Paljonko olisi mielestäsi kohtuullinen hinta tästä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
aina kannattaa tinkiä :) itellä ei oo mitään hajua näistä asioista, mutta mä lähtisin siitä 90-95 tuhannesta liikkeelle. Kattoo sitte paljoko myyjä tulee vastaan jne :)

No eipä oikeastaan mullakaan ole hajua... sen tiedän, että myyjällä on vielä jotain reilu 110te lainaa jäljellä (en sit tiedä onko yhdistetty jotain muuta siihen myös...), joten en usko, että kovin paljon suostuu tinkimään... :/ Voiko niin paljon tiputtaa hintaa, että tarjoais vaan 95te? :o Kun suullisesti (näytössä) kiinteistönvälittäjältä "kysyin", että ehkä voitaisiin tarjota jotain 100te niin välittäjä naurahti ja katsoi pahasti, tulkitsin niin että turha toivo. :/

No, tuskinpa noin vanhasta talosta on enää noin paljoa lainaa jäjellä, vai onko talon alkuperäinen rakennuttaja? Eihän tuo talo ole 70-luvulla paljoa maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja älä osta:
No edelleenkin olen noviisi, mutta tarkoitus olisi laittaa max 25000e rahaa remppoihin. Onko tuhoon tuomittu ajatus? :ashamed:
On. Sulla ei siis ole mitään käsitystä siitä mitä kaikkea tuossa talossa pitää korjata ja uusia.

Aika paljon muutakuin kuin vain keittiön kaapit ja seinien maalit.

Hmmm, osaatkos valaista mitä kaikkea siinä täytyy korjata ja uusia? Paljonko menee rahaa? :ashamed:

Mies laski näin:
- keittiö 6000e
- lattiat 1000e
- kph ja sauna 5000e
- seinämaalit 500e
- muut kalusteet (vaatekaapit jne.) 5000e
- sisäkatto 1000e
- ovet 2000e

Ulkokattoon tarviis vain vaihtaa naulojen tilalle ruuvit ja pestä kunnolla.

Me ollaan just rempattu lattiasta kattoon huomattavasti paremmassa lähtökunnossa ollut talo kuin mitä toi teidän on ja ei riitä noi teidän summat. 6000 euroon et saa kummoisiakaan keittiön kodinkoneita, kaapit joo, mut vain jotkut kalvo-ovet (joiden kestävyys ei ole välttämättä kovinkaan hyvä).

Oikeesti tuon remppa on n. 50 000 vähintään, vaikka tekisit budjetilla. :) Sen verran enemmän hommaa kuin meillä (ja verraten siihen, mitä meillä meni).

Ensinnäkin 50te ei ole realistinen, koska sitten siitä ei saa koskaan rahojansa takaisin. Tuosta talosta ei todnäk saa koskaan takaisin 160te... :/

En mä siihen puuttunutkaan. Vaan siihen, mitä tuon remontoimiseen menisi.

Laskekaa kokonaisremonttikustannukset, vähentäkää ne siitä hinnasta, jolla meinaatte saada tönön kaupaksi ja sen mukaan päättäkää, mitä ootte valmiita tönöstä nyt maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Eijei:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Ihan epäreilua että jostain saa noinkin siedettävän talon tuohon hintaan. Pitääkö ikkunat ja ovetkin vaihtaa? Se tulee aika kalliiksi.... Onkohan tuo tethty 70-luvun tyyliin valesokkelisysteemillä? Silloin on aina kosteusriski olemassa. Onko kuntokartoitus tehty?

Tarjotkaa max 100 000. tehköön vastatarjouksen jos ei kiinnosta.

Ikkunat ja ovet on alkuperäiset, tulee siis vaihtaa jossain vaiheessa. Samoin putket alkuperäiset eli uusimista vailla... Ei oo nyt tehty kuntokartoitusta, mutta 2v sitten oli kosteusvaurio kylppärissä ja se on korjattu ammattilaisten voimin. Toki täytyy teettää tarkastus uudelleen.

Kuulostaa pelottavalta, putkiremontti, keittiöremontti, kylppäriremontti ovat kalliita ja tuo vesivahinko arveluttaa.

Sinuna unohtaisin koko talon ja etsisin toisen. Jos hyväkuntoisen saa tuolta alueelta 200 000 niin ota se.
Sillä kun olette tuon kaiken remontintehneet tuohon taloon, huomaatte, että teillä on kulunut melkein niin paljon rahaa kuin hyväkuntoinen talo olisi maksanut ja teillä on käsissänne tikittävä pommi

No edelleenkin olen noviisi, mutta tarkoitus olisi laittaa max 25000e rahaa remppoihin. Onko tuhoon tuomittu ajatus? :ashamed:

Eihän se riitä kuin pintaremppoihin, putkiremppa on kallis.

Alkuperäinen kirjoittaja Eijei:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Ihan epäreilua että jostain saa noinkin siedettävän talon tuohon hintaan. Pitääkö ikkunat ja ovetkin vaihtaa? Se tulee aika kalliiksi.... Onkohan tuo tethty 70-luvun tyyliin valesokkelisysteemillä? Silloin on aina kosteusriski olemassa. Onko kuntokartoitus tehty?

Tarjotkaa max 100 000. tehköön vastatarjouksen jos ei kiinnosta.

Ikkunat ja ovet on alkuperäiset, tulee siis vaihtaa jossain vaiheessa. Samoin putket alkuperäiset eli uusimista vailla... Ei oo nyt tehty kuntokartoitusta, mutta 2v sitten oli kosteusvaurio kylppärissä ja se on korjattu ammattilaisten voimin. Toki täytyy teettää tarkastus uudelleen.

Kuulostaa pelottavalta, putkiremontti, keittiöremontti, kylppäriremontti ovat kalliita ja tuo vesivahinko arveluttaa.

Sinuna unohtaisin koko talon ja etsisin toisen. Jos hyväkuntoisen saa tuolta alueelta 200 000 niin ota se.
Sillä kun olette tuon kaiken remontintehneet tuohon taloon, huomaatte, että teillä on kulunut melkein niin paljon rahaa kuin hyväkuntoinen talo olisi maksanut ja teillä on käsissänne tikittävä pommi

Niin ja ovet ja ikkunat päälle.

Ei siis ulkopuolisia työmiehiä kuin putkiremppaan ja sähkötöihin. Molempiin olisi tuttu tekijä, jolta saa halvemmalla...

Ihan muuten semmoinenkin juttu on mainittava, et laskekaapa kuinka paljon se tuttu oikeasti tulee halvemmaksi. Kotitalousvähennys on nykyisin melko suuri + kun oot teettänyt työn ihan papereilla, sulla on parempi oikeusturva sitten, jos homma onkin kusahtanut. Ne tutut ammattilaisetkin kun tekee virheitä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mies laski näin:
- keittiö 6000e: saa nipinnapin kaapit ja koneet ilman asennusta, mutta entäs hana, liesituuletin, välitilan laatoitus, mahdollisesti putkarin ja sähärin käynti jne?
- lattiat 1000e: tarkoittaa siis lattiapinnoitetta, jonka neliöhinta on noin 10?/m2. Realistinen olisi 20-30?/m2, jos tulee edes halpaakaan parkettia tai laadukasta laminaattia tai peruslaattaa eteiseen tms.
- kph ja sauna 5000e: riippuu koosta, mutta ei taida riittää edes materiaaleihin. Laske lattian ja seinän neliöt minimissään 30?/m2, niin saat alennuslaarista kaakelia, sauma-aineet, laastit ja vesieristeet. Onko teillä osaamista tehdä itse vesieristeet ja kaakelointi? Ellei, niin sitten puhutaan ihan eri summista. Saunan materiaalitkin maksaa ihan ihan minimissään 1000-1500? + kiuas.
- seinämaalit 500e: riittää nipinnapin
- muut kalusteet (vaatekaapit jne.) 5000e: no näihin ei välttämättä mene ihan näin paljoa
- sisäkatto 1000e: jälleen mieti neliöhinnan kautta- Puupaneeli esim. 20?/m2, joten noin 2000? + ruuvit, jotka nekin maksaa satasia, ei kymppejä.
- ovet 2000e: riippuu tosi paljon tasosta, mutta tällä saa kyllä pari-kolme ulko-ovea.

Kaikki muut paitsi sähkö- ja putkihommat itse, edellä mainittuihin tuttu tekijä. Laminaatti tarkoitus laittaa lattialle, saa hyvän alle 10 euroa /m2. Itse voidaan kylppäri laittaa. Ja ovia olisi jotain 5 sisäovea ja 1 ulko-ovi ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
aina kannattaa tinkiä :) itellä ei oo mitään hajua näistä asioista, mutta mä lähtisin siitä 90-95 tuhannesta liikkeelle. Kattoo sitte paljoko myyjä tulee vastaan jne :)

No eipä oikeastaan mullakaan ole hajua... sen tiedän, että myyjällä on vielä jotain reilu 110te lainaa jäljellä (en sit tiedä onko yhdistetty jotain muuta siihen myös...), joten en usko, että kovin paljon suostuu tinkimään... :/ Voiko niin paljon tiputtaa hintaa, että tarjoais vaan 95te? :o Kun suullisesti (näytössä) kiinteistönvälittäjältä "kysyin", että ehkä voitaisiin tarjota jotain 100te niin välittäjä naurahti ja katsoi pahasti, tulkitsin niin että turha toivo. :/

No, tuskinpa noin vanhasta talosta on enää noin paljoa lainaa jäjellä, vai onko talon alkuperäinen rakennuttaja? Eihän tuo talo ole 70-luvulla paljoa maksanut.

Nyk. asukas asunut tässä vain 2v. Vissiin ollut aika arvokas hällekin.

Teillä kosahtaa tuo homma täysin naamalle noilla lähtötiedoilla ja tuttujen remonttiavuilla..

mutta alkuperäiseen kysymykseen,
60-70t euroa. siihen remppakulut päälle niin voit sitten pyytää siitä joku kaunis päivä 140-150t ja tienata itsellesi sen tonnin mikä jää voitoks *päätä seinään*

Me ollaan rempattu 50-luvun talo (alkuperäinen!) 3000e remppabudjetilla... :D Esim. keittiöremontti oli suurin ja hinnaksi tuli sille noin 2500e. Jääkaappia ja uunia ei uusittu, mutta nekin jos oltais ostettu ni eihän se olisi ollut kuin tonni tuohon lisää...

Ap, kyllä mä voisin tuon ostaa tuolla budjetilla jos muuten talosta ja sijainnista tykkäisin. :) Mun mielestä ei ikinä kannata ostaa vanhaa jos uutta haluaa. Sillä periaatteella mä en näe tuossa näin äkkiseltään mitään mikä pitäisi ehdottomasti rempata heti. Asuuhan tuossa noinkin joku!

Ei siis ulkopuolisia työmiehiä kuin putkiremppaan ja sähkötöihin. Molempiin olisi tuttu tekijä, jolta saa halvemmalla...

Ihan muuten semmoinenkin juttu on mainittava, et laskekaapa kuinka paljon se tuttu oikeasti tulee halvemmaksi. Kotitalousvähennys on nykyisin melko suuri + kun oot teettänyt työn ihan papereilla, sulla on parempi oikeusturva sitten, jos homma onkin kusahtanut. Ne tutut ammattilaisetkin kun tekee virheitä.

Sähkäri tekee pullakahvipalkalla ja putkimies ottaa ehkä noin puolet normaalista palkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja turhis:
Me ollaan rempattu 50-luvun talo (alkuperäinen!) 3000e remppabudjetilla... :D Esim. keittiöremontti oli suurin ja hinnaksi tuli sille noin 2500e. Jääkaappia ja uunia ei uusittu, mutta nekin jos oltais ostettu ni eihän se olisi ollut kuin tonni tuohon lisää...

Ap, kyllä mä voisin tuon ostaa tuolla budjetilla jos muuten talosta ja sijainnista tykkäisin. :) Mun mielestä ei ikinä kannata ostaa vanhaa jos uutta haluaa. Sillä periaatteella mä en näe tuossa näin äkkiseltään mitään mikä pitäisi ehdottomasti rempata heti. Asuuhan tuossa noinkin joku!

Joo, toki siinä voi asua mutta ehkäpä haluttaisiin vähän kohentaa kuntoa. :D

Tää ketju on mennyt nyt ihan raiteiltaan, en kysynyt remonttikustannuksia vaan paljonko tuon kuntoisesta kannattaa maksaa. :)

Joo, toki siinä voi asua mutta ehkäpä haluttaisiin vähän kohentaa kuntoa. :D

Tää ketju on mennyt nyt ihan raiteiltaan, en kysynyt remonttikustannuksia vaan paljonko tuon kuntoisesta kannattaa maksaa. :)

sori, sitä rönsyillään:D Max 90 000 tarjoisin ja muutama tonni sit neuvottelunvaraa. Mut alle 100 000 tuon pitää lähteä.

Ei ap millään pahalla, mutta en ennusta teille kovinkaan ruusuista tulevaisuutta noilla suunnitelmilla ja tiedoilla, jos tohon hankkeeseen ryhdytte. Kuten sanoit, aika noviisi oot ja aika naivistinen tuo teidän remppaidea.

Ja hyvää, käyttöä oikeasti kestävää laminaattiakaan ei saa alle 10 e/m2. Fakta. Muistitteko muuten ees laskea sinne askelmaton alle?

Sen verran vielä vinkkaan (näin kaks täydellistä sisäremppaa itse tehneenä), että laske hommalle budjetti. Sen jälkeen kerro se kahdella, niin oot lähempänä sitä, mitä totuus on yllätyksineen. Ja yllätyksiä tuosta on luvassa, sano mun sanoneen. =)

No, jos mä laskisin että budjetti on 12500e ja kerron sen sit kahdella. :D :laugh: Itsepäinen kuin mikä. Ei vaan, kyllä tuohon ekana tarvii teettää kuntotarkastus ja sit sen perusteella katsoa mitä tarvii tehdä ja kysellä paljonko maksaa.

Ja hyvää, käyttöä oikeasti kestävää laminaattiakaan ei saa alle 10 e/m2. Fakta. Muistitteko muuten ees laskea sinne askelmaton alle?

Öö.. Talossa ON parketti! Jos asenne on tuo nii en suosittele ostamaan ollenkaan. Ei kannata, säästyy rahat ja hermot. ;)

Öö.. Talossa ON parketti! Jos asenne on tuo nii en suosittele ostamaan ollenkaan. Ei kannata, säästyy rahat ja hermot. ;)

Asenne on mikä? :o

Mies laski näin:
- keittiö 6000e: saa nipinnapin kaapit ja koneet ilman asennusta, mutta entäs hana, liesituuletin, välitilan laatoitus, mahdollisesti putkarin ja sähärin käynti jne?
- lattiat 1000e: tarkoittaa siis lattiapinnoitetta, jonka neliöhinta on noin 10?/m2. Realistinen olisi 20-30?/m2, jos tulee edes halpaakaan parkettia tai laadukasta laminaattia tai peruslaattaa eteiseen tms.
- kph ja sauna 5000e: riippuu koosta, mutta ei taida riittää edes materiaaleihin. Laske lattian ja seinän neliöt minimissään 30?/m2, niin saat alennuslaarista kaakelia, sauma-aineet, laastit ja vesieristeet. Onko teillä osaamista tehdä itse vesieristeet ja kaakelointi? Ellei, niin sitten puhutaan ihan eri summista. Saunan materiaalitkin maksaa ihan ihan minimissään 1000-1500? + kiuas.
- muut kalusteet (vaatekaapit jne.) 5000e: no näihin ei välttämättä mene ihan näin paljoa
- sisäkatto 1000e: jälleen mieti neliöhinnan kautta- Puupaneeli esim. 20?/m2, joten noin 2000? + ruuvit, jotka nekin maksaa satasia, ei kymppejä.
- ovet 2000e: riippuu tosi paljon tasosta, mutta tällä saa kyllä pari-kolme ulko-ovea.

Kaikki muut paitsi sähkö- ja putkihommat itse, edellä mainittuihin tuttu tekijä. Laminaatti tarkoitus laittaa lattialle, saa hyvän alle 10 euroa /m2. Itse voidaan kylppäri laittaa. Ja ovia olisi jotain 5 sisäovea ja 1 ulko-ovi ehkä.

Alle 25e/m2 ei kannata laminaattia lainaa, noin halvalla ei saa hyvää.

No jotain pientä yhteenvetoa tein, eli jos palstan tarjoama ka on 100te niin ehkäpä eka tarjotaan se ja sit vois nostaa tarpeen mukaan... jotenkin vaan hävettää tarjota "liian vähän" ja sit tulee hylättynä takaisin... :ashamed: Entäs jos myyjä päättää, ettei myy meille ollenkaan kun eka tarjottiin niin vähän? Tokihan se on myyjän oma virhe sitten mutta... Tuolla paikkakunnalla kun on vain se yksi välittäjä joka päättää mitä pyydetään ja mitä toisten on pakko maksaa...

Mies laski näin:

Meillä on nykyisessä ja tätä edellisessäkin asunnossa 5,90e/m2 laminaatti ja hyvä on ollut. :D

Mies laski näin:

Meillä on nykyisessä ja tätä edellisessäkin asunnossa 5,90e/m2 laminaatti ja hyvä on ollut. :D

Ok. Teillä tuskin on kova vaatimustaso, kun tuollainen talokin kelpaa :)

eihän teidän ole pakko maksaa mitä välittäjä pyytää. Tarjoatte sen minkä verran sitä taloa itse arvostatte.
kyllä ne myyjät myy jos rahaa haluavat, ei se välittäjä sitä päätä. Tuskin jäävät odottelemaan toista vuotta toista tarjousta jos kerran on tarve myyntiin. Eri asia sitten jos heillä ei ole oikea myyntitarve.

Yhteistyössä