Otanko eron?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä on miehen kanssa kurja tilanne kun itse olen ollut pari kuukautta työttömänä henkisen sairauden takia ja mies on sen ajan joutunut maksamaan elämisemme. Rahaa saan n. 150?/kk, avoliittoni takia tuet on minimissä. Minulla alkaa työt loppukesästä. Mies on koko työttömyyteni ajan (ymmärrettävästikin) nurissut asiasta ja vaatinut minua syksyllä kun saan palkkaa maksamaan meidän asumisen vuorostaan. Mielestäni se on kuitenkin hieman epäreilua että hän saisi sitten syksyllä pitää koko palkkansa ja minä maksaisin kaikki laskut, kun ei minullakaan mitään rahaa ole ollut nyt kun hän on laskuja maksanut. Lisäksi hän ehdotti että lainaisin äidiltäni rahaa ensi kuun vuokraan kun en vielä ole töissä. (äidilläni ei tosiaan ole paljon rahaa)

Pitääkö minun nyt oikeasti ottaa se asumusero että saan minulle kuuluvat tuet täysmääräisinä? en jaksa enään tätä tappelua rahasta. Mies ei tosiaan koe olevansa minusta elatusvelvollinen niinkuin ehkä kela ajattelee... ja eihän hän olekaan.

avioliitossa jaetaan niin ilot kuin surut. itse en ole vielä naimisissa mutta ihana mieheni tukee minua tällä hetkellä kun olen osa-aika työssä eikä palkasta lainan yms laskujen jälkeen jää käteen juuri mitään. miehesi on ääliö.

Ihmeellistä nurinaa mieheltäsi, ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan, että jospa sinä elätät häntä jokupäivä. Mutta en tiedä muuten milläpohjalla liittonne on

Ihan mielenkiinnosta kysyn muiltakin, että kuinka paljon avoliitoissa / avioliitoissa muutenkaan pidetään nk. omat rahat? Minusta pitäisi olla siinä mielessä tasa-arvoista, että kaikki on yhteistä.

Meillä on yhteiset rahat miehen kanssa, hän on minua "elättänyt" koko sen ajan kun olen ollut lasten kanssa kotona. Eipä olis tullut mieleenkään takaisin maksaminen. Muuten ei mielestäni kannata rahan takia ruveta eroamaan jos suhde on muuten kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ihmeellistä nurinaa mieheltäsi, ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan, että jospa sinä elätät häntä jokupäivä. Mutta en tiedä muuten milläpohjalla liittonne on

hän ei näe tätä vaihtoehtoa vaikka olen hänelle siitä sanonut. itse maksaisin nurisematta kaiken jos osat olisi toisinpäin. muuten meillä menee hyvin mutta kun on raha astuu kuvaan niin kaikki menee päin männikköä.

Minunkin mielestäni kaiken pitäisi olla yhteistä mutta mies aina välillä muistuttaa että kuinka mikäkin tavara huushollissa on hänen (sohva, pesukone jne...) Hän voi itse käydä hesellä ja ostaa itselleen uusia dvd leffoja ja minulle ei jää mihinkään omaan rahaa koska kaikki menee yhteisiin laskuihin ja vuokraan ja ruuatkin ostan aina sen mukaan mikä on alennuksessa. se tuntuu vähän epäreilulta vaikka miehenhän rahoja ne on...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

hän ei näe tätä vaihtoehtoa vaikka olen hänelle siitä sanonut. itse maksaisin nurisematta kaiken jos osat olisi toisinpäin. muuten meillä menee hyvin mutta kun on raha astuu kuvaan niin kaikki menee päin männikköä.

Minunkin mielestäni kaiken pitäisi olla yhteistä mutta mies aina välillä muistuttaa että kuinka mikäkin tavara huushollissa on hänen (sohva, pesukone jne...) Hän voi itse käydä hesellä ja ostaa itselleen uusia dvd leffoja ja minulle ei jää mihinkään omaan rahaa koska kaikki menee yhteisiin laskuihin ja vuokraan ja ruuatkin ostan aina sen mukaan mikä on alennuksessa. se tuntuu vähän epäreilulta vaikka miehenhän rahoja ne on...

Jos olette naimisissa, ne on TEIDÄN rahoja, ei miehen.

Jos mun mies jäis työttömäksi niin kyllä elättäisin hänet niinkuin elätin viime vuonna kun lomautus tuli ja liitossa kesti monta kuukautta. Ei tullut mieleenkään et hän maksais ne rahat takaisin kun on tilinsä saannut. Toisin päin homma toimii kanssa nytten kun mies on töissä ja minä kotona vähän köyhempänä niin mie kyllä maksaa isomman erän menoja.

Alkuperäinen kirjoittaja tiuhtiti:
Jos mun mies jäis työttömäksi niin kyllä elättäisin hänet niinkuin elätin viime vuonna kun lomautus tuli ja liitossa kesti monta kuukautta. Ei tullut mieleenkään et hän maksais ne rahat takaisin kun on tilinsä saannut. Toisin päin homma toimii kanssa nytten kun mies on töissä ja minä kotona vähän köyhempänä niin mie kyllä maksaa isomman erän menoja.

Näin sen minustakin kuuluisi mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
avioliitossa jaetaan niin ilot kuin surut. itse en ole vielä naimisissa mutta ihana mieheni tukee minua tällä hetkellä kun olen osa-aika työssä eikä palkasta lainan yms laskujen jälkeen jää käteen juuri mitään. miehesi on ääliö.

Minäkin olen kotona lapsen kanssa ilman tukia ja miehelleni se on ok,hän käy töissä ja minä hoidan kodin. Näin se menee yhetisen hyvän eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Veljeni on elättänyt 15 vuotta skitsofreenikkovaimoaan, mutta ilmeisesti nyt alkaa ilmeisesti riittää...

no mulla ei ole skitsofreniaa ja elämä jatkuu ihan normaalisti taas syksyllä. Tässä on kyse yhdestä kesästä, 3:sta kuukaudesta.

Yhteistyössä