paha päivä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahalla mielellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahalla mielellä

Vieras
olen ollut mieheni kanssa pian 20 vuotta ja tasaista on ollut, ei mitään suurempia kuoppia. Nyt ollaan eräästä hankinnasta eri mieltä ja pahoitin aikaisemmin mieleni hänen tylyydestään tätä minulle tärkeää hankintaa ajatellen. Tänään tilanne kärjistyi ja hän huusi suuttuessaan lasten aikana asioita, ei kuitenkaan mitään törkeää, mutta tilanne oli outo sekä minulle että lapsille kun emme koskaan korota ääniämme lasten aikana, emme pahemmin riitele, kinastelemme kyllä. Minulta pääsi itku, kuin myös lapsilta. Mies lähti ajelemaan ja puuhaili ulkona tovin kunnes mitenkään tilannetta purkamatta lähti kavereidensa saunailtaan, oli sovittu jo monta viikkoa sitten. Itsellä edelleen todella outo olo, miehellä on tosi pitkä ja raskas työputki takana, vaativa työ. Olen itse töissä kovilla ja silti paljon miehen työmatkojen takia lasten kanssa yksin, joten ei tämä minullekaan lomaa ole. Miehen kotona ei asioista ole koskaan puhuttu, kaikki on aina niin helvetin hyvin ja olen huomannut hänellä olevan samoja luonteenpiirteitä, ei osaa keskustella asioista vaan tämänkin tilanteen varmasti jättää käsittelemättä kokonaan. Mitä mietteitä sinussa herättää, itse ajattelin että mieheni saisi keskustella lasten kanssa oudosta käytöksestään, vaikka selittäisi että joskus vaan pinna palaa ja pyytää anteeksi. Lapset kyselivät kun mies lähti autolla että tuleeko hän enää koskaan takaisin, olivat aivan ihmeissään.

Voi sentään... Ei sille mitään voi, jos mies pimahti paineen alla, mutta olisi tosiaan hyvä, jos älyäisi selvittää asian eli pyytää lapsilta ja sinulta anteeksi. Jos miehesi ei pysty pyytämään anteeksi, niin sinä et voi sitä tehdä hänen puolestaan. Toivotaan parasta. Ehkä hän puhuu asiasta siellä saunaillassa, että oli paskamainen päivä ja saa sieltä vinkkiä muilta miehiltä;)

Minulla oli isä, joka sai järkyttäviä raivareita ollessaan riittävän stressaantunut ja asioita ei koskaan selvitetty meille lapsille. Pelkäsimme siitä syystä isää kuollaksemme, mutta meillä tilanne oli sikäli pahempi, että isä hajotti huonekaluja ja tuhosi sisustusta karjumisen lisäksi. Pelkäsimme että meille voisi käydä samalla tavalla kuin niiden tuolien yms. joita hän pirstoi.

Yhteistyössä