onko tämä taas joku vaihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pyy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pyy"

Vieras
3v alkanu kutsua mua etunimellä, pikkusisko kutsuu äidiksi..mietin et onko tämä joku samaistun äitiin vaihe. Harmittaa esim kaupassa ku kutsuu etunimellä. yleensä sit korjaa ku vastaan "mitä äiti". jos lapselta kysyy kuka on XX n vastaa "minä"
reagoida vai eikö reagoida

Meilläkin 3 v. kokeili tuota mutta puutuin siihen, selitin ja korjasin että esim. vanhempani eli lapsen isovanhemmat kutsuvat minua nimelläni mutta lapselle olen äiti.
Lapsi oli samaa mieltä itsekin ja naureskeli miten "hassusti" sanoi ja saattaa vieläkin joskus harvakseltaan pelleilläkseen kutsua minua etunimelläni.

[QUOTE="vieras";23814079]Meilläkin 3 v. kokeili tuota mutta puutuin siihen, selitin ja korjasin että esim. vanhempani eli lapsen isovanhemmat kutsuvat minua nimelläni mutta lapselle olen äiti.
Lapsi oli samaa mieltä itsekin ja naureskeli miten "hassusti" sanoi ja saattaa vieläkin joskus harvakseltaan pelleilläkseen kutsua minua etunimelläni.[/QUOTE]

oon yrittäny selittää mut en tiiä ymmärtääkö ku ei sano muuta kuin joo

Voi hitsit :D Mitä se nyt haittaa, jos lapsi kutsuu äitiä nimellä? Ei mielestäni tuohon tarvitse reagoida. Kyllä se lapsi varmaan tajuaa, että olet hänen äitinsä vaikka kutsuukin sinua nimellä.

Itse kutsuin pienenä ensin äidiksi, mutta vaihdoin etunimeen, kun meillä hoidossa olleet lapset alkoivat kutsua myös äidiksi. Vasta lähellä aikuisuutta aloin kutsua taas äidiksi. Ei siinä mitään outoa ole jos etunimellä kutsuu. Vai etkö koe olevasi äiti, jos lapsesi kutsuu sinua etunimellä ?

[QUOTE="pyy";23816368]mua se vain ahistaa.. oon äiti lapselle en "minna".[/QUOTE]

Tietty se on vähän hassun kuuloista, kun on tottunut, että lapsi sanoo äidiksi, mutta mitäpä siitä ahdistumaan. Vaihehan tuo on.

[QUOTE="vieras";23816558]Neuroottisuus on kamala ominaisuus äidillä.[/QUOTE]

Niin on typeryyskin.
Mielestäni on aivan normaalia että äitiä ahdistaa/häiritsee jos lapsi puhuttelee vanhempiaan etunimillä, tuskinpa ap.takaan ahdistaa niin paljon että se jotenkin lapsen elämää haittaisi tai olisi elämää suurempi ongelma!
Minusta on ihanaa että oma(ainoa) lapseni kutsuu minua äidiksi, kaikki muut tässä maailmassa kutsuvat minua nimelläni mutta lapselleni olen äiti.
Ja juu,toki äiti olisin vaikka lapsi nimelläni minua puhuttelisikin, mutta kyllä se vähän kylmältä ja harmittavalta tuntuisi.

Yhteistyössä