Onko tällänen teidän mielestänne reilua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Jaa pitäisikö sen miehen sitten möllöttää kotosalla sun kanssa jos se ei halua? Mitä jos hankkisit kavereita itelles?

no ei mutta miksi tämmöistä kyselet?

Kummastuttaa kun aina valitetaan että mies roikkuu baareissa ja elää omaa elämäänsä ja ite ollaan surkeana lasten kanssa kotona. Niin enemmän ahistais semmonen mies joka on kotona vasten tahtoaan vaimon käskystä. Antaa miehen mennä niin paljon mukavampaa on sitten kotonakin. Ja luulempa että mies alkaisi viettämään enemmän viikonloppu iltoja kotonakin jos ei aian kuulis nalkuttamista siitä jos jossain käy.

Ja hankkikaa naiset kavereita keitä tavata ettei se mies olisi teidän ainut ihmissuhde jossa roikutte!

Nii ja sinkkuna se elämä helpointa ja hauskinta on :saint:

Ja mitäs sieniä sitä tänään on vedetty?

Jaa pitäisikö sen miehen sitten möllöttää kotosalla sun kanssa jos se ei halua? Mitä jos hankkisit kavereita itelles?

Kummastuttaa kun aina valitetaan että mies roikkuu baareissa ja elää omaa elämäänsä ja ite ollaan surkeana lasten kanssa kotona. Niin enemmän ahistais semmonen mies joka on kotona vasten tahtoaan vaimon käskystä. Antaa miehen mennä niin paljon mukavampaa on sitten kotonakin. Ja luulempa että mies alkaisi viettämään enemmän viikonloppu iltoja kotonakin jos ei aian kuulis nalkuttamista siitä jos jossain käy.

Ja hankkikaa naiset kavereita keitä tavata ettei se mies olisi teidän ainut ihmissuhde jossa roikutte!

mä en todellakaan nalkuta. en vaan jaksa. siksi se varmaan kuvitteleekin että saa mennä niinku huvittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
..että mies ravaa jatkuvasti baareissa ja muutenkin viikonloppuriennoissa? Kauheaa katsottavaa kun ukko konttaa kotiin ja vielä muistinsa menettäneenä.
Tuntuu kaverit olevan tärkeämpiä kuin oma perhe.
Meillä kolme lasta ja nuorin vielä täysimetyksellä joten en itse pääse juurikaan mihinkään.
Tuntuu että olen aina lasten kanssa kotona ja mies menee mihin huvittaa silloin kun huvittaa!
Teen myös kaikki kotityöt yksin ja enkä tällä hetkellä ehdi harrastaa mitään. Tai jos haluan harrastaa jotain niin se on tehtävä lasten kanssa.
Onko tällänen teidän mielestänne reilua ?

Aivan tismalleen samat sanat muuten, mutta meillä kaks lasta, toinen 4kk, mutta en enää imetä..
Muuten on niinku minun kirjottamaani. Tuntuu ihan yksinhuoltajuudelta :(

jep, tosiaankin yksinhuoltajuudelta tuntuu. joskus ajattelen että yksin voisi oikeastaan helpompaa ollakin.
Aivan! Monesti tulee kaikenlaista mietittyä, kun on tosiaan yksistään lasten kans suurimman osan ajasta.
Jos ei ole töissä, niin on muuten vaan kavereitten kans, ongella, remonttia tekemässä, juomassa tms.
Eikait tämä sen vaikiammaksi menis vaikka yksin huoltaisinki lapseni.. :(

mutta olisi vähemmän pyykkiä ja roskaa. ruokakulut pienemmät ja vaatekaapeissa enemmän tilaa. voisi saada asumistukea, yh-korotusta ja elatustukea.

mä en todellakaan nalkuta. en vaan jaksa. siksi se varmaan kuvitteleekin että saa mennä niinku huvittaa.

Ja sitten jonain maanantaiaamuna mies herää yksin asunnostaan ja ihmettelee mihin ne lapset ja piika katosivat. Oletko yrittänyt herättää hänet tosielämään? Ehdota vaikka aikalisää ja pyydä muuttamaan muualle miettimään mitä haluaa, perhe- vai poikamieselämän.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt :
..että mies ravaa jatkuvasti baareissa ja muutenkin viikonloppuriennoissa? Kauheaa katsottavaa kun ukko konttaa kotiin ja vielä muistinsa menettäneenä.
Tuntuu kaverit olevan tärkeämpiä kuin oma perhe.
Meillä kolme lasta ja nuorin vielä täysimetyksellä joten en itse pääse juurikaan mihinkään.
Tuntuu että olen aina lasten kanssa kotona ja mies menee mihin huvittaa silloin kun huvittaa!
Teen myös kaikki kotityöt yksin ja enkä tällä hetkellä ehdi harrastaa mitään. Tai jos haluan harrastaa jotain niin se on tehtävä lasten kanssa.
Onko tällänen teidän mielestänne reilua ?

Aivan tismalleen samat sanat muuten, mutta meillä kaks lasta, toinen 4kk, mutta en enää imetä..
Muuten on niinku minun kirjottamaani. Tuntuu ihan yksinhuoltajuudelta :(

jep, tosiaankin yksinhuoltajuudelta tuntuu. joskus ajattelen että yksin voisi oikeastaan helpompaa ollakin.
Aivan! Monesti tulee kaikenlaista mietittyä, kun on tosiaan yksistään lasten kans suurimman osan ajasta.
Jos ei ole töissä, niin on muuten vaan kavereitten kans, ongella, remonttia tekemässä, juomassa tms.
Eikait tämä sen vaikiammaksi menis vaikka yksin huoltaisinki lapseni.. :(

mutta olisi vähemmän pyykkiä ja roskaa. ruokakulut pienemmät ja vaatekaapeissa enemmän tilaa. voisi saada asumistukea, yh-korotusta ja elatustukea.
Niimpä.Rahallisestikkin pärjäis paremmin. Ja olen oppinu jo hoitamaan kaiken muutenki yksin, ni ei olis ongelma eikä mikään..

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:

Jaa, että sun mielestä on ok että mies "elää omaa elämäänsä", ja jättää lapset vaimon huolehdittaviksi jatkuvasti?

Eikös meillä kaikilla ole oma elämä elettävänä? :saint:

Minusta perheellisen miehen paikka on kotona perheensä kanssa, silloin tällöin tuulettumassa käyminen on ok, mutta että joka viikonloppu, ei, se ei käy.
Tuollaiset pitää palauttaa äidilleen passattaviksi.

Jos ei "mies" halua "möllöttää" perheensä kanssa, niin miksi hän ylipäätänsä on sellaisen hankkinut?

peesi

Ja sitten jonain maanantaiaamuna mies herää yksin asunnostaan ja ihmettelee mihin ne lapset ja piika katosivat. Oletko yrittänyt herättää hänet tosielämään? Ehdota vaikka aikalisää ja pyydä muuttamaan muualle miettimään mitä haluaa, perhe- vai poikamieselämän.

en varmaan tarpeeksi tehokkaasti. Jotenkin ei oo voimia tehdä tollasta päätöstä. Kun välillä asiat on ihan hyvin ja tuntuu että menee hyvin. sitten taas kaikki menee ihan perseelleen.

vaatii rahaa ja aikaa.
jos mies kuluuttaa rahan ja ajan baarissa, niin ei häntä täällä kauaa näkyisi. hän on lapsensa tehnyt ja hoitaa tasan vähintään 50%

Nii ja jos antaa miehen tehdä mitä lystää, se muuttuu rapajuopoksi ja lapset kärsii "koska isi on nyt vähän huppelissa, ei se voikkaan mennä teijän kanssa sirkukseen"

Ja ihan sama alkaa tulkuttaan et jätä se, koska isä on aina isä vaikka eri osotteissa asuiskin, mihin se isä muka lasten mielestä häviäis??

Jos hattara-auroora oot sinkku,niin nuo sun kommentit ei auta yhtään, et mee nyplään vaikka ittees eläkä jakele mitään ikisinkun "viisaita" mielipiteitä!

Jaa, että sun mielestä on ok että mies "elää omaa elämäänsä", ja jättää lapset vaimon huolehdittaviksi jatkuvasti?

Eikös meillä kaikilla ole oma elämä elettävänä? :saint: [/quote]

Kyllä, mutta surkean "miehen " rinnalla jää valitettavasti monen naisen elämä elämättä, koska kaikki vastuu ja huolet sysätään hänelle, ja hän uupuu taakkansa alle. Ja "mies" senkun rilluttelee, potuttaa lukea tällaisista tyypeistä.

Mutta turhaan sulle mitään selittää, ethän sinä edes halua ymmärtää. Ap:lle voimia perheenisän järkiin saamiseen.

kun kaikkihan selittyy sillä että mä oon VAAN kotona ja hoidan VAAN lapsia ja kotia. ja mies käy töissä ja välillä kahdessakin työssä. on väsynyt ja haluaa nukkua mutta sitten kun on aikaa niin lähtee kavereiden luo tai baariin. ja valittaa jälleen väsymystä.
mulla ei oo oikeutta valittaa kun oon VAAN kotona ja ns. elätettävänä. sitten kun meen joskus töihin niin hoidan työni plus kotityöt plus lapset. tiedän sen. onko tässä hommassa enää mitään järkeä?

Kyllä, mutta surkean "miehen " rinnalla jää valitettavasti monen naisen elämä elämättä, koska kaikki vastuu ja huolet sysätään hänelle, ja hän uupuu taakkansa alle. Ja "mies" senkun rilluttelee, potuttaa lukea tällaisista tyypeistä.

Mutta turhaan sulle mitään selittää, ethän sinä edes halua ymmärtää. Ap:lle voimia perheenisän järkiin saamiseen.

[/quote]siltä musta just tuntuu. että oon tossun alla eikä mulla oo elämää. vaikka rakastan kyllä lapsiani mutta joskus ajattelen että mitä vittua mä täällä oikeen teen.
Kiitos tsempistä Huuhkajatar...

kun kaikkihan selittyy sillä että mä oon VAAN kotona ja hoidan VAAN lapsia ja kotia. ja mies käy töissä ja välillä kahdessakin työssä. on väsynyt ja haluaa nukkua mutta sitten kun on aikaa niin lähtee kavereiden luo tai baariin. ja valittaa jälleen väsymystä.
mulla ei oo oikeutta valittaa kun oon VAAN kotona ja ns. elätettävänä. sitten kun meen joskus töihin niin hoidan työni plus kotityöt plus lapset. tiedän sen. onko tässä hommassa enää mitään järkeä?

Ei ole järkeä, perheneuvolaan voisit tilata ajan jos saat tyypin mukaan. Muuten ehdotat aikalisää, pääset yhdestä ylimääräisestä lapsesta, ja toivottavasti saat aikuisen miehen tilalle kun hän on miettinyt asioita.

Jos ollaan sitouduttu parisuhteeseen, tarkoittaa se kompromisseja omassa elämässä jolloin molemmat saavat mahdollisuuden omaan elämään sen yhteisein lisäksi :saint:

ap, mulla on aikalailla sama tilanne,paitsi että yks lapsi vähemmän ku sulla. mies on hyödytön syöttöporsas joka on mieluummin kavereittensa kanssa ja kun kotiin tulee,sitä ollaan niin herraa että. monesti oon miettiny ihan tosissani että jätän mieheni, saapahan sitten viettää niin iloista elämää kun haluaa ja ois itelläki paljon vähemmän murheita.mut sitten kun katson omia lapsia niin alkaa sydäntä puristaan kun ajattelen miten paljon lapset kaipaisivat isäänsä...
mun tunteet omaa miestä kohtaa alkaa oleen aika vähissä, ehkä tästä asiat paranee, ehkä ei...

toivottavasti saat miehes päähän taottua sen tosiasian että se oikeesti tarvii teitä ja lapset tarvii isäänsä. voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja kiehahtaa!!!:
ap, mulla on aikalailla sama tilanne,paitsi että yks lapsi vähemmän ku sulla. mies on hyödytön syöttöporsas joka on mieluummin kavereittensa kanssa ja kun kotiin tulee,sitä ollaan niin herraa että. monesti oon miettiny ihan tosissani että jätän mieheni, saapahan sitten viettää niin iloista elämää kun haluaa ja ois itelläki paljon vähemmän murheita.mut sitten kun katson omia lapsia niin alkaa sydäntä puristaan kun ajattelen miten paljon lapset kaipaisivat isäänsä...
mun tunteet omaa miestä kohtaa alkaa oleen aika vähissä, ehkä tästä asiat paranee, ehkä ei...

toivottavasti saat miehes päähän taottua sen tosiasian että se oikeesti tarvii teitä ja lapset tarvii isäänsä. voimia!

Voimia myös sulle!!
Jotenkin sitä on niin jumissa täällä ja ajatukset pään sisällä yhtä puuroa. ehkä tämä tosiaan tästä, tai sitten ei.

voisin näyttää sille tämän ketjun, johon se todennäköisesti vastaa että
A- oot väärässä, mun elämä on paljon rankempaa kuin sun joten saan elää ja olla niinku haluan.
B- mähän teitä elätän joten älä valita.
C- okei oon sitten hyödytön ja turha ääliö ja muutan pois ja erotaan ja kattotaan onko sitten mukavaa häh?????

Nii ja jos antaa miehen tehdä mitä lystää, se muuttuu rapajuopoksi ja lapset kärsii "koska isi on nyt vähän huppelissa, ei se voikkaan mennä teijän kanssa sirkukseen"

Ja ihan sama alkaa tulkuttaan et jätä se, koska isä on aina isä vaikka eri osotteissa asuiskin, mihin se isä muka lasten mielestä häviäis??

Jos hattara-auroora oot sinkku,niin nuo sun kommentit ei auta yhtään, et mee nyplään vaikka ittees eläkä jakele mitään ikisinkun "viisaita" mielipiteitä!

Elikkäs sä olet vastuussa miehestäs ja siitä tuleeko miehestä juoppo vai ei? Ja minun mielestä kukaan ei ole vastuussa kuin itestään eikä sinun tehtävä ole huolehtia lapsesi isä suhteesta. Jos miestä ei kiinnosta niin se on hänen oma häpeänsä

Oon sinkku ja erittäin tyytyväinen semmoinen kun olen päässyt miehestä joka juoksi baareissa ja jota oma jälkikasvu ei kiinnostanut pennin vertaa :xmas:

Miksi sanot, että olet yksinäinen tai lapset kaipaavat isäänsä. Miksi et sano suoraan, ettei ole reilua sinua kohtaan, että kannat kaiken vastuun. Vai ovatko lapset olleet vain oma päätöksesi, jonka olet jyrännyt miehen tahdon yli? Jos asia on yhtä paha kuin mitä tekstisi antaa ymmärtää, en kyllä kutsuisi tuota yhteiselämäksi.

tässä on varmaan osittain takana sellainenkin hyvin yleinen noidankehä - sama mikä on monissa lapsiperheissä : lapsia on useampi kappale ja he ovat energiaa vieviä ja väsyttäviä ( ja sellaisia ovat jopa ne "helpot" lapset ). äiti on kotosalla lasten kanssa ja hoitaa kotityöt samalla, mies käy töissä. kumpikin on väsynyt. äiti tuntee katkeruutta, kun isä pääsee pois kotoa edes töihin ja miehestä taas naisella on helpompaa "olla vain kotona - eihän se ole edes raskasta". tästä seuraa usein : nainen alkaa nalkuttaa miehelle "lojuvista sukista, kaverin kanssa kaljalla käynnistä "jne ja tämä taas johta siihen, että mies on yhä enemmän pois kotoa, koska kokee, että siellä vaan ollaan naama norsun vituralla. ja näin se kehä vaan pahenee ja syvenee ja kummallakin on paha olla. kumpikaan ei ole ns.syytön.

jos mies ei ole toivoton ääliö tai nainen nalkuttava justiina, niin asiaa saa korjattua ihan sillä, että istutaan sinne pöydän ääreen ja PUHUTAAN mikä tuntuu itsestä pahalta ja miten asioita vois muuttaa, että elämä olisi kivempaa kaikille. kompromisseja,kompromisseja!

ja sit vähän ot, en nyt huomannut, että oliko ap:lla kavereita vai ei, mutta kehottaisin hankkimaan tosiaan, jos ei ole. kuten joku sanoi, se, että oma mies ois ainoo aikuis ihmiskontakti ( lähikaupan kassaa lukuunottamatta ) , on pidemmän päälle huono juttu.

mullakin oli sellainen mies mutta lopulta sain tarpeekseni...ja kun olin ollut "yh" jo pitemmän aikaa niin tiesin että pärjätään ilman miestäkin. Tosin minulla yksi lapsi. Nyt tapaamiset rullaa joka toinen vkl, onneksi. Elareita haluaa maksaa tietenkin mahdollisimman vähän...mutta pääasia että lastaan tapaa.

Voimia myös sulle!!
Jotenkin sitä on niin jumissa täällä ja ajatukset pään sisällä yhtä puuroa. ehkä tämä tosiaan tästä, tai sitten ei.

Ei helvetti miten nää naiset voi asua tällaisten miesten kanssa,oliko nää jätkät tämmösiä jo ekan lapsen jälkeen!??! Vai että jää kaipaamaan isäänsä,haluatko että sun lapset ottaa mallia sun miehestä ja jos sulla on poikia niin niistä kasvaa samanlaisia vastuuntutoisia mulkvisteja kun sun miehestä tai tytöt kattoo kun sä nöyränä moppaat sun parisuhdehelvetissä ja nielet kaiken paskan mitä se jätkä sulle syöttää?

ÄLÄ TUHLAA AIKAASI VÄÄRIIN MIEHIIN JÄTÄ SE!

Yhteistyössä