Onkohan muuta vaihtoehtoa kuin ero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pula:
Toi oli kuin mun suusta. Kirjottelin pari päivää sit tänne ja kyselin miten luottaa taas.
Se ero tässä on että mies jäi kiinni toisen naisen kanssa viestittelystä, suunnittelivat vaikka mitä.

Nyt kamppailen tän asian kanssa. Ymmärrän täysin mitä koet nyt. Paljon voimia!

mutta ap:llahan ei oo pettämistä takana... joten himppu eri asia..

Kyllä tuosta pääsee ulos, kun vaan uskaltaa tarttua asiaan! Tosin helppoa se ei vältäämättä ole, joutuu tutustumaan omaan pimeään puoleen ja ehkä tunnustamaan jotain vikaa vanhemmissaankin -se on lapselle yllättävän vaikeaa, myöntää ettei asiat ollu sitä, milta ulospäin näytti, tarve suojella vanhempia on valtava! Ja toisaalta ei se menneisyyden kaivelu ole avain, vaan sen ymmärtäminen, että tästä päivästä voit tehdä juuri sellaisen kun sinä haluat, ei tarvi tehdä sellaista kun oletat ja arvaat jonkun muun haluavan. Joskus vaan pääsee helpommalla eteenpäin, kun löytää syyn, miksi johonkin epäterveeseen ajatusmalliin ja käyttäytymistapaan on päädytty.
Eikä se ole kovin nopeaakaan...Mä kävin 7 vuotta terapiassa, välillä yksin ja välillä käytiin pariterapiassa, sitten mies raitistui ja seuras vuoden helvetti, kun ei meillä ollu mitään tietoa normaali elämästä. Oli kun oltais pelattu peliä ja joku yhtäkkiä sanoi että peli seis, nyt muuttuu säännöt. Aina tuli rangaistus kun pelas vanhoilla säännöillä ja uusia ei osannu. Vasta nyt viimeksi kulunut vuosi on ollut sellaista oikeaa meidän näköisen elämän harjoittelua, kun molemmat alkaa olla selvittäny asiat itsensä kanssa, voidaan jo rakentaa luottamusta ja parisuhdetta, osataan hiukan tän uuden pelin sääntöjä.
Mutta varsinkin jos mies on ymmärtävinen ja hyväksyy tunteesi ja voitte keskustella avoimesti, niin asia on hoidettavissa :hug:
Rohkeutta vaan tarttua asiaan :hug: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
Toi oli kuin mun suusta. Kirjottelin pari päivää sit tänne ja kyselin miten luottaa taas.
Se ero tässä on että mies jäi kiinni toisen naisen kanssa viestittelystä, suunnittelivat vaikka mitä.

Niin on eriasia. Mutta ajatukset on aivan samat. Oli jo ennen miehen narahtamista. Johtunee sitä edeltävistä tapahtumista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
VANILIINI:

oliko sulla minkälaisia nuo ylisuuret ajatukset?

Ja mitä ihmettä saoit kun soitit sinne? tyhmää kysyä mut mä en tiedä.. :/

Aivan vastaavia kuin sulla ja LisaMariellakin. Liioittelin KAIKKEA, maalasin piruja seinille ja kuvittelin jokaisessa lauseessa olevan jonkin "piilomerkityksen". Mutta jopa inhottaville mielikuville sain psykalta ohjeet, kuinka ne voi häivyttää ja ikäänkuin maalata valkoiseksi. Ja teen sitä vielä tänäkin päivänä kun alkaa mielessä kummitella vanhat jutut.

Soitin ja sanoin, että mä haluaisin tulla selvittelemään omia tunteita juttelemalla. Kerroin jo puhelimessa alustavasti minkälainen tilanne on ja sanoin että tuntuu vaan siltä, että haluais jäsentää omia ajatuksia avioliiton ja koko perheen hyväks. Oli se minullekin ensimmäinen kerta ikinä, kun soitin tuonne, mutta ihan hyvin se sujui ja olen kyllä onnellinen käynneistäni siellä :)

Niin on eriasia. Mutta ajatukset on aivan samat. Oli jo ennen miehen narahtamista. Johtunee sitä edeltävistä tapahtumista.

Kerrotko hieman tarkemmin?
Oliko sulla aihetta epäilyyn vai oliko vaan sun tunteet?

Mulla vaikutti pillerit niin että epäilin ja syytin miestä sellaisista asioista joita ei edes ollut tehnyt.esim joku nainen käveli kadulla ja ajettiin autolla ohi,mies katsoi vaikka samaan suuntaan missä nainen oli,niin minä joko aloin syyttämään että on kattonu sen persettä ja mitä kaikkea muuta.Saatoin vielä illalla alkaa samaa asiaa kaivamaan.

Kavereiden kanssa baariin lähdöstä olin aivan sekaisin,pelotti että se vokottelee kaikki vastaan tulevat naiset.
Kehui minua kauniiksi ja samalla käsi oli minun vatsalla niin tuntui että toinen vittuilee ja puristelee mahamakkaroita eikä tarkota oikeasti että olen kaunis.

Näitä omituisuuksia oli pitkään,kun söin tavallisia e pilsuja.Nyt olen ollut monta vuotta syömättä,kun ei ne minulle käy.Nuppi naksahtaa heti ja alan epäilemään ja mustasukkailemaan vaikka ei ole syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilliini:
VANILIINI:

oliko sulla minkälaisia nuo ylisuuret ajatukset?

Ja mitä ihmettä saoit kun soitit sinne? tyhmää kysyä mut mä en tiedä.. :/

Aivan vastaavia kuin sulla ja LisaMariellakin. Liioittelin KAIKKEA, maalasin piruja seinille ja kuvittelin jokaisessa lauseessa olevan jonkin "piilomerkityksen". Mutta jopa inhottaville mielikuville sain psykalta ohjeet, kuinka ne voi häivyttää ja ikäänkuin maalata valkoiseksi. Ja teen sitä vielä tänäkin päivänä kun alkaa mielessä kummitella vanhat jutut.

Soitin ja sanoin, että mä haluaisin tulla selvittelemään omia tunteita juttelemalla. Kerroin jo puhelimessa alustavasti minkälainen tilanne on ja sanoin että tuntuu vaan siltä, että haluais jäsentää omia ajatuksia avioliiton ja koko perheen hyväks. Oli se minullekin ensimmäinen kerta ikinä, kun soitin tuonne, mutta ihan hyvin se sujui ja olen kyllä onnellinen käynneistäni siellä :)

Mä taidan tosiaan koittaa rohkaistua ja ottaa yhteyttä sinne..

viel tuli sellainen mieleen et jotkut sanoo et pitäs luottaa omiin tunteisiin/vaisoihin ja siitä mä alan miettiä et jospa mun syyttelyt yms ei ookkaan aiheettomia vaan mä aavistan ne ja miehellä on vilunkipeliä jonkun kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla vaikutti pillerit niin että epäilin ja syytin miestä sellaisista asioista joita ei edes ollut tehnyt.esim joku nainen käveli kadulla ja ajettiin autolla ohi,mies katsoi vaikka samaan suuntaan missä nainen oli,niin minä joko aloin syyttämään että on kattonu sen persettä ja mitä kaikkea muuta.Saatoin vielä illalla alkaa samaa asiaa kaivamaan.

Kavereiden kanssa baariin lähdöstä olin aivan sekaisin,pelotti että se vokottelee kaikki vastaan tulevat naiset.
Kehui minua kauniiksi ja samalla käsi oli minun vatsalla niin tuntui että toinen vittuilee ja puristelee mahamakkaroita eikä tarkota oikeasti että olen kaunis.

Näitä omituisuuksia oli pitkään,kun söin tavallisia e pilsuja.Nyt olen ollut monta vuotta syömättä,kun ei ne minulle käy.Nuppi naksahtaa heti ja alan epäilemään ja mustasukkailemaan vaikka ei ole syytä.

mulla loksahti suu auki :O ihan kun mun suusta tuo..

Mitä ekäsyä sä sit käytät? mä en haluis kierukkaa tai muutakaan vekotinta mun sisälle.. ja syön tosiian pilsuja ja joskun olenkin miettinyt et johtuisko niistä..

viel tuli sellainen mieleen et jotkut sanoo et pitäs luottaa omiin tunteisiin/vaisoihin ja siitä mä alan miettiä et jospa mun syyttelyt yms ei ookkaan aiheettomia vaan mä aavistan ne ja miehellä on vilunkipeliä jonkun kanssa..

Omat tunteet on aina totta itselle, mutta ne ei aina perustu todellisuuteen. Tunne voi rakentua vääristyneen todellisuudentajun läpi.
Tunne siis on aina totta, mutta ei aina oikeassa. Siihen pitää luottaa, koska jos se on aivan seinästä repäisty, eikä perustu mihinkään, mutta niin vahva että vaikeuttaa elämää, se kertoo sinulle että on olemassa asia, joka pitää käsitellä.
Tunteita voi ohjailla järjellä, niitä voi joko ruokkia tai niille voi sanoa, että tämä on nyt vääristymään perustuva tunne, tämä järkeillään pois.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Omat tunteet on aina totta itselle, mutta ne ei aina perustu todellisuuteen. Tunne voi rakentua vääristyneen todellisuudentajun läpi.
Tunne siis on aina totta, mutta ei aina oikeassa. Siihen pitää luottaa, koska jos se on aivan seinästä repäisty, eikä perustu mihinkään, mutta niin vahva että vaikeuttaa elämää, se kertoo sinulle että on olemassa asia, joka pitää käsitellä.
Tunteita voi ohjailla järjellä, niitä voi joko ruokkia tai niille voi sanoa, että tämä on nyt vääristymään perustuva tunne, tämä järkeillään pois.

Sä olet kyllä todella viisas tässä asiassa! Ei tuota olis voinut paremmin kertoa.
Terapiassahan ei anneta vastauksia kysymyksiin, mutta mä vertaisin sitä niin, että psykologi antoi mulle hakusanan, jolla mä lähdin itse etsimään tietoa ja vastauksia. Ja ilman tuota hakusanaa oltais lähtöpisteessä! Kysymyksillään se psykologi avasi uusia polkuja, ja pääsin oikeasti näkemään asiat eri valossa ja tosiaan järjellä näkemään sen, miten vääristyneitä on kuvat esimerkiksi omasta itsestä!

Tsemppiä ap, ole rohkea ja mieti mitä voit saavuttaa - mitä menettää?

Mitä ekäsyä sä sit käytät? mä en haluis kierukkaa tai muutakaan vekotinta mun sisälle.. ja syön tosiian pilsuja ja joskun olenkin miettinyt et johtuisko niistä..

On koitettu käyttää kierukkaa(kupari ja hormooni),cerazette,tavallista e-pilleriä(merkkiä en muista) mikään ei sopinut,kuparissa oli tosi runsaat menkat ja otatin sen takia pois.Kortsulla mennään siihen asti että saan steriilisaation.
Se on kauhea olotila ja ennemmin olen ilman.Jopa tv:n vähänpukeisista naisista sain kilareita.

Kerrotko hieman tarkemmin?
Oliko sulla aihetta epäilyyn vai oliko vaan sun tunteet?

Seurustelun alussa ei ollut mitään aihetta epäillä. Oli vaan pelko että mua taas satutetaaan ja niin aloin pelätä.
Miehen narahtamisen jälkeen tämä kaikki vaan voimistui ja alan olla jo hermoraunio tämän takia. Ja tiedän ettei mies käy vieraissa, ei millään ehtisi tällä aikataululla, tai sit täytyy olla tosi nopee. Silti nämä ajatukset kalvaa.

On koitettu käyttää kierukkaa(kupari ja hormooni),cerazette,tavallista e-pilleriä(merkkiä en muista) mikään ei sopinut,kuparissa oli tosi runsaat menkat ja otatin sen takia pois.Kortsulla mennään siihen asti että saan steriilisaation.
Se on kauhea olotila ja ennemmin olen ilman.Jopa tv:n vähänpukeisista naisista sain kilareita.

sterilisaatioita ollaan mietitty täälläkin. Eikös tuo ole miehelle palautettavissa?

Tosiaan olo on aivan hirveä , kuin olisi hullu välillä.

sterilisaatioita ollaan mietitty täälläkin. Eikös tuo ole miehelle palautettavissa?

Tosiaan olo on aivan hirveä , kuin olisi hullu välillä.

kannattaa kokeilla olla muutama viikko ilman pillereitä että auttaako.olla vaikka kumin kanssa.mulla tuli ihan sellasia pahanolon tunteita jotka purin ukolle sitten huutamalla ja syyttämällä toinen oli aina että hä?mikä nainen?

Voihan ton pillerihommankin kokeilla, jos todella sattuis niin ikävästi että oot herkkä niille. Mä kuitenkin ottaisin vaarin näistä muista ihanista ja hyvistä neuvoista ja suuntaisin terapeutille.

Mainitsit aiemmin ettet jostain syystä muista paljon lapsuudestasi. Googletapa torjunta + defenssit. Mulla oli tota samaa, kun on rankka lapsuus takana. Oli ihan pimeä tunne että ei muista sellaisia asioita lapsuudestaan kuin muut. Sulla on tapahtunut jotain niin pahaa siellä, että mieli ei kykene niitä asioita käsittelemään vaan sulkee ne pois. Eli siis yhtä kuin torjunta.

Siellä terapeutilla on turvallista purkaa niitä asioita ja pidemmän ajan päästä kun alkaa olla tilaa niille lapsuusajoille, niin alat muistaa niitä ja ymmärtää nykyistä käytöstäsi.

Täällä myös psykoterapia takana. Olen nykyään huippuvaimo ja äiti =)... Mitä siis en ehkä aina ennen ollut.

Voihan ton pillerihommankin kokeilla, jos todella sattuis niin ikävästi että oot herkkä niille. Mä kuitenkin ottaisin vaarin näistä muista ihanista ja hyvistä neuvoista ja suuntaisin terapeutille.

Mainitsit aiemmin ettet jostain syystä muista paljon lapsuudestasi. Googletapa torjunta + defenssit. Mulla oli tota samaa, kun on rankka lapsuus takana. Oli ihan pimeä tunne että ei muista sellaisia asioita lapsuudestaan kuin muut. Sulla on tapahtunut jotain niin pahaa siellä, että mieli ei kykene niitä asioita käsittelemään vaan sulkee ne pois. Eli siis yhtä kuin torjunta.

Siellä terapeutilla on turvallista purkaa niitä asioita ja pidemmän ajan päästä kun alkaa olla tilaa niille lapsuusajoille, niin alat muistaa niitä ja ymmärtää nykyistä käytöstäsi.

Täällä myös psykoterapia takana. Olen nykyään huippuvaimo ja äiti =)... Mitä siis en ehkä aina ennen ollut.

Ero ei kyllä tossa tilanteessa ratkaise yhtään mitään. Vai aiotko olla yksin loppuelämäsi?

Nyt ensin lopetat ne pillerit, ja jos ei auta niin kysyt josko saisit ajan neuvolapsykologille.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Ero ei kyllä tossa tilanteessa ratkaise yhtään mitään. Vai aiotko olla yksin loppuelämäsi?

Nyt ensin lopetat ne pillerit, ja jos ei auta niin kysyt josko saisit ajan neuvolapsykologille.

ja sitä kautta sossut ovelle.. ei kannata ap.

Hmm..Mulla on olult muutamassa suhteessa samanlaisia tuntemuksia miestä kohtaan ja joka kerta olen ollut oikeassa epäilyjeni kanssa :snotty: :ashamed:

Ennenkuin sanoo ketään hulluksi/ luulosairaaksi, niin kannattaa ehkä miettiä onko niille epäilyillle oikeasti pohjaa :|

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Hmm..Mulla on olult muutamassa suhteessa samanlaisia tuntemuksia miestä kohtaan ja joka kerta olen ollut oikeassa epäilyjeni kanssa :snotty: :ashamed:

Ennenkuin sanoo ketään hulluksi/ luulosairaaksi, niin kannattaa ehkä miettiä onko niille epäilyillle oikeasti pohjaa :|

mistä sait selville ja mistä epäilit?

Kiitos kaikille vastanneille.

Mä en nyt yhäkään tiedä mitä tässä pitäisi ajatella. Juurikin tossa nyt yksi tuli ja sanoi että häen vaisto ollut oikeassa.. Mistä mä tiedän mikä tää mun on?

Kun toisinaan en miehestä uskoisi mitää pahaa. kun on hyvä hetki. Ja jokunen aika sitten mulla meni tosi kauan hyvin. Ja meillä oli oikein leppoisaa. Nyttemmin tää taas alkanut. :'(

Mä en nyt yhäkään tiedä mitä tässä pitäisi ajatella. Juurikin tossa nyt yksi tuli ja sanoi että häen vaisto ollut oikeassa.. Mistä mä tiedän mikä tää mun on?

Kun toisinaan en miehestä uskoisi mitää pahaa. kun on hyvä hetki. Ja jokunen aika sitten mulla meni tosi kauan hyvin. Ja meillä oli oikein leppoisaa. Nyttemmin tää taas alkanut. :'(

Sä oikeasti HALUAT että joku tulis ja sanois jotain vaistosta joka on oikeassa. Että saisit oikeutuksen epäilyilles.

Mutta aatteleppa näin päin: sairaalloisesti mustasukkaisia ihmisiä on olemassa. Otetaanpa heistä vaikka 100 henkeä. He pariutuvat ihan tavallisten ihmisten kanssa, epäilevät ja syyllistävät jokainen puolisoaan. Heistä kolmen puoliso pettää.

Tarkoittaako tämä sinusta että kolmen sairaalloisesti mustasukkaisen "vaisto oli oikeassa", joten loppujen 97:nkin on ihan oikeutettua jatkaa epäilyjään? Vai onko niin että heidän "vaistollaan" ei ollut mitään tekemistä sen pettämisen kanssa, he ovat vain sairaalloisen mustasukkaisia ja olisivat muutenkin epäilleet ketä tahansa puolisoaan, oli tämä sitten pettäjä tai ei?

Sulle itelles helpoin ratkaisu on mielessäs päättää että sinä oot oikeessa, sinä tiedät, sinä vaistoat, sun "naisen vaistos" kertoo että mies pettää. Todennäkösesti tää johtaa jossain vaiheessa eroon. Sen jälkeen et edelleenkään käsittele omaa ongelmaas vaan syöksyt uuteen liittoon, ja jatkat epäilyjäs koska "vaisto on oikeassa". Sitten jatkat tuota kierrettä niin kauan että viimein löydät sen pettävän miehen, jolloin voit tyytyväisenä todeta että MINÄHÄN VAISTOSIN TÄMÄN!!!!!

Minä vaistoan että tämän palstan lukijoista yhdellä on punaiset kalsarit. En ehkä osu ihan kaikkien kohdalla oikeaan, mutta vaistoni on ennenpitkää oikeassa.

Haluatko sä uskoa miehestäs hyvää kunnes toisin todistetaan, vaiko uskoa pahaa kunnes saat todisteet sille että "vaisto oli oikeassa"?

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:

mistä sait selville ja mistä epäilit?

Ei kannata ajatella että sulla on sama tilanne kuin mulla. Sanon vaan ettei kannata luokitella itseään mielenvikaiseksi..

Mies oli baarireissuilla yleensä aamuun saakka tai tosi myöhään ( kävi harvoin, puolen vuoden välein). Nykyisin ei ikinä vastaa puhelimeen vaan katsoo soittajan ja joskus soittaa takaisin, joskus ei :/

Eniten mua epäilytti ja epäilyttää miehen jatkuva syyttely..Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :snotty:

Yhteistyössä