Onko tällä palstalla lainkaan FIKSUJA ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipopipo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Antakaa kaikkien kukkien kukkia. Tosin, ei oikein tullut selväksi tuo ap:n määritelmä fiksusta. Fiksu voi olla alle kolmekymppinenkin, kännäilevä ja koulunsa keskeyttänyt.

Voi kai olla kännäilevä+kouluttamaton jollain tasolla fiksu (en kyllä nyt heti ymmärrä miten, taidan itse olla rajoittunut). Mulla nyt oli omat syyni hakea juuri noin komekymppisiä äitejä - ehkä jotakin vertaisryhmää itselleni? Ja fiksuja etsin, koska tuli mieleeni, että onko heitä täällä lainkaan... Onko esim. sinusta joku palstailija fiksu?

Rajoittunutta on asettaa rajat fiksuudelle. Olen itse absolutisti, mutta en kuitenkaan oleta, että enemmän tai vähemmän alkoholia nauttivien täytyy olla älykääpiöitä. Tunnen myös monia viisaita ihmisiä, joilla ei ole kummoista koulutusta. Koulutus kun on sellainen asia, joka saattaa jäädä elämänvaiheiden takia saavuttamatta. Onneksi tutkinnot eivät mittaa ihmisarvoa, eiväthän? Koulutus ei myöskään tee tyhmemmästä viisaampaa, vaikka kuinka olisi diplomit tutkinnosta kertomassakin.

Kuka sanoi, että vertaisensa voi löytää vain ryhmästä, joka muistuttaa omaa itseä tarkalleen? Jos hieman laajentaisit omaa näkökantaasi, voisitkin havaita, että se perhekerhon teiniäiti ajattelee samalla tavoin kuin sinä vaikkapa luonnonsuojelusta, kun taas naapurin eläkkeellä oleva leski on samoilla linjoilla kirjallisuusmakusi kanssa. Vaikka kummallakaan ei olisi muodollista tutkintoa mistään sen kummemmasta ja jos vaikka siideri/viski toisinaan maistuisikin.

Aina en ole samoilla linjoilla mielipiteiden jne kanssa ollut,mutta nyt puit sanoiksi täysin omat ajatukseni.

Mä olen vakaasti sitä mieltä että fiksut ihmiset eivät vietä aikaansa täällä palstalla, ainakaan niin paljon että heidät muistaisi ja osaisi nimetä.
Minä kuten 99,99% täällä olevista ovat täysin tavallista kaduntallaaja jotka häviävät massaan myös älyllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Siis kaipaatko jotain koulutusfiksua vai oikeesti fiksua? Mä en meinaan ainakaan koe olevani yhtään sen fiksumpi kuin kouluttamattomat ystäväni.. Ai niin, myöskään kaikki alle 20 vuotiaat eivät ole tyhmiä.
Vastaus kysymykseesi on: Ei luultavasti ole, koska näidenkin vastausten perusteella, mitä täällä on, ihmiset todella luulee fiksuuden tulevan koulusta..

No sä et ainakaan päässyt nyt fisujen joukkoon. Sua ennen on kirjoittanut yksi ainoa, joka meinitsee olevansa fiksu korkeakoulutettu. Kyllä nyt ainakin yhteen pitää osata laskea vähän tyhmemmänkin.

Tuskin fisujen joukkoon halusikaan.

aiaiaiai.... :laugh: :laugh: :laugh:

No minä juuri toivon, että kukin itse määrittelisi fiksuuden ja sen mukaan miettisi kuka täällä on fiksu - ja kertoisi sen myös minulle, mieluusti vaikka perusteluineen. Nyt menee jankkaamiseksi ;)

Juu pahasti sorruit :D
Fiksuja kommentteja olen monessa keskustelussa lukenut mm. nimimerkeiltä Keittiönoita, Vakava sosiaalitapaus, Tytsi-89, Timppa ja idunnor. Päällimmäisenä tuli nämä mieleen ja heitä on iso liuta lisää.

Voin vielä määritellä että mulle "fiksuus" tässä tapauksessa määrittyy perusteilla mielipiteiden kärkkäys, kuinka hyvin ne perustellaan, ei lähdetä haukkumaan muita vaikka eri mieltä oltaisiin, osataan ottaa huomioon myös muut näkökulmat jne.

Antakaa kaikkien kukkien kukkia. Tosin, ei oikein tullut selväksi tuo ap:n määritelmä fiksusta. Fiksu voi olla alle kolmekymppinenkin, kännäilevä ja koulunsa keskeyttänyt.

Voi kai olla kännäilevä+kouluttamaton jollain tasolla fiksu (en kyllä nyt heti ymmärrä miten, taidan itse olla rajoittunut). Mulla nyt oli omat syyni hakea juuri noin komekymppisiä äitejä - ehkä jotakin vertaisryhmää itselleni? Ja fiksuja etsin, koska tuli mieleeni, että onko heitä täällä lainkaan... Onko esim. sinusta joku palstailija fiksu?

Rajoittunutta on asettaa rajat fiksuudelle. Olen itse absolutisti, mutta en kuitenkaan oleta, että enemmän tai vähemmän alkoholia nauttivien täytyy olla älykääpiöitä. Tunnen myös monia viisaita ihmisiä, joilla ei ole kummoista koulutusta. Koulutus kun on sellainen asia, joka saattaa jäädä elämänvaiheiden takia saavuttamatta. Onneksi tutkinnot eivät mittaa ihmisarvoa, eiväthän? Koulutus ei myöskään tee tyhmemmästä viisaampaa, vaikka kuinka olisi diplomit tutkinnosta kertomassakin.

Kuka sanoi, että vertaisensa voi löytää vain ryhmästä, joka muistuttaa omaa itseä tarkalleen? Jos hieman laajentaisit omaa näkökantaasi, voisitkin havaita, että se perhekerhon teiniäiti ajattelee samalla tavoin kuin sinä vaikkapa luonnonsuojelusta, kun taas naapurin eläkkeellä oleva leski on samoilla linjoilla kirjallisuusmakusi kanssa. Vaikka kummallakaan ei olisi muodollista tutkintoa mistään sen kummemmasta ja jos vaikka siideri/viski toisinaan maistuisikin.

Samaa mieltä _osin_. Koulutusta en olekaan ottanut esiin fiksuuden mittarina. Sinä edellisessä viestissäsi puhuit kännäilystä ja nyt "siideristä tai viskistä silloin tällöin". Se on hiukan eri asia - tai sitten minä ymmärrän sanan kännäily eri tavoin kuin sinä... En itse tunne ketään, joka kännäilee ja on silti fiksu - sillä tavalla kuin itse ymmärrän kännäilyn.

Ja tiedän, että vertaisia voi etsiä eri ryhmistä. Nyt mietinkin fiksuutta, onko sitä täällä, ja missä on palstan kolmikymppiset. Ja kuinka mukavaa, että omakin aloitukseni elää ja kehittyy vastaustenne myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii Myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii Myy:
Tällä palstalla on valitettavan paljon hyvin yksinkertaisia ihmisiä joilla monella on vielä tämän lisäksi pahoja mielenterveysongelmia.

No niin. Joku sentään myöntää tämänkin puolen.

Se on ikävä tosiasia. Taidan olla masokisti kun vietän aikaa tällaisella palstalla kun en sietää tyhmiä ihmisiä, mutta toisaalta heidän kustannuksellaan voi pitää hauskaa.

Olen huomannut itsestäni samoja piirteitä. Masokismia on monenlaista, en pidä tätä palstaa vielä kovin pahana masokismin ilmentymänä kuitenkaan, mutten silti kehtaa tunnustaa kenellekään kirjoittelevani tänne aina joskus B)

minun on pakko peesiä tätä :D

Alkuperäinen kirjoittaja palstalääkäri:
Kaikkihan täällä taitaa olla jonkinsortin fiksuja :kieh:

Jos sovellamme tähän moniälykkyysteoriaa, http://fi.wikipedia.org/wiki/Moni%C3%A4lykkyysteoria , löytynee jokaiselta palstalaiselta ainakin joku oma loistavuuden alue. Itse kadehdin ihmisiä, jotka osaavat tehdä käsitöitä, esim. neuloa sukkaa ja jopa katsoa telkkaria samaan aikaan.

Samaa mieltä _osin_. Koulutusta en olekaan ottanut esiin fiksuuden mittarina. Sinä edellisessä viestissäsi puhuit kännäilystä ja nyt "siideristä tai viskistä silloin tällöin". Se on hiukan eri asia - tai sitten minä ymmärrän sanan kännäily eri tavoin kuin sinä... En itse tunne ketään, joka kännäilee ja on silti fiksu - sillä tavalla kuin itse ymmärrän kännäilyn.

Minä taas tunnen aika paljonkin fiksuja ihmisiä, jotka ovat sortuneet päihteisiin. Kun ei sekään katso älykkyysosamäärää, tuo riippuvuus.

Minä taas tunnen aika paljonkin fiksuja ihmisiä, jotka ovat sortuneet päihteisiin. Kun ei sekään katso älykkyysosamäärää, tuo riippuvuus. [/quote]
Mutta se tuhoaa sen kyllä aika nopealla tahdilla.

Minä taas tunnen aika paljonkin fiksuja ihmisiä, jotka ovat sortuneet päihteisiin. Kun ei sekään katso älykkyysosamäärää, tuo riippuvuus.

Mutta se tuhoaa sen kyllä aika nopealla tahdilla.

Nyt lainaus oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja palstalääkäri:
Kaikkihan täällä taitaa olla jonkinsortin fiksuja :kieh:

Jos sovellamme tähän moniälykkyysteoriaa, http://fi.wikipedia.org/wiki/Moni%C3%A4lykkyysteoria , löytynee jokaiselta palstalaiselta ainakin joku oma loistavuuden alue. Itse kadehdin ihmisiä, jotka osaavat tehdä käsitöitä, esim. neuloa sukkaa ja jopa katsoa telkkaria samaan aikaan.

Ja joillain se voi olla ikäänkuin "piileväominaisuus" :whistle:

Tässäkin yksi kotiäippä, ikää tänävuonna tosin räpsähtää jo 40v, fiksuudesta en tiedä, mutta en kyllä koe olevani jankuttaja, ainakaan palstalla, muksuille kyllä jankaan kyllästymiseen asti :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pia:
Herra Majuri on fiksu, mutta kielenkäyttö välillä töykeää

Onko hän fiksu? En ole huomannut :snotty:
Mikä hänestä tekee fiksun? Mielestäni hän ei keskustele kovin "hyvin" eikä perustele juttujaan, vaan ennemminkin töksäyttelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Jode:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja duunari:
minä harjaan hampaita ja pesen hiuksia yhtäaikaa...eiku toistapäin siis.

Mä äänestän sua fiksujen listalle.

Duunari on kieltämättä aika taitava. (Mun tuttu putos tuolilta kun söi samaan aikaan purkkaa!) :laugh:

Mä en tarvitse siihen putoamiseen edes purkkaa. Luotan painovoiman mahtiin. Olen siis toivottoman typerä :D

Tässäpä hyvä lisäkysymys, kiitos Naimakasjne.:

Kehtaatko kertoa tutuillesi, että palstailet täällä? (Minä en.)

Noh?

Me keskustellaan tuttujen kanssa aivan muista asioista, mutta ei mua hävettäisi sanoa että palstailen täällä, koska siinä on eroa että elää palstan kautta, tai palstailee vain huvin vuoksi kun on tekemisen puutetta ;)

Toisinsanoen en saa vieroitusoireita jos en puoleen vuoteen pääse palstalle, joillekin päiväkin on liikaa ja siinä tilanteessa en ehkä kehtaisi myöntää :)