pakko päästä psykologille

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
mulla on joku ihan kauhea itsetunto/paniikkihäiriö, en tajua miksi, mikä mua vaivaa :/ olin ennen itsevarma ja sellanen luonnollinen ja avoin, ihan vuodessa mulle on tapahtunut jotain en tiedä mitä mutta en tykkää käydä esim. bilettämässä, mielummin olen kotona kuin menen ihmisten ilmoille koska olen jotenkin niin ahdistunut itseni kanssa, en osaa olla oma itseni, tuntuu että olen ihan tyhmä ja vajaa pidän itseäni jotenkin epänormaalin näköisenäkin en tiedä olenko oikeasti, olen tehnyt mm.hiusmallin töitä ja vaikka mua kehutaan kauniiksi ja tiedän sisimmässäni että en ole mikään ällönruma ja pidän itsestäni huolta kaiki tavoin niin mua ahdistaa ku tuntuu että ihmiset kyttää mua koko ajan kuinka ruma olen jne. oikeasti kyttääkö ihmiset mua siksi että olen niin vitun ruma vai siksi että olen ihan saatanan vainoharhainen ja itsetuntoni on täys paska, miten mä saan nostettua itsetuntoni ku tää menee päivä päivältä pahemmaksi??? en tiedä voinko mennä töihin koska musta tuntuu että mua pidetään jotenki outona ja kaikki polkee mut maanrakoon ka kukaan ei pidä musta jne. siis mikä mulla on? kukaan ystävistäni ei tiedä tästä mun "pienestä" ongelmastani ja pelkään että en jaksa enää itseäni, miksi m' en osaa olla oma ihana itseni vaan olen koko ajan jotenki vaivautunut. :'(

lisään vielä että mulla on siis kaikki päällisin puolin hyvin, oma koti, ihanat lapset, omat harrastukset ym. en ole masentunut vaan ongelma on siinä että miksi muuta pitää mua epänormaalina :ashamed: :ashamed: :ashamed: ku en edes ole mitenkää epänormaali :xmas: mutta ajattelen niin, mutta miksi ajattelen niin koska tiedän että asia ei ole niin..?

Hei kulta, ettet vain olisi kypsymässä? Ei kaikkia se bilettäminen kiinnosta, eikä tarvitsekaan? Ehkä vain kaipaat uutta ystäväpiiriä, sellaista, jotka eivät biletä, eivätkä välitä ulkonäöstä. Opettele rakastamaan itseäsi, anna itsellesi lupa olla kotona. Jos on vapaailta, mikä sen parempaa kuin laittaa jotain herkkua ruoaksi, tehdä itselle vaikka jalkakylpy ja lakata kynnet sen jälkeen, käydä saunassa ja katsoa joku leffa. Anna itsellesi lupa olla omanlaisesi!

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
lisään vielä että mulla on siis kaikki päällisin puolin hyvin, oma koti, ihanat lapset, omat harrastukset ym. en ole masentunut vaan ongelma on siinä että miksi muuta pitää mua epänormaalina :ashamed: :ashamed: :ashamed: ku en edes ole mitenkää epänormaali :xmas: mutta ajattelen niin, mutta miksi ajattelen niin koska tiedän että asia ei ole niin..?

vaihda epänormaali sanan tilalle läski niin on kuin mun kirjottama :(

baarissa näkee niitä 50v ihmisiäkin, ja niillä on ihan oikeasti hauskaa tai ainaki näyttää siltä, mulla ei oo, mä ahdistun koko touhusta siellä, ja kaikki tällanen yleine nhauskanpito ei oo musta hauskaa vaikka haluisin niin, en osaa juhlia kuten muut tuntuu silti että on pakko koksa niinhän kaikki tekee viä 40vuotiaanakin ahdista sekin että mua pidetään niin jotenkin säälittävänä koska olen vasta 22 ja mulla on 2 lasta,tiedän että olen tosi nuoren näköinen ja pääsin eläintarhaan mm. lastenlipulla :laugh: :ashamed: :ashamed: tämäkin syö mun itsetuntoni ihan täysin että ihmiset ajattelee että olen niin nuori jne. pitäsköhän alkaa pukeutuu jakkupukuun..

Yhteistyössä