päiväkodin ruuat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
tuli vain mieleen, että meidän 4-vuotias on aika monta kertaa kertonu kotona, kuinka taas päiväkodin täti meinas antaa väärää ruokaa = sianlihaa.

Huijaakohan lapsi mua, vai voiko niin paljon sattua erehdyksiä...

Kerran olen jo kysynyt ja se oli lapsen keksimä juttu!

Onko muilla kokemuksia?

olen kyllä ilmoittanut, jo monta vuotta sama päiväkoti. Mut näin se aina kertoo; se ja se täti antoi mulle väärää ruokaa ja sitten toinen täti sanoi, että hei, nyt meni -----;lle väärä annos.

Kummitytölle annettiin päikyssä porkkanalaatikkoa vaikka oli porkkana allergia. Ja mä tein saman tytön kanssa vastaavan mokan n. kk myöhemmin, eli annoin tuorepastaa vaikka oli kananmuna allergia.

No onneks kummastakaan ei tullut oireita, ja äitinsä oli tyytyväinen. Lääkäri oli jo kehoittanut testaamaan kumpaakin ainesta että vieläkö on allergiaa, mutta evät olleet uskaltaneet itte. Ei noilla kerroilla oli vahingosta jopa hyötyä.

Jepjep. Ja meillä 4vee kysyy että miksei äiti tee samaa ruokaa kuin päiväkodissa, päikkärissä omenapiirakka herkkua mutta kotona ei kelpaa ---
Tuskin ne hoitajat kusettaa jos suoraan kysyt..

T: äiti jonka nelivuotias ei todellakaan erota possun lihaa kanasta

kouluissa on ainakin menty siihen että edes opettajat ei tiedät mitä ruoka sisältää, ja keittiö "tädeistä" ei oo ees tietoakaan. joten ei se varmaan päiväkodeissa oo sen paremmin tiedossa hoitajilla mitä ruoka sisää. ikävä kyllä.... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen kyllä ilmoittanut, jo monta vuotta sama päiväkoti. Mut näin se aina kertoo; se ja se täti antoi mulle väärää ruokaa ja sitten toinen täti sanoi, että hei, nyt meni -----;lle vää
:headwall: jotkut vaan on tampioita eivätkä muista ikinä mitään.....siis että joku lapsi syö eri ruokaa.....

Voi kuule kun Suomen oloissa siihen sianlihaan ei kuole. Voisin jopa mainita ison Vantaalaisen koulun jossa oppilaat kyllä ottavat juuri sitä ruokaa joka heitä sattuu juuri sillä hetkellä miellyttämään, oli sitten kiellettyä sianliha tai naudanliha niin kummasti maistuu. Siinä on keittiön tädeillä päässä pyörittelemistä kun ruuat on tehty vartavasten ja teinit vetää sitä "kiellettyä" ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:
Jepjep. Ja meillä 4vee kysyy että miksei äiti tee samaa ruokaa kuin päiväkodissa, päikkärissä omenapiirakka herkkua mutta kotona ei kelpaa ---

Anteeksi, mutta ihmettelen miten ei..? Kanan luulis erottavan muista. Meillä kyllä 4-vuotias erottaa mitä on syömässä :ashamed: Siis ihmettelen ihan mielenkiinnosta, en pahalla, vaikka siltä nyt varmaan kuulostikin :ashamed: :ashamed:

Kannattaa ottaa asia puheeksi päiväkodissa. Mä aikoinaan vein aina silloin tällöin siskonlikan päiväkotiin, kun vei nsinne junnunkin. Olivat siis samassa päiväkodissa. Ja muutaman kerran siskonlikalla oli siinä puurolautasen vierellä jo odottamassa banaani. Vaikka siskonlikka on banaanille allerginen. Ihmisiä ne siellä päiväkodissakin on ja virheitä sattuu, mutta ota asia puheeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tirlantaa74:
kouluissa on ainakin menty siihen että edes opettajat ei tiedät mitä ruoka sisältää, ja keittiö "tädeistä" ei oo ees tietoakaan. joten ei se varmaan päiväkodeissa oo sen paremmin tiedossa hoitajilla mitä ruoka sisää. ikävä kyllä.... :ashamed:

Paitsi niissä päikyissä missä vielä on keittöhenkilökunta joka tekee sen safkan!

Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:

syödäänkö teillä molempi?
meillä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Voi kuule kun Suomen oloissa siihen sianlihaan ei kuole. Voisin jopa mainita ison Vantaalaisen koulun jossa oppilaat kyllä ottavat juuri sitä ruokaa joka heitä sattuu juuri sillä hetkellä miellyttämään, oli sitten kiellettyä sianliha tai naudanliha niin kummasti maistuu. Siinä on keittiön tädeillä päässä pyörittelemistä kun ruuat on tehty vartavasten ja teinit vetää sitä "kiellettyä" ruokaa.

Sianliha on kyllä ns. epäpuhtaampaa kuin naudanliha. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kannattaa ottaa asia puheeksi päiväkodissa. Mä aikoinaan vein aina silloin tällöin siskonlikan päiväkotiin, kun vei nsinne junnunkin. Olivat siis samassa päiväkodissa. Ja muutaman kerran siskonlikalla oli siinä puurolautasen vierellä jo odottamassa banaani. Vaikka siskonlikka on banaanille allerginen. Ihmisiä ne siellä päiväkodissakin on ja virheitä sattuu, mutta ota asia puheeksi.

Allergioiden suhteen ei virheitä saa sattua, voi olla kohtalokkaat seuraukset.

mulla on tosta myös kokemusta maidon osalta lapsi oli maitoallergikko ja harvase viikko hoitajat tunnusti itse että ovat vahingossa juottaneet lapselle maitoa. meinasin polttaa päreeni kunnolla kyllä muistivat oman ruoan mutta eivät laittaa lasiin vettä maidon tilalle/kauramaitoa/riisimaitoa jota itse vein tarhaan

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Ja sioille syötetään sellaisia aineita, joille joku on hyvinkin vahvasti allerginen. Ja saa siis allergisen reaktion syömällä sitä sianlihaa, vaikkei varsinaisesti olekaan sialle allerginen.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:

Joo. en minä lapseni kuolemaa tässä pelkääkään, taas piti ymmärtää noin väärin. Puhun 4-vuotiaasta, en teineistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Ja sioille syötetään sellaisia aineita, joille joku on hyvinkin vahvasti allerginen. Ja saa siis allergisen reaktion syömällä sitä sianlihaa, vaikkei varsinaisesti olekaan sialle allerginen.

Onko ap:n lapsi sianlihalle allerginen vai onko kyseessä niin sanottu etninen ruokavalio?

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja tirlantaa74:

Paitsi niissä päikyissä missä vielä on keittöhenkilökunta joka tekee sen safkan!

aivan mutta mun lapsen päiväkodissa ruoka tulee muualta. ois se ihanaa jos vielä päiväkodeissa olis omat keittäjät tädit. =)

Yhteistyössä