Paha mieli siskon takia

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Siis ku tämä minun sisko, 17v on raskaana ja on nyt koko kevään reippaasti kulkenu koulussa (lukiossa )... Tänään sit soitti mulle ennen puolta päivää itkien että voinko hakea hänet tänne meille, no mie tietenki lähin hakemaan... Selitti sitte autossa ku lähettiin ajeleen takas tänne minun luo että jopa ne "parhaat" kaveritki kääntäny selkänsä ja ruvennu haukkumaan ym, ja tietenki ne sisäänpäin lämpiävät teinipissikset naureskelee ym ja juoruja liikkuu vaikka minkälaista. Sisko oli sit käyny opolla ja rehtorin luona ja sanonu ettei tule enää tänä keväänä kouluun, jatkaa lukiota sitte täällä minun kotikaupungissa kunhan on synnyttäny jne.

Ei ole kuulema viikkoon saanu edes unta, jännittäny kouluun menoa ja pelänny. Ja nuo haukkumiset ym on alkanu ilmeneen ku siskolla rupes masu kasvaa, on niin ruipelo muutenki että hyvin näkyy jo nyt neljännellä kuulla.

Aivan hirveä olo itelläki, minkälaisia nuo teinit voi olla... En edes viitti tähän kirjottaa millä nimityksillä siskoa ovat haukkuneet. Ja sitte sitä hyljeksintää, ei oteta mukaan mihinkään, jätetään yksin ym. Eikä tasan tarkkaan ole ainoa ikäsensä sielä koulussa joka pieniin päin. :headwall:
Sisko on niin kultanen ihminen ja tämmöstä saa palkaksi.

Noh, lohdutukseksi käytiin kaupasta haalimassa kaikki maailman herkut ja nyt se vähän paremmalla mielellä lepäilee tuolla.. Mutta edes sanoin en voi kuvailla kuinka minua suorastaan oksettaa se miten koulukaverit sitä kohdellu. |O Äiti ainaki riemastuu ko kuulee että toinen jättäny nyt jo koulun kesken, se nyt ei ainakaan käsitä kuinka vaikeaa siskolla sielä on ollu viime ajat. Äitin mielipide lienee: mielenterveydestä viis, kouluhan on käytävä. :(

Siinä olen kyllä vähän samoilla linjoilla että koulu olisi hyvä käydä nyt niin pitkälle kuin mahdollista. Mutta lukion kyllä suorittaa tenttimälläkin jos niikseen tulee, ei itseään tartte rääkätä muiden lyhytnokkaisuudella. Koittakaa sopia koulun kanssa, aika usein erikoisjärjestelyt onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Siinä olen kyllä vähän samoilla linjoilla että koulu olisi hyvä käydä nyt niin pitkälle kuin mahdollista. Mutta lukion kyllä suorittaa tenttimälläkin jos niikseen tulee, ei itseään tartte rääkätä muiden lyhytnokkaisuudella. Koittakaa sopia koulun kanssa, aika usein erikoisjärjestelyt onnistuu.

No nyt ois ollu viimeinen jakso tätä lukukautta eikä muutenkaan olis palaamassa enää syksyllä sinne... Joten yksi jakso sinne tai tänne... on paahtanu muuten ihan täysillä koko syksyn ja kevään ja on jopa pitemmällä opinnoissa ku moni muu ikäsensä.
Raskaana kumminki on, niin mielellään ei sitä ylimäärästä stressiä siihen enää... Stressaa muutenki kaikesta mahollisesta. :/

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

No nyt ois ollu viimeinen jakso tätä lukukautta eikä muutenkaan olis palaamassa enää syksyllä sinne... Joten yksi jakso sinne tai tänne... on paahtanu muuten ihan täysillä koko syksyn ja kevään ja on jopa pitemmällä opinnoissa ku moni muu ikäsensä.
Raskaana kumminki on, niin mielellään ei sitä ylimäärästä stressiä siihen enää... Stressaa muutenki kaikesta mahollisesta. :/

No mutta sitten, kesälomaa ei voi koskaan aloittaa liian aikaisin :)
Ja onneksi on olemassa iltalukioita, sitten kun vauva on syntynyt niin iltalinjalle kun menee, siellä on niin erilaisilta taustoilta ihmisiä että yksi nuori äiti hukkuu sekaan iloisesti eikä sormella osoitella.

onko lapsen isä mukana?
usein hyökätään kimppuun nälvien jos on "yhden"illan jutusta lähtenyt raskaus ja mies häipynyt tielleen,eihän siihen mieheen/poikaan mitään HÄN ON OLLUT MIES SAATTAESSAAN raskaaksi ja nainen on pelkkä h..
naiset on susia toisilleen ja miehet kerskailijoita,eivät kaikki mutta jokaisessa naisessa asuu susi sisuksisssa;)

No on kyllä omituista, että ne jotka luokittelee kavereikseen ovat hyljänneet. Selkärangatonta. Kyllä se tieten näille hylkääjillekin tulee taakkana, tuollainen luonteenpiirre jossain vaiheessa elämää..

Ei se varmaan helpoin ole lukio ympäristössä olla raskaana... :/

Minä olin ammattikoulun viimeisellä raskaana, ja valmistuessani sieltä vasta ihmiset huomas minun pyöristyneen mahan kun oli todistustenjako ja eteen kipusin. Jos jonkinlaista kommenttia oli minunkin kavereilleni ihmetelty, mutta eipä ne olleet tärkeitä ihmisiä, jotka näitä kommentteja lateli..Toivon mukaan ovat päässeet yli assosioistaan, ettei ole jäänyt kovasti kaivelemaan :kieh:

no mie oon hyytis siun kanssa samoilla linjoilla jotta lukion voi käyä myöhemmin loppuun. tärkeintä on nytten se, että siun siskos pääsee lepäämään ja nauttimaan loppuraskauesta iliman tyhjiä paineita ja ressiä ja ennenkaikkea: pelkoa!!! se on hirviä tunne ku peleko jysähtää päälle raskauen aikana syystä taikka toisesta.

kyllä sieki oot hyvä ihminen ko hait siskon luokses :hug: :hug: :hug:

siis jotenkin järkyttävää mistä kaikesta nykyisin voidaankaan kiusata! siitäkin että olet raskaana, uskomatonta! ja vielä enemmän pistää ärsyttämään se että kyseessä jo kuitenkin melkein 18 vuotiaat nuoret eikä enää ihan teinit..pitäs olla jo vähän järkeä päässä, mutta ilmeisesti ei läheskään kaikilla ole.

Hyytikyppynen: siskosi on varmasti onnellinen, että hänellä on lähellään Sinunlaisesi kultainen, välittävä isosisko! :)

Hyvää kevättä teille.

Ps. Ja teinit osaa todella olla jotain niin... Koulun ehtii kyllä käydä, itse opiskelin uuden ammatin melkein neljäkymppisenä :)

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Millai olis synnytykseen asti ilta/aikuislukio? Niissä ku yleensä on hiukan eri meininki ja ei tarvis niin pahasti jättää hommaa kesken

No kesken jakson ei voi vaihtaa koulua... Ja kesällä ei iltalukiota ole.

Kaikissa lukioissa ei jaksotus ole samanlainen joten jos hyvin kävis niin vois olla joku koulu jossa olis vasta jakso alkamas. Mut ehkä parempi alottaa kesäloma ajoissa ja nollata e luuserit mielestä rauhassa pois
No hitsi, tääl on iltalukios kesälläki ainaki joitain kursseja.

Mä tiedän miltä siskostas tuntuu... Tai en tiedä kuitenkaan niin tarkasti, kun miua ei haukuttu raskauden takia päin naamaa, mutta pahalla ja pitkään katsottiin kun kuljin koulussa isomahaisena :ashamed: Kaikki luokkakaverit oli ihania, taputteli masua ja oli aivan ihastuksissa, mutta tuntui että koko muu ammattikoulu oli toista mieltä. Sain joskus kuullakkin jotain haukkumisia ja nimittelyjä toisten kautta, mutta paskat minä niistä nakkasin, pahalta tuntui mutta esitin vahvaa. Ilman ihania luokkakavereitani en varmasti olisi jaksanut amista niinkään pitkää kun jaksoin, melkein loppuun asti sinnittelin viimeisen luokan, mutta sit ei enää millään pystynyt, supisteli niin kauheasti ja lääkäri kielsi. Mutta onneks sinä hyytikyppynen olet siskosi tukena ja seiso myös siskosi rinnalla siinäkin vaiheessa kun äitinne saa koulun lopetuksesta tietää :) Onnea siskosi odotukseen :)

Sisko sano että ois kyllä kestäny ne haukkumiset ym, mut sitte ku ne hyvätki kaverit menee massan mukana ja hylkäävät niin se on ihan hirveää yksin laahustaa käytävillä ja yrittää kestää katseet ja sanat.
Lapsen isän kanssa eivät ole yhessä (ainakaan nyt, toivoa uskallan :D ) mutta tuleva isä kumminki on vanhempineen täysillä mukana.

Täällä Kemissä tuon iltalukion jaksojärjestelmä serkkuni mukaan aikalailla sama ku päivälukioissaki, kyllä tuo sisko vissin jonku kurssin aiko nyt itsenäisesti suorittaa. Kesä kummiski menee siinä ku rempataan miehen asunto tuolta alakerrasta ja muutetaan siskon tavarat ym sinne, sitte enää jääkään aikaa ku synnytyksen odotteluun.
Ja mie olen jo siskolle luvannu että saa palata vaikka tammikuussa kouluun, iltalukiota mietti itekki, mie kyllä joudan istumaan lapsenvahtina miehen kanssa. Ja muutenki mielusta hommaa mulle ku en omia lapsia enää voi saada... :D

Aattelin tuossa iltasella äitille soittaa, eipä se huomaa ennen iltaa ettei sisko ole koulusta kotiin tullu ku ite viettää päivänsä lehmien keskellä. :whistle: Tai luulee että jääny kaupungille tai jotain... Jos nyt ilmotan niin alkaa tivaamaan kaikkea ja tulee tänne, ja sitä me ei haluta. :snotty:

Vitsi että suututtaa. Keskenkasvuiset kakarat siellä juoruilee ja hihittelee toisen selän takana, tekee toisesta pilkkaa :|
Onneks siskosi soitti sinulle ja sai kerrottua tilanteesta. Helpotti varmaan sen oloa kun saa sulta tukea!
Paljon tsemppiä siskolles ja toivotaan että raskaus sujuu hyvin :)

Yhteistyössä