Onkos täällä yökköjä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitaja

Vieras
Siis pelkkää yövuoroa tekeviä palstalla. Mietin vaan täällä, että jaksaiskohan tuota perheellisenä. Vuorotyön epäsäännöllisyys on ruvennut rassaamaan.

Jos vaan saat päivällä nukkua niin varmasti jaksaa, luultavasti paremmin kun vuorotyötä. Mun meilestä kannattaa vaan kattoa et saa tehdä tarpeeks monta yötä putkeen, ainakin kolme-neljä, ettei liian usein tarvii vaihtaa vuorokausirytmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Jos vaan saat päivällä nukkua niin varmasti jaksaa, luultavasti paremmin kun vuorotyötä. Mun meilestä kannattaa vaan kattoa et saa tehdä tarpeeks monta yötä putkeen, ainakin kolme-neljä, ettei liian usein tarvii vaihtaa vuorokausirytmiä.

Niinpä. Jos tekis vaan 30 h, niin ei tarttis valvoa kuin 3 yötä ja viikkotunteja tulis silti 42 h lisien kanssa. Tämähän alkaa kuulostaa houkuttelevalta.

:wave:

teen 75% työaikaa, viikossa öitä tulee 2-4 (harvoin tuo 4) ja minulle tämä sopii huomattavatsi peremmin kuin kolmivuoro. Lapsillekin pystytään antamaan lyhyet hoitopäivät ja mukavasti vapaapäiviä viikolle.

Miekin olen tässä miettinyt ku syksyllä nuorempi menee eskariin ja vanhempi ekalle niin jos kysyis josko tekis pelkkää yövuoroa. Olen kyllä yh mut lasten isä asuu n 15 km päässä ja aattelin et lapset ois silloin isällään yötä tai sit pitäis löytää luotettava hoitaja yöksi kotiin. Silloin olis aina aamuisin laittamassa lapsia koulutielle ja kotona kun pääsevät koulusta. mullakin se vaan ongelmana et pääsevät jo viimestään 13.30 koulusta joten jos eivät mene minnekkään hoitoon tuo nukkuma-aika jää aika vähäiseksi, toisaalta ajattelin hakea aamu-ja iltapäivähoitopaikkaa niin silloin voisi nukkua vähän pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen hoitsu:
Miekin olen tässä miettinyt ku syksyllä nuorempi menee eskariin ja vanhempi ekalle niin jos kysyis josko tekis pelkkää yövuoroa. Olen kyllä yh mut lasten isä asuu n 15 km päässä ja aattelin et lapset ois silloin isällään yötä tai sit pitäis löytää luotettava hoitaja yöksi kotiin. Silloin olis aina aamuisin laittamassa lapsia koulutielle ja kotona kun pääsevät koulusta. mullakin se vaan ongelmana et pääsevät jo viimestään 13.30 koulusta joten jos eivät mene minnekkään hoitoon tuo nukkuma-aika jää aika vähäiseksi, toisaalta ajattelin hakea aamu-ja iltapäivähoitopaikkaa niin silloin voisi nukkua vähän pidempään.

Minä myös mietin, että jos laittaisin ekaluokkalaisen ip-hoitoon nukkumispäivinä. Tällä alueella olisi useampi yökön paikka auki, mutta ne on lähinnä lähärin paikkoja. Voisihan sitä sairaanhoitajana niihinkin hakea. Tulotkaan ei tippuisi, kun tulee yölisät.

Yhteistyössä