Onko tällä palstalla lainkaan FIKSUJA ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipopipo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nipopipo

Vieras
Vai onko kaikki vaan jankkaajia tai hiukan yksinkertaisia? Sori nyt, mutta välillä tuntuu, että osalta koulut on jäänyt kesken, osa on kännissä tai muuten sekaisin, osa ilmeisesti "vain" lukihäiriöisiä, iso osa ilmeisesti alle 20-vuotiaita...

Onko täällä lainkaan fiksuja noin kolmekymppisiä? Muutaman fiksun sitä vanhemman olen huomannut (candide ja keittis, joka tosin menee välillä "jankkaaja"-kategoriaan). Mutta sellaiset "tavisikäiset" äidit, kolkyt ja risat? Missä olette?

Onko kaikki fiksut töissä?

Jatkotehtävä: Nimeä joku, joka sopii otsikon kategoriaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Kerro ensin mikä on mielestäsi fiksua, niin voin nimetä sinulle pari ehdokasta gaalaan?

Ihan omien kriteeriesi mukaan voit nimetä. Mikä nyt kenellekin on fiksua. Itse jo nimesin kaksi mielestäni fiksua, mietin vaan missä kaikki muut fiksut luuraa.

Fiksua mun mielestäni esim. se, että osaa keskustella ja perustella.

Kolkyt ja risat äiti-ihminen kirjoittelee täälläkin. Vähän vaihtelevasti olen palstaa kuluttanut, nyt taas olen jaksanut aktivoitua enemmän. Mutta työtä teen elääkseni, joten mitenkään vakituisesti en ehdi päivystämään :)

Minä pidän itseäni fiksuna. Olen "normaali" 25-vuotias vauvan äiti. Korkeakoulututkinto on suoritettu.

Ja olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kyllä täällä kaikenlaisia tapauksia tuntuu olevan. Mutta niinhän se maailmassa on. Jokaisella meistä on JOITAKIN piirteitä tai tapoja, joita muut ihmettelevät tai vieroksuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Kerro ensin mikä on mielestäsi fiksua, niin voin nimetä sinulle pari ehdokasta gaalaan?

Ihan omien kriteeriesi mukaan voit nimetä. Mikä nyt kenellekin on fiksua. Itse jo nimesin kaksi mielestäni fiksua, mietin vaan missä kaikki muut fiksut luuraa.

Fiksua mun mielestäni esim. se, että osaa keskustella ja perustella.

Noilla sinun kriteereilläsi en voisi nimetä kettään, kun en kerran ole täällä saanut pitkää sananvaihtoa harjottaa kenenkään kanssa. Vaikea valita kun täällä on vain satunnaisia kommentointeja.

Mutta! Nimeänkin itseni! Olen fiksu ja filmaattinen parikymppinen, mutta lapseton 30-vuotiaan miehen ottoäiti. :)

Antakaa kaikkien kukkien kukkia. Tosin, ei oikein tullut selväksi tuo ap:n määritelmä fiksusta. Fiksu voi olla alle kolmekymppinenkin, kännäilevä ja koulunsa keskeyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Mikä tekee jostakin keskustelijasta jankkaajan tai hiukan yksinkertaisen? Siis millainen käytös keskustelussa? Koska esim. Keittiönoidan kohdalla en ole huomannut mitään noihin päinkään yhdessäkään keskustelussa.

Keittis on fiksuimmasta päästä. Tarkoitin, että jopa hän sortuu joskus jankkaamaan (lueskelin bonuskorttikeskustelua).

Hiukan yksikertaisen nyt varmaan jokainen tietää ja tunnistaa, eikö? Esim. ei ymmärrä luettua, ei tajua seurauksia tekemisistään tai ei osaa ilmaista itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Antakaa kaikkien kukkien kukkia. Tosin, ei oikein tullut selväksi tuo ap:n määritelmä fiksusta. Fiksu voi olla alle kolmekymppinenkin, kännäilevä ja koulunsa keskeyttänyt.

Voi kai olla kännäilevä+kouluttamaton jollain tasolla fiksu (en kyllä nyt heti ymmärrä miten, taidan itse olla rajoittunut). Mulla nyt oli omat syyni hakea juuri noin komekymppisiä äitejä - ehkä jotakin vertaisryhmää itselleni? Ja fiksuja etsin, koska tuli mieleeni, että onko heitä täällä lainkaan... Onko esim. sinusta joku palstailija fiksu?

Alkuperäinen kirjoittaja Hep.:
Lihaa syövä heteromies, joka inhoaa viherpipertäjiä, kannattaa kettutarhausta ja vastustan pakkokasvissyöntiä.

Jaha. Sekö on sinun mielikuvasi kolmikymppisestä äidistä? Eikä kuulosta fiksulta muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Voi kai olla kännäilevä+kouluttamaton jollain tasolla fiksu (en kyllä nyt heti ymmärrä miten, taidan itse olla rajoittunut). Mulla nyt oli omat syyni hakea juuri noin komekymppisiä äitejä - ehkä jotakin vertaisryhmää itselleni? Ja fiksuja etsin, koska tuli mieleeni, että onko heitä täällä lainkaan... Onko esim. sinusta joku palstailija fiksu?
Ihmiset kokee tuon fiksuuden eri tavalla. Mun mielestä oman fiksuuden mainostaminen ei tosiaankaan takaa sitä, että ihminen olisi oikeasti fiksu (muiden mielestä kuin omastaan). Siinä pitää monet palaset loksahtaa kohdalleen, että itse voisin jotain henkilöä sanoa fiksuksi, siihen ei riitä pelkkä korkea äo. vaan tarvitaan myös sosiaalisia taitoja.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Tuo sinun jatkotehtäväsi selvitti mainiosti, ettet sinä ainakaan kuulu tuohon kategoriaasi :xmas:

Joo, ap on joku musta joka haluaa nimensä mainittavan "fiksujen listalla". Kukaan ei ole huomannut kehua hänen fiksuuttaan, joten kehuja on pakko kalastella itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On täällä yks, sen nimi on Ewi. Mut se painii ihan omassa fiksuussarjassaan tuskin ap. pääset mukaan sisäpiiriin..

Totta. Hän on niin fiksu, ettei me pelkästään filmaattiset lainkaan ymmärretä häntä :| Kirjoituksistaan selvän saaminen on yhtä helppoa kuin avaruusfysiikan ymmärtäminen - on se vaan niin fiksu. Mulle - tavalliselle pulliaiselle - ei aukea oikeastaan yksikään hänen kirjoittamansa lause :whistle: