onko tämä sinusta empatiakyvyttömyyttä? tunnevammaisuutta? välinpitämättömyyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja venja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

venja

Vieras
Olin ahdistunut. Mies tuli lopulta kysymään mikä ahdistaa.

itkien kerroin että minua ahdistaa se
että minun tarpeeni ahdistaa miestä(esimerkiksi seksuaalinen haluni ahdistaa häntä).
ahdistaa se että tunnen itseni rumaksi,eikä se tunne lähtisi vaikka muuttaisin kuinka itseäni ulkoisesti koska kokisin edelleen olevani se paska jonka kanssa ei voi edes rakastella.

mies istui hetken hiljaa lähti pois!

tällänen hän on aina ollut.. mutta mitä kauemmin koen tuollaista kylmyyttä sitä enempi olen alkanut ahdistumaan, ja se että hän jättää minut yksin vaikeitten tunteiden kanssa lisää ahdistusta,kun taas kosketus,halaminen asiasta puhuminen lievittäisi ahdistusta. Mies tietää sen olen kertonut miltä se tuntuu ja mitä kaipaisin.

mitä siis miehen käytös on?

Älä ala diagnosoimaan miestäsi. Hänen tunne-elämässään ei välttämätt ole mitään vikaa. Se on mahdollista, että hän ei vain välitä tai että hän ei osaa näyttää sinulle, että välittää. Mitään mielenterveydenhäiriötä sä et kuitenkaan valitettavasti voi tuon perusteella miehellesi diagnosoida, et edes sitä trendikästä narsismia.

no kai normaali aikuinen osaa lohduttaa omaa rakastaan? eikö se oo ihan automaattinen reaktio että haluaa koskettaa läheistään kun tällä on pahaolla. jossain siis on jotain häikkää

joka tapauksessa koska koen tuollaista kylmyyttä ja torjuntaa ja yksin jättämistä, suutun ja mies ahdistuu kun suutun. Olen selittänyt hänelle että miten tämä prosessi kulkee ja miksi se päätyy siihen että olen vihainen.

miten siis jupi tuo voisi olla neuvottomuutta? iehellehän on kerrottu että millä hän pahentaa oloa ja millä voi helpottaa.

[QUOTE="vieras";28829901]Älä ala diagnosoimaan miestäsi. Hänen tunne-elämässään ei välttämätt ole mitään vikaa. Se on mahdollista, että hän ei vain välitä tai että hän ei osaa näyttää sinulle, että välittää. Mitään mielenterveydenhäiriötä sä et kuitenkaan valitettavasti voi tuon perusteella miehellesi diagnosoida, et edes sitä trendikästä narsismia.[/QUOTE]

mitä sä miestä puolustelet, taidat olla samanlainen?

no anyway kiitos tästäkin näkökulmasta,kai ymmärrät että olen vaihinen koska mua loukataan toistuvasti

Olen sitä mieltä, että seksiä harrastetaan vaan jos kumpikin haluaa niin. Jos halut alkaa poikkeamaan todella paljon toisistaan, pitää keskustella missä on syy. Syy tuskin on sinun ulkonäössäsi. Itkeminen ja mökötys ei auta vaan avoin keskustelu. Jos senkään jälkeen ei homma aukene, niin sitten pitää miettiä pystyykö suhteessa olemaan vaikka ei saa omaa tahtoa asiassa läpi.

Ymmärrän miehesi reaktion neuvottomuutena,kuten joku tuossa ilmaisikin.Luulen että asia ahdistaa miestäsikin.Haluaisi olla kuten toivot mutta ei kykene siihen,tai ei jotenki osaa tai tiedä miten.Vaikea asia miehellesikin kun lähtee tilanteesta pois.

Riippuu vähän onko kylmä tai tunteeton muissa asioissa, osoittaako hellyyttä arjessa? Osaako katua ja olla aidosti pahoillaan? Itkeekö ikinä?

Jos tuo on ainoa tilanne milloin on tunteeton niin voi olla että hän tuntee häpeää ettei kykene tai halua esim.seksiä niin usein ja siksi vetäytyy. Tai ei tiedä mitä tehdä asialle. Tietty silti pitäisi toisne lohduttaa itkevää, mutta joskus siihen ei vaan pysty.

No suoraanhan syytit tuossa miestä haluttomuudesta, jonka vuoksi jopa käsityksesi itsestäsi on muuttunut paskaksi. Eipä tuohon oikein muuta voi tehdä, kun kävellä pois. Ei minunkaan tekisi mieli lohdutella jälkeenpäin. Ei seksuaalinen halu ja kyky ole asioita, joita voit toisesta pakottaa ulos. Tuollainen vaan pahentaa tilannetta, että vielä menet syyttämään toista suunnilleen elämäsi pilaamisesta. Jos teillä on ongelmia, niin niitä pitää selvittää ja jos siihen ei toinen osapuoli suostu tai siitä ei tule mitään, niin sitten täytyy varmaan erota.

onko sanonut tai vihjaillut että halujen puutteensä johtuu sinusta tai ulkonäöstäsi? jos ei niin asia tuskin on siitä kyse, vaikka ymmärrettävästi se epäily on mielessäsi. Ennemmin kyse on jostain hänen henk.koht ongelmastaan tai tilanteestaan ja sellainen asian vatvominen voi vaan hankaloittaa asiaa. Jos taas on vihjaillut että syy on sussa, niin älä usko sitä, se on vaan yritys peta vastuuta omasta halujen puutteestaan. Keksutelkaa syyttämättä ja avoimesti.

mitä sä miestä puolustelet, taidat olla samanlainen?

no anyway kiitos tästäkin näkökulmasta,kai ymmärrät että olen vaihinen koska mua loukataan toistuvasti
No kai sitä ihminen voi olla välittämättä toisesta tai olla haluamatta harrastaa seksiä tämän kanssa ja on silti tunne-elämältään normaali. Teidän suhde ei varmaan nyt vaan ole hyvä, mutta ei se miehestä luonnevikaista tee. Sinä kuulostat luonnevikaisemmalta, jos kuvittelet, että vain sinua haluamalla ja rakastamalla ihminen on normaali.

[QUOTE="vieras";28829950]No kai sitä ihminen voi olla välittämättä toisesta tai olla haluamatta harrastaa seksiä tämän kanssa ja on silti tunne-elämältään normaali. Teidän suhde ei varmaan nyt vaan ole hyvä, mutta ei se miehestä luonnevikaista tee. Sinä kuulostat luonnevikaisemmalta, jos kuvittelet, että vain sinua haluamalla ja rakastamalla ihminen on normaali.[/QUOTE]
Tai voi olla normaali, vaikka ei ilmaise tunteita sillä tavalla kuin sinä haluat. Jos mies on ollut alustalähtien samanlainen, niin olet tehnyt sittenkumppaninvalinnassa virheen.

[QUOTE="vieras";28829901]Älä ala diagnosoimaan miestäsi. Hänen tunne-elämässään ei välttämätt ole mitään vikaa. Se on mahdollista, että hän ei vain välitä tai että hän ei osaa näyttää sinulle, että välittää. Mitään mielenterveydenhäiriötä sä et kuitenkaan valitettavasti voi tuon perusteella miehellesi diagnosoida, et edes sitä trendikästä narsismia.[/QUOTE]

En ole ap, mutta narsisimissa ei ole mitään trendikästä. Olen tavannut oikeasti narsistisen henkilön, ja tämä on aiheuttanut käsittämätöntä tuskaa muille Ja ei ollut julkisuudessa vielä puhettakaan silloin narsismista, en sitä siitä keksinyt, vuosien jälkeen selvisi...

[QUOTE="Vieras";28829964]En ole ap, mutta narsisimissa ei ole mitään trendikästä. Olen tavannut oikeasti narsistisen henkilön, ja tämä on aiheuttanut käsittämätöntä tuskaa muille Ja ei ollut julkisuudessa vielä puhettakaan silloin narsismista, en sitä siitä keksinyt, vuosien jälkeen selvisi...[/QUOTE]

Kyllä narsismi on nykyään kovin trendikästä. Joka ikinen epämiellyttävä puoliso, työkaveri ja sukulainen on nykyään kyökkipsykologien mielestä narsismi ja asiasta keskustellaan innokaasti keskustelupalstoilla ja siitä julkaistaan jopa artikkeleita lehdissä.

Mies ei tiedä mitä tehdä. Olet ahdistunut ja onneton hänen vuokseen, mutta hänellä ei ole siihen ratkaisua. Totta kai se tuntuu pahalta susta, ettei mies lohduta. Mutta mitä hän olisi voinut sanoa? "Noh noh, älähän nyt... kyllä se siitä." Teidän pitäis enemmän keskustella siitä, miten asia ratkaistaan vai ratkeaako se ollenkaan. Istuta mies uudelleen penkkiin ja kysy suoraan. Miksi et halua rakastella? Mutta varaudu sitten myös kuulemaan totuus, se ei aina ole kaunista kuultavaa :(.

Mies ei tiedä mitä tehdä. Olet ahdistunut ja onneton hänen vuokseen, mutta hänellä ei ole siihen ratkaisua. Totta kai se tuntuu pahalta susta, ettei mies lohduta. Mutta mitä hän olisi voinut sanoa? "Noh noh, älähän nyt... kyllä se siitä." Teidän pitäis enemmän keskustella siitä, miten asia ratkaistaan vai ratkeaako se ollenkaan. Istuta mies uudelleen penkkiin ja kysy suoraan. Miksi et halua rakastella? Mutta varaudu sitten myös kuulemaan totuus, se ei aina ole kaunista kuultavaa :(.

mies sanoo siihen en tiedä! niinku kaikkeen muuhunkin mikä liittyy parisuhteeseen/tunteisiin/seksiin tms

ei mies pysty keskustelemaan asiasta,tai ei halua.

miten niin mies ei tiedä mitä tehdä? minähän olen kertonut hänelle mitä kaipaan vastaavissa tilanteissa yksinkertaisesti kosketusta, tunnetta siitä että mies välittää.

[QUOTE="vieras";28829983]Ei kai miehen tehnyt mieli lohdutella, kun häntä syyllistit.[/QUOTE]

voi ei, no kylmä totuus on että häntä ei seksi kanssani syytä tai toisesta kiinnosta, ja se saa mut tuntee itseni aivan hirveäksi

No mutta sinähän olet itse päättänyt alkaa seurustelemaan kyseisen henkilön kanssa. Ei kai lohduttelu nyt ole mikään mekaaninen tapahtuma, että kun kerrot mitä pitää tehdä, niin sitten mies tekee sen kuin robotti. Et ole yhdelläkään lauseella viitannut siihen, että mitä miehestä mahtaa tuntua, vaan kaikki on minä minä minää. Että minua ahdistaa, kun miestä ahdistaa kosketukseni. Sekin piti kertoa itsesi kautta.

Yhteistyössä