Päivitystä tähän...Oli ihana äitienpäivä, kerroin miehelle, että olen yllätysraskaana, niin se...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a r i e l
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mies ei ole yllärin jälkeen halunnut sterlisaatiota mutta on aivan varma siitä ettei enää lapsia halua, niin se on nyt sitten lähinnä voi, voi. Olisi hankkinut sen sterilisaation.

Toivottavasti mies tulee järkiinsä ja oppii iloitsemaan lapsestanne.

Ei kyllä oikein ole fiksua käytöstä mieheltäsi!!
Pitäishän sitä jo aikuisen miehen tietää että mikään ehkäisy ei ole 100% ja osata käyttäytyä!!
Se että painuu oman äitin tykö mököttään on pahinta mitä voi tehdä!! Ois ennemmin vaik raivonnu.. ni sillon ois ainaki tienny että jotain tunteita siinä herätti

Kyllä mä ymmärrän että mies on järkyttynyt, eikä kai muuta voi olettaakaan kun tuollaisen pommin pudottaa yhtäkkiä äitienpäivän aamupalalla. Mutta chefin kanssa samaa mieltä: jos ei kerran halua sterilisaatiota, niin sitten voi tulla lapsia. Jokaisen pitäis se käsittää.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Pitäishän sitä jo aikuisen miehen tietää että mikään ehkäisy ei ole 100% ja osata käyttäytyä!!
Se että painuu oman äitin tykö mököttään on pahinta mitä voi tehdä!! Ois ennemmin vaik raivonnu.. ni sillon ois ainaki tienny että jotain tunteita siinä herätti

Ei kun se oli menossa äitinsä luo muutenkin.
Olisi varmasti halunnut raivota, mutta ei tehnyt niin koska tietää että vihaan raivoamista. Eli tavallaan ajatteli myöskin mun tunteinani kun sillä on noita itsehillintävaikeuksia välillä ollut...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja mitä merkitystä sillä on mikä sairas ap:n miehellä on!!

Kyllä se sairuden laatu mun mielestä vaikuttaa siihen kuinka paljon jaksaa lasten aknssa touhuta.

vaikuttaa vaikuttaa... mut ei se vaikuta siihen et miten asiaan suhtautua.. jos kerta pystyy seksiä harrastaan ni pitää silloin tietää mitä seksistä voi seurata!! Ja se on meille hyvin epäolennainene asia mistä sairaudesta on kyse. Se on ap:n ja sen miehen oma asia

Onpas täällä iloista porukkaa liikkeellä! :xmas:

Ap: miehesi tapa reagoida uutiseen ei ollut paras mahdollinen. Tosin kun lapsi ei ollut suunniteltu, olisi asiasta kannattanut ehkä mainita ennen tällaista juhlapäivää... Varmasti tulee olemaan koettelemus suhteellenne, varsinkin kun edellinenkään raskaus ei ollut miehen toivomus. Toivottavasti hän kuitenkin nyt toimii isänä ensimmäiselle lapsellenne ja on oppinut rakastamaan pikkuista vaikka hän on yllätyksenä maailmaan tullutkin.

En kommentoi sen enempää siihen kenen olisi pitänyt ehkäisystä huolehtia sen paremmin tai katkoa piuhojansa. Tapahtunut mikä tapahtunut. Olet kuitenkin ilmeisesti päättänyt lapsen pitää? Mun mielestäni teidän kannattaisi nyt ehdottomasti ottaa yhteyttä perheneuvolaan ja pyytää asiaan keskusteluapua niin sinulle kuin miehellesikin. Sinulle koska tuntuuhan tuo miehen reaktio sinun sisälläsi kasvavaan lapseen varmasti todella pahalta. Ja miehelle, jotta hän oppisi hyväksymään asian ja saisitte pidettyä suhteenne kasassa (sikäli mikäli muuten toisianne rakastatte). Ja lapsen syntymän jälkeen tietysti kannattaa ottaa se ehkäisy kunnolla puheeksi lääkärin kanssa.

Toivon teille kaikkea hyvää ja parempaa äitienpäivää ensi vuonna! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja a r i e l:

Ei kun se oli menossa äitinsä luo muutenkin.
Olisi varmasti halunnut raivota, mutta ei tehnyt niin koska tietää että vihaan raivoamista. Eli tavallaan ajatteli myöskin mun tunteinani kun sillä on noita itsehillintävaikeuksia välillä ollut...

no sitte! On varmasti vielä pitkän pohdinnan paikka!!

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Jos mies ei ole yllärin jälkeen halunnut sterlisaatiota mutta on aivan varma siitä ettei enää lapsia halua, niin se on nyt sitten lähinnä voi, voi. Olisi hankkinut sen sterilisaation.

Toivottavasti mies tulee järkiinsä ja oppii iloitsemaan lapsestanne.

Mä peesailen tätä. Myöhäistähän se on itkeä kun kakka on jo housussa. Onnea kuitenkin sinulle odotukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja mitä merkitystä sillä on mikä sairas ap:n miehellä on!!

Kyllä se sairuden laatu mun mielestä vaikuttaa siihen kuinka paljon jaksaa lasten aknssa touhuta.

vaikuttaa vaikuttaa... mut ei se vaikuta siihen et miten asiaan suhtautua.. jos kerta pystyy seksiä harrastaan ni pitää silloin tietää mitä seksistä voi seurata!! Ja se on meille hyvin epäolennainene asia mistä sairaudesta on kyse. Se on ap:n ja sen miehen oma asia

Mun mielestä sillä pon suuri merkitys siihen suhtautumiseen. Jos on oikeasti vakavasti sairas ja ennestään lapsia joille ei kykene olemaan sellainen isä kuin haluaa niin kyllä mä ymmärrän että yllätysraskaus on oikeutetusti kova pala. Kovempi kuin silloin jos on kysymys jostain pienemmästä sairaudesta ja käytännössä vaansiitä ettei ylipäätänsä halua lapsia.

Mut muuten tykkään kyl et sen miehen olis pitänyt mennä sterilisaatioon jo ekan yllärin jälkeen kun kerta tietää ettei vaimolle ehkäisyt sovi ja ite on varma ettei halua enää lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja aires:
Onko miehesi elinsiirrejonossa? Sairaus on valitettavan tuttu.

Ei vielä.

Miten mies sai diagnoosin? Missä sairauden vaiheessa? Hienoa, jos elinsiirto ei ole vielä ajankohtainen. Oman tuttuni kohdalla primaarinen sklerosoiva kolangiitti todettiin ikään kuin vahingossa ajoissa. Hänen sappiteidensä ahtautumia ei ole useista yrityksistä huolimatta saatu poistettua missään vaiheessa, joten tällä hetkellä yksilö on käsitykseni mukaan elinsiirtojonon etupäässä. Millä lääkkeillä miehesi sairautta hoidetaan? Adursalilla?

Onko miehesi elinsiirrejonossa? Sairaus on valitettavan tuttu.

Ei vielä.

Miten mies sai diagnoosin? Missä sairauden vaiheessa? Hienoa, jos elinsiirto ei ole vielä ajankohtainen. Oman tuttuni kohdalla primaari sklerosoiva kolangiitti todettiin ikään kuin vahingossa ajoissa. Hänen sappiteidensä ahtautumia ei ole useista yrityksistä huolimatta saatu poistettua missään vaiheessa, joten tällä hetkellä yksilö on käsitykseni mukaan elinsiirtojonon etupäässä. Millä lääkkeillä miehesi sairautta hoidetaan? Adursalilla?

Tämä sairaus on vasta todettu, magneettikuva ja muita testeja tehtiin muutamia viikkoja takaperin, eli katsellaan tästä eteenpäin mitä tapahtuu.
Muiden tautien seurauksenä tämä on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Mikset tee aborttia? Mieti nyt vähän miestäkin. Asetu hänen asemaansa, kolme lasta jo, vakava sairaus, eikä halua lasta! Ja sitten sinä teet sen väkisin. :(

Totta puhuen, mä en ole yhtään varma, että mies haluaisi minun tekevän aborttia edes, koska kyseessä on kuitenkin poikamme sisarus.
Itse en varmasti aborttiin pystyisi.

Yhteistyössä