Onko teidän mielestä 25-vuotiaalle liikaa seksikumppaneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mävaan.;28066312:
Mun mielestä on ihan jokaisen oma juttu mikä määrä tuntuu normaalilta. Jotkut sanoo että vain muutama on hyväksyttävä määrä, toisten mielestä niitä voi olla kasoittain. Ja tämä klassinen miehillä isompi määrä on hyväksyttävä?? C'moon. Nykypäivänä asiat on muuttunut ja jokaisella OIKEUS nauttia niinkuin haluaa.

Tämä viimeinen lause kiteyttää nykyään monen ajatusmaailman. Jokaisella on siis oikeus ajatella vain itseään, muista välittämättä. Moni on sitä mieltä, että sinkkuna ei tarvitse ajatella ketään muita ja on esim. ok sekaantua varattuihin. Monet ovat myös sitä mieltä, että yhden illan jutuissa saa ajatella vain itseään eikä tarvitse kauheasti ottaa sitä toista huomioon. Täälläkin joku sai aika tylyjä vastauksia, kun teki aloituksen siitä, miten huonosti koki tulleensa kohdelluksi yhden illan jutussa. Miksi kaikkien muuten tarvitsisi arvostaa kaikenlaista käyttäytymistä ja piirteitä? Pitääkö mun arvostaa sitä, että jotkut harrastavat BB-talossa seksiä tv-kameroiden edessä vain koska se on heidän oma asiansa ja "oikeutensa"? Mitä se on keltään pois, jos pidän tuollaista aika tyhjäpäisenä?

No siitä päästään siihen, onko sekoilu vain oma asia vai vahingoittaako se muita. Miksi sekoilu yritetään tehdä hienoksi asiaksi vain siksi, että itsellä on siihen ollut tarvetta? On parempi, että sen kokee nuoruudessa kuin aikuisiällä, mutta parasta on jos ei sekoile, ainakaan muita haittaavalla tavalla.

Kun molemmat tietävät, mistä on kyse, ei ketään vahingoiteta. Noin ideaalistihan asiat ei toki aina mene. Olenpa itsekin joskus näppini polttanut, mutta eipä sekään avohaavoja jättänyt. Oma typeryyttäni kuvittelin liikaa, vaikka toinen ei oikeasti mitenkään antanut ymmärtää. Oppia ikä kaikki, enkä sitäkään kokemusta silti pois jättäisi. Se on osa sitä villiä nuoruutta.

Tämä viimeinen lause kiteyttää nykyään monen ajatusmaailman. Jokaisella on siis oikeus ajatella vain itseään, muista välittämättä. Moni on sitä mieltä, että sinkkuna ei tarvitse ajatella ketään muita ja on esim. ok sekaantua varattuihin. Monet ovat myös sitä mieltä, että yhden illan jutuissa saa ajatella vain itseään eikä tarvitse kauheasti ottaa sitä toista huomioon. Täälläkin joku sai aika tylyjä vastauksia, kun teki aloituksen siitä, miten huonosti koki tulleensa kohdelluksi yhden illan jutussa. Miksi kaikkien muuten tarvitsisi arvostaa kaikenlaista käyttäytymistä ja piirteitä? Pitääkö mun arvostaa sitä, että jotkut harrastavat BB-talossa seksiä tv-kameroiden edessä vain koska se on heidän oma asiansa ja "oikeutensa"? Mitä se on keltään pois, jos pidän tuollaista aika tyhjäpäisenä?

Eikös tässä ketjussa ole nimenomaan useaan kertaan painoitettu, että niissä yhden illan jutuissakin on suotavaa suhtautua toiseen kunnioittavasti?

[QUOTE="vieras";28066338]Juu ei se sekoiluvaihe ole mitenkään itseisarvo, mutta ei ole sen olemattomuuskaan. Tiedänpä niitäkin, jotka ovat vuosien yhdessäolon jälkeen pettäneet puolisoaan, koska se oma puoliso oli ensimmäinen ja ainoa ja alkoikin kummasti kiinnostaa, olisiko seksi jotenkin ihmeellisempää jonkun toisen kanssa. Minä koen, että ihmiset ovat tässä asiassa erilaisia ja olisi hyvä tuntea itsensä. Jos on sellainen ihminen, että kiinnostaa, millaista seksi eri ihmisten kanssa on, on kaiketi parempi testata se nuoruudessa kuin vaikkapa kolmekymppisenä perheellisenä. Eikö?

Kaikkea ei tarvitse kokea kantapään kautta, mutta tässä asiassa minulla ainakin oli tarve. En minä silti esimerkiksi sinun tapaasi elää tuomitse. Sen on sinun tapasi, tämä minun.

Toisaalta en minä ole koskaan sänkyyn mennyt tuntemattoman ihmisen kanssa, vaan tuttuja ihmisiä ainakin jollakin tasolla ovat kaikki olleet. Kaveruutta kummempaa tunnesidettä heihin ole kuitenkaan ollut.[/QUOTE]

No sanoinkin, että on huono asia, jos se "tarve" täytyy toteuttaa sitten myöhemmällä iällä, kun sillä on huonommat seuraukset. _Minusta_ kuitenkin on hienompaa, jos sellaista tarvetta ei ole alkuunkaan. Tuskin ketään sellaista kiinnostaa, miten minä ajattelen. Satun vaan arvostamaan erilaisia asioita.

[QUOTE="vieras";28066374]Kun molemmat tietävät, mistä on kyse, ei ketään vahingoiteta. Noin ideaalistihan asiat ei toki aina mene. Olenpa itsekin joskus näppini polttanut, mutta eipä sekään avohaavoja jättänyt. Oma typeryyttäni kuvittelin liikaa, vaikka toinen ei oikeasti mitenkään antanut ymmärtää. Oppia ikä kaikki, enkä sitäkään kokemusta silti pois jättäisi. Se on osa sitä villiä nuoruutta.[/QUOTE]

Totta ja kyllähän parisuhteissakin näppejään poltetaan. Varmaan vieläkin useammin ja pahemmin.

Ei kukaan ihminen arvosta kaikenlaista käyttäytymistä, joten en minä ainakaan sitä sinultakaan odota. Kunhan olen yrittänyt selittää omia ajatuksiani toimintani takana ja lisätä edes hitusen ymmärrystä sellaista toimintaa ja ajattelumaailmaa kohtaan, joka selvästi on sinulle vieras. Saat edelleen pitää kaltaisiani kevytkeäisinä (vaikka se tuntuukin absurdilta nyt, kun olen perheellinen 30-kymppinen nainen, ehdottoman uskollinen miehelleni ja häneen sitoutunut, enkä ole herraties kuinka moneen vuoteen seksiä muiden kanssa harrastanut).

Jotkut varmaan repii pelihousunsa, mutta kyllä yhden illan juttuja voi olla myöhemminki ku vain nuorena. Jos on sinkku ja haluaa seksiä, niin se on sitte yhden illan juttuja tai seksisuhde. Eikä se, että on yhden illan juttuja tarkoota sitä, että pannaan ketä tahansa ja joka viikonloppu eri mies/nainen.

• Tykkää
Reactions: Millenia
No sanoinkin, että on huono asia, jos se "tarve" täytyy toteuttaa sitten myöhemmällä iällä, kun sillä on huonommat seuraukset. _Minusta_ kuitenkin on hienompaa, jos sellaista tarvetta ei ole alkuunkaan. Tuskin ketään sellaista kiinnostaa, miten minä ajattelen. Satun vaan arvostamaan erilaisia asioita.

Niin sanoit, totta.

Ei arvoissasi ole mitään vikaa. Voisitkohan kuitenkin edes yrittää ymmärtää tai olla tuomitsematta kanssasi eri tavoin tämän asian kokevia ja ajattelevia? Sinulla ei ole tarvetta villiin nuoruuteen ja jollain toisella on. Sinulla ei ole tarvetta mennä sänkyyn muidenkin kuin tulevaisuuden puolisosi kanssa, mutta joillakin on. Erilaisia olette. Eikö olisi parempi, että hyväksyisitte toisenne, vaikka tunnetasolla ette toisianne ihan tajuaisikaan.

Jotkut varmaan repii pelihousunsa, mutta kyllä yhden illan juttuja voi olla myöhemminki ku vain nuorena. Jos on sinkku ja haluaa seksiä, niin se on sitte yhden illan juttuja tai seksisuhde. Eikä se, että on yhden illan juttuja tarkoota sitä, että pannaan ketä tahansa ja joka viikonloppu eri mies/nainen.

Toki näinkin. Minä kirjoitin tuosta nuoruudenvilleysseksinharrastusporukasta, koska sen maailman tunnen omakohtaisesti paremmin. :) Aikuisena (yli 25) en ole ollut kuin perheellinen, joten huonompi olen siitä puhumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28066544:
Mitä teet jos kerrotaan että liikaa?
Voitko asialle enää mitään?

Entä jos kerrotaan että 'naurettavan vähän'?
Naitko äkkiä kiintiön täyteen?

Teettekö te monetkin asiat jostakin tilastollisesta pakosta ettekä omasta tahdostanne? :O

Eiköhän kyse ollut puhtaasta kiinnostuksesta ihmisten mielipiteitä kohtaan.

Eipä sille mitään voi, jos ei kykene näkemään mitään syvällisempiä aspekteja asioissa. :) Keskustelemaan aiheesta muullakin tasolla kuin ylistämällä sisään ulos-hinkkauksen hienoutta. En ole "miehen" kanssa täysin samaa mieltä, mutta ainakin hän tuo uusia näkökulmia aiheeseen.

Minusta sillä on paljonkin merkitystä, millaisia arvoja ja käyttäytymistä ihmisillä on. Irtosuhteisiin liittyy älyttömän paljon ehkäisyn ja suojaamisen laiminlyöntiä, ei-toivottuja raskauksia, tautien leviämistä, pettämistä, ihmisten hyväksikäyttöä, vääriä odotuksia ja itsekästä käyttäytymistä. Ihan jokaisessa aiheeseen liittyvässä ketjussa täälläkin hehkutetaan, miten hienoa on kun irtosuhteessa ei tarvitse ottaa toista huomioon ja saa käyttäytyä täysin itsekkäästi. Jos kritisoi tuollaista näkemystä, se ei automaattisesti tarkoita, että on kateellinen ja katkera. Paitsi niiden mielestä, jotka näkevät irtosuhteet yksinomaan positiivisena asiana. En usko, että sillä olisi kauhean huonoja seurauksia, jos irtosuhdekäyttäytyminen muuttuisi nykyisestä. Miehistä en tiedä, mutta ihan jokaisella naisella käy kyllä seksin puolesta "flaksi", jos niin tahtoo.

Puhut koko ajan irtosuhteista. Mitäpä jos jollakin naisella olisi vaikka takanaan 3-4 seurustelusuhdetta, olisiko siinäkin sinun mielestäsi siis jo liikaa. Jos noin kauheita piruja maalailet seinille.

Just laskin, että 50 kumppania on ollut: mutta olenkin jo yli 30 ja ollut usean vuoden sinkkuna. En ole mielestäni mitenkään hurjastellut, enkä todellakaan joka jampan kanssa sänkyyn suostunutkaan.

No mistä luulet, että niitä tapauksia tulee, joissa menovaihe iskee kesken nuorena solmitun liiton? Eiköhän niistäkin monet silloin nuorempana ajatelleet, että mitään menovaihetta ei koskaan edes tule.

[QUOTE="vieras";28067104]Arvokkaimmat tytöt ovat neitsyitä pariutuessa. Odotettavissa vähiten ongelmia ja eniten kunnioitusta.

T. Evoluutio[/QUOTE]

Itseasiassa evoluutioon liittyy myös tietty miesten ja naisten välinen "kilpailu", vaikka samaa lajia ollaankin. Eli miesten etujen kannalta on tosiaan parasta, että nainen on neitsyt, mutta naisten etujen kannalta ei. Nämä sitten ovat pienessä ristipaineessa.

• Tykkää
Reactions: Mythago
Puhut koko ajan irtosuhteista. Mitäpä jos jollakin naisella olisi vaikka takanaan 3-4 seurustelusuhdetta, olisiko siinäkin sinun mielestäsi siis jo liikaa. Jos noin kauheita piruja maalailet seinille.

Niin tosiaan, kun on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin vakaa parisuhde ja yhden illan jutut.

Esimerkiksi sellainen, että tapaa jotain ihmistä silloin tällöin, ehkä muutaman kerran tai pidempiaikaisesti ja tavatessa saatetaan keskustella hyvinkin syvällisiä asioita hyvän seksin lisäksi.
En mä nää tollasessa mitään paheksuttavaa tai "rikkovaa", päinvastoin elämää rikastuttavana asiana.
Kyllä mulla ainakin seksuaaliset puput voi pomppia samaan tahtiin erootiikan ihanilla laitumilla ilman mitään parisuhdetta tai edes syvempää tutustumista.

Itseasiassa evoluutioon liittyy myös tietty miesten ja naisten välinen "kilpailu", vaikka samaa lajia ollaankin. Eli miesten etujen kannalta on tosiaan parasta, että nainen on neitsyt, mutta naisten etujen kannalta ei. Nämä sitten ovat pienessä ristipaineessa.

Koiras kyllä investoi jälkekäisiinsä mieluummin, jos on 100 % varma, että ne ovat omia.

Nainen on siitä aina 100% varma.

[QUOTE="vieras";28067373]Koiras kyllä investoi jälkekäisiinsä mieluummin, jos on 100 % varma, että ne ovat omia.

Nainen on siitä aina 100% varma.[/QUOTE]

Siinä mammoille.

[QUOTE="vieras";28067373]Koiras kyllä investoi jälkekäisiinsä mieluummin, jos on 100 % varma, että ne ovat omia.

Nainen on siitä aina 100% varma.[/QUOTE]

Neitsytkö on ratkaisu, jos isyystesti ei ole käytettävissä? Tässä tapauksessa naista tulisi vartioida jatkuvasti, pitää vankeudessa.

[QUOTE="vieras";28068092]Siinä mammoille.[/QUOTE]

? Miten niin siinä mammoille. Onhan se nyt itsestään selvää, että miehen kannalta olisi parempi, jos voisi olla täysin varma isyydestä. Mutta naisten kannalta se ei ole yhtä yksioikoista.

Ei kuule mies voi olla kovin sataprosenttisen varma isyydestään, eikä naisen neitsyys tätä varmuutta juuri lisää. Kovin moni mies ei muutenkaan mieti niitä lapsia etsiessään kumppania. Vielä vähemmän silloin, kun etsitään vähän satunnaisempaa seuraa. Ketä varten sitä neitsyyttä pitäisi sitten säästää ja miksi ihmeessä? Itse en ainakaan edes haluaisi sellaista puolisoa, joka pitää naisen neitsyyttä jossain erityisessä arvossa.

Kyllähän biologia toki vaikuttaa sukupuolten käyttäytymiseen, mutta näisä keskusteluissa heitetään mutkat aika suoriksi ja otetaan aina rusinat pullasta, eli siis esitetään "evoluutiota" tueksi asioille, jotka sattuvat itseä miellyttämään. Yksilöiden väliset erot ovat kuitenkin hurjia, joten "miehet sitä ja naiset tätä" -tyyliset yleistykset ovat aika hedelmättömiä pitkällä tähtäimellä. Jos siis tarkoitus ei ole saada vain mitä tahansa partneria. Jos ihan kuka tahansa kelpaa niin siihenhän on toki ihan selkeitä ohjeita ja käyttäytymismalleja.

Niin mitä? Miten tuo asia liittyy siihen, että pystyy harrastamaan yhden illan juttuja ja seksiä ilman tunteita? Parisuhde ku on eri asia.

Mä ainaki voin sanoa, että mun lapsen isä on se joka papereihin on merkittyki. Ei oo ollu silloon ketää muita ku kerran olin parisuhtees ja yritin lasta miesystävän kans.

Kumppaneiden lukumäärä on jokaisen oma asia. Itseeni ei seurustelu nuorempana kiinnostanut mut halut ne oli kuitenkn joten jos pikaseen lasken niin tuohon ikään mennes mulla oli ollut varmaan lähemmäs 50kumppania. 15-20v 3 eri miestä, 20-25 ne loput miehet ja naiset. Mut jos ajattelee et vuods 10eri ihmistä niin eihän se ole kuin yksi kuukaudes. Sit tapasin mieheni ja hurvittelut jäi siihen.

Ja kivaa oli! Ja tiedän mistä tykkään, millaista seksi on muiden kanssa ja kuinka paljon parasta se on vaki kumppanin kanssa.

Yhteistyössä