E
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nekku:Joo on kauheeta.
Tarviiko ne kaikki 8 + lapset kutsua. kutsuisit nyt edes isovanhemmat... Nimimerkkisi kuvaa hyvin sinua![]()
Alkuperäinen kirjoittaja essi:MIksi sää kysyit tätä?
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Ihme meininkiä.
Missä vaiheessa kelkka kääntyi niin että äiti on laiska jos ei jaksa kavereita kutsua kylään?
Laiska on silloin jos ei jaksa kakkua tehdä/hommata omalle lapselle oman perheen kesken pidettäviä synttäreitä varten.
Perheen sisäiset synttärit riittää ja on riittänyt ennenkin.
Ei ole mitään perusteltua syytä kenelläkään ruveta sormella osoittelemaan sinua.,
Alkuperäinen kirjoittaja laiska:Alkuperäinen kirjoittaja essi:MIksi sää kysyit tätä?
Juuri sen takia kuin epäilinkin, että tämä palsta on täynnä superäitejä, jotka ovat lähes valmiita ilmoittamaan lastensuojeluun jos ei pidetä isoja sukujuhlia lapselle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja essi:Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Ihme meininkiä.
Missä vaiheessa kelkka kääntyi niin että äiti on laiska jos ei jaksa kavereita kutsua kylään?
Laiska on silloin jos ei jaksa kakkua tehdä/hommata omalle lapselle oman perheen kesken pidettäviä synttäreitä varten.
Ei ole mitään perusteltua syytä kenelläkään ruveta sormella osoittelemaan sinua.,
Mutta kun syyksi sanoo ettei jaksa kakkua tehdä, jonka kuitenkin tekee?
Silloinhan menee laiskuudelta pohja.
Ja itepä kysyi, annapa sinä meidän vastata
Alkuperäinen kirjoittaja laiska:Alkuperäinen kirjoittaja essi:Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Ihme meininkiä.
Mutta kun syyksi sanoo ettei jaksa kakkua tehdä, jonka kuitenkin tekee?
Silloinhan menee laiskuudelta pohja.
Ja itepä kysyi, annapa sinä meidän vastata
Puhuin muistaakseni leipomisista yleensä ym edellytyksistä. Olisi sitä leivottava muutakin ja siivottava huusholli perusteellisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Ihme meininkiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:Alkuperäinen kirjoittaja laiska:Alkuperäinen kirjoittaja essi:MIksi sää kysyit tätä?
Juuri sen takia kuin epäilinkin, että tämä palsta on täynnä superäitejä, jotka ovat lähes valmiita ilmoittamaan lastensuojeluun jos ei pidetä isoja sukujuhlia lapselle![]()
Edelleenkään ei tee äidistä superäitiä jos haluaa omalle lapselleen synttärit järjestää.
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:Alkuperäinen kirjoittaja laiska:Alkuperäinen kirjoittaja essi:MIksi sää kysyit tätä?
Edelleenkään ei tee äidistä superäitiä jos haluaa omalle lapselleen synttärit järjestää.
Ap järjestää lapselleen synttärit, normaalit synttärit.
Ei siis juhlia.
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:kävi yksveesynttäreillä yhdeksän henkee, tein ihan normisiivouksen minkä oisin tehny muutenki, kakun tein ja ruokasaa salaattia jota syötiin perheen kesken muutenkin. Salaatin kans oli myös niitä yrttivoipatonkeja mitkä vaan heitetään uuniin. Kahdelle lapsivieraalle sipsiä ja karkkia. Vähän koristelin ilmapalloilla ja serpentiinillä, ostin kukkia pöytään. Ei ollut kamalaa, laiska minäki oon. Tuskin ne vieraatkaan, kun ihan läheisiä ovat, niin ihmeitä oottaa. Miksi sun tarviis päästä pätemään? Kyse on lapsesta eikä susta.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja meillä:kävi yksveesynttäreillä yhdeksän henkee, tein ihan normisiivouksen minkä oisin tehny muutenki, kakun tein ja ruokasaa salaattia jota syötiin perheen kesken muutenkin. Salaatin kans oli myös niitä yrttivoipatonkeja mitkä vaan heitetään uuniin. Kahdelle lapsivieraalle sipsiä ja karkkia. Vähän koristelin ilmapalloilla ja serpentiinillä, ostin kukkia pöytään. Ei ollut kamalaa, laiska minäki oon. Tuskin ne vieraatkaan, kun ihan läheisiä ovat, niin ihmeitä oottaa. Miksi sun tarviis päästä pätemään? Kyse on lapsesta eikä susta.
Ap:n tilanteesta en tiedä mutta meillä kun jätettiin nuo kuopuksen synttärit väliin niin isoimpana ongelmana ei suinkaan ollut tuo siivoaminen tai tarjoilujen laittaminen. Siivoillaanhan meillä muutenkin ja ruokaakin laitetaan, muksujen synttäreille nyt saa tarjoiltavat halutessaan ostettua helposti valmiinakin.
Itselläni oli tuolloin vain henkisesti tosi raskas vaihe meneillään enkä oikein ollut juhlatuulella, eli ylipäätään ajatus juhlista ja vieraiden viihdyttämisestä teki pahaa. Enkä siksi halunnut väkisin ketään kutsua kun lapsikin vielä oli niin pieni ettei itse noista mitään ymmärtänyt.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja meillä:kävi yksveesynttäreillä yhdeksän henkee, tein ihan normisiivouksen minkä oisin tehny muutenki, kakun tein ja ruokasaa salaattia jota syötiin perheen kesken muutenkin. Salaatin kans oli myös niitä yrttivoipatonkeja mitkä vaan heitetään uuniin. Kahdelle lapsivieraalle sipsiä ja karkkia. Vähän koristelin ilmapalloilla ja serpentiinillä, ostin kukkia pöytään. Ei ollut kamalaa, laiska minäki oon. Tuskin ne vieraatkaan, kun ihan läheisiä ovat, niin ihmeitä oottaa. Miksi sun tarviis päästä pätemään? Kyse on lapsesta eikä susta.
Ap:n tilanteesta en tiedä mutta meillä kun jätettiin nuo kuopuksen synttärit väliin niin isoimpana ongelmana ei suinkaan ollut tuo siivoaminen tai tarjoilujen laittaminen. Siivoillaanhan meillä muutenkin ja ruokaakin laitetaan, muksujen synttäreille nyt saa tarjoiltavat halutessaan ostettua helposti valmiinakin.
Itselläni oli tuolloin vain henkisesti tosi raskas vaihe meneillään enkä oikein ollut juhlatuulella, eli ylipäätään ajatus juhlista ja vieraiden viihdyttämisestä teki pahaa. Enkä siksi halunnut väkisin ketään kutsua kun lapsikin vielä oli niin pieni ettei itse noista mitään ymmärtänyt.
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja meillä:kävi yksveesynttäreillä yhdeksän henkee, tein ihan normisiivouksen minkä oisin tehny muutenki, kakun tein ja ruokasaa salaattia jota syötiin perheen kesken muutenkin. Salaatin kans oli myös niitä yrttivoipatonkeja mitkä vaan heitetään uuniin. Kahdelle lapsivieraalle sipsiä ja karkkia. Vähän koristelin ilmapalloilla ja serpentiinillä, ostin kukkia pöytään. Ei ollut kamalaa, laiska minäki oon. Tuskin ne vieraatkaan, kun ihan läheisiä ovat, niin ihmeitä oottaa. Miksi sun tarviis päästä pätemään? Kyse on lapsesta eikä susta.
mä just en tajua. Eikö teillä käynyt sitten koskaan ketään? Ap tais sanoa että mummo vierailee joka viikko. Miksi sitä samaista vierailua on niin vaikea sietää synttäripäivänä? Miksi sun pitäis "viihdyttää" vieraita? Ne vieraat tulee paikalle lapsen, ei äidin takia! Mitä se juhliminen ja viihdytys oikein on? Mä ainakin keittelin kahvia, sain juodakin sitä ihan rauhassa kun muut höösäs kerrankin muksun kanssa. Juttelin niitä näitä mitä muulloinkin...
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja tuota:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja meillä:kävi yksveesynttäreillä yhdeksän henkee, tein ihan normisiivouksen minkä oisin tehny muutenki, kakun tein ja ruokasaa salaattia jota syötiin perheen kesken muutenkin. Salaatin kans oli myös niitä yrttivoipatonkeja mitkä vaan heitetään uuniin. Kahdelle lapsivieraalle sipsiä ja karkkia. Vähän koristelin ilmapalloilla ja serpentiinillä, ostin kukkia pöytään. Ei ollut kamalaa, laiska minäki oon. Tuskin ne vieraatkaan, kun ihan läheisiä ovat, niin ihmeitä oottaa. Miksi sun tarviis päästä pätemään? Kyse on lapsesta eikä susta.
mä just en tajua. Eikö teillä käynyt sitten koskaan ketään? Ap tais sanoa että mummo vierailee joka viikko. Miksi sitä samaista vierailua on niin vaikea sietää synttäripäivänä? Miksi sun pitäis "viihdyttää" vieraita? Ne vieraat tulee paikalle lapsen, ei äidin takia! Mitä se juhliminen ja viihdytys oikein on? Mä ainakin keittelin kahvia, sain juodakin sitä ihan rauhassa kun muut höösäs kerrankin muksun kanssa. Juttelin niitä näitä mitä muulloinkin...
Meillä sukulaiset asuvat eri maassa eli eivät todellakaan käy kuin jonkun kerran vuodessa. Siskon perhe sitten piipahti vähän myöhemmin ja heidän kanssaan toki jaettiin ne lahjat näille päivänsankareille, mutta ei haluttu mitään juhlia sen enempää pitää.
Meidän kuopuksen syntymäpäivä on päivää ennen pikkuveljeni syntymäpäivää. Pikkuveli teki itsemurhan reilua vuotta aiemmin, juuri päivää ennen esikoisen syntymäpäiviä. Tuolloin järjestettiin kyllä esikoiselle isot juhlat muutama päivä pikkuveljen kuoleman jälkeen, sanmoin pidettiin kuopukselle isot 1v-juhlat muutamaa kuukautta myöhemmin. Seuraavana keväänä taas pikkuveljen kuolinpäivän aikoihin juhlittiin isommin esikoisen 3v päiviä, mutta kun kuopuksen 2v-päivä lähestyi koin olevani henkisesti aivan liian loppu järjestämään juhlia kavereille ja ystäville lapsineen. Jos olisin väkisin yrittänyt, olisin varmaan saanut nekin vedettyä läpi hymyillen, mutta jotenkin koin että nyt oli minun aikani opetella sanomaan "ei". 2v ei meillä kuitenkaan vielä synttäreistä sen enempää ymmärtänyt, omalta väeltä sai lahjan ja lettuja taidettiin iltasella paistella. Jotenkin tuo oman perheen yhteinen aika tuntui silloin tärkeämmältä kuin vieraille järjestetyt juhlat.
Muuten jos tilanne olisi ollut se että sukulaiset olisivat olleet lähellä niin omasta suvustani ei varmaan kukaan olisi lapsen juhliin tullut. Miehen suvulle en olisi jaksanut mitään järjestellä, eli silloinkin oltaisiin voitu tehdä niin että mies olisi lasten aknssa mennyt omille sukulaisilleen juhlimaan ja minä olisin jäänyt itsekkäästi yksin kotiin itkemään.
Alkuperäinen kirjoittaja leena:No mutta ap on nimenomaan sanonut, että kyse on siitä ettei jaksa leipoa ja siivota.