Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Antakaa kaikkien kukkien kukkia. Tosin, ei oikein tullut selväksi tuo ap:n määritelmä fiksusta. Fiksu voi olla alle kolmekymppinenkin, kännäilevä ja koulunsa keskeyttänyt.
Voi kai olla kännäilevä+kouluttamaton jollain tasolla fiksu (en kyllä nyt heti ymmärrä miten, taidan itse olla rajoittunut). Mulla nyt oli omat syyni hakea juuri noin komekymppisiä äitejä - ehkä jotakin vertaisryhmää itselleni? Ja fiksuja etsin, koska tuli mieleeni, että onko heitä täällä lainkaan... Onko esim. sinusta joku palstailija fiksu?
Rajoittunutta on asettaa rajat fiksuudelle. Olen itse absolutisti, mutta en kuitenkaan oleta, että enemmän tai vähemmän alkoholia nauttivien täytyy olla älykääpiöitä. Tunnen myös monia viisaita ihmisiä, joilla ei ole kummoista koulutusta. Koulutus kun on sellainen asia, joka saattaa jäädä elämänvaiheiden takia saavuttamatta. Onneksi tutkinnot eivät mittaa ihmisarvoa, eiväthän? Koulutus ei myöskään tee tyhmemmästä viisaampaa, vaikka kuinka olisi diplomit tutkinnosta kertomassakin.
Kuka sanoi, että vertaisensa voi löytää vain ryhmästä, joka muistuttaa omaa itseä tarkalleen? Jos hieman laajentaisit omaa näkökantaasi, voisitkin havaita, että se perhekerhon teiniäiti ajattelee samalla tavoin kuin sinä vaikkapa luonnonsuojelusta, kun taas naapurin eläkkeellä oleva leski on samoilla linjoilla kirjallisuusmakusi kanssa. Vaikka kummallakaan ei olisi muodollista tutkintoa mistään sen kummemmasta ja jos vaikka siideri/viski toisinaan maistuisikin.
Aina en ole samoilla linjoilla mielipiteiden jne kanssa ollut,mutta nyt puit sanoiksi täysin omat ajatukseni.