Onko tällä palstalla lainkaan FIKSUJA ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipopipo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ap listaa teidän mukaane fiksut:

Keittiönoita
Candide
Merlion
NaimakasPuuhaSiviä
Scorpion Lady
Madicken
Nytkypylly (tätä en itse laittaisi)
Non compos mentis
Herra Majuri (!)
Terapian tarpeessa (ei olis mun mielestä listalla)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Kerro ensin mikä on mielestäsi fiksua, niin voin nimetä sinulle pari ehdokasta gaalaan?

Ihan omien kriteeriesi mukaan voit nimetä. Mikä nyt kenellekin on fiksua. Itse jo nimesin kaksi mielestäni fiksua, mietin vaan missä kaikki muut fiksut luuraa.

Fiksua mun mielestäni esim. se, että osaa keskustella ja perustella.

Ja olla jankuttamatta sanaa fiksu joillei tietysti ole uusi hieno sana jolloin sitä fiksua pitää fiksusti jankuttaa kuinka fiksua se on olla fiksu

terveisin nimimerkillä fiksu :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Minä taas tunnen aika paljonkin fiksuja ihmisiä, jotka ovat sortuneet päihteisiin. Kun ei sekään katso älykkyysosamäärää, tuo riippuvuus.

Mutta se tuhoaa sen kyllä aika nopealla tahdilla.

Nyt lainaus oikein.

Juu, useimmiten kai taustalla jokin muukin juttu. Luova ihminen polttaa monesti itsensä ennenaikaisesti loppuun. Ei se heistä tyhmiä tee, heikkoja vain kenties. Onneksi on myös onnellisia loppuja, ts. henkilö päässyt irti riippuvuudesta ja voinut hyödyntää lahjojaan.

Kännäilyn tarkoitin frekventatiiviksi, jolloin meinasin usein toistuvaa tapahtumaa sen olematta kännäämistä.

Kirvash, joka täällä aikoinaan palstaili, on todella fiksu ja empaattinen ihminen. Ja siinäpä kiteytyikin mun ajatukseni fiksuudesta: ihminen voi olla älykäs, mutta silti sangen epämiellyttävä persoonana. Fiksu ihminen on älykäs JA empaattinen, sellainen joka osaa keskustella asiallisesti.

On täällä monia muitakin fiksuja. Mun silmiin ainakin osuu harvemmin niitä ei-fiksuja ja mä olen itse tarpeeksi fiksu olemaan nimeämättä heitä :saint:

En tiedä minkälaista porukkaa kaipaat tänne, ja miten fiksuna sinäipidät itseäsi, mutta minusta näyttää että aika moni painii kuitenkin aivan samassa sarjassa kanssasi. Siis tuollainen ihmisten luokittelu, ennakkoluuloisuus ja oudot olettamukset lähinnä vailla kunnon tietoa asioista on se mihin tällä palstalla törmää useinkin. (Kuten nyt sinunkin viestisi) Ehkä me nähdään fiksuus sitten vaan erilailla :)

Eiköhän suurin osa tälläkin palstalla ole aika normityyppejä IRL, mutta tällä palstalla antavat erilaisen kuvan itsestään. Sitä kun kirjoittaa lyhyesti, niin asiaa ei välttämättä osaa oikealla tavalla ilmaista ja toiset nyt aina haluavat ymmärtää asioita väärin.

Itse olen yli 30 ja ihan normityyppi omasta mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipopipo:
Vai onko kaikki vaan jankkaajia tai hiukan yksinkertaisia? Sori nyt, mutta välillä tuntuu, että osalta koulut on jäänyt kesken, osa on kännissä tai muuten sekaisin, osa ilmeisesti "vain" lukihäiriöisiä, iso osa ilmeisesti alle 20-vuotiaita...

Onko täällä lainkaan fiksuja noin kolmekymppisiä? Muutaman fiksun sitä vanhemman olen huomannut (candide ja keittis, joka tosin menee välillä "jankkaaja"-kategoriaan). Mutta sellaiset "tavisikäiset" äidit, kolkyt ja risat? Missä olette?

Onko kaikki fiksut töissä?

Jatkotehtävä: Nimeä joku, joka sopii otsikon kategoriaan.

täällä yksi fiksu 34v korkeakoulututkinnon suorittanut työssäkäyvä pienten lasten äiti :wave:

täälä viksuhko, huomenna 30 täyttävä jo 10vuotta äitinä ollut ikuinen esiteini. Muksuja on enempi ku muilla ja vähemmän ku osalla mutta omiin tarpeisiin nähden silti välillä liikaa :p
Töitä oon tehny, ja lusmuillukki, ny kotiäitinä. Mikä ap:stä tekee viksumman ku mie? tai kukaan muukaan täälä, mulla ainakin on täälä tapana sanoa mitä nuo itsenäistyneet viksut sormet tykkää näpytellä ja sekö tekee musta pöljän... antaa mennä vaan mulla on ainaki kivaa :laugh: :headwall: :saint:

hyvin harva tuntuu olevan.
nauretaan ihmeellisille asioille (vauva heitteillä), pidetään omaa napaa tärkeimpänä (ei lapsia), väitetään kaikenlaista ja kun pyydetään perusteluja, niitä ei yllättäen löydykään.

Alkuperäinen kirjoittaja musta:
nauretaan ihmeellisille asioille (vauva heitteillä), pidetään omaa napaa tärkeimpänä (ei lapsia), väitetään kaikenlaista ja kun pyydetään perusteluja, niitä ei yllättäen löydykään.

Ihmiset on mitä on, sekä oikeessa elämässä että täällä. Jokapäiväsessä elämässä sä pystyt mielestäs tyhmät ihmiset välttään jos haluat kuten tääläkin, elä avaa kaikkea äläkä kommentoi :) tää on usealle ns. henkireikä mihin voi kirjottaa just sen miltä tuntuu. Osa on oikeesti tyhmiä tai provosoi, mutta minkä sille voi. Elämä on niinku sanotaan. pistä simmut tai kone kiinni ja menen nauttimaan fiksujen ihmisten seurasta sinne oikeeseen elämään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
on fiksujakin ihmisiä, mutta he eivät pidä itestään meteliä.

Kuten kuka? Kaikki hokee, että on täällä fiksuja, on täällä fiksuja, muttei kerro keitä. Itseännekö tarkoitatte? Joo Nyynä, säkin olet aika ajoin fiksu, osaat perustella asiasi.

Mun mielestäni esimerkiksi Lilii Lisänimetön, metsänpeitto, Candide, Ekosysteemi.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Alkuperäinen kirjoittaja musta:

Ihmiset on mitä on, sekä oikeessa elämässä että täällä. Jokapäiväsessä elämässä sä pystyt mielestäs tyhmät ihmiset välttään jos haluat kuten tääläkin, elä avaa kaikkea äläkä kommentoi :) tää on usealle ns. henkireikä mihin voi kirjottaa just sen miltä tuntuu. Osa on oikeesti tyhmiä tai provosoi, mutta minkä sille voi. Elämä on niinku sanotaan. pistä simmut tai kone kiinni ja menen nauttimaan fiksujen ihmisten seurasta sinne oikeeseen elämään ;)

niinpä.
mutta inhottaa tietää kuinka moni loppujenlopuksi on niin yksinkertainen.
eikä niitä kyllä oikeassakaan elämässä pysty välttämään, ikävä kyllä...
niin monta on kertaa on saanut rautalangasta vääntää, mutta kun ei mene perille niin ei mene...
jotkut drama queenit on ihan "parhaita"...