Opettavainen (?) tarina lapsen kauniiksi kehumisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kukapa voisi? Rukoilijasirkka, keittiönoita on tällä palstalla sellaisia jotka voisivat, heidän jutuistaan en ole koskaan löytänyt mitään ilkeää.

No et ole varmaankaan siinä tapauksessa tainnut kovin tarkkaan heidän juttujaan lukea =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
ihan turha kait siitä on vääntää edes että kuka on kaunis ja kuka ei kun se kauneus tai rumuus on kuitenkin jokaisen omassa päässä.

Mä olen ihan satavarma että tällä planeetalla ei ole ainuttakaan sellaista ihmistä joka olisi kaikkien muiden mielestä kaunis. Eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä kateuden kanssa. tosin en tiedä onko se nyt keneltäkään järin fiksua käytöstä lähteä haukkumaan ketään rumaksikaan, suunsa voi pitää kiinni jos ei ole mitään järkevää sanottavaa

peesi...

Eikö oikeasti kukaan osaa lukea? Ainoa syy miksi björn sai minulta negatiivisen kommentin oli hänen asenteensä "sisäinen kauneus on rumille, minä en sitä tarvitse". Päähänkö pitäisi taputella että pysy siellä pilvilinnoissa vain, olet oikein ihana ihminen vaikka käyttäydytkin törkeästi? En ole häneen missään ketjussa aiemmin törmännyt, muutama otsikko osunut silmiin siitä että hän olisi provo. En ole edes kuvaa nähnyt kuin tuon pienen profiilissa josta ei saa mitään selvää. Enkä ole sanonut myöskään että hän olisi ruma, joten kateutta ei ole ilmassa. Voi hän olla kaunis ulkoisesti mutta tuo yksi kommentti jätti pahan maun suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:
Kukapa voisi? Rukoilijasirkka, keittiönoita on tällä palstalla sellaisia jotka voisivat, heidän jutuistaan en ole koskaan löytänyt mitään ilkeää.

No et ole varmaankaan siinä tapauksessa tainnut kovin tarkkaan heidän juttujaan lukea =)

Olen lukenut. He kirjoittavat fiksusti vaikka olisivat eri mieltä kuin muut.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:

Kyllä mä oon ilkeä välillä. Kaikki on joskus, ei se ole niin iso juttu.

Eikö oikeasti kukaan osaa lukea? Ainoa syy miksi björn sai minulta negatiivisen kommentin oli hänen asenteensä "sisäinen kauneus on rumille, minä en sitä tarvitse".

No oliskohan läppä, vastakommentti kaikille häneen kohdistuneille "sä et oo sisäisesti kaunis, et oo, ulkoisesti ehkä oot nätti mutta sisäisesti et!"- mussutuksille?

Jos kuulee saman sisäisen kauneuden puuttumisvikinän kaksikymmentä kertaa päivässä, niin kai siihen voi ja kuuluukin vastata jotenkin tuolla lailla näppärästi...

Eikö oikeasti kukaan osaa lukea? Ainoa syy miksi björn sai minulta negatiivisen kommentin oli hänen asenteensä "sisäinen kauneus on rumille, minä en sitä tarvitse". Päähänkö pitäisi taputella että pysy siellä pilvilinnoissa vain, olet oikein ihana ihminen vaikka käyttäydytkin törkeästi? En ole häneen missään ketjussa aiemmin törmännyt, muutama otsikko osunut silmiin siitä että hän olisi provo. En ole edes kuvaa nähnyt kuin tuon pienen profiilissa josta ei saa mitään selvää. Enkä ole sanonut myöskään että hän olisi ruma, joten kateutta ei ole ilmassa. Voi hän olla kaunis ulkoisesti mutta tuo yksi kommentti jätti pahan maun suuhun.

Tää on just hankaluus näissä keskustelupalstoissa. Siis sä et ole nähnyt niitä useampiakin ketjuja, joissa björnille satoi lokaa niskaan. Ja sillä kertaa ihan oikeasti vain ja ainoastaan sen takia että pinoutui kuvaketjuun. Alkoi aivan älytön herjaaminen ja joku teki jopa aloituksen björnistä ihan vaan haukkuakseen ja arvostellakseen häntä.

No, nyt sä taas näit tuon sangen asiattoman kommentin ja loit mielikuvasi nikistä ainoastaan tuon perusteella. Kun taas minä ja jokunen muu täällä ymmärretään että björn on piikikäs johtuen saamastaan kohtelusta.

Enkä sitten minäkään sulle vilkutellut kateus-korttia, vaan niille aiemmille mollaajille. Sillä onhan tuo björnin kommentti tökerö, kyllä. Mutta hän kyllä sai aiemmin TODELLA paljon tökerömpiä kommentteja itse.

Tosiaan, se kuvaketju oli aika ensimmäisiä viestejä johon ylipäätään kirjotin, ja en tiedä muistaako muut (jotkut siihen ainakin kirjotti jotain), mutta minä muistan ja omin silmin nähnyt ainakin kaksi keskustelua hyvin pian sen kuvapinon jälkeen jossa joku (jotkut) harmaat kirjotti musta tosi negatiiviseen sävyyn. Sen jälkeen en ole harmaita kovin symppiksinä pitänyt, ja tiedän että vittuilen välillä ihan viattomillekin vieras -nimisille harmaille, koska en mä voi tunnistaa yhdessäkin keskustelussa kymmenestä vieraasta sitä yhtä joka mulle vittuilee.

Niin totta.
Ja mä olen aina kokenu etten ole kelvannu äidilleni tälläisenä kuin olen.Ja ei kukaan minun siskoistanikaan. Me olemme olleet suvussa ne normaalipainoiset lapset ja muut tosi laihoja ja hoikkia. Ja äitini ihannoi laihuutta... nyttenki ku monen lapsen jälkeen minulla on ylipainoa niin äitini aina jaksaa muistuttaa et tee nyt edes joskus niitä vatsalihaksia...

Olen sitten yrittäny hakea kiitosta tekemisilläni.Olen taitava käsistäni ja odotan että ihmiset tekemiseni huomaisivat. Mut siittäkin jaksetaan sanoa et sinua sitä pitää aina kehua ja kannustaa...

Onneksi mieheni tykkää minusta jut tälläsenä ku olen.

Omia lapsia yritän kehua ja kannustaa siinä missä ovat hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Eikö oikeasti kukaan osaa lukea? Ainoa syy miksi björn sai minulta negatiivisen kommentin oli hänen asenteensä "sisäinen kauneus on rumille, minä en sitä tarvitse".

No oliskohan läppä, vastakommentti kaikille häneen kohdistuneille "sä et oo sisäisesti kaunis, et oo, ulkoisesti ehkä oot nätti mutta sisäisesti et!"- mussutuksille?

Jos kuulee saman sisäisen kauneuden puuttumisvikinän kaksikymmentä kertaa päivässä, niin kai siihen voi ja kuuluukin vastata jotenkin tuolla lailla näppärästi...

No se voi olla, en tiedä kun en ole jaksanut avata häntä koskevia ketjuja! Kunhan nyt tein vain asian selväksi mistä kantani johtui (tässä ketjussa on kirjoitelleet muutkin harmaat kuin minä).
Kiitos ja anteeksi

No mutta toisaalta, onko se sitten niin että vain ruma ihminen saa sanoa noin? Jos minä sanoisin, että sisäinen kauneus on rumille, minä en sitä tarvitse, se olisi ilmeisesti riittävän itseironista ollakseen hyväksyttyä. Kaunis ihminen ei kai useinkaan saa heittää vitsiä omasta kauneudestaan?

(En mä kyllä tiedä ko. nikistä mitään, edes ulkonäköä :ashamed: )

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Tosiaan, se kuvaketju oli aika ensimmäisiä viestejä johon ylipäätään kirjotin, ja en tiedä muistaako muut (jotkut siihen ainakin kirjotti jotain), mutta minä muistan ja omin silmin nähnyt ainakin kaksi keskustelua hyvin pian sen kuvapinon jälkeen jossa joku (jotkut) harmaat kirjotti musta tosi negatiiviseen sävyyn. Sen jälkeen en ole harmaita kovin symppiksinä pitänyt, ja tiedän että vittuilen välillä ihan viattomillekin vieras -nimisille harmaille, koska en mä voi tunnistaa yhdessäkin keskustelussa kymmenestä vieraasta sitä yhtä.

Minusta sinä ole nätti :)
Ja mä en aina tahdo jaksaa ymmärtää tätä palstaa mut onneksi minulla on elämää muualla. Ilmeisesti ihminen ei saa olla nätti tai sanoa sitä ääneen.
Mä itse en ole sinusta nähny yhtään ketjua ja en tunne sinu täältä palstalta. Mut ymmärrän ärsytyksesti.
Nokka pystyyn sanoi Lappuliisa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

No mutta toisaalta, onko se sitten niin että vain ruma ihminen saa sanoa noin? Jos minä sanoisin, että sisäinen kauneus on rumille, minä en sitä tarvitse, se olisi ilmeisesti riittävän itseironista ollakseen hyväksyttyä. Kaunis ihminen ei kai useinkaan saa heittää vitsiä omasta kauneudestaan?

Mä muistan yhden ketjun johon joku palstalainen laittoi oman kuvasa. Ja varmasti hän oli omasta mielestä ihan nätti. Ja niinhän oliki ihan nätti tavallinen nainen.
Mut joku ihan mustana laitto yökkäys viestejä et oletpa kamalan näkönen ja miten kehtaat tollasia laseja pitää päässä. Minulle jäi toisi paha mieli kummanki ihmisen puolesta et miksi aina ajatellaan ulkonäön perusteella se minkälainen ihminen ON.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Saa tiedostaa kauneutensa, mutta jos käyttäytyy kuten esim tuo björn......... siinä ei ole mitään mieltä, silloin rapisee se ulkoinen kauneus ja nopeasti kun sisältä paljastuu jotain ihan muuta...

Joo kato olen huomannut täällä että kun kerran on maine mennyt niin sitä ei enää takaisin saa. Ei maksa vaivaa selitellä.

niin, tätä tarkotin vastareaktiolla.

olen aika samaa mieltä, täällä on porukkaa, joka haluamalla haluaa olla ilkeitä ja purkaa pahaa oloonsa. Pyydä anteeksi vaikka sata kertaa ja vuoden ja vielä 2 vuodenkin päästä kaivetaan aina samat keskustelut esiin, jos oot joskus jotain sanonut väärin. :$

Muodostin mielipiteeni tämän ketjun perusteella. En ole aiemmin törmännyt ketjuun missä kirjoittaa.

En nyt tähän hätään löytänyt parempaa ketjua, mutta kelvatkoon. Itseäsi ei varmaan alkaisi hiljalleen kyrpimään tuollaiset alias svg:n kaltaiset viestit?
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1369159

Minä myös näin sen kuvapinon, ja ne sitä seuraavat halveeraavat keskustelut björnistä, ja toinen oli _oikeasti_ vain näyttänyt kuvansa.

Mä muistan yhden ketjun johon joku palstalainen laittoi oman kuvasa. Ja varmasti hän oli omasta mielestä ihan nätti. Ja niinhän oliki ihan nätti tavallinen nainen.
Mut joku ihan mustana laitto yökkäys viestejä et oletpa kamalan näkönen ja miten kehtaat tollasia laseja pitää päässä. Minulle jäi toisi paha mieli kummanki ihmisen puolesta et miksi aina ajatellaan ulkonäön perusteella se minkälainen ihminen ON.

Toi on kyllä julmaa :| . Toisaalta mä itse olen asennoitunut niin, että jos ja kun kuviani tänne laitan, niin lokaa saattaa tulla niskaan. Että silleen periaatteessa omalla vastuulla niitä kuvia laittaa.

Mutta yhä silti: kyllähän sitä ihmisillä pitäis olla perus käytöstavat hallussa. Eli jos nyt ei omaa silmää miellytä, niin voihan sitä vaikka pitää turpaläpensä kiinni asiasta. Tai edes rakentavasti vihjaista tyyliin että "mitä jos kokeilisit kevyempiä silmälaseja" ...tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Toi on kyllä julmaa :| . Toisaalta mä itse olen asennoitunut niin, että jos ja kun kuviani tänne laitan, niin lokaa saattaa tulla niskaan. Että silleen periaatteessa omalla vastuulla niitä kuvia laittaa.

Mutta yhä silti: kyllähän sitä ihmisillä pitäis olla perus käytöstavat hallussa. Eli jos nyt ei omaa silmää miellytä, niin voihan sitä vaikka pitää turpaläpensä kiinni asiasta. Tai edes rakentavasti vihjaista tyyliin että "mitä jos kokeilisit kevyempiä silmälaseja" ...tai jotain.

Niin totta. Nimenomaan käytöstapoja.
Mut vielä tosta ketjusta. Et onko ihme että lapsia kiusataan koulussa jos vanhemmat ruokkii sitä kauneus ihannetta? Ja rumuutta?

Mä kehun mun lasten korvia, kun ne on molemmilla aika ulkonevat. Ajattelen, että jos joku alkaa sanoa niistä, niin ois vaikea kuitenkin kiusata niiden takia, jos lapsi on itse sitä mieltä, että ne on tosi mahtavat ja niillä kuulee hyvin.

Lapsen pitää tietää olevansa rakas ja muutenkin hyvä yksilö, ettei se kehuminen aiheuta semmosta ällöä itserakkautta, vaan tervettä itsensä hyväksyntää ja tyytyväisyyttä omaan itseen.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:

Niin totta. Nimenomaan käytöstapoja.
Mut vielä tosta ketjusta. Et onko ihme että lapsia kiusataan koulussa jos vanhemmat ruokkii sitä kauneus ihannetta? Ja rumuutta?

Aika monikin kiusaamisen aihe tyrehtyis pois jos vanhemmat opettais lapsilleen ymmärtämään erilaisuutta. Toki lapsille on luontaista ihmetellä jos ja kun joku on syystä tai toisesta massasta erottuva.

Mutta jos sen erilaisen lapsen vanhemmat on tehnyt lapselleen selväksi että hän on hyvä just sellaisena ja muiden lasten vanhemmat opettaneet että kaikki on hyviä omina itsenään... niin olisko kiusaamista lainkaan?

Kyllä mun mielestä näissä asioissa on vanhemmilla TODELLA paljon valtaa. Siis vaikuttaa lapsen asenteisiin ja ennakkoluuloihin ja niihin suhtautumiseen.

Mä kehun mun lasten korvia, kun ne on molemmilla aika ulkonevat. Ajattelen, että jos joku alkaa sanoa niistä, niin ois vaikea kuitenkin kiusata niiden takia, jos lapsi on itse sitä mieltä, että ne on tosi mahtavat ja niillä kuulee hyvin.

Lapsen pitää tietää olevansa rakas ja muutenkin hyvä yksilö, ettei se kehuminen aiheuta semmosta ällöä itserakkautta, vaan tervettä itsensä hyväksyntää ja tyytyväisyyttä omaan itseen.

Ihan oikeesti tosi hyvä juttu. Sitäpaitsi, mun mielestä ulkonevat korvat on just söpöt :).

Mutta juu, aikalailla vie terän kiusaamiselta jos itse on sinut itsensä kanssa.

Tosiaan, se kuvaketju oli aika ensimmäisiä viestejä johon ylipäätään kirjotin, ja en tiedä muistaako muut (jotkut siihen ainakin kirjotti jotain), mutta minä muistan ja omin silmin nähnyt ainakin kaksi keskustelua hyvin pian sen kuvapinon jälkeen jossa joku (jotkut) harmaat kirjotti musta tosi negatiiviseen sävyyn. Sen jälkeen en ole harmaita kovin symppiksinä pitänyt, ja tiedän että vittuilen välillä ihan viattomillekin vieras -nimisille harmaille, koska en mä voi tunnistaa yhdessäkin keskustelussa kymmenestä vieraasta sitä yhtä joka mulle vittuilee.

mielestä sä olet kaunis ne on kateelisia jotka sulle vittuilee.
Katoin ton proviili kuvan...ja ihmettelen miksi sulle pottuillaan.
Ite en viitsisi kuvaani tänne laittaa en yleensä onnistu kuvissa.
Mulla pyöreät kasvot ja se on kammottavaa..

Sinähän Turkilmas esittelet täällä jatkuvasti itseäsi, ettei vaan olisi jäänyt päälle se kehujen tarve? Enkä millään pahalla sano, aika harva vaan esittelee itseään niin paljon ja lihavana saa helpommin kehuja kun ei ole "uhka" kenellekään.

Ihan oikeesti tosi hyvä juttu. Sitäpaitsi, mun mielestä ulkonevat korvat on just söpöt :).

Mutta juu, aikalailla vie terän kiusaamiselta jos itse on sinut itsensä kanssa.

Niin onki söpöt. :D Mun miestä kiusattiin korvista ku se oli mukula. Lapset on perinyt sen korvilta ainakin asennon.

Jotenkin tajusin vasta silloin, että miehellä oli asiasta joku ongelma, kun se halus leikata hiukset pois, mutta jahkaili korvien takia. :o Musta ne on aina ollut ihanat.

Ehkä enemmän, kuin kehumista, lapsi tarvii semmosta kokonaisvaltaista hyväksyntää, siten, ettei hänestä huomioida vaan yhtä puolta, vaan kokonaisvaltaisesti tehdään tiettäväksi, että on lupa olla olemassa.

Sinähän Turkilmas esittelet täällä jatkuvasti itseäsi, ettei vaan olisi jäänyt päälle se kehujen tarve? Enkä millään pahalla sano, aika harva vaan esittelee itseään niin paljon ja lihavana saa helpommin kehuja kun ei ole "uhka" kenellekään.

Eipä oo kyllä jäänyt päälle :D. Mä olen aina ollut semmoinen että tykkään laittaa kuvia ja myös aina vieraille näyttää valokuvia. Enkä mä mielestäni itseäni esittele sen enempää kuin muutkaan. Aikalailla samat naamat noissa ketjuissa yleensä pyörii joihin omaakin pärstääni olen laitellut.

Hauska tuo sun lihava-teoriasi. Varmaan ihan itse keksitty :D :D

Eipä oo kyllä jäänyt päälle :D. Mä olen aina ollut semmoinen että tykkään laittaa kuvia ja myös aina vieraille näyttää valokuvia. Enkä mä mielestäni itseäni esittele sen enempää kuin muutkaan. Aikalailla samat naamat noissa ketjuissa yleensä pyörii joihin omaakin pärstääni olen laitellut.

Hauska tuo sun lihava-teoriasi. Varmaan ihan itse keksitty :D :D

Minulla ainakin on tapana kehua lihavia tai muuten vaan viallisia ihmisiä ihan säälistä ja uskon että aika moni muukin täällä niin tekee. Siksihän björniä haukutaan kun hän on oikeasti kaunis ja sinua ei haukuta, etkö huomaa yhtäläisyyttä? Joka kuvaketjussa kaikki kehuu kuinka sinä olet kaunis, miksi ihmeessä? Miksi eivät ole sulle kateellisia, mietihän hetki.

Yhteistyössä