Oonko ihan säälittävä...!? (suhdesolmuja tms..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmöläinen

Vieras
Ku haluaisin, et mies työpäivän jälkeen kyselis mun kuulumisia ja kertois omiansa. Ja ku mies ei niitä kuulumisia kysele, niin itse sitte koita kysellä, että "haluatko nähä mitä piirsin tänään?" (piirtelen siis paljon, esim. kortteja, tauluja jne..) tai "piirsin meidän tulevan talon ja pihan, haluatko nähdä?" "Otin muuten tänään pienestä 1-vuotis kuvat, haluatko nähä?" Niin mies vastaa joko: "ei nyt millään jaksa kiinnostaa", "njoo.." tai "joo, voin kohta kattoa". Ja sit sitä "kohtaa" ei tuu ikinä. Se unohtaa koko jutun tai sitä ei vaan kiinnosta. Ja mä tietty aina loukkaannun, ku sitä ei kiinnosta mitä MUN päivässä tapahtuu tai mitä MINÄ teen päivän aikana. Varsinki tollaset piirustukset ja valokuvat, nii ois kiva saaha niihin mielipiteitä jne. Mut sit jos väkisin työnnän sen eteen jotain katottavaks, niin toinen vaan murahtaa: "joo.." ja lähtee pois... hmm.. Oonko ihan säälittävä, ku syytän miestä siitä, ettei sitä kiinnosta mun elämä ja mun tekemiset..!? Miten mun kannattais toimia, että saisin miehen kiinnostumaan mun tekemisistä ja ehkä jopa antamaan palautetta!? tai edes jotain niistä sanomaan. Tai niin.... kommentteja ja keskustelua aiheesta kaipaan!!

No, kaikkia vaan ei kiinnosta :/ :hug:

Jos sä oot JOKA päivä sellainen? Että kyselet? Se voi olla puuduttavaa.

Ja jos mies vaan ei oo sellainen, että sitä kiinnostais, ei munkaan mies pahemmin ole. :D

Sun kannattas kysellä miehen kuulumisia ja olla oikeesti kiinnostunut mitä sille kuuluu. Jos tuntuu, että miehellä on ollut rankka päivä, ei ehkä kamalasti tyrkyttää piirustuksia. Minusta ainakin on mukava kysellä ja kuunnella mitä miehelle kuuluu, jos on ollut lapsen kanssa kahdestaan koko päivän. Usein meillä kyllä mieskin kysyy mitä kuuluu ja mitä lapselle (9 kk) kuuluu.

en mä joka päivä kysele tai näytä kaikkia. :) ehkä kerran kahdessa viikossa... Mutta sitä ei paljoo jaksa kiinnostaa. Sit mun pitäs jaksaa kuunnella, ku se kertoo jostai työpaikan akan perhetaustoista jne... Joo mustis mikä mustis, mutta ei paljoo kiinnosta joittenki akkojen taustat, harrastukset, luonteenpiirteet jne. Varsinkaan jos ei tota ukkoo kiinnosta mun jutut..

Mut onhan se tosi, et ei kaikkia kiinnosta tai jos kattoo jotai piirustusta vaikka, nii ei välttis keksi mitää sanottavaa... (varsinkaa jos se on negaa..)

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No, kaikkia vaan ei kiinnosta :/ :hug:

Jos sä oot JOKA päivä sellainen? Että kyselet? Se voi olla puuduttavaa.

Ja jos mies vaan ei oo sellainen, että sitä kiinnostais, ei munkaan mies pahemmin ole. :D

No kyllä pitää kiinnostaa! Ei muakaan aina kiinnosta miehen jutut, mutta pinnistelen, että jaksaisi kysellä ja kommentoida aiheista, jotka ei kiinnosta tippaakaan. Luulen, että on molemminpuolista :)

On meillä siis molempia oikeastikin kiinnostavaa juteltavaa, mutta aina välillä pitää miellyttää sitä toista. Vastavuoroisuutta siis!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en mä joka päivä kysele tai näytä kaikkia. :) ehkä kerran kahdessa viikossa... Mutta sitä ei paljoo jaksa kiinnostaa. Sit mun pitäs jaksaa kuunnella, ku se kertoo jostai työpaikan akan perhetaustoista jne... Joo mustis mikä mustis, mutta ei paljoo kiinnosta joittenki akkojen taustat, harrastukset, luonteenpiirteet jne. Varsinkaan jos ei tota ukkoo kiinnosta mun jutut..

Mut onhan se tosi, et ei kaikkia kiinnosta tai jos kattoo jotai piirustusta vaikka, nii ei välttis keksi mitää sanottavaa... (varsinkaa jos se on negaa..)

Kyllä niin harvoin pitäisi jaksaa olla kiinnostunut. Mutta yritä säkin olla niistä akoista kiinnostunut ;)

Kyllä mäkin loukkaantuisin ja tottapuhuen olen loukkaantunutkin :| . Toi minun mies on just tollanen kun sillä on työstressiä tms ja silloin se paasaa vaan työasioistaan (miehellä siis oma yritys) joihin mun pitäin kauheasti ottaa kantaa ja kun koko viikon on samaa asiaa kunnellu, niin ei ihan hirveästi jaksa enää kiinnostaa eri mallin tekniset ominaisuudet.... Ja äkkipikaisen luonteen omaavana olen kerran jos toisenkin tästä hänen tavastaan kivahtanut. Viimeksi uhkasin ostaa nauhurin, johon äänitän sanan joo säännöllisin väliajoin, niin voi käydä nämä firmakeskustelut sen nauhurin kanssa kotimatkalla :ashamed: .

Mutta siis vähän kun tuota ukkoa "potkii" niin muistaa kyllä meitä muitakin välillä. Ja aivan totisesti suuttuisin, jos jotain osaisin omin kätösin piirtää ja herraa ei kiinnostaisi yhtään...

no onneksi en oo ainoa! :) Aattelin jo, että oonkohan ihan pöpi, ku ehdotan toiselle mun käsitöiden katsomista ja sitä ei kiinnosta. Ja sit omassa pienessä päässäni kuvittelen, että jos ihan kuka tahansa muu tulis sille jotain näyttämään, niin varmasti tuo kattois, kehuis, kiinnostuis tms... Mut ne nyt vaan on mun omia säälittäviä ajatuksia. :P (Ja kyllä kai sitä monet yrittää oudompia miellyttääkki, ku ei kehtaa sanoa suoraan ettei kiinnosta...)

Kyllä minustakin puolisoa "pitää" kiinnostaa toisen kuulumiset ja asiat. Jos ei nyt aina ihan kympillä, niin... miten vaikeaa voi kuunteleminen olla?
Meillä mies harvoin kuuntelee juttujani, joskus ei vastaa mitään vaan jatkaa omilla aiheillaan. Tulee sellainen olo että minun kuulumiseni on turhia höpinöitä, hänen työ- ja harrastusjuttunsa taas huomattavasti tärkeämpiä. Ja niitä minä kyllä olen kuunnellu vuosia... :(

Voi ei :( Kuulostaa että mä olen tosi onnellisessa tilanteessa sitten ja lähinnä pitäisi omaa kuuntelemistaitoa tsempata.

Ehkä jos tietää, että jotkut jutut puuduttaa miestä, niin yrittäisi jotenkin ensin "herätellä" sitä ennen kuin alottaa, että MITÄ JOS NYT katsottas. Tai en tiedä kun ei oo vastaavaa ollut. Kieltämättä joskus kumpikin pälpätetään ja kumpikaan ei kuuntele, sekin on kivaa kun sen tiedostaa :)

Mua henkilökohtasesti kiinnostaa kamalasti vatvoa miehen työpaikan akkojen perhesuhteita ja -kriisejä. Jää enemmän aikaa muuhun kun ei tarvi katsoa mitään saippuasarjoja, kun niistä saa sen ajanvietteen :)

Yhteistyössä