa kasvattaa sieltä mistä aita on matalin....[/QUOTE]

Niin, ethän sinä sitä voi päättää, mutta sulla on täysi oikeus - ja mielestäni velvollisuus - hakea yksinhuoltajuutta. Toisen vanhemman alkoholismi on painava syy. Kun ei se kuitenkaan käytännössä menisi niin, että mies pystyisi olemaan puolet ajasta raitis ja vastuullinen isä ja lapsilla olisi hyvä olla hänen luonaan. Se on aivan utopistinen ajatus.

mies ei ole nähnyt mitään estettä sille ettei voisi pitää lapsia puolet kuusta. hänellä on tälläkin hetkellä yksi lapsi puolet kuusta, mutta kun minä olen ollut paikalla niin se riittää että hän on voinut juoda. lapsi on kyllä nähnyt isänsä niin monta kertaa liian huonossa kunnossa että on jo jäänyt mieleenkin asioita, en ole käsittänyt miksi äitinsä ei ole hakenut yksinhuoltajuutta vaikka tietää asiat. ei hakenut myöskään silloin kun minä en ollut vielä tässä, vaan mies vei lasta hoitoon silloinkin kun oli hänen hoito vuoro,että pääsi itse ryyppäämään....itse ottaisin mielelläni yksinhuoltajuuden jos tilanne siihen menee, mutta olen ollut niin vakuuttunut että mies osaa kyllä puhua itselleen puhtaat paperit...

Olet itsekin sairastunut etkä osaa ajatella enää järjellä. Kaikkea voi toki maailmassa tapahtua, mutta kyllä alkoholismista kärsivän lapset yleensä annetaan sen toisen hoidettavaksi. Ei kyse ole mistään sellaisesta, että pystyykö mies lastenvalvojalla tsemppaamaan, vaan jos kerrot kaiken niin kuin on, niin sinua uskotaan.

[QUOTE="aloittaja";28811778]mies ei ole nähnyt mitään estettä sille ettei voisi pitää lapsia puolet kuusta. hänellä on tälläkin hetkellä yksi lapsi puolet kuusta, mutta kun minä olen ollut paikalla niin se riittää että hän on voinut juoda. lapsi on kyllä nähnyt isänsä niin monta kertaa liian huonossa kunnossa että on jo jäänyt mieleenkin asioita, en ole käsittänyt miksi äitinsä ei ole hakenut yksinhuoltajuutta vaikka tietää asiat. ei hakenut myöskään silloin kun minä en ollut vielä tässä, vaan mies vei lasta hoitoon silloinkin kun oli hänen hoito vuoro,että pääsi itse ryyppäämään....itse ottaisin mielelläni yksinhuoltajuuden jos tilanne siihen menee, mutta olen ollut niin vakuuttunut että mies osaa kyllä puhua itselleen puhtaat paperit...[/QUOTE]
Tämän lapsen kohdalla sinulla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus, jos mieslähdettyäsi hoitaa tätä humalassa.

Mitäpä jos huomenna soitat neuvolaan ja varaat ajan perheneuvolaan. Sellaisen ajan jonne ei tule miehesi vaan menet yksin. Ja siellä puhut jonkun ulkopuolisen kanssa tilanteestanne ja kysyt kaikki nuo huoltajuuskysymykset. Saat asiantuntevat neuvot miten lähteä tilannetta ajamaan eteenpäin.

Yhteistyössä