Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Ei sitä ole tällä palstalla tainnut koskaan olla.![]()
Ihan varmasti on ollut, mutta ei välttämättä tästä aiheesta =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Ei sitä ole tällä palstalla tainnut koskaan olla.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:Alkuperäinen kirjoittaja canislupus:Heikosti suomessa menis ja asukasluku pienenisi hurjasti, jos vain rikkaat saisivat lapsia tehdä... Kuka sinutkin vanhana hoitaisi, jos ei olisi lapsia tehty.
Tässäpä olisi kunnan isille ja valtion päättäjille hyvä miettimisen aihe, kun alkaisi veronmaksajat vähentyä..![]()
Voisi olla että saisi kuntalisän maksamispäätökset yms saada vauhtia![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Mä olen fanaattinen pitkän imetyksen ja lasten kotihoidon kannattaja mutta vain omien lasteni suhteen. Olen siis onnellinen ylpeä kotiäiti joka on myös pitkistä imetyksistään hävyttömän ylpeä. B)
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Ei sitä ole tällä palstalla tainnut koskaan olla.![]()
Ihan varmasti on ollut, mutta ei välttämättä tästä aiheesta =)
Alkuperäinen kirjoittaja Tällä:palstalla pahimmat työssäkäyvien äitien arvostelijat ovat niitä, joilla on perheessä mies, joka ansaitsee nettona 3000-5000e käteen. Sen näki jo siitä yhdestä ketjusta, joka tässä taannoin täällä pyöri. Todella helppoa noilla tuloilla arvostella niitä ihmisiä, joiden perheessä kaksi henkeä tienaa yhteensä tuon, mitä teillä arvostelijoilla mies yksinään.
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Mä olen fanaattinen pitkän imetyksen ja lasten kotihoidon kannattaja mutta vain omien lasteni suhteen. Olen siis onnellinen ylpeä kotiäiti joka on myös pitkistä imetyksistään hävyttömän ylpeä. B)
Nänipä! En minäkään ole missään vaiheessa sanonut että minun mielipiteeni on vain yksi ja ainoa ja oikea. Se vaan on minun ja mieheni mielipide. Minä imetin molempia lapsiamme reilu 10 kk, jonka jälkeen lapsia ei enää se touhu kiinnostanut,joten se jäi siihen,vaikka olisin voinut jatkaa sitä omasta puolestani vielä. Ja lapsemme aion hoitaa kotona siihen saakka kun nuorin on siinä kolmen teitämillä. Sitä en vielä voi tietää kuinka vanha vanhin lapsemme sillon, voi olla että on jo koulussa![]()
Meillä on myös tuo mies erittäin vahvasti imetyksen kannattaja. Sekä perhepedin ja kotihoidon myös. Pehmoisi.Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:Nänipä! En minäkään ole missään vaiheessa sanonut että minun mielipiteeni on vain yksi ja ainoa ja oikea. Se vaan on minun ja mieheni mielipide. Minä imetin molempia lapsiamme reilu 10 kk, jonka jälkeen lapsia ei enää se touhu kiinnostanut,joten se jäi siihen,vaikka olisin voinut jatkaa sitä omasta puolestani vielä. Ja lapsemme aion hoitaa kotona siihen saakka kun nuorin on siinä kolmen teitämillä. Sitä en vielä voi tietää kuinka vanha vanhin lapsemme sillon, voi olla että on jo koulussa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Hemppa:Mäkin kerron vaan mielipiteeni. Lapsen elämässä ne kaikkein kriittisimmät asiat eivät ehkä ole nuo sinun kertomat "sädekehä pään päällä"-asiat.
Tissimaito. Kukaan ei meistä muista, olemmeko saaneet vauvana tissimaitoa, korviketta, puuroa vai velliä. Ei mitään välilä tulevaisuuden kannalta. Lapsi ei mieti vauva: "voi vittu kun en saa tissiä, kyllä nyt ketuttaa", joten älä turhaan ole surullinen lapsen puolesta. Maailmassa on varmaan surullisempiakin asioita, vai?
Siis jokaisella äidillä pitäisi olla mahdollisuus olla koko elämänsä kotiäiti? Tämähän oli siis mielipiteesi? Suorastaan mahdotonta suurimmalle osalle ihmisistä. Et ehkä ymmärrä, että sinun vaaleanpunaisessa "ah olen kotiäiti, voi tätä onnea ja autuutta"- elämässä on tähän mahdollisuus, toisilla on toinen tilannen elämässä.
Tämä on vain mielipiteeni. Sen voi tiivistää sanoin: olet aasi. Kirjoituksestasi ei ollut kellekään mitään hyötyä eikä iloa, ketään ei kiinnosta noin ehdottoman ihmisen mielipiteet. Olet hyvä esimerkki vaaleanpunaista äitiyttä ja itseään täynnä olevasta äidistä, jolla on ilmeisesti aikaa kaikelta siltä kotiäidin kiireeltä tehdä tällaisia "elän elämää silmälaput silmillä"-aloituksia. Sinä ja kaltaisesi olette yksi syy, etten ole vielä ainakaan äiti. En halua tuollaiseksi ihmiseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:Alkuperäinen kirjoittaja canislupus:Heikosti suomessa menis ja asukasluku pienenisi hurjasti, jos vain rikkaat saisivat lapsia tehdä... Kuka sinutkin vanhana hoitaisi, jos ei olisi lapsia tehty.
Tässäpä olisi kunnan isille ja valtion päättäjille hyvä miettimisen aihe, kun alkaisi veronmaksajat vähentyä..![]()
Voisi olla että saisi kuntalisän maksamispäätökset yms saada vauhtia![]()
Kuntalisä?
Mä käsitän kyllä tuon elättämisjutun siten, että elätetään perhe ilman yhteiskunnan tukia (paitsi lapsilisää ), en siten että yhteiskunta maksaa.
Alkuperäinen kirjoittaja nyt en oikein ymmärtänyt:Mä kyllä olin lukevinani avauksestasi, että teit aloituksen, jotta ihmiset voisivat kuulla sinun tavastasi elää ja ottaa opikseen.
Kyllä kai se on enemmän kiinni kunnan yleisestä taloustilanteesta?Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:No minä taas miellän tuon kuntalisän lähinnä sen lapsinlisän kaltaiseksi tueksi.. Eriasia ovat sitten toimeentulotuet ja asumistuet, mutta mun mielessä kuntalisä, isän maksama elatusapu ja lapsinlisä menee samaan kategoriaan. Kuntalisäähänmaksetaan eniten mun käsittääksieni kunnissa, joissa asuminen esim on kalliimpaa kuin muissa vastaavissa kunnissa, vai olenko nyt ymmärtänyt asian aivan väärin?
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:Tiedän että tästä aiheesta on täällä jauhettu kerran jos toisenkin, enkä nyt tällä halua mitään tappelua aikaiseksi, kerron vaan mielipiteeni.
Ensinnäkin minusta on todella tyhmää lopettaa imetys vain sen takia, että äiti ei jaksa/kehtaa imettää.. Tosii surullista lapsen puolesta! Vaikka en väitä etteikö korvikkeella voisi kasvaa ihan yhtä hyviä lapsia. Minun mielstäni imetys vaan on ihana lahja lapselle, ei velvollisuus äidille.
Ja toinen asia on kanssa ikuisuus kysymys, mutta minun mielestä vanhempien ei pitäisi hankkia lapsia ollenkaan, jos niitä ei ole vara elättää/ hoitaa kotona.
Ei pienen lapsen paikka ole vieraan hoidossa suurinta osaa hereillä olo ajasta..
Ja syy miksi halusin tämän mielipiteeni esille tuoda on se että tällä palstalla kun ei koskaan hyväksytä tälläisia "jyrkkiä" mielipiteitä vaan niistä joku vääntää aina hirveen tappelun. Tästä ei ole tarkoitusta sellaista tehdä. On vaan tarkoitus saada vanhemmat ajattelemaan omassa pienessä mielessä omia ratkaisujaan.. :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:meni ohi.
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:No minä taas miellän tuon kuntalisän lähinnä sen lapsinlisän kaltaiseksi tueksi.. Eriasia ovat sitten toimeentulotuet ja asumistuet, mutta mun mielessä kuntalisä, isän maksama elatusapu ja lapsinlisä menee samaan kategoriaan. Kuntalisäähänmaksetaan eniten mun käsittääksieni kunnissa, joissa asuminen esim on kalliimpaa kuin muissa vastaavissa kunnissa, vai olenko nyt ymmärtänyt asian aivan väärin?
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:Olen täällä mielenkiinnolla seurannut kehittyvää "keskustelua". Kirjoitin asiani tarkoituksella "jyrkästi", jotta nään miten te muut reagoitte. En tietenkään voi yleistää mielipidettäni jokaisen perheen kohdalle, mutta meidän perheessä ajatellaan näin ja sillä siisti
Ja muuten huomaatteko, että suurinosa niistä jotka eivät voineet sietää mielipidettäni olivat harmaita! Mistähän se johtuu, että mielipidettään ei uskalla edes täällä sanoa suoraan edes omalla NIMIMERKILLÄÄN? pitää harmaana tulla päätä päätä aukomaan, eikä voi keskustella asiaoista asiallisesti. Ja tämä siis koskee kaikkia tämän palstan juttuja, ei vain tätä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Kivahan se on tietysti tukiaisilla elellä ja piereskellä sohvan pohjalla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Kivahan se on tietysti tukiaisilla elellä ja piereskellä sohvan pohjalla![]()
Ajattelit sitten yrittää uudestaan kun ensimmäisen viestisi provosointiyritys ei ottanut tuulta alleen?![]()