Onko väärin jos en kerro miehelleni raskaudesta vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja piuhat poikki:
Alkuperäinen kirjoittaja meemis:
Yhdyn kyllä tuohon mielipiteeseen, että eikös mies voisi teettää sterilisaatiota, kun hän kerran näyttää vakaasti päättäneen, ettei lisää lapsia halua. Eihän se miehekkyys mihinkään tuon toimenpiteen myötä katoa.
Että miten se mies voi pakottaa sinut tekemään jotakin, eikä ota vastuuta tapahtumista kondomin käyttöä enempää...

Eikös tämä nainenkin voisi piuhoja katkoa itseltään,jos on päättänyt sellaisen miehen kanssa elää joka ei halau lisää lapsia.

Vai pitäiskö sittenkin jättää se vara,että entä jos joskus mieli muuttuu?

jos mies ei haluu lapsia niin laittakoon se piuhat poikki. nainen haluu vielä. ja jos ero tulis niin naisella on se mahis. ;) vai pitäiskö se oikeus riistää?

toimiikohan sun aivot ollenkaan???????? :o

Miehellä ei siis saisi olla mahista muuttaa mieletään?Se oikeus pitää sisi riistää?

No mutta jso se nainen haluaa olla tuossa suhteessa,mihin niitä lapsia ei ole enää tulossa,niin eikö se ole sitten samna laittaa molemmilta ne piuhat poikki.

Sanottiinko sitten jossain ettei se mies halaua lapsia enää ikinä kenenkään kanssa.

Kerro yksikin hyvä syy, miksi naisen pitäisi laittaa piuhat poikki jos haluaa lapsia sekä tästä liitosta kuin myös mahdollisesti toisestakin liitosta?

Pelkästään miehen halunko takia? Sekö on riittävä syy sinusta?

Jos näin on, niin siinä tapauksessa mies tekee naisen halun takia vaikka ne 4 lasta perheeseen, jos pelkkä toisen halu voi vaikuttaa noin rajusti.

Enkä tod. tajua sun ajatusmaailmaakaan. Sitäpaitsi ei lääkäri suostuisi edes katkaiseen piuhoja naiselta, jos nainen sanoo, että haluaisi lapsia, mutta kun tuo mies "pakottaa".

Alkuperäinen kirjoittaja naiset jalustalle:
Yhdyn kyllä tuohon mielipiteeseen, että eikös mies voisi teettää sterilisaatiota, kun hän kerran näyttää vakaasti päättäneen, ettei lisää lapsia halua. Eihän se miehekkyys mihinkään tuon toimenpiteen myötä katoa.
Että miten se mies voi pakottaa sinut tekemään jotakin, eikä ota vastuuta tapahtumista kondomin käyttöä enempää...

Eikös tämä nainenkin voisi piuhoja katkoa itseltään,jos on päättänyt sellaisen miehen kanssa elää joka ei halau lisää lapsia.

jos mies ei haluu lapsia niin laittakoon se piuhat poikki. nainen haluu vielä. ja jos ero tulis niin naisella on se mahis. ;) vai pitäiskö se oikeus riistää?

Miehellä ei siis saisi olla mahista muuttaa mieletään?Se oikeus pitää sisi riistää?

No sitten mies ottaa ihan tietoisen riskin, että mikään ehkäisy ei ole satavarmaa.

En ymmärrä mikä tässä on epäselvää?

Jos mies on satavarma lapsiluvustaan ->katkaiskoon piuhat. Jos ei ole, käyttäköön huolellisesti ehkäisyä ja ottakoon vastuun vahingoista. Mitä sää et nyt ymmärrä?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No mutta jso se nainen haluaa olla tuossa suhteessa,mihin niitä lapsia ei ole enää tulossa,niin eikö se ole sitten samna laittaa molemmilta ne piuhat poikki.

Sanottiinko sitten jossain ettei se mies halaua lapsia enää ikinä kenenkään kanssa.

Kerro yksikin hyvä syy, miksi naisen pitäisi laittaa piuhat poikki jos haluaa lapsia sekä tästä liitosta kuin myös mahdollisesti toisestakin liitosta?

Pelkästään miehen halunko takia? Sekö on riittävä syy sinusta?

Jos näin on, niin siinä tapauksessa mies tekee naisen halun takia vaikka ne 4 lasta perheeseen, jos pelkkä toisen halu voi vaikuttaa noin rajusti.

Jos meillä ois lapsiluku täys ja keskusteltas ehkäsyn järjestämisestä, ja mies sanois että ei voi katkasta piuhoja siksi koska "haluaa ehkä seuraavassakin liitossa mahdollisesti lapsia" niin voi perkele sanon minä.

Entäs jos ap:n mies ei halunnut lapsia enää ap:n kanssa, mutta ei katkaissut piuhoja koska haluaa seuraavassa liitossaankin lapsia? Eikös se mahdollisuus hänelle pidä jättää, Piparisuu?

ööö..sillähän se kovin tahto on! :o
se on ihan sama onko mies vai nainen joka on niin vastaan lapsia että oikein uhkailee ja vaatii aborttia niin se on se joka pistää piuhat poikki. kuten ap:lle nyt...sille se vahinko ei ollu niin paha paikka..sille lisää lapset olis tervetulleita..niin miks se olis se joka pistäis piuhat poikki. joko et oo tajunnu tätä pointtia tai haluut vaan olla hankala...hmm... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
Jos meillä ois lapsiluku täys ja keskusteltas ehkäsyn järjestämisestä, ja mies sanois että ei voi katkasta piuhoja siksi koska "haluaa ehkä seuraavassakin liitossa mahdollisesti lapsia" niin voi perkele sanon minä.

Entäs jos ap:n mies ei halunnut lapsia enää ap:n kanssa, mutta ei katkaissut piuhoja koska haluaa seuraavassa liitossaankin lapsia? Eikös se mahdollisuus hänelle pidä jättää, Piparisuu?

Tottakai.

Mutta silloin mies voi kantaa vastuun, jos ehkäisy pettääkin. Mies tietää, että nainen haluaisi lapsia ja ilmeisesti on myös nähnyt kuinka hankala edellinen abortti kerta oli. Hän siis ottaa ihan tietoisen riskin asiaan.

Tottakai.

Mutta silloin mies voi kantaa vastuun, jos ehkäisy pettääkin. Mies tietää, että nainen haluaisi lapsia ja ilmeisesti on myös nähnyt kuinka hankala edellinen abortti kerta oli. Hän siis ottaa ihan tietoisen riskin asiaan.

ei nää tajuu mitään tai sit vaan huvin vuoks haluu olla hankalia. :laugh: ei jaksa enää..ellei pointti emnny parille niin ei sitten. :D

Tottakai.

No sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa, ap ja mies eroavat ja molemmat voivat tehdä lisää lapsia uusissa parisuhteissa. Jee.

Ei tietystikään!

Tämä lapsiluku on hankala asia. Meillä aikanaan ennen naimisiin menoa keskusteltiin homma selväksi. Korkeintaan kaksi lasta. Se oli molemmille selvää. No, kaksi sitten naimisiin menon jälkeen aika pian tulikin. Ainahan olisi tietty voinut tulla yllätyksiä kuten kaksoset tai vaikka kolmoset mutta... Elämä on...

Mutta. Eikös vaimo vain alkanutkin haluta kolmatta lasta. Ja siihen ei sitten auttanut mikään, ei yhtää mikään. Ei järkipuheet, ei mikään. No, minä siitä sitten teetin sen enempää asiasta vaimon kanssa keskustelematta sterilisaation. Ihan varmuuden vuoksi kun minulla oli jo kaksi ihanaa lasta ja tiesin että en halua enempää ja pystyisin taloudellisesti paljon paremmin huolehtimaan kahdesta lapsesta.

Mutta vaimolle ei kelvannut. Jätti pillerit pois eikä kuten en minäkään tuosta piuhojen katkaisusta kertonut niin siitä sen enempää mainostanut. Ihmetteli ehkä kun ei mitään alkanut kuulumaan. Kunnes sitten parin vuoden päästä "tärppäsi". Kävin vielä teetättämässä testit ja varmistin että sterilisaatio ei ollut pettänyt. Ja sen jälkeen asia olikin sitten selvää.

Mutta. Vaimo sai kolme lastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Vähän taustoja ensin.

Tein suhteemme alussa abortin kun tulin vahingossa raskaaksi. Mieheni painosti ja ylipuhui mut siihen. Sillon päätin että toista kertaa en sitä tee. Myöhemmin menimme naimisiin ja meille syntyi ihana lapsi. Mieheni toi hyvin vahvasti esiin sen että yksi lapsi riittää. Aikaa kului ja huomasin et menkat oli myöhässä. Innoissaan kerroin miehelle asiasta ja hän menetti täysin malttinsa. Hän huusi ja raivosi, heitteli tavaroita ja vaati tekemään abortin jos olen raskaana. Sillon söin pillereitä ja mieheni syytti minua siitä et jätin ne muka syömättä. En ehtinyt tekemään testiä koska menkat alkoi ja asia jäi siihen. Tästä tapahtumasta on pian vuosi aikaa. Mieheni vaatimuksesta, tuosta tapauksesta lähtien ehkäisynä on ollut kondomia. Tämä sopii mulle, kerrankin hän on vastuussa ehkäisystä enkä minä. Nyt kuitenkin on tapahtunut ihana yllätys! Reilu viikko sitten tein positiivisen raskaustestin! Olen tosi onnellinen ja kiitollinen tästä odottamattomasti ihmeestä! En tiedä miten se on mahdollista, mutta raskaana olen :) Ennen kun tein testin, kysyin mieheltä ohimennen oliko hän muuttanut mielensä, olisiko toinen lapsi tervetullut. Ei ollut, teki kantansa selväksi.
En uskalla enkä halua hänelle kertoa. Haluan olla iloinen tapahtumasta ja tiedän että en voi sitä olla koska hän alkaa painostamaan aborttiin. Olenko tosi raukka jos kerron hänelle asiasta vasta joskus rv 12 jälkeen jollon en voi enää edes tehdä keskeytystä?

Kerro hänelle jo nyt, mutta ilmoita samalla että aborttia et aijo tehdä. Sinun on pakko uskaltaa. Tunnen pari tapausta, jossa mies ei halunnut lasta missään tapauksessa ja vaativat aborttia, mutta lopulta tottuivat ajatukseen ja lapsen synnyttyä olivat jo ihan rakkautta täynnä omaa lastaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mmies:

Ei tietystikään!

Tämä lapsiluku on hankala asia. Meillä aikanaan ennen naimisiin menoa keskusteltiin homma selväksi. Korkeintaan kaksi lasta. Se oli molemmille selvää. No, kaksi sitten naimisiin menon jälkeen aika pian tulikin. Ainahan olisi tietty voinut tulla yllätyksiä kuten kaksoset tai vaikka kolmoset mutta... Elämä on...

Mutta. Eikös vaimo vain alkanutkin haluta kolmatta lasta. Ja siihen ei sitten auttanut mikään, ei yhtää mikään. Ei järkipuheet, ei mikään. No, minä siitä sitten teetin sen enempää asiasta vaimon kanssa keskustelematta sterilisaation. Ihan varmuuden vuoksi kun minulla oli jo kaksi ihanaa lasta ja tiesin että en halua enempää ja pystyisin taloudellisesti paljon paremmin huolehtimaan kahdesta lapsesta.

Mutta vaimolle ei kelvannut. Jätti pillerit pois eikä kuten en minäkään tuosta piuhojen katkaisusta kertonut niin siitä sen enempää mainostanut. Ihmetteli ehkä kun ei mitään alkanut kuulumaan. Kunnes sitten parin vuoden päästä "tärppäsi". Kävin vielä teetättämässä testit ja varmistin että sterilisaatio ei ollut pettänyt. Ja sen jälkeen asia olikin sitten selvää.

Oliko vaimos siis käyny vieraissa vai oliko sterilisaatio pettänyt?

Ei tietystikään!

Olen pahoillani tapahtuneesta! Olinkin aiemmin jo huomaavinani pientä katkeruutta kommenteissasi. Eipä kyllä ollut sekään oikein että salasit sterilisaation.... Nainen olisi siinä vaiheessa voinut päättää mitä tekee, jatkaako suhdetta vai mitä tekee. Teki sitten ratkaisun, josta seurasi vain pahaa mieltä kaikille...

Ei tietystikään!

ja vaan vaimo oli pahis..tottakai... :laugh:
lapset teki lapsia vai..... :whistle: :laugh: :laugh: :laugh:

Vaan kun tämä nainen ei pistäisi pahakseen toista lasta. Tottakai hän pitää piuhansa ehjinä, ei HÄN ole tehnyt päätöstä ettei lasta halua.

Jos mies ei lasta halua niin HÄN saa katkoa putkensa mutta se on HÄNEN vartalonsa ja HÄNEN päätöksensä. Kyllähän se harmittaisi jos tulisikin ero ja nainen olisi tehnyt itsensä steriiliksi kun mies on liian laiska käymään lääkärillä putkensa nipsauttamassa eikä sitten voisi hankkia uuden miehensä kanssa lasta.

Mä en ehkä ihan ymmärrä, miten voit olla tuollaisen miehen kanssa. Itse en pystyisi elämään ihmisen kanssa, jota tarvitsee pelätä. Sillä logiikalla tietenkin heti kertoisin omalle miehelleni, mutta se ei nyt tässä ole vertailukelpoista, sillä hän ei ikinä reagoisi noin älyttömästi eikä pakottaisi mua mihinkään.

Onko miehesi ehkäisytietoisuus ihan kohdillaan? Jos se kondomia halusi käyttää, niin e-pilelri + kondomihan ne varmemmat yhdessä olisi. Ja tosiaan voisihan se miehesi käydä nipsauttamassa piuhat poikki, niin ei tarttis pelätä. Ottais itte vastuun vaan... Vaikka eihän se mikään 100% varmaa ole.

Kävin vielä teetättämässä testit ja varmistin että sterilisaatio ei ollut pettänyt. Ja sen jälkeen asia olikin sitten selvää.

Oliko vaimos siis käyny vieraissa vai oliko sterilisaatio pettänyt?

Kuule. Jos ihan itse arvaisit? Ai niin, vaimo on nyt ex-vaimo... Noin niinkuin vinkkinä?

Mutta tuo ei tietenkään koske vahinkoja, joten se siitä sitten.

Mies katkaiskoon piuhat, jos ei kestä vahinkoja tai lähteköön muualle.

Nykyisin vahinkokin on tapahtumisen jälkeen mahdollista vielä korjata. Ja on lisäksi "vahinkoja", unohdetaan pillerit, kondomiinkin saa helposti reiän jne...

Häh, jos mies haluaa olla varma, ettei vahonkoa synny, niin käykööt katkaisemassa piuhansa! Pillereitä ei tarvitse unohtaa eikä kondomeja rei'ittää että vahinko tapahtuisi, on ihan oikeitakin vahinkoja. Ja abortin kutsuminen vahingon korjaamiseksi on musta aika rajua. Se on hiukan suuremoi kysymys. Ainakin oma maailmankatsomukseni estäisi abortin teon.

Mä en ymmärrä sellaisia parisuhteita, joissa steriloidaan itsensä salaa keskustelematta puolisonsa kanssa. Sehän on petos. En myöskään ymmärrä sellaista, että tahallaan hankkiudutaan raskaaksi toisen tietämättä. Sekin on petos. En ymmärrä sellaisia miehiä, jotka vaativat naisensa tekevän aborttia, jos hän on vahingossa raskautunut. On rikos ihmisyyttä vastaan vaatia toista tappamaan sisällään oleva uusi elämä. Mies joka sellaista vaatii ei arvosta ihmiselämää eikä ymmärrä lahjaa joka hänelle on annettu. Ymmärrän tämän vain siinä tilanteessa, jos äiti on kykenemätön huolehtimaan lapsesta ja varmasti tiedetään, että lapsen elämä olisi pelkkää kärsimystä, mutta kukapa sellaisen tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Eipä kyllä ollut sekään oikein että salasit sterilisaation.... Nainen olisi siinä vaiheessa voinut päättää mitä tekee, jatkaako suhdetta vai mitä tekee. Teki sitten ratkaisun, josta seurasi vain pahaa mieltä kaikille...

Niin. Minun vikani tietysti että salasin... Koko juttu minun piikkiini. Mutta tässä vain sitä. Että kun asia oli ennen naimisiin menoa keskusteltu valmiiksi. Tietysti tilanteet aina muuttuvat. Mutta mikä antaa naiselle oikeuden päättää lapsiluvusta? Mieli voi aina muuttua mutta eikö senkin pitäisi sitten olla yhteinen päätös? Millä oikeudella nainen yksin on se joka viime kädessä päättää asian?

Eipä kyllä ollut sekään oikein että salasit sterilisaation.... Nainen olisi siinä vaiheessa voinut päättää mitä tekee, jatkaako suhdetta vai mitä tekee. Teki sitten ratkaisun, josta seurasi vain pahaa mieltä kaikille...

Niin. Minun vikani tietysti että salasin... Koko juttu minun piikkiini. Mutta tässä vain sitä. Että kun asia oli ennen naimisiin menoa keskusteltu valmiiksi. Tietysti tilanteet aina muuttuvat. Mutta mikä antaa naiselle oikeuden päättää lapsiluvusta? Mieli voi aina muuttua mutta eikö senkin pitäisi sitten olla yhteinen päätös? Millä oikeudella nainen yksin on se joka viime kädessä päättää asian?

Mä uskon keskusteluun ja konsensukseen enkä ollenkaan siihen, että jompikumpi päättää yksinvaltiaan tavoin yhteisistä asioista. Mutta ehkä naisella siksi on kuitenkin hiukan enemmän sitä sanavaltaa lasten saannissa siksi, että hedelmöitys ja raskaus tapahtuvat naisen sisällä. Jos raskaus on jo alkanut, on naisen sana vahvempi kuin miehen, sillä häntä ei voi pakottaa kokemaan raskautta tai synnytystä vasten tahtoaan eikä myöskään aborttia, jos nainen ei sitä halua. Syy: molemmat ovat enemmän kuin fyysisiä asioita ja molempia nainen kantaa loppuikänsä mukanaan. Siksi ne koskettavat häntä enemmän kuin miestä.

Lisättäköön, että minkään sortin huijaamista, salailua, petkuttamista tai pettämistä en ymmärrä. Mutta ehkä mä oon vaan ollut liian onnekas miehen löytämisessä...

Arvasin että alat marttyyriksi kun en erikseen maininnut että MYÖS VAIMOSI TEKI HYVIN VÄÄRIN!

OIkeasti ikävää tuommonen molemminpuolinen salailu. Kumpikaan ei yksin voi päättää lapsiluvusta, mutta hyvässä parisuhteessa ollaan valmiita myös kantamaan vastuu jos tulee vahinkoja. Ihan yhtälailla jos nainen tekee yksimielisesti abortin vaikka mies vastustaa, voi mies valita jatkaako suhdetta tällaisen naisen kanssa. Mutta mies ei voi pakottaa toista aborttiin, se on niin väärin. Naisena kyllä lähtisin tuollaisesta suhteesta. Mies ei myöskään vaan voi päättää että nainen pitää lapsen jos nainen ei sitä halua, se kroppa kun on sen naisen. Miehet ei vielä pysty synnyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mä uskon keskusteluun ja konsensukseen enkä ollenkaan siihen, että jompikumpi päättää yksinvaltiaan tavoin yhteisistä asioista.

Konsensus? Toinen haluaa kaksi lasta ja toinen kolme? Mistä siihen se konsensus tehdään? Otetaan koira?

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Kertoisin. Jos mies ei hyväksy asiaa niin pakkaisin kamat ja muksun ja lähtisin.
Mä en yhdenkään noin tyhmän miehen takia aborttiin suostuis jos itse kuitenkin vaunvan haluaisin pitää.
Tsemppiä sulle ja onnea odotukseen :hug:

peesaan täysin Vilinitiä!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mä uskon keskusteluun ja konsensukseen enkä ollenkaan siihen, että jompikumpi päättää yksinvaltiaan tavoin yhteisistä asioista.

Konsensus? Toinen haluaa kaksi lasta ja toinen kolme? Mistä siihen se konsensus tehdään? Otetaan koira?

Asiaa voidaan pohtia ja siitä keskustella ja löytää kaikille hyvä ratkaisu. Se voi olla kaksi lasta, kolme lasta, vaikka se koira, eroaminen, mistäs minä tiedän. Mutta kyllä siinä keskustelussa ihan aikuinen pitää olla eikä vaan linjoilla "mä haluun...!!"

Yhteistyössä