Onko vastaus ilmiselvä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pahamieli

Vieras
Olen yli nelikymppinen nainen. kumppanini ei koskaan katso suoraan vartalooni, kun olen vähäpukeinen, tai uimapuvussa. Alussa luulin että kuvittelin, mutta tosi on. Vaivihkaa siirtää katseen aina pois, eräänlaista sijaistoimintaa joka kerta, jotta välttyy katsomasta vartaloani suoraan. Tältä se näytää mutta hän kiletää asian agressiivisesti. En siis koskaan näe hänen silmiään viipyvänä katseena vartalossani. Tunne on ikävä. Tulee vain sellainen tunne, että hän ei vain pysty katsomaan vartaloani. Minusta siinä on jotain outoa, kun ei pysty täysin luonnollisesti katsomaan toista. outo fiilis tulee itselle juuri siitä, että huomaa että toisen katsominen ei tunnu luonnolliselta, että aina katsoo sivusta, ja siirtää katseensa pois. Hän kieltää kaiken. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että hänellä on vain jokin naisen mielikuva eikä vain vaistonvaraisesti pidä vartalostani, ei pysty katsomaan minua niin että näkisi kaikki vanhenemisen merkit. En tunne itseäni rakastetuksi, ja olen alkanut epäilemään että rakastaako oikeasti. Kun mies rakastaa naista, niin naisen iästä ja vartalosta huolimatta on luonnollista KATSOA kumppania, vaatteetta, tai ilman. Tuntuu lähes epätodelliselta että tämä olisi totta. Mutta, jos olen rehellinen, niin hänen käytökssensä on kummallista, enkä voi tehdä mitään muuta johtopäätöstä kuin ilmeisen. sanoo että olen ihana. Jos olisin niin ihana, niin kai hän jo sen muutaman vuoden aikana olisi tottunut katsomaan minua. Ei. On outo tunne, kun on uimapuku päällä, seisoo miehensä edessä, ja tämä ei katso, vaan tekee sijaistoimintaa. Ikään kuin sivusilmällä näkee. Ei ole ujoutta, vaan on kamala tunne tajuta, että hän ei pysty katsomaan. Siltä se näyttää. Täysin luonnollinen tilanne tuntuu minusta luonnottomalta, ja jää tosi ristiriitainen hylätty olo.

Meko ristiriitainen kysymys.

Yleensähän naiset sanovat ettei mies saa jäädä nasta tuijottamaan.

Jos miehenne on oppinut tavan katsoa epäsuorasti juuri tuosta syystä. Vaikka omaa vaimoa voisikin katsoa suoraan, niin tuo aiemmin opittu tapa tulee automaattisesti.

Muuten saatteko te katsoa miestänne suoraan silmiin. Jos vastaus on ei, niin vastaus löytyy sitäkautta.

Jos rakkaus,tunne on molemminpuolista,silloin ei sivuun katsota.Joka ainut läski,olemattomat,mitä vaan,ne on parasta mualimassa,jos ollaan aidosti rakastuttu.Muunlainen on sitten jotain muuta.Tiijän kokemuksesta.Monet muutkin tämän tietävät.

Molemmat vastaukset ovat hyviä, kiitos. Koen, että Sihvos, olet oikeassa. Ihmettely on tapahtunut koko yhdessäolomme aikana. Ihminen huomaa vaistonvaraisesti, jos toisen käytöksessä on jotain "luonnotonta". On luonnotonta, että "rakastunut" mies ei katso koskaan suoraan naisen vartaloon. En koskaan näe häntä siten, että katsoisi vartalooni, vaan ihmettely on alkanut juuri siitä, että aina katse väistyy, ei viivy, ja jotenkin väistää. Eihän tällaista voi olla huomaamatta. Olen nätisti kysynyt asiasta, kieltää, saa raivarit jopa.... Olen selitellyt itselleni, että eihän tällaista voi tapahtua. Mutta jälleen kun tulee tilanne eteen, niin sisäinen minäni ihmettelee, että näenkö oikein vai enkö näe, kun oikeasti näyttää siltä, että ei pysty vain katsomaan minua. Edellisestä naisestaan otti valokuvia edestä ja takaa, läheltä kaikki. Minusta ei ota valokuvia. Olen siitä kysynyt. Tämä on aivan epätodellista ja sairasta, vaikea uskoa että on totta. Kieltää täysillä että olisi totta, kun nätisti kysyn. Kaikkein sairainta on se, että hänen on pakko olla aivan tietoinen siitä, että tekee tätä. Kun olin kahlannut kauas matalassa rannassa, sitten otti kamerapuhelimen, ja mukamas kuvasi minua. Näyin varmaan pienenä plänttinä kuvassa. Kun tulin lähelle rantaa, ja nousin ylös vedestä, käänsi selkänsä täysin, ja alkoi muka ihmetellä taloa tien toisella puolella, puhui siitä. Kun olin pyyhkeellä, kääntyi, mutta ei missään vaiheessa katso LUONNOLLISESTI suoraan. En voi uskoa että tämä on totta, mutta eihän tässä voi olla mitään muuta selitystä. Mies ei pysty katsomaan vartaloani. Hänen on pakko tietää tästä, koska tekee suunnitelman" että juuri kun joutuisi katsomaan, tekee sijaistoimintaa, kääntyy pois, alkaa räplätä puhelintaan, tai mitä tahansa muuta. Kaikki on nähty. Aikaisemmin, JOKA KERTA, kun menin löylyhuoneeseen sisää, hän ajoitti kasvojen huuhtelun, löylyn heiton, tai haukottelun, tai mitä tahansa, juuuri siihen hetkeen ennen kuin istahdin lauteille, ettei tarvitsisi katsoa. Minulla meni siis aikaa, että aloin ihmettelemään moista. Miksi ei koskaan katso minua luonnollisesti? En ole rumilus. Jostain syystä hän ei pidä vartaloni ulkonäöstä, se on hänelle vastenmielinen ja hän tekee kaikkensa etten katsoisi totuutta kasvoihin. Tämän kohtaaminen on minulle järkytys. On aivan varmaa, että syynä on juuri se, että ei vain pysty katsomaan. Silti on ilmeisesti järkisyistä mennyt yhteen kanssani.

Alkuperäinen kirjoittaja ketjunaloittaja:
On aivan varmaa, että syynä on juuri se, että ei vain pysty katsomaan. Silti on ilmeisesti järkisyistä mennyt yhteen kanssani.

Niin tai vielä pahempaa; on sinun kanssasi vain tunnesyistä. Ihme äijä sulla. Heitä se sika pellolle.

Kummalla muuten se ongelma olikaan?

Silloin kun mun mies josta olen jo eronnut...
Mulla oli ja on vieläkin upea kroppa kuin nuorella naisella , harrastan liikuntaa. Kaikki aina kehuu ja kehuu vieläkin kroppaa ja sekä naamaa :)

Mutta ap, ei minun mieskään ikinä katsonut minua jos mulla oli jotain kivaa päällä tai riisuin tai olin bikineissä , jos mentiin rannalle uimaan.
Itsekin aloin ihmetellä outoa miehen käytöstä, kun kaikki mua tuijotti ja kehui, PAITSI oma mies.

No tässä tapauksessa, tuli sitten SATTUMALTA ilmi että, mies oli homo.

En ole rumilus. Jostain syystä hän ei pidä vartaloni ulkonäöstä, se on hänelle vastenmielinen ja hän tekee kaikkensa etten katsoisi totuutta kasvoihin"

et ole rumilus? ehkä totuus on että sinun mies on myös piilo- homo.
oikea mies kyllä katsoo omaa naista!

Ja kirjoitit vielä että " Olen nätisti kysynyt asiasta, kieltää, saa raivarit jopa.... "

joo tämäkin mies sai raivarit, kun kysyin samaa.
niin kuin jo kirjoitin , sattumalta tuli sitten ilmi että tämä mies tykkää enemmän miehistä.

Älkää hyvät naiset kuitenkaan viattomia sikoja syyttäkö.On kyllä kummallisia immeisiä joka lähtöön.Kyllä oman armaan vartaloa mielellään katsoo ja hiplaa.Mikäs sen mukavampooo.

Miten miehesi käyttäytyy petipuuhissa? Tapahtuuko homma pimeässä peiton alla?

Aika surulliselta kuulostaa ja hankalaa varmaan kun toinen kieltää asian täysin. Oikeastaan todella kummallista käytöstä...
Oliko eksällä sitten niin erilainen vartalotyyppi kuin sinulla ja miehesi piti hänen vartalostaan. Kummallista silti, vaikka ei toisen vartalo niin kauheasti mielyttäisikään, niin luulisi, että pystyy toista nyt normaalisti katsomaan, eikä välttele joka tilannetta.
Jokin ongelma miehelläsi on, ehkä on homo, mutta ei halua myöntää sitä!

Joo ehkä kannattaisi yrittää nostaa kissa pöydälle (tai ulos kaapista?), koska jos noin jatkuu, et voi jatkaa parisuhdettanne katkeroitumatta. Tulet miettimään suhteenne loppuun asti, mikä ihme on vialla. Eikä se sellainen ole hyvä parisuhde, saatika hyvää elämää, että joutuu tuhlaamaan aikaa tuollaisen miettimiseen.
Ja jokin on selvästi vialla, siis miehelläsi. Nyt "pakotat" hänet kertomaan sinulle, missä mättää. Vaikka kuinka saisi raivaria. (se on muuten hänelle keino paeta tilannetta)
Jos hän ei suostu kanssasi keskustelemaan aiheesta, niin sinuna harkitsisin vakavasti eroa. Kuten sanoin, ei tuo kuulosta mitenkään ihanalta saatika edes tavalliselta parisuhteelta.

Alkuperäinen kirjoittaja joooö:
Jos hän ei suostu kanssasi keskustelemaan aiheesta, niin sinuna harkitsisin vakavasti eroa. Kuten sanoin, ei tuo kuulosta mitenkään ihanalta saatika edes tavalliselta parisuhteelta.

Juu samaa mieltä; on kyllä suurimpia ongelmia parisuhteessa. Ihme ukko, katselee ohi.

Olen todella onnellinen vastauksistanne, näkökulmistanne ja tuestanne. Outoa on se miten ihminen sokeutuu asioille kun ne ovat lähellä. Varmaan koska oikeasti asiat eivät ole aina yksiselitteisiä, ihmiset olemme erilaisia. Mutta kuitenkin joskus vastaus ja syy on ilmeinen ja on kai aika tyypillistä että ilmeinen vastaus tuntuu vaikealta hyväksyä. Mieheni saa raivarin kun kysyn asiasta häneltä. Itse asiassa käy minuun kiinni, ja raivoaa miten syytän häntä aivan turhasta. Kun siis jälleen kerran kysyn kauniisti että mikä siinä on niin vaikeaa katsoa minua? Saa raivarin ja minä teen väärin kun moisesta häntä epäilen. Ei ole mielestään tehnyt mitään vääräää. Sairasta tässä on se, että minusta (jälleen kerran, nyt erilainen tilanne) on outoa, että kun uin matalassa rannassa, ja kun noin 7-10 metrin etäisyydeltä nousen vedestä, kävelen kohti rantaa, mies kääntää selkänsä ja alkaa tarkkailemaan rakennusta vastapäätä. Tunne on paljon puhuva, kun kävelen vedestä kohti rantaa ja katson toisen selkää. Tuntuu ristiriitaiselta, tajuan että jälleen on jotain kamalan outoa tässä, miksi ei voi katsoa kun oma nainen tulee vedestä. Ja toisaalta, hän kai laskee sen varaan, on ihan normaaliakin katsella ympärilleen, ja minä olen sitten vainoharhainen sairas kun syytän häntä. Miksi ei tarkkaillut rakennusta kun olin uimassa. ajoitus on aina tämä. Enkä tiedä olenko hullu, vai mitä, ja kuitenkin vaistoni sanoo että käytös on todella ristiriidassa mitä puhuu. Jos kerran olen niin ihana, miksi ei halua katsoa vaikka ihan normaalisti ja arkisestikin kun kävelen kohti. Jokainen ihminen kokee outona jos joku ei katso silmiin. on myös outo tunne kun ei koskaan nää miehensä katsetta normaalina omassa vartalossaan. Se aina on nopea, laajassa objektiivissa, ei kohdennettuna, väistyvä. Ei koskaan katso suoraan. Ei ehkä kaikilla ole tapana. Mutta onhan niitä miehiä, joilla on niin ilmeisesti vaativa kauneustaso naisen suhteen, että tavallinen vartaloni ei ilmeisesti ole katseenkestävä. Tämä koko juttu on niin sairas, että haluan tietää vastauksen. turpaan tulee (olemme fiksu pariskunta heh) kun kysyn mieheltäni että mikä on kun ei tee mieli katsoa. katsonpas! Niin, minä se tässä olen hullu, kun hän katsoo, mutta kun minä en näe katsovansa. uimapaikassakin näin kääntyvän selän. sairas juttu, todella.

Mieleen tuli, ehkä mies on epätyytyväinen sinun suhteen? et ole sitä mitä mies alunperin luuli? siis ei arvosta sinua sellaisena kuin olet, tarkoitan luonettasi, tekemisiäsi/ eli mitä teet tai et tee? jne jne? Ja kun luonne ei keppaa miehelle, niin ei kroppakaan mielytä miestä? sitten et ole miehellesi tuon takia katseen arvoinen ( jos tuon noin voi sanoa? ) miten teillä menee sängyssä sitten????
Ehkä mies jopa seurustelee kanssasi paremman puutteessa? ja / tai haaveilee vielä exästä?

Tai niin, sitten mies vaan on piilo homo.

jokin kyllä mättää täytyy sanoa.

Eipä meilläkään mies juuri katsele, muut miehet kyllä. Kuulemma ei kiinnosta tuijotella, kun muutenkin näkee 24/7. Vaikka laittaudun kuinka nätiksi ja taatusti kelpaisin monelle niin mies vain on niin tottunut minihameisiin ja korkkareihin, kauniisiin alusvaatteisiin ym. että ei jaksa katella. Meneehän tässä varmasti elämää hukkaan, kun tällaiselle pysyttelen uskollisena, mutta järkisyistä kai tässä itsekin ollaan.