Onko teidän mielestä sellainen mies ollekaan jos ei osaa rempata, rakentaa jne.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Ei tartte miehen osata kyseisiä hommia.
Itse kyllä tykkään kun mieheni osaa. Ihan sama mikä meillä hajoaa niin ajattelen "onneks toi mies osaa sen korjata" :heart:

Minä taas ajattelen: onneksi voidaan viedä se korjattavaksi, eikä mies käytä taas koko iltaa jonkun osan rassaamiseen. =)

Ylipäätään olen iloinen, ettei mies pistä aikaansa talon rakentamiseen tai auton korjailuun.

No meillä ei olis varaa viedä kaikkea hajoavaa korjaukseen tai tilata joku muu tekemään työ.

Siskon mies remppaa, rakentaa, räplää autoja ja koneita ja omistaa useamman autonraadon eli on ihannemiehesi. Ei ole koskaan kotona, kun noi jutut vie kaiken ajan.

Munaa sillä ei ole ollenkaan eikä siten seksielämääkään ja siitä seuraa, ettei ole lapsiakaan saatu aikaan. No sisko kohta hankkii uuden, joka on munallinen nörtti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Sinulle siis varallisuus tekee miehen?
(siis varallisuuden määrä, ts. suuri määrä ja laatu)

Tuolla ylempänä kerron, mitä ajattelen miehen elätettävänä olemisesta. Käypä lukemassa sieltä.

Ei kyse ollutkaan elätettävänä olemisesta vaan arvoista ja arvostuksista.

Leikkasit pois siteeraamani tekstisi, jossa varallisuus ja materiaalinen hyvinvointi nostettiin merkittäväksi kriteeriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
Ei kaikki miehet osaa rempata, rakentaa,korjata eikä tarviikaan.

Mä olen taas sitä mieltä et kaikki miehet osaa jos haluaa opetella.

Mun mies ja varsinkin hänen vanhempansa väitti ettei mun mies osaa ollenkaan remontoida... vaan kylläpä tuo oppi ja onkin tosi kätevä käsistään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei kyse ollutkaan elätettävänä olemisesta vaan arvoista ja arvostuksista.

Leikkasit pois siteeraamani tekstisi, jossa varallisuus ja materiaalinen hyvinvointi nostettiin merkittäväksi kriteeriksi.

Tuolla ylempänä kerron mielestäni vallan selkeästi, että elätän itse itseni ja olen valinnut ammattini muilla perusteilla kuin rahan vuoksi, joten en voi vaatia puolisoanikaan asettamaan rahaa kutsumuksen edelle.

Jälkimmäinen kommenttini taas oli sarkastiseksi tarkoittamani heitto aloittajalle ja muutamalle muulle, joiden mielestä miehen pitäisi olla sekä hyväpalkkainen että vielä lisäksi käsistään kätevä. Miehen oletetaan toisaalta hankkivan perheeseen uuden ja hienon auton, ja toisaalta korjaavan sitä. Mielestäni melkoinen paradoksi.

Olen pahoillani, että valitsemani tyylilaji oli sinulle liian vaikea ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Onko sellainen nainen ollenkaan, joka ei osaa ommella, kutoa ja tehdä kaikenlaisia käsitöitä?!

Ap on varmasti näiden asioiden asiantuntija. :saint:

No en varsinaisesti, mutta tarvittaessa voin olla ja opetella. Periaatteeni on se, että mies hoitaa miesten jutut ja tienaamisen, mä sitten hoidan kodin ja lapset. Mies pääsee tasan varmaan valmiiseen pöytään siistiin kotiin ja villasukatkin voin opetella tekemään ja vaatteet osaan korjata itse. Perusjuttuja.

Sinun kannattaa sitten varmaan etsiä itsellesi samanhenkinen mies.

Hämmästyttää kerta kerran jälkeen, että vielä tänä päivänä on naisia, joiden maailmankuva on näin ahdas. Että on miesten töitä ja miehen velvollisuus on tienata. Että miehen pitäisi olla onnellinen, kun pääsee valmiiseen pöytään siistiin kotiin. Että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies on kuin yksi lapsi lisää.

Toki sinun parisuhteessasi näin saa olla, mikäli molemmat osapuolet ovat onnellisia. Toivon vain, ettet välitä tuleville lapsillesi samanlaista ahdasta naiskuvaa/mieskuvaa vaan teet heille selväksi, että tämä on vain yksi tapa ajatella, ei se ainoa oikea.

Toki et välttämättä itsekään niin ajattele, vaikka näin kirjoituksistasi voisi päätellä.

No meillä ei olis varaa viedä kaikkea hajoavaa korjaukseen tai tilata joku muu tekemään työ.
Hmm, en tiedä paljonko teillä hajoilee tavarat, mutta meillä auto käy 1-2 kertaa vuodessa huollossa. Muu ei juuri hajoile, en ainakaan muista? Putkiasiat hoitaa muutenkin talonmies tai jos hän ei osaa, niin taloyhtiö maksaa huoltomiehen paikalle.

Mitään tavaroita ei ole tarvinnutkaan korjata. Ellei nyt jotakin leluja joskus liimata :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Ilmeisesti ne palstalaisten ihannemiehet eivät kuitenkaan täytä elättäjän tehtäväänsä riittävän hyvin, jos heillä on niin vanhoja autoja, että niitä voi ylipäätään kotikonstein korjata...

Tai sitten ne miehet tekevät autotallissa jotain ihan muuta kuin rouvat luulevat ;)

No voihan sen noinkin ajatella.

Mutta kyllä meidän 2000-luvun mersuja voi ihan hyvin rassata itsekin. Se pitää vaan sitten tosissaankin OSATA.

Ei mun miehen tarvi autotalliin mennä mitään tekemään salaa, kyllä meillä aikuiset saa tehdä ihan mitä haluaa sisätiloissakin. :xmas:

ei se välttämättä ole mitään ahdasmielistä kuvaa. aina mun mielestä sekä naisten että miesten olisi hyvä osata ainakin perusteet elämässä tarvittavista jutuista. minä osaan käyttää kaikkia perustyökaluja mutta myös isompia koneita ja olen myös miesvaltaisella alalla töissä. sen lisäksi tietysti kokkaan ja siivoan. mieheni on erittäin taitava käsistään, rakentaa, remontoi ja korjailee, mutta sen lisäksi leipoo itse meille leivät ja kakut, on pitänyt hoitovapaita ja hän ompelee kaiken pikkutarkan, koska sitä mä en oikein hallitse. mun mielestä annetaan lapsille aika hyvää mallia, että kaikkien on hyvä osata ja tulla toimeen omilla taidoillaan! ja jos semmoisen kumppanin haluaa niin mikäs siinä, kyllä niin saa haluta :)

no siinä miehessä olis se hyvä puoli, että pysyis ainakin kotona. Mun mies kun tekee kaikkea noita puusepän- ja raksamiehen hommia niin eipä valitettavasti näy kotona niin usein kun haluais

Jos mies tienaa rahaa ja on muuten aktiivinen, ei tarvitse osata muutakuin perusjutut esim iskuporan käyttö ym. Epämiehekästä on jos miehellä ei ole lainkaan korttia, miehekästä taas jos mies autoilun lisäksi pyöräilee paljon.
Musta oli tosi seksikästä katsoa mun miestä kun sillä oli remppahaalarit päällä ja se teki jotain yhteisen kodin eteen.. :)

En mäkään osaa neuloa tai ommella enkä saa pidettyä kukkia hengissä. Mä en myöskään osaa pitää kotia jatkuvasti tiptopkunnossa. Joten mä en myöskään oleta, että miehen pitäisi osata rakentaa talo tai korjata auto. Sitä varten on ammattilaisia.

Eivät edm. kyvyt ole mielestäni miehuuden mitta. Eikä sellainen - kyllähän nyt joka kundi tämän osaa- ominaisuus.
Tunnen miehiä, jotka osaavat rempata ja rakentaa ja miehiä, jotka eivät. Samoin naisia, jotka osaavat rempata ja rakentaa- ja heitä, jotka eivät. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
Minusta se, että miehen automaatio-ominaisuuksiksi liitettäisiin se, että on remonttitaitoinen rakentajatyyppi on rinnastettavissa siihen, että naiselta edellytetäisiin ompelutaitoa, sellaista kodinhengetärmäistä kykyä pitää koti kunnossa ja herkullisten ruokien loihdintataitoa.
Itse kuulun tässäkin asiassa ryhmään, jolla taidot edm. osa-alueilla eivät ole ehkä ihan huippuluokkaa.
(Miehelläni pysyy vasara ja visipilä kädessä - ja hyvä niin. Ja pysyisi varmaan virkkuukoukkukin, jos sille tarvetta olisi.)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Hmm, en tiedä paljonko teillä hajoilee tavarat, mutta meillä auto käy 1-2 kertaa vuodessa huollossa. Muu ei juuri hajoile, en ainakaan muista? Putkiasiat hoitaa muutenkin talonmies tai jos hän ei osaa, niin taloyhtiö maksaa huoltomiehen paikalle.

Mitään tavaroita ei ole tarvinnutkaan korjata. Ellei nyt jotakin leluja joskus liimata :xmas:

No eipä satu olemaan talonmiestä eikä huoltoyhtiöö tässä omakotitalossa.
Remonttia tehdään pikkuhiljaa kun rahat antaa myöden. Viimeksi mies uusi saunan ja pesuhuoneen.
toinen autoista sen verran vanhempi, että mies osaa sen itse katsoa kuntoon katsastukseen.
Pojan kanssa mopoa laittelevat yhdessä jne.

Mutta kiva jos teillä kaikki pelittää tai talkkari käy laittamassa kuntoon =)
Onneksi meillä mies osaa itse, eikä sen kaikki aika kulu noihin juttuihin, jos niin luulet.

No meillä ei oo vielä tarvinnut rakentaa... Mutta kaikki mitä nyt korjaushommia (polkypyörät jne...) Huonekalujen kasaamiset jne ns. miesten työt teen mie. Ja ihan vaan sen takia, että mie tahon tehdä noita hommia.

Joo eihän nuo remonttitaidottomat ole miehiä vaan Mikki Hiiriä, kyllä miehen ainakin pienimmät remontit pitää itse osata hoitaa, pelkäämättä kynsien katkeamista. Tietenkin tiettyinä remonttipäivinä pitää miehen osata pysytellä poissa!

No, meillä tilanne on edennyt siihen pisteeseen että katsellaan omakotitaloja.
Uutta ei voida rakentaa, koska kummallakaan ei taidot riitä siihen, joten pakko katsoa vähän vanhempaa
ja semmoisia mitkä voisi itse rempata. voisi jos osaisi. Itsellä pysyy pensseli ja vasara kädessä, mutta on
käyny kummastuttamaan miehen tapa tehdä "remonttia". Kesälläkin kun maalattiin olohuoneen seinät niin veti
semmoisella asenteella että "mahdollisimman nopeesti valmista, ei väliä jäljellä", joten kattoa myöten roiskui maalit
ja kun taas itse olen enemminkin sen tyylinen että tehdään vaikka hitaasti, kunhan tulee hyvää jälkeä.
Miestä ei kiinnosta onko joku lista suorassa tai edes naulattu seinään kiinni, itse taas haluan että jos jotain tehdään
niin tehdään kunnolla. Mies ei myöskään osaa korjata kodinkoneita/autoa tmv, vaan useimmiten itse otan selvää
ja hankin jonkun tekemään työn, mieluummin kuin riskeeraan sen että auto tai pesukone ei ole enää käyttökunnossa.
Mies mielellään vaan antaisi asioiden olla ja repsottaa.
Pelkästään korjausmiehelle soittaminen ja asioista kysyminen on miehelle hankalaa.

No, pakko sanoa että kyllä se siis mielellään tekee ja osallistuu, mutta kun ei vaan (rumasti sanottua, mutta totta )
osaa. Tietysti koitan arvostaa sitä että yrittää, mutta kun monesti itse teen sitten mieluummin kuin katson
huonoa jälkeä tai ostan uusia kodinkoneita. Että on se tärkeetä, mulle se olisi erityisen tärkeetä että olisi mies
joka handlaisi noi hommat. Näillä mennään mitä on, on se rakas silti.

Otsikkoon viitaten täytyy vain sanoa, että kaikki miehet eivät ole todellakaan syntyneet vasara kädessä :)
Niinkuin ei naisetkaan opi kotia hoitamaan, ellei heillä ole lapsuudestaan mallia siitä, kuinka hommat tehdään.

Anna se mulle, kuulostaa unelmamieheltä!

Mulla miehelle on nimenomaan semmoinen vaatimus, että me ei itse taloa rakenneta koska raksaleskeksi en halua, piste :)

Ja parempi tunnustaa ettei osaa ja palkata ammattilainen kun miehisessä uhossa tehdä päin vittua kaikki ja sitten kimpaantua, jos joku uskaltaa arvostella.

Alkuperäinen kirjoittaja Näimpä:
Joo eihän nuo remonttitaidottomat ole miehiä vaan Mikki Hiiriä, kyllä miehen ainakin pienimmät remontit pitää itse osata hoitaa, pelkäämättä kynsien katkeamista. Tietenkin tiettyinä remonttipäivinä pitää miehen osata pysytellä poissa!

Niin, kumman ottaisit , miehen joka osaa korjata kaikki autot rakentaa remontoida, hän istuu kaikki illat kavereiden kanssa tallissa korjaamassa milloin mitäkin vehjettä tai askartelemassa jotain ja siinä sivussa vetää miehekkäästi bisseä kavereiden kanssa käy kotona vain syömassa ja panem... vai miehen joka on siivonnut kun tulet kotiin koska hänellä itsellä oli vapaapäivä ja sit hän vielä vie sut syömään tai on tehnyt itse jotain purtavaa, viihtyy enemmän sun seurassa kuin kavereiden.Yhdessä sit illalla katselette sylikkäin telkkaa sohvalla koska tälle miehelle läheisyys ei ole pelkkää panemi....

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Mutta kyllä meidän 2000-luvun mersuja voi ihan hyvin rassata itsekin. Se pitää vaan sitten tosissaankin OSATA.

Jos sinä niin sanot, niin uskon kyllä. En olisi tosin uskonut, että 2000-luvun mersuissa edes on kauheasti korjattavaa. Itselläni ei ole ollut autoa moneen vuoteen, mutta silloin kun oli, ei siinä 15 vuotta vanhassa riisikupissa mitään rassattavaa ollut. Kunhan vaihtoi renkaat, katsoi nesteet ja silloin tällöin vaihtoi öljyt/suodattimen.

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja Näimpä:

Niin, kumman ottaisit , miehen joka osaa korjata kaikki autot rakentaa remontoida, hän istuu kaikki illat kavereiden kanssa tallissa korjaamassa milloin mitäkin vehjettä tai askartelemassa jotain ja siinä sivussa vetää miehekkäästi bisseä kavereiden kanssa käy kotona vain syömassa ja panem... vai miehen joka on siivonnut kun tulet kotiin koska hänellä itsellä oli vapaapäivä ja sit hän vielä vie sut syömään tai on tehnyt itse jotain purtavaa, viihtyy enemmän sun seurassa kuin kavereiden.Yhdessä sit illalla katselette sylikkäin telkkaa sohvalla koska tälle miehelle läheisyys ei ole pelkkää panemi....

Jos kerta remonttitaitoinen mies kärjistetään kaiket päivät talleilla korjaavaksi mieheksi, niin silloinhan tuo vastakohtaisesti kotona siivoova ja tiskaava Mikki Hiiri kasvattelee kaiken maailman kukkia ja yrttejä kaikki vapaahetket, eikä läheisyys eikä muu peuhaaminen käy edes mielessä!

Yhteistyössä