Ostettiin talo, elämä solmussa, mitä mä teen? Pitkä tilitys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virheen tein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Alkup.";22370378]Oon joskus hädissäni laittanut illalla tekstarin äidilleni, että ottaako kissat ajaksi x hoitoon. Tää oli eka kerta kun mies alkoi riehumaan niin, että satutti kissoja. Oli kovasti nöyrää sen jälkeen, joten tilanne jäi taas siihen. Että kyllä äitini ainakin tietää jotain, isäpuolesta en tiedä. Sen suusta voikin tulla sitten jotain ei niin kivaa, mutta aivan sama.[/QUOTE]

No todellakin siinä mielessä aivan sama, että syy ei ole sinun, lasten eikä kissojen. Mieshän se tässä nyt on mokannut ja käyttäytynyt todella ikävästi. Jos isäpuoli suunsa avaa, niin silloin toivottavasti osaa kohdistaa sen tekstinsä oikeaan osoitteeseen.

Onko muuten lapset tietoisia tilanteesta ns. kunnolla tai oletko havainnut, että olisivat jotenkin reagoineet miehen käytökseen/puheisiin tms.? Vai onko tuo tuollaista silloin, kun olette kahdestaan?

[QUOTE="Vieras";22370382]No todellakin siinä mielessä aivan sama, että syy ei ole sinun, lasten eikä kissojen. Mieshän se tässä nyt on mokannut ja käyttäytynyt todella ikävästi. Jos isäpuoli suunsa avaa, niin silloin toivottavasti osaa kohdistaa sen tekstinsä oikeaan osoitteeseen.

Onko muuten lapset tietoisia tilanteesta ns. kunnolla tai oletko havainnut, että olisivat jotenkin reagoineet miehen käytökseen/puheisiin tms.? Vai onko tuo tuollaista silloin, kun olette kahdestaan?[/QUOTE]

Lapset ovat vielä niin pieniä, etteivät vielä tajua miehen puheita. Erikoisen kuvan lemmikkienpidosta vanhempi lapsi on ainakin saanut kun ensimmäisiä sanoja oli "hiljaa", eli komensi kissoja...
Eilen ukko möykkäsi lasten ollessa jo nukkumassa, eikä kumpikaan ihme kyllä herännyt sen huutoon.

Usko pois, jo alle 2vuotiaskin tajuaa tästä maailmasta ja puheista hyyvin paljon. Ja aistii sen kodin ilmapiirin, käytösmallit jne. Siitä tuo ensimmäisten sanojen joukossa ollut "hiljaa"kin kertoo. Eli tavallaan vaarassa eivät ole vain kissat, vaan myös lapsesi, joiden elämään tuo kaikki vaikuttaa. Lapsi ymmärtää puheesta enemmän, kuin mitä osaa itse ilmaista.

Mitä jos miehesi joku kerta toteuttaa uhkauksensa ja joko vahingoittaa pahasti (eläinlääkäri + pitkä eläinsairaalatoipumisreissu) tai jopa tappaisi jonkun kissoistanne. Kyselisivätkö lapsesi kissan perään? Mitä sinä heille kertoisit? Kyllä lapsi sitä kissaa jäisi ikävöimään. Sen mitä itse olen nähnyt ja kokenut, niin kyllä lapset kaipaavat kotona olevien lemmikkien perään jos eivät esim. reissussa ole mukana.

Huh, hyvä päätös ap! Ei kannata turhaan murehtia, sitä että mitä mieltä muut ovat. Sinä, teidän lapset ja kissat on nyt tärkeintä, tehän tuota joudutte kestämään. Tulethan kertomaan kuinka kissojen turvaanvienti ym onnistui?

Sun miehes kuulostaa ihan mun isälle. Ollut samanlainen uhkailija, uhkaillut kissojen tappamisella ja muullakin.Mutta äiti ei tajunnut jättää miestä vaan syyllisti meitä lapsia siitä, että lasten takia hän ei lähde. Nyt me lapset ollaan jo aikuisia, päälle kolmekymppisiä ja yhä vaan äitini kuuntelee samaa levyä. Nyt ei kuulemma voi lähteä lastenlasten takia. Sun lastes puolesta toivon, että lähdet.

Kissat on nyt porukoilla. Äiti oli kovin ymmärtäväinen ja täysin samaa mieltä siitä, ettei kissoja voi samassa talossa pitää tollasen ihmisen kanssa. Ihmetteli vaan, että miten siitä on tollanen tullut...

Nyt sitten suunnitellaan seuraavaa siirtoa :)

Hienoa että sait kissat turvaan! Miten sinä ja lapset, koska lähdette, vai oletteko jo lähteneet? Tsemppiä ap, teet ihan oikein jättäessäsi moisen surkimuksen!:hug:

[QUOTE="Alkup.";22374947]Kissat on nyt porukoilla. Äiti oli kovin ymmärtäväinen ja täysin samaa mieltä siitä, ettei kissoja voi samassa talossa pitää tollasen ihmisen kanssa. Ihmetteli vaan, että miten siitä on tollanen tullut...

Nyt sitten suunnitellaan seuraavaa siirtoa :)[/QUOTE]

Mitenkäs mies reagoi tähän?

Mitenkäs mies reagoi tähän?

Kysyi kiukkuisena, että mitä suunnittelen kun kissatkin ovat kadonneet. Totesin, että se nähdään, mutta kissoja ei tälläsessä ympäristössä voi pitää. Kysäs vielä, että eikö niitä kissoja voi jättää sinne porukoille, johon totesin että ei voi, ne on mun kissoja eikä porukoitten.
Sit se katos remppahommiin.
Rempatkoon nyt, niin saadaan enemmän rahaa kun myydään tää. Vaikkakin menee se kolmannes veroja, mut ei auta.

Meillä ei muuten nyt ainakaan vielä oo kiire muksujen kanssa täältä evakkoon, ellei se sit ala meitä uhkailemaan. Laitetaan pinnat kuntoon ja sit välittäjä paikalle.

[QUOTE="Alkup.";22375300]Kysyi kiukkuisena, että mitä suunnittelen kun kissatkin ovat kadonneet. Totesin, että se nähdään, mutta kissoja ei tälläsessä ympäristössä voi pitää. Kysäs vielä, että eikö niitä kissoja voi jättää sinne porukoille, johon totesin että ei voi, ne on mun kissoja eikä porukoitten.
Sit se katos remppahommiin.
Rempatkoon nyt, niin saadaan enemmän rahaa kun myydään tää. Vaikkakin menee se kolmannes veroja, mut ei auta.

Meillä ei muuten nyt ainakaan vielä oo kiire muksujen kanssa täältä evakkoon, ellei se sit ala meitä uhkailemaan. Laitetaan pinnat kuntoon ja sit välittäjä paikalle.[/QUOTE]

Sinuna lähtisin heti ennenku ukko ei enään uhkaakkaan vaan hakkaa teidät suoraan!

Kuulostaa pelottavan tutulta. Sillä erotuksella, että minä luovuin yhteenmuuton jälkeen niistä kissoistani, kun mies sai ne muuttumaan pelkääviksi hermorauníoiksi. Vuosia yritin uskotella itselleni, että "nyt on vainm tilapäisesti vaikeaa", milloin mistäkin syystä. Mutta aina yhden epäkohdan poiistuttua on löytynyt uusia syitä tyytymättömyyteen. Myös tämä mies on hyvin empatiakyvytön.

Eroa olen työstänyt vuosia, eikä meillä onneksi ole yhteistä lainaa.

Toivottavsti saat asiasi järjestymään ja pääset eroon miehestä ja lainasta. VOIMIA!

Heitä ne kissat helvettiin, ne ovat hyödyttömiä eläimiä muutenkin. Ja olen ihan vakavissani. Jos parisuhde ei parane niin sittenpähän ei ole enää äijällä tekosyitä. Ota ero, muuta pois, move on. Foorumilla ruikuttaminen ei elämääsi paranna. Keskiverto tantta joka täällä uhoaa että itse ottaisi eron vastaavassa tilanteessa ei sitä taatusti oikeasti tekisi joten voit huoletta jättää valtaosan näistä kommenteista huomioimatta jos nyt et naurun vuoksi halua lukea.

Kyllä sinä "Alkup." kirjoittaja taidat olla tuossa onnettomassa suhteessasi vielä vuosienkin päästä, koska raha ja talot ovat sinulle onnellisuutta ja terveyttä tärkeämpiä:
"Rempatkoon nyt, niin saadaan enemmän rahaa kun myydään tää." Siis mitä?!

Jos OIKEASTI tahtoisit äijästä eroon, olisit sen jo tehnyt. Mutta sinä elätteletkin toiveita narsistin tervehtymisestä ennalleen. Kirjoituksistasi päätellen sinä olet varsinainen jahkailija, jolla ei ole sisua tehdä päätöstä, koska pelkäät olla yksin. Tällaisia onnettomassa suhteessa roikkuvia naisia löytyy lähes jokaisen lähipiiristä. Ei se ole lapsillekaan hyväksi kasvaa tuollaisen hirmuliskoisän kanssa.

Mutta, se on ihan sama, mitä muut sinulle sanovat, sinä et pohjimmiltaan edes halua erota, vaan roikut ja venyt rakkaudettomassa suhteessa. Ja aivan omasta syystäsi. En sääli sinua lainkaan, sinussa ei ole potkua, eikä voimaa erota. Mutta toivottavasti rempan myötä kodista tulee hieno.

Mun tädin mies kerran meillä sanoi lapsilleen, etteivät menisi meidän koiran luo sotkemaan vaatteita. No tottakai pojat (4-v ja 6-v) menivät ja tätini mies potkaisi koiraa, koska oli niin vihainen. Onneksi tätini tajusi erota tuosta sekosta.

En ole muita kommentteja lukenut, mutta nyt on hyvä hetki todeta palstan tyyliin "jätä se sika". Hei ihan oikeasti. Hei haloo. *läpsii poskille*

Sulla on Turhapuro-2 siellä kotisohvalla, ei hoida hampaita, ei lapsia ja on oudon aggressiivinen kissoja kohtaan. Talo ostettu, no saa sen myytyäkin. Sun elämänlaatu on vähän tärkeämpää kuin velan maksu eiks nii... Helpommin sanottu kuin tehty, mutta harva asia helppoa onkaan. Tsemppiä irtipääsemiseen.

kuulostaa ap valitettavan tutulta, oma eksäni on narsisti ja kalpea totuus on se ettei sellaisesta ihmisestä pääse ikinä normaalilla tavalla eroon, eikä hän koskaan parane koska ei näe itse mitä elämässä oikeasti tapahtuu. Tässä vaiheessa kehotan sinua olemaan ihan oikeasti varovainen, narsisti on aina oikeassa, hän ei välitä siitä mitä sinä, lapsesi tai kissasi ajattelevat tai tuntevat. Nurkkaan ahdistettuna tai jos on vaarana että uhri eli sinä teet hänestä häviäjän tai naurun alaisen (ero), narsisti voi tehdä yllättäviä ratkaisuja, itsetuhoisuudella uhkailu on yksi, masokistinen narsisti voi satuttaa myös muita.
Itse olen katsonut kirvestä läheltä, ainoa syy se että nousin sohvalta antamaan lapselle ruokaa enkä kiinnittänyt miehen elokuvareferaattiin sillä hetkellä tarpeeksi huomiota. Lähtö ei ollut helppo ja elämä sen jälkeen helvettiä tappouhkauksineen yms. Olimme myös juuri ostaneet talon, maksan siitä omiin nimiini ottamaani tonttilainaa vielä pitkään, mutta se on pieni hinta siitä että lapset ja minä pelastuimme.
Googlaa Narsismin aapinen ja katso tuntuuko tutulta.

Kyllä sinä "Alkup." kirjoittaja taidat olla tuossa onnettomassa suhteessasi vielä vuosienkin päästä, koska raha ja talot ovat sinulle onnellisuutta ja terveyttä tärkeämpiä:
"Rempatkoon nyt, niin saadaan enemmän rahaa kun myydään tää." Siis mitä?!

Jos OIKEASTI tahtoisit äijästä eroon, olisit sen jo tehnyt. Mutta sinä elätteletkin toiveita narsistin tervehtymisestä ennalleen. Kirjoituksistasi päätellen sinä olet varsinainen jahkailija, jolla ei ole sisua tehdä päätöstä, koska pelkäät olla yksin. Tällaisia onnettomassa suhteessa roikkuvia naisia löytyy lähes jokaisen lähipiiristä. Ei se ole lapsillekaan hyväksi kasvaa tuollaisen hirmuliskoisän kanssa.

Mutta, se on ihan sama, mitä muut sinulle sanovat, sinä et pohjimmiltaan edes halua erota, vaan roikut ja venyt rakkaudettomassa suhteessa. Ja aivan omasta syystäsi. En sääli sinua lainkaan, sinussa ei ole potkua, eikä voimaa erota. Mutta toivottavasti rempan myötä kodista tulee hieno.

Valitettavasti heräsin liian myöhään eli nimet oli jo kauppakirjassa alla kun tää tilanne lähti käsistä. Ja nyt se raha ratkaisee. Mulla ei mitenkään oo varaa maksella isoa lainaa pois + lisäksi vuokraa. Ei mitenkään. Eli nyt todellakin tehdään tähän pintaremppa, arvo nousee heti, koska tää oli aika hirveessä kunnossa ja sit pyydetään välittäjä paikalle. Ja silloin tuon jäljelle jäävän lainan määrä edes hieman pienenee.

Mies kysyi äsken mun suunnitelmiani, vastasin niinkuin tuossa edellä kirjoitin. Yllättäen taas pyyteli kovasti anteeksi kusipäisyyttään ja sanoi menneensä ehkä hieman liian pitkälle.
Vanhemmalle muksulle jutteli myös, että milläs me saataisiin äidin mieli muuttumaan, ettei häntä heitetä taivasalle.

Mikäli yhtään vanhat merkit paikkaansa pitää, hetken aikaa taas esittää superisää, supermiestä sun muuta ja hetken päästä esiin tulee huutava tyranni, jolle kaikki on aivan yks ja sama. Mielenkiinnolla odotan.

[QUOTE="vieras";22376986]Luin jostain kun mies oli raaasti tappanut perheen kissan, sai 4v, vankeutta eläinrääkkäyksestä.[/QUOTE]

Mies totesi vaan, että hänelle on aivan sama maksella pari sataa sakkoja jos pääsee sillä kissoista eroon... Insuliini taitaa olla sen nykyinen suunnitelma.

No onko se insuliini tarkotettu sulle, lapsille, kissoille, vai teille kaikille?! Sä oot nainen hullu, kun et lähde sieltä!!![QUOTE="Alkup.";22377033]Mies totesi vaan, että hänelle on aivan sama maksella pari sataa sakkoja jos pääsee sillä kissoista eroon... Insuliini taitaa olla sen nykyinen suunnitelma.[/QUOTE]

Luin nyt muutkin kommentit ja hyvä ap, että olet saanut kissat turvaan. Saisit nyt vielä itsesi ja lapsetkin! Tuommoset "narsistit" on kauhean hyviä puhuu, kohta huomaat, että asut siinä talossa vieläkin? Toivottavasti ei näin?

Tuli niin kiukku kun tätä luki, monia samanlaisia tarinoita tässä ketjussa. Missä naiset teidän girlpower on? Kaivakaa se naftaliinista! Jos mun ukkoni rupeis joskus (no ei rupea, mutta kuvitellaan näin) räyhäämään kissoista tai muusta vastaavasta niin mä olisin niin seitsemännen portaan helvetin enkeli sille ettei tosikaan. Ja muutenkin, ei naisia tai ketään saa alistaa!

Oikein näen silmissäni, jos joku mies joskus rupeis hyppimään mun nenälle ja uhkailemaan. Aarrrggh. Se näkis vielä vuosien päästä painajaisia musta.

[QUOTE="Alkup.";22377012]Valitettavasti heräsin liian myöhään eli nimet oli jo kauppakirjassa alla kun tää tilanne lähti käsistä. Ja nyt se raha ratkaisee. Mulla ei mitenkään oo varaa maksella isoa lainaa pois + lisäksi vuokraa. Ei mitenkään. Eli nyt todellakin tehdään tähän pintaremppa, arvo nousee heti, koska tää oli aika hirveessä kunnossa ja sit pyydetään välittäjä paikalle. Ja silloin tuon jäljelle jäävän lainan määrä edes hieman pienenee.

Mies kysyi äsken mun suunnitelmiani, vastasin niinkuin tuossa edellä kirjoitin. Yllättäen taas pyyteli kovasti anteeksi kusipäisyyttään ja sanoi menneensä ehkä hieman liian pitkälle.
Vanhemmalle muksulle jutteli myös, että milläs me saataisiin äidin mieli muuttumaan, ettei häntä heitetä taivasalle.

Mikäli yhtään vanhat merkit paikkaansa pitää, hetken aikaa taas esittää superisää, supermiestä sun muuta ja hetken päästä esiin tulee huutava tyranni, jolle kaikki on aivan yks ja sama. Mielenkiinnolla odotan.[/QUOTE]

Ei kai se mitään superisää esitä jos kyselee lapselta et millä sun mieli saadaan muuttumaan, ettei äitiä taivasalle heitetä. Hei kamoon toihan on selkeä uhkaus, jos ei mieli muutu niin ÄITI lähtee lapset jää. Sitä sä nyt tuut kuuleen.

otapa yhteyttä narsistien tuki ry:hyn. Jos paikkakunnalla on toimintaa voit tavatakin tai muuten soitat. Heiltä saa apua myös lainopillisiin asioihin (laina, talon myyminen, mahd. lähestymiskielto- eläimen tappouhkaus on ihan yhtä laitonta kuin ihmisenkin). Ei kannata odotella kauhean kauan-enää. Peli kovenee ja vaikka hän ei käsiksi kävisikään ihmiseen, henkinen valta voi olla niin rajua että romahdat, kuka lapsista huolehtii sitten? Unohda talo ja laina, pidä huolta niistä tärkeämmistä. Asiat meenvät päivä päivältä pahemmaksi, usko pois.

Yhteistyössä