Onko tällä palstalla lainkaan FIKSUJA ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipopipo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokainen määrittelee "fiksuuden" ihan miten parhaaksi katsoo. Älykkyys ei mun mittapuulla perustu ikään, sukupuoleen, vanhemmuuteen tai koulutukseen vaan hieman syvällisempiin asioihin.

Tällä palstalla kuka tahansa "fiksukin" joutuu joissain keskusteluissa toistamaan itseään kun joillekin täytyy vääntää asioita ratakiskosta tai sitten vain antaa olla. Itsellä välillä iskee tarve tulla ymmärretyksi oikein ja silloin sortuu jankkaamaan. Ehkä vastassa on sitten joku hieman yksinkertaisempi yksilö tai joku joka tahallaan haluaa ymmärtää väärin tai ärsyttää.

Siis kaipaatko jotain koulutusfiksua vai oikeesti fiksua? Mä en meinaan ainakaan koe olevani yhtään sen fiksumpi kuin kouluttamattomat ystäväni.. Ai niin, myöskään kaikki alle 20 vuotiaat eivät ole tyhmiä.
Vastaus kysymykseesi on: Ei luultavasti ole, koska näidenkin vastausten perusteella, mitä täällä on, ihmiset todella luulee fiksuuden tulevan koulusta..

Non compos mentis on ainakin fiksu, minkä tämäkin keskustelu osoittaa.

Mitä Ewiin tulee, niin koko tyypin voisi pistää sanakirjaan sanan "postmoderni" määritelmäksi. Ehkä hän tekee kulttuurintutkimuksen väikkäriä ja hankkii täältä aineistoa. Oikeasti olen kunnioittanut häntä syvästi siitä lähtien, kun hän vertasi Frida Kahloa ja Barbieta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

Mitä Ewiin tulee, niin koko tyypin voisi pistää sanakirjaan sanan "postmoderni" määritelmäksi. Ehkä hän tekee kulttuurintutkimuksen väikkäriä ja hankkii täältä aineistoa. Oikeasti olen kunnioittanut häntä syvästi siitä lähtien, kun hän vertasi Frida Kahloa ja Barbieta.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Joo, ap on joku musta joka haluaa nimensä mainittavan "fiksujen listalla". Kukaan ei ole huomannut kehua hänen fiksuuttaan, joten kehuja on pakko kalastella itse.

Höpsis. Olen palstaillut täällä muutaman vuoden _harmaana_, kunhan nyt keskustelun puutteessa mietin itsekin miksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
on fiksujakin ihmisiä, mutta he eivät pidä itestään meteliä.

Kuten kuka? Kaikki hokee, että on täällä fiksuja, on täällä fiksuja, muttei kerro keitä. Itseännekö tarkoitatte? Joo Nyynä, säkin olet aika ajoin fiksu, osaat perustella asiasi.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

:laugh:

*pyrsk* apua... :laugh: :laugh: :laugh: tuon ketjun haluaisin ehottomasti lukea :D

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Siis kaipaatko jotain koulutusfiksua vai oikeesti fiksua? Mä en meinaan ainakaan koe olevani yhtään sen fiksumpi kuin kouluttamattomat ystäväni.. Ai niin, myöskään kaikki alle 20 vuotiaat eivät ole tyhmiä.
Vastaus kysymykseesi on: Ei luultavasti ole, koska näidenkin vastausten perusteella, mitä täällä on, ihmiset todella luulee fiksuuden tulevan koulusta..

No sä et ainakaan päässyt nyt fisujen joukkoon. Sua ennen on kirjoittanut yksi ainoa, joka meinitsee olevansa fiksu korkeakoulutettu. Kyllä nyt ainakin yhteen pitää osata laskea vähän tyhmemmänkin.

No sä et ainakaan päässyt nyt fisujen joukkoon. Sua ennen on kirjoittanut yksi ainoa, joka meinitsee olevansa fiksu korkeakoulutettu. Kyllä nyt ainakin yhteen pitää osata laskea vähän tyhmemmänkin.

Tuskin fisujen joukkoon halusikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kuten kuka? Kaikki hokee, että on täällä fiksuja, on täällä fiksuja, muttei kerro keitä. Itseännekö tarkoitatte? Joo Nyynä, säkin olet aika ajoin fiksu, osaat perustella asiasi.

no jos sie nimiä haluat niin tässäpä tulee joitaki joiden en muista jankanneen tai joilta saa aina asiallisen vastauksen:

Keittiönoita
Merlion
NaimakasPuuhaSiviä
Candide
Scorpion Lady (olikohan se nikki nuin...)
Madicken
Nytkypylly
.....

on niitä paljon muitakin, nuo tuli nyt ihan heti mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Tuskin fisujen joukkoon halusikaan.

:D Onneks en kehunut itseäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii Myy:
Tällä palstalla on valitettavan paljon hyvin yksinkertaisia ihmisiä joilla monella on vielä tämän lisäksi pahoja mielenterveysongelmia.

No niin. Joku sentään myöntää tämänkin puolen.

Se on ikävä tosiasia. Taidan olla masokisti kun vietän aikaa tällaisella palstalla kun en sietää tyhmiä ihmisiä, mutta toisaalta heidän kustannuksellaan voi pitää hauskaa.

Tällainen keskustelu olisi hedelmällisempää, jos aloittaja vaivautuisi määrittelemään käsitteen "fiksu". Edes suurinpiirtein. Minusta tältä palstalta löytyy useammansorttista fiksuutta, on sekä "kouluviisautta" että sydämen sivistystä.

no jos sie nimiä haluat niin tässäpä tulee joitaki joiden en muista jankanneen tai joilta saa aina asiallisen vastauksen:

Keittiönoita
Merlion
NaimakasPuuhaSiviä
Candide
Scorpion Lady (olikohan se nikki nuin...)
Madicken
Nytkypylly
.....

on niitä paljon muitakin, nuo tuli nyt ihan heti mieleen.

Hohoo, kiitos ja kumarrus - mä en ole mitenkään keskittymällä keskittynyt olemaan asiallinen täällä
:xmas: Mutta ihan itseäni kehuakseni on todettava että olen verbaalisesti lahjakas :saint:

Sinulla on kommenttiesi perusteella hyvinkin tarkat määritelmät fiksulle, joten itse olet varmasti paras määrittelemään kuka sun määritelmien sisään sopii. Itse en osaa sulle ketään ehdottaa koska luulen meidän käsityksen fiksuudesta eroavan jonkun verran toisistaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Antakaa kaikkien kukkien kukkia. Tosin, ei oikein tullut selväksi tuo ap:n määritelmä fiksusta. Fiksu voi olla alle kolmekymppinenkin, kännäilevä ja koulunsa keskeyttänyt.

Voi kai olla kännäilevä+kouluttamaton jollain tasolla fiksu (en kyllä nyt heti ymmärrä miten, taidan itse olla rajoittunut). Mulla nyt oli omat syyni hakea juuri noin komekymppisiä äitejä - ehkä jotakin vertaisryhmää itselleni? Ja fiksuja etsin, koska tuli mieleeni, että onko heitä täällä lainkaan... Onko esim. sinusta joku palstailija fiksu?

Rajoittunutta on asettaa rajat fiksuudelle. Olen itse absolutisti, mutta en kuitenkaan oleta, että enemmän tai vähemmän alkoholia nauttivien täytyy olla älykääpiöitä. Tunnen myös monia viisaita ihmisiä, joilla ei ole kummoista koulutusta. Koulutus kun on sellainen asia, joka saattaa jäädä elämänvaiheiden takia saavuttamatta. Onneksi tutkinnot eivät mittaa ihmisarvoa, eiväthän? Koulutus ei myöskään tee tyhmemmästä viisaampaa, vaikka kuinka olisi diplomit tutkinnosta kertomassakin.

Kuka sanoi, että vertaisensa voi löytää vain ryhmästä, joka muistuttaa omaa itseä tarkalleen? Jos hieman laajentaisit omaa näkökantaasi, voisitkin havaita, että se perhekerhon teiniäiti ajattelee samalla tavoin kuin sinä vaikkapa luonnonsuojelusta, kun taas naapurin eläkkeellä oleva leski on samoilla linjoilla kirjallisuusmakusi kanssa. Vaikka kummallakaan ei olisi muodollista tutkintoa mistään sen kummemmasta ja jos vaikka siideri/viski toisinaan maistuisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Schrödingerin yhtälö:
Tällainen keskustelu olisi hedelmällisempää, jos aloittaja vaivautuisi määrittelemään käsitteen "fiksu". Edes suurinpiirtein. Minusta tältä palstalta löytyy useammansorttista fiksuutta, on sekä "kouluviisautta" että sydämen sivistystä.

Määrittelin fiksuutta tokassa viestissäni. Siinä myös kirjoitin, että kukin voi sen tässä määritellä myös itse - ja vastata sen perustella. Tulee vielä hedelmällisempää.

Tällä palstalla on valitettavan paljon hyvin yksinkertaisia ihmisiä joilla monella on vielä tämän lisäksi pahoja mielenterveysongelmia.

Se on ikävä tosiasia. Taidan olla masokisti kun vietän aikaa tällaisella palstalla kun en sietää tyhmiä ihmisiä, mutta toisaalta heidän kustannuksellaan voi pitää hauskaa.

Olen huomannut itsestäni samoja piirteitä. Masokismia on monenlaista, en pidä tätä palstaa vielä kovin pahana masokismin ilmentymänä kuitenkaan, mutten silti kehtaa tunnustaa kenellekään kirjoittelevani tänne aina joskus B)

Eikä heiltä tosielämässäkään välty, tää on hyvää kuivaharjoittelua kun koneen voi milloin tahansa sulkea ja mennä nukkumaan, naamatusten karkuun pääseminen on joskus hiukkasen vaikeampaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

Sinulla on kommenttiesi perusteella hyvinkin tarkat määritelmät fiksulle, joten itse olet varmasti paras määrittelemään kuka sun määritelmien sisään sopii. Itse en osaa sulle ketään ehdottaa koska luulen meidän käsityksen fiksuudesta eroavan jonkun verran toisistaan :)

No minä juuri toivon, että kukin itse määrittelisi fiksuuden ja sen mukaan miettisi kuka täällä on fiksu - ja kertoisi sen myös minulle, mieluusti vaikka perusteluineen. Nyt menee jankkaamiseksi ;)