Ottakaa kantaa- outoon käytökseen liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cartel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cartel

Jäsen
17.01.2007
600
0
16
Mä en tajua, miksi mulle käy (aina) näin, mutta kyse tällä kertaa verhojen ompelusta.. Olin viemässä yhdelle kaverille verhoja ompeluttavaksi (tavallisia, pari paneeliverhoa ja muutama laskosverho). Ompelut ilman mekanismeja ja muita hienouksia. Kaveri on ompelija ja sovittiin, että maksaisin n. 40-50e.

Sitten meille tuli kylään pariskunta, ja tämä nainen harrastaa ompelua. Hän kuuli, että olen verhoja ompeluttamassa ja sanoi, että anna hänen ommella, ompelee mielellään ja ei tarvi maksaa mitään. Olin jo toisen kanssa sopinut ompelusta ja sanoin, hän sanoi haluavansa ommella ne ilmaiseksi. Sanoin, että tietty maksan jotain, vaikka saman verran kuin olisin toisellekin maksanut.

Tämä tyyppi otti sitten osan kankaista mukaan ja ompelun aloitettuaan laittoin yhtäkkiä viestin, että onko liikaa, jos ottaa paneeliverhosta 10e ja laskosverhosta 15e. Laittoi perään sitten toisen viestin, että tarkoitti hinnalla aina yhden huoneen paneeli- ja laskosverhoja. Aika hämilläni vastasin, että eikai se liikaa ole.. Sitten kävi ilmi, että hän oli ottamassa yhdestä laskosverhosta 15e jne. Työ tulee siis 3-4 kertaa kalliimmaksi kuin olisi tullut alunperin.

Sanoin hänelle, että olen ymmärtänyt viestin väärin ja hän laittoi taas viestiä, että on soittanut verholiikkeeseen ja siellä ompeluttaminen maksaa laskosverholle 25-45e/kpl. Mutta siis nehän on ammattilaisia, tekee mekanismit ym., maksaa verot, tellit ja lellit ja en alunpitäinkään ole ollut verhoja ompelimoon viemässä. Tässä vaiheessa hän oli siis jo lähes kaikki verhot ommellut ja yhdestä laskosverhosta 15e vailla.

Ajattelin kaikki verhot saatuani laittaa viestin, että maksan saman summan kuin olisin toisellekin maksanut. En ymmärrä tällaista hyväksikäyttöä... :o

Kaikkein viisainta, kun olis tajunnut laittaa viestiä, ettei tarvi ommella ollenkaan, mutta oli vähän vaikeaa, kun kankaat oli jo hänellä ja ompelu aloitettu.

Onko siis pahasti toimittu, jos laitan viestin ja kieltäydyn maksamasta 200e ja maksan vaikka 50e?

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Mä en maksais mitään jos kerran alunperin luvataan ommella ne ilman maksuja, ja sitt ykskaks muutetaan mieltä.

en mäkään,kiittäsin vaan kauniisti kun se tois verhot ja sanoisin että mäpä keitän sulle kahvit palkkioks.. ;)

Onpa outoa! En kyllä maksais kun sen sovitun 10 ja 15 e, en edes viittäkymppiä, kun kerran lupasi ensin ommella ilmaiseksi! Onhan siinä hänen puolisonsakin todistajana jos alkaa asiasta riitelemään..

Mä vähän ihmettelinki, että miten se oli niin innokkaana.. Ilmeisesti sillä on kauhea rahantarve, kun valittaa rahanpuutteesta mutta multa ei tule saamaan. Mä maksan tarvikkeet, mitä sillon menny ja ehkä 30-40e. Saa nähdä, mitä vastaa viestiin kun illan päälle laitan. Mutta ei ole mun ongelma eikä häpeä jos suuttuu. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
mut vaikka millai rahan tarve, niin ei ensiksi luvata tehä ilmatteeks ja sitten yhtäkkiä laiteta viestii että 200e kiitti! :o

Juu, en minäkään ihan tuollaiseen käytökseen ole tottunut.. :o :kieh: . Mutta kai se laittaa välit poikki, kun ei saa rahojaan, toisaalta voi olla parempikin, en jää kaipaamaan tuollaista hyväksikäyttäjään. Kehuskeli kovasti, että menee niillä rahoilla shoppailemaan |O .

Jos itse lupaan tehdä ilman jollekin jotain, niin en ole myöskään mitään vailla.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Mitenkäs ne verotusasiatkin oikein menee, 200 euroa pimeää tuloa on mun mielestä vähän eri asia kuin kulukorvaukset ystävälle ompeluhommasta..

Mä kanssa mietin, että pitäskö vihjata verokortista, mutta tulis mullekin niin kalliiksi kaikkinen kuluineen. Enkä mä aio niistä 200e maksaa, en todellakaan.

Kysyi itse keittiön verhosta, että onko se vähän vino. on se oikeasti vähän, mutta menettelee. Sanoin, että kyllä se menee. Mutta senkään takia en maksa kauheita. Muuten jälki kyllä ihan hyvää.

Uskomatonta mitä tyyppejä. :DD Siis ensin sanoo, että hän voi ommella ne ilmaiseksi ja sitten alkaa lähetetllä viestejä ja korottaa hintaa koko ajan.

Olisin minäkin melkoisen äimänkäkenä.

En tod. maksaisi kuin tosiaan sen kulun mitä hänelle tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
en mitenkään ystävääs puolustele mut siinä kohti ku alko laskuttaan sun ois pitäny muistuttaa silloin et hän ite lupas ommella ilmasiks! ja sanoo et tarvi sitte ommella kiitti...

mut ysäväs joka tapauksessa aika törkee

Mutta kun antoi viestillä ymmärtää, että yhden huoneen verhot 15e ja paneelit 10e, ajattelin, että voin justa ja justa sen verran maksaa, vaikka ihmettelin niitä viestejä kyllä.... Olis tullut n. 70e siis maksamaan. Mutta nyt se on vailla yhdestä laskosverhosta 15e, eli yhteissumma tarvikkeineen yli 200e :o :$ .

Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
Sanoin, että tietty maksan jotain, vaikka saman verran kuin olisin toisellekin maksanut.

Sanoin hänelle, että olen ymmärtänyt viestin väärin ja hän laittoi taas viestiä, että on soittanut verholiikkeeseen ja siellä ompeluttaminen maksaa laskosverholle 25-45e/kpl.

Ehkä se oletti, että sä olisit sille toisellekin maksanut noin paljon. Vai oliko teillä puhetta siitä, että mitä olisit maksanut sille toiselle tyypille?

Yhteistyössä