Onnellinen kotiäiti ja ylpee siitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mehmä

Jäsen
29.03.2008
224
0
16
Tiedän että tästä aiheesta on täällä jauhettu kerran jos toisenkin, enkä nyt tällä halua mitään tappelua aikaiseksi, kerron vaan mielipiteeni.

Ensinnäkin minusta on todella tyhmää lopettaa imetys vain sen takia, että äiti ei jaksa/kehtaa imettää.. Tosii surullista lapsen puolesta! Vaikka en väitä etteikö korvikkeella voisi kasvaa ihan yhtä hyviä lapsia. Minun mielstäni imetys vaan on ihana lahja lapselle, ei velvollisuus äidille.

Ja toinen asia on kanssa ikuisuus kysymys, mutta minun mielestä vanhempien ei pitäisi hankkia lapsia ollenkaan, jos niitä ei ole vara elättää/ hoitaa kotona.
Ei pienen lapsen paikka ole vieraan hoidossa suurinta osaa hereillä olo ajasta..

Ja syy miksi halusin tämän mielipiteeni esille tuoda on se että tällä palstalla kun ei koskaan hyväksytä tälläisia "jyrkkiä" mielipiteitä vaan niistä joku vääntää aina hirveen tappelun. Tästä ei ole tarkoitusta sellaista tehdä. On vaan tarkoitus saada vanhemmat ajattelemaan omassa pienessä mielessä omia ratkaisujaan.. :heart:

Siis hyväksyt muiden tekemät valinnat, mutta haluat kuitenkin kertoa omasi, jotta mahdollisimman moni tekisi kuten sinä olet tehnyt? Tämäkö oli pointtisi? Eli et sittenkään hyväksy muiden valintoja?

Oon kyl vähän samoilla linjoilla. Tiedän ihmisiä jotka nuorella iällä ovat tahalteen tehneet lapsia vain todetakseen ettei se mies tule automaattisesti lapsen myötä. Niin ja tähän on turha vääntää lisää mielipiteitä mun sanomina. Mä sanoin mielipiteen vain tästä asiasta. En niistä mitä jonkun nyt tekisi mieli vääntää mun sanomaksi tähän.

Monilla palstalaisilla on vähän huono tapa saada mielisairaskohtaus jos ei toisen mielipiteet miellytä ja alkaa vääristellä sanoja :D *ei siis tapella!

no joo joo. mä hoidan lapsiamme kotona, mut en mä nyt silti menis sanomaan, ettei muut sais tehdä lapsia, jos heillä ei ole varaa olla vuositolkulla poissa työelämästä. ei lastenteko saa olla vain hyvintoimeentulevien oikeus!!!

pakko sanoa, että ei sulla järki paljon päätä pakota.
vaikkei mitään tappelua pitänytkään saada aikaiseksi. oli vaan munkin pakko kertoa mielipiteeni.

Vittu ku oon tehnyt elämässäni väärin kun oon hankkinu lapsen ja pitäis töihin mennä kun talo pitää maksaa :headwall: Eiköhän jokainen vanhempi mieti omia ratkaisujaan ilman että sun täytyy niitä kehottaa siihen :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Juu ne onki niin surullisia nuo lapset, jonka vanhemmat ei oo ökyjä. Eikö tulojen mukaan vaan porukka pakko steriliosaatioon.

siis steriilisaatioon. Tää oiski hyvä. Sitte ei ois kun nuita täydellisiä vanhempia ja tulis tänki maan ongelmat ratkaistua. Ap, et voi olla tosissas!

Sanonpa vielä toisenkin mielipiteeni: vaikutat ap hyvin hyvin, kapeakatseiselta jos et hyväksy toisten valintoja jos ne poikkeavat omistasi.
Elämänkokemusta sinulle toivottelen, ilman tappeluita.

mä imetin kaks viikkoa ja laitoin lapsen hoitoon sen ollessa 2v.
lapsi on onnellinen ja tasapainoinen ja tän 3vuotta kestäneen äitiyteni aikana olen oppinut kantapään kautta sen,et jokainen tekee omat valintansa ja toimii kuten parhaaksi näkee.
pääasia et lapsi kasvaa ja kehittyy ja on onnellinen ja tuntee olonsa turvalliseksi. amen.

Mä oon samoilla linjoilla mutta siltikin jokainen tekee kuten omalle perheelle parasta on. Joillakin tosiaan on se tilanne että rahallisesti on mahdotonta jäädä kotiin. Toisaalta onko se oikeasti TÄYSIN mahdoton vai onko kyse siitä että ei haluta kituutella ja laskea joka lanttia sitä en tiedä, eikä se minulle kuulu.

Mutta imetyksestä sen verran että en ymmärrä mitä hävettävää siinä on? Aina voi valita imetyspaikkansa siten ettei tarvitse koko kansalle rintojaan esitellä.

Mutta juu tää on aihe josta varmasti se tappelu tulee...ja tosiaan tää on vain mun mielipide asioista. Mä olen valmis kituuttamaan sen muutaman vuoden ja olemaan ostelematta mitään ylimääräistä mutta en mä ala arvostelemaan muita jotka tähän ei valmiita ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Heti täällä alkoi haukkuminen.. sairasta! :laugh: ja aikaa ei ole mennyt kuin pari minuuttia ja ap:een mielipide ei ollut edes paha tai negatiivinen. Se oli realistinen.

Se oli ap:n mielipide. Miksi kirjoittaa tänne, jos muut eivät saa laittaa omia mielipiteitään?? Tämä ei edelleenkään ole nettipäiväkirja.
Realistisuus on suhteellinen käsite.

Osittain asiaa, osittain ei.
Esimerkiksi tuo että lapsia ei saisi hankkia jos niitä ei ole varaa elättää ja hoitaa kotona....Eivät kaikki raskaudet ole suunniteltuja (aborttiko pitäisi tehdä?), kaikki äidit eivät viihdy kotona vaikka kuinka yrittäisivät (jolloin koko perheen, myös lapsen, parhaaksi on se että äiti menee töihin ja lapsi hoitoon) ja tilanteet voivat muuttua sellaisiksi että vaikka lapsentekohetkellä oli varaa elättää lapsi niin nyt ei enää olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
muuten mehmä, missä sitten se raja kulkee, että miten pitkään lasta on hoidettava kotona?

Samaa kysyisin, kun kirjoitit näin:

Ja toinen asia on kanssa ikuisuus kysymys, mutta minun mielestä vanhempien ei pitäisi hankkia lapsia ollenkaan, jos niitä ei ole vara elättää/ hoitaa kotona.
Ei pienen lapsen paikka ole vieraan hoidossa suurinta osaa hereillä olo ajasta..

Mikä siis on pieni lapsi? Alle kouluikäinen? Alakoululainen?

Heti täällä alkoi haukkuminen.. sairasta! :laugh: ja aikaa ei ole mennyt kuin pari minuuttia ja ap:een mielipide ei ollut edes paha tai negatiivinen. Se oli realistinen.

outoa realismia mun korviini tuo

"Ja toinen asia on kanssa ikuisuus kysymys, mutta minun mielestä vanhempien ei pitäisi hankkia lapsia ollenkaan, jos niitä ei ole vara elättää/ hoitaa kotona.
Ei pienen lapsen paikka ole vieraan hoidossa suurinta osaa hereillä olo ajasta.. "

*saa mielisairaskohtauksen ja lähtee varaamaan aikaa sterilisaatioon*

Mäkin kerron vaan mielipiteeni. Lapsen elämässä ne kaikkein kriittisimmät asiat eivät ehkä ole nuo sinun kertomat "sädekehä pään päällä"-asiat.

Tissimaito. Kukaan ei meistä muista, olemmeko saaneet vauvana tissimaitoa, korviketta, puuroa vai velliä. Ei mitään välilä tulevaisuuden kannalta. Lapsi ei mieti vauva: "voi vittu kun en saa tissiä, kyllä nyt ketuttaa", joten älä turhaan ole surullinen lapsen puolesta. Maailmassa on varmaan surullisempiakin asioita, vai?

Siis jokaisella äidillä pitäisi olla mahdollisuus olla koko elämänsä kotiäiti? Tämähän oli siis mielipiteesi? Suorastaan mahdotonta suurimmalle osalle ihmisistä. Et ehkä ymmärrä, että sinun vaaleanpunaisessa "ah olen kotiäiti, voi tätä onnea ja autuutta"- elämässä on tähän mahdollisuus, toisilla on toinen tilannen elämässä.

Tämä on vain mielipiteeni. Sen voi tiivistää sanoin: olet aasi. Kirjoituksestasi ei ollut kellekään mitään hyötyä eikä iloa, ketään ei kiinnosta noin ehdottoman ihmisen mielipiteet. Olet hyvä esimerkki vaaleanpunaista äitiyttä ja itseään täynnä olevasta äidistä, jolla on ilmeisesti aikaa kaikelta siltä kotiäidin kiireeltä tehdä tällaisia "elän elämää silmälaput silmillä"-aloituksia. Sinä ja kaltaisesi olette yksi syy, etten ole vielä ainakaan äiti. En halua tuollaiseksi ihmiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Se oli ap:n mielipide. Miksi kirjoittaa tänne, jos muut eivät saa laittaa omia mielipiteitään?? Tämä ei edelleenkään ole nettipäiväkirja.
Realistisuus on suhteellinen käsite.

No kun muiden mielipide ei tule ap:een aiheeseen vaan AP:stä .. sill äon vissi ero. Oikeasti ei ole fiksua mennä henkilökohtaisuuksiin ja loukkaantua jos vaihtoehto on keskustella sivistyneesti. Tässä jo 2/3 lyö päätä seinään, haukkuu aapeeta ( "vittu mee tyhmän mielipiteets kanssa muualle") jne jne.

Olen samaa mieltä että mielipiteitä saa olla.. Mutta kieltämättä naurattaa kun kukaan ei keskustele aiheesta. Se antaa mielikuvan että ap on yksin oikeessa 100% ja muut ihan sekopäitä. Enkä edes karrikoi vaan oikeasti näyttää sille.

Minulle sopii oikein hyvin, että ap on tätä mieltä, kunhan on sitä oman perheensä kohdalla. Ja saa olla ylpeäkin. Mutta en kovastikaan pidä siitä, että otetaan toisten perhetilanteisiin kantaa noin reippaasti =)

Eli ku mä en halunnut imettää enää 11kk vanhaa lasta joka käveli ja hampaitakin oli suu täynnä, niin mun ei olis pitäny tehdä sitä lasta lainkaan? lapsi on nyt 3,5 vuotias ja menee ensimmäistä kertaa päivähoitoon niin, koska mun täytyy se lapsi hoitoon laittaa niin mun ei olis pitäny tehdä häntä lainkaan? No ihan miten vaan en mä sitä takasin kohtuun enää saa, enkä ton kokoista kyllä huolisikaan.

Yhteistyössä