V
vivve
Vieras
Meillä on miehen kanssa nyt yhteenmuutettuamme tullut hieman ongelmia (tai minulla ainakin ) raha-asioista. Olemme molemmat työssäkäyviä, mies tienaa kyllä paremmin kuin minä, mutta molemmat siis ihan ok tienataan. Minä olen luonteeltani sellainen etten ole niin pennin päälle tarkka. Eli jos olemme kaupassa niin mielelläni maksan ja ostelen joskus miehelle jotain kivaa, samoin voin maksaa majoituksemme jos ollaan reissussa, enkä ota mitään kuitteja talteen. Vaan tähän asti olen ajatellut että se on vastavuoroista, joskus sitten mies maksaa. Mutta kun... Mies on ihan erilainen! Hän on tarkka rahoistaan ja haluaisi että esim. jos hän maksaa kaupassa niin minä annan puolet hänelle, tai jos olemme tankanneet auton niin minun pitäisi antaa puolet hänelle jne. Eikö se ole aika vaikeeta? Kun musta luonnollisempaa ja helpompaa olisi että vuorotellen tai suurinpiirtein vuorotellen maksettais näitä, eikä niin että hirvee stressi kokoajan et oonko mä nyt "velkaa" miehelle vai en.. En mä halua rahasta riidellä, mutten mä halua myöskään tota systeemiä että siirrellään rahaa tililtä toiselle sen takia, ettei voida käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Sama kuin se että minä pärjään kuukauden helposti vaikka 300 eurolla jos on pakko (siis asumiskulujen yms jälkeen ), mutta mies saattaa itkeä puolessa välissä kuuta että "ei oo enää ku 800 euroo rahaa". Jos mulla jäis kaikkien kulujen jälkeen 800 e niin hyppisin tasajalkaa ja sillä se jää kuitenkin tuplaten koko kuukaudeks!! En halua että kukaan elättää mua, mutta haluan ettei tarvitse kokoajan laskea pennosia ja miettiä että kumpi nyt viimeks makso ja mitä hä, koska en mäkään tietenkään halua olla avokätinen ja maksaa huvikseen, jos sit mitään en koskaan vastineeksi saa. Sehän olis ihan tyhmää.
Onkos mitään neuvoja miten tästä pääsis?
Onkos mitään neuvoja miten tästä pääsis?