P
paska äiti
Vieras
Asun seitsenkuisen lapseni kanssa vanhempieni luona. Äitini on ollut paljon toki apuna mutta nyt homma on muttunut erittäin hallitsevaksi. Hän ei kestä jos syötän lasta ja siinä menee aikaa ja tulee sotkua. Hän nappaa ohjat käsiinsä ja saa homman nopeammin hoidettua. Jos lapsi itkee tai kitisee, hän sanoo "mummia ikävä, anna tänne" tai "mitä sä sitä lasta huudatat". Ja kun tästä kiivastun etenkin väsyneenä, niin hän haukkuu ettei lapsen kuullen saa suuttua. Nukuttamisen kanssa sama juttu. Tulee meidän huoneeseen ja käskee pois. Mummi osaa paremmin. Välillä olen todella ahdistunut, varsinkin kun kärsin vielä siitä että joudun törmäämään ulkoillessa lapseni isään jolla on toinen nainen. En voi itkeä äitini nähden, en voi puhua tästä. Hän on vain tokaissut "unohda tuollainen paska, en ymmärrä mitä siinä vingut". Ja että elämä ilman miestä on paljon helpompaa. En saisi katsoa telkkaria enkä käydä netissä. Ne ärsyttävät häntä suunnattomasti. Olen joutunut hakemaan apua ja lääkkeitä. En kestä jos en saa jossain puhua. Ystäviä ei ole yhtäkään. Olen kuin kotini vanki. Ja kuinka paljon loukkaa, kun joskus unohtelen asioita esim. tuttipullon tai vaipan johonkin pöydän kulmalle, niin äitini sanoo "saatanan pöllö kun olet omissa maailmoissas, ota itseäs niskasta kiinni". Olen aivan hajalla.