Pakko tehdä joululahjaketju...megalahjojat pännii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 815
19 181
113
Meillä on lähipiirissä pari mammaa jotka ovat ostaneet kaupat tyhjäksi ja meidän lapset saa kummaltakin mammalta pari jättikassia lahjoja, eikä meillä ole mikään jättiperhe.
Meiltä noin puolet vähemmän lahjoja heille joka joulu, silti lahjotaan heidän lapsiaan paniikissa niin että joka muksun lahjat maksaa 70-80 euroa.

Ja mä haluisin mennä siihen että joku 50€/lapsi vois olla ok.

Ei ole mukava jäädä joka joulu kiitollisuudenvelkaan, vaikka olen ajatellut että itsehän antavat meille niin paljon lahjoja, mun ei tarvitse mennä siihen touhuun mukaan.

Viimeksi muokattu:
Osta vaan se viidenkympin lahja. Jos menet kierteeseen mukaan, niin se tulee iänkaiken jatkumaan.

Minä olen väliin ollut megalahjoja, mutta harvoin olen siitä lahjasta sitä ovh:ta maksanut. Olen aika hyvin aina käyttänyt hyväkseni alennuksia, poisto- ja loppuunmyyntejä. Omien lasten lahjatkin oli tänä vuonna vähintään -20% lelukaupan alesta.

Veljen kanssa sovittiin, että ostellaan kumpikin tahollaan lahjat vain omille lapsille, tulee helpommin mieluisat lahjat, eikä ole tuplia, eikä tarvitse stressata, mitä noille lapsille keksisi. Tyhmää lähetellä jotain lahjakortteja toiselta toiselle.

• Tykkää
Reactions: Echo
Meillä kavereiden kanssa sovittu ettei lahjoja vaihdeta. Muutenkin lähilukua (oma ja miehen) alkaa olla sen verran paljon, että vaikka jokaisen lahjaan ollaan käytetty n. 20-50€ niin yhteensä niihin alkaa uppoamaan aika paljon.

• Tykkää
Reactions: Echo
Siis annatteko te lahjoja yli 50e/ lapsi ystäväpiirissä??
Ja vielä, tuo 50€ menee nykyaikana rikki aika pian. Esim.
- Mauri Kunnaksen kirja ja siisti paita
tai
- Lautapeli, paita/yöpaita ja suklaata
tai
-legopaketti (20-25€) ja vaate

Ja silti tuo on vasta ehkä kolmasosa mitä ne mammat antaa.

Kuulostaapa omituiselle... Muulle kun omalle lapselle (kummilapsi voi olla poikkeus) lahjat max. 20 on ihan riittävät. Ei sillä, etteikö olisi varaa, mutta eihän siinä ole mitään tolkkua alkaa kaikkia lahjoa.

Yhteistyössä