Pää täit ja kouluun meno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vihainen"

Vieras
Siis voi mitä tähän sanoa?

Eli poikamme on hoidossa pari kertaa viikossa. Hoitaja soitti kolmisen viikkoa sitten eräänä aamuna, että eräällä lapsella ollut täitä päässä. Eli lapsen vanhemmat olivat ilmoittaneet aamulla hoitajalle, että olivat havainneet silloin aamulla täit joita ei ollut edellisenä päivänä. Kyseinen lapsi on osittain hoidossa ja osittain esikoulussa. Kysyin lapseltani, että oliko tämä lapsi esikoulussa ja siis oli. EIIIIIII! Siis jos itse havaitsen lapsellani täitä päässä vaikka tänään, niin lapsi on varmaan pois koulusta pari päivää. Mutta eikö tämän kyseisen lapsen vanhemmat tajua asiaa, vaikka ovat hoitoalalla, niin eikö edes heidän olettaisi tajuavan asiaa.

Parisen vuotta sitten oli heti koulujen alkaessa koulussa täitä lapsilla ja kyseiset lapset olivat tuolloin pari päivää pois koulusta.

Vai olenko turhasta nipottaja??

ekan päätäihoitokerran ( käsittelyn ) jälkeen voi tulla kouluun / hoitoon lapsi ihan normaalisti. ei tarvitse päiviä olla poissa.
eikä ne täit noin vaan hypi päästä toiseen.

Käsittääkseni päätäi ei tee lasta sairaaksi eli syytä ei ole jäädä pois koulusta/hoidosta. Asiasta pitää tietenkin tiedottaa koulua/hoitopaikkaa ja lapselle pitää kertoa kuinka olla. Tietty mahdollisimman pian sitten täit hoidetaan pesulla ja kampaamalla tukka, mutta eihän sitä nyt välttämättä heti aamulla ehdi ennen koulun alkua tekemään. Lapselle pitää kertoa, ettei saa koskea toisten hiuksiin, pipo pidetään omassa repussa ja vaatteet muutenkin erossa toisten vaatteista.

Meillä löytyi tänä aamuna tarhaikäiseltä täitä ennen tarhaan menoa.olen menossa iltavuoroon,joten ehdin laittamaan lapselle "täikarkoitteen" päähän,sitten sai viedä tarhaan,näin neuvoivat,kun aamulla soitin..Tarhassa on ollut usealla lapsella täitä nyt parin viikon aikana.Koululaisen päätä en ole viedä tutkinut,koska hän ehti lähteä kouluun.Omassa päässä nyt myös karkote ja soitin töihin,että voinko mennä töihin,sanoivat voin,vaikka olen hoitoalalla.
Tämä aamu on mennyt pyykätessä.

Ei ole ikinä meilläpäin ollut ohjeena olla täiden takia poissa (10 vuoden ajalta kokemusta päivähoitopaikoista ja kouluista). Enkä kyll'ä muista että olis ollut mun lapsuudessakaan.
Se on täisampoolla pesu ja puhtaat vaatteet ja siiten ihan normaalisti kouluun/tarhaan.
Kotona tietty siivous/pyykkäystoimet asia erikseen.

Yhteistyössä