Outo mustasukkaisuus ja ahdistus piinaa suhdetta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja christinahhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

christinahhh

Vieras
Olemme poikaystäväni kanssa seurustelleet sellaiset 1,5 vuotta. Ollaan aika tiiviisti yhdessä, ollaan oltu koko seurustelun ajan. Ei asuta yhdessä, mutta nähdään joka päivä. Olemme molemmat 18-vuotiaita.

Minulla on oikeastaan koko suhteen ajan ollut ongelmana se, että en osaa nauttia asioista niin kuin ennen. En tykkää enää matkustella, koska pelkään sitä tunnetta kun alkaa ahdistamaan olla erossa poikaystävästä. Voi olla että tämä tunne on lähtenyt siitä, että ennen poikaystäväni ei tykännyt siitä että tein omia asioita niin paljon kuin tein ja se todella sai karvani pystyyn. Mielestäni sain matkustella ja harrastaa (jalkapalloa) ja olla kavereiden kanssa, koska kyllähän sitä pitää olla omakin elämä.

Nyt ongelmaksi on tullut hänen ajankäyttönsä. (Tai minun pääni sisällä on ongelma.) Viime aikoina hän on ollut paljon kavereidensa kanssa ja minusta on tuntunut, että olen toissijainen. Otin asian puheeksi ja hän sanoi ihan suoraan, ettei jaksa olla koko ajan minun kanssani. Kokeilimme olla päivän näkemättä ja minua ahdisti melkein koko päivän. Olen mustasukkainen hänen kavereistaan, vaikka poikaystäväni haluaa viettää aikaa myös minun kanssani, vaikkakin vähemmän kuin ennen. Tiedän, että minun pitäisi hyväksyä se, että hän haluaa olla myös erossa minusta. Onkin hullua, että osat ovat kääntyneet toisinpäin. Hän antaa minun pelata jalkapalloa ja olla kavereiden kanssa niin paljon kuin haluan, tällä hetkellä se olen minä joka toisen elämää on rajoittamassa. Tiedän, että teen väärin, kun ahdistun siitä ettei hän koko aikaa halua olla minun kanssani. Haluaisin osata nauttia taas ystävieni seurasta, vaikka tiedän että poikaystävä on omien kavereidensa kanssa baarissa. Luotan poikaystävääni täysin, mutta en vain pysty niellä sitä, että hän haluaa tehdä jotain muuta.

Miten pääsen tästä inhottavasta olosta ulos ja pystyn elämään elämääni kunnolla, vaikka poikaystävä ei aina vierellä olekaan?

Alkuperäinen kirjoittaja christinahhh:
Miten pääsen tästä inhottavasta olosta ulos ja pystyn elämään elämääni kunnolla, vaikka poikaystävä ei aina vierellä olekaan?

Etsimällä itsesi. Olet nuori, oman identiteetin kehitys vielä puolivälissä. Älä anna itsesi kasvaa kiinni poikaystävään niin että identiteettisi on riippuvainen hänestä. Voi tulla suuria ongelmia itsesi kanssa JOS joskus eroatte. (No ero ei koskaan ole helppoa, mutta vaikeampaa se on jos omakuva on kiinni toisesta ihmisestä).

Eli ala taas harrastamaan ja viettämään aikaa muidenkin kanssa kun poikaystävän. Itsellekin pitää varata aikaa silloin tällöin. Ei ole hyväksi suhteelle olla koko ajan kiinni toisissaan. Poikaystäväsi on ilmeisesti huomannut sen. Ei se välttämätä tarkoita ettei hän viihtyisi sun kanssasi.

Naapurin tyttö kirjoitti asiaa.
Minusta mustasukkaisuus on osatekijänä ahdistuksessasi. Saatat tulkita poikaystäväsi ajanviettoa siten, että hän ei välitä olla seurassasi. Nuorena ei usein näe metsää puilta ts. kiinnittää huomiota yksityiskohtiin asiassa kuin asiassa, vanhempana ja kokeneempana näkee jo kokonaisuuksia ja monet asiat alkavat naurattaa, jotka olivat nuorena tärkeitä; kuten esim. korvien tai nenän muoto:))

Sitten teen kysymyksen, että ovatko vanhempasi eronneet?

Itselläni on ongelma poikaystäväni ajankäytöstä siitä syystä että hän viettää kaiken vapaa-aikansa baarissa ja litkii kaljaakin siellä joka ikinen päivä. En myöskään luota häneen täysin ja epäilen helposti että hänellä on sutinaa jonkun muun kanssa. Mies on jäänyt kiinni parista epäilyttävästä asiasta ja valheista ja siksi en pysty enää luottamaan häneen täydellisesti.

Huomaan että tämä on minulle ongelma siinä mielessä että en koe saavani suhteesta sitä mitä toivoisin ja jatkuva epäileminen syö energioita. Varsinkin tuo epäily on inhottava asia, koska minulla on vahva tunne siitä että selkäni takana tapahtuu jotain mistä en pidä. Aiemmissa suhteissani en ole kokenut näin ja olen ollut kahdessa pidemmässä suhteessa tätä ennen.

Älä roiku liikaa siinä poikaystävässäsi, voin sanoa, että miehet eivät tykkää jos nainen takertuu liikaa. Et voi omistaa toista ihmistä, vaan hänen täytyy saada elää myös omaa elämäänsä.

muutu v.....mäiseksi ja toivo poikaystävällesi kiduttavan kivuliasta kuolemaa, kun hän elää omaa elämäänsä eikä tee niin kuin sinä sanelet.

Näin tuhoat poikaystäväsi psyykkeen ja voit saada aikaan riippuvaisuussuhteen, kun poikaystäväsi yrittää kertoa omia näkemyksiään elämästä ja asioista.

Varo tällaista riippuvaisuussuhdetta ihmisten välillä, koska se johtaa ihmissuhteen tuhoon ja jopa henkiuhreihin.

Ei, vanhempani eivät ole eronneet. He ovat olleet naimisissa kohta sellaiset 40 vuotta.

En halua riistää poikaystävältä omaa aikaa, ymmärrän, että pitää olla omakin elämä. Siitä olemme puhuneet monta kertaa.
Minua vain ahdistaa ajatus siitä, että hän menee kavereidensa kanssa.
Tänään on tosin ollut parempi päivä, tulin juuri poikaystävän luota, lähdin tarkoituksella aikaisin, että hänelle jää omaa aikaa ja pääsen kotiin tekemään läksyjä ennen illan harjoituksia. :)
Tällä hetkellä ei ahdista, toivottavasti ei viikonloppunakaan kun minulla on tyttöjen ilta ja hänellä poikien...

Yhteistyössä