Parisuhteeseen miehen kanssa eikä meillä ole yhteistä kieltä. Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siitä tiedän, koska mies välittää ja rakastaa. Kokkaa ruokaa aina kun on vapaata töistä ja tuo kukkia, kirjoittelee minulle romanttisia viestejä. Minut on esitelty miehen perheelle ja he ottivat lämpimästi vastaan. Miehen sisko puhuu englantia ja miehen ystävä oli mukana tulkkina. Kyseinen ystävä järjesti meidät treffeille ja on kertonut miehen syvimmistä tunteista ja kääntänyt minunkin puheet miehelle. Ei tässä ole mitään hämärää eikä väärää, ainoastaan kielimuuri on purettava.
Melkoisen romanttista kun aina pitää olla tulkki paikalla. :D

• Tykkää
Reactions: Elena777
Melkoisen romanttista kun aina pitää olla tulkki paikalla. :D
Kokemuksesta voin sanoa ettei ne tulkitkaan aina pysty tuomaan esille toisen syviä tunteita ja kuinka sille tulkille edes niitä haluaakaan paljastaa, ne kun kuuluisi kuiskata sen kumppaninsa korviin.
Yritä siinä sitten herkällä hetkellä vaikkapa puheilla provota toista haluamaan sängyssä jotain mistä itsekin tykkäät tai kertoa mitä tahtoisit miehen tekevän itsellesi...tai kuiskata miehen korvaan mitä haluaisit itse miehelle tehdä...voin kuvitella sen tilanteen, tulkki kuiskii samaan aikaan pään toisella puolella ne asiat miehen korvaan toisen äidinkielellä..

Ja ei, mua ei ole tarvinnut sängyssä kenenkään tulkkailla, vaikka tuosta helposti sen käsityksen saa:ROFLMAO:
Mutta tarkoitan että tulkit ei aina tulkkaa niinkuin pitäis...ja sitten aloinkin miettimään tuota sänkytilannetta:oops:

Ei nämä kirjoittelijat voikaan ymmärtää kun eivät ole kokeneet. Kyllä rakkausen voi tuntea ilman yhteistä kieltä. Minun vanhemmilla ei ollut tavatessaan lainkaan yhteistä kieltä. Niin vaan naimisissa ja sisaruksiakin minulla on. Onnellinen perhe oltu aina ja meitä lapsia rakastettu. Äiti opetteli isäni äidinkielen, koska se oli paikkakunnallisesti järkevintä. Meistä lapsista tuli kaksikielisiä. Hyvin se menee!

Kommunikoiminen on hankalaa, mutta rakastamme toisiamme. Yhteistä kieltä ei ole, mies ei osaa englantia eikä suomea. Ymmärrän miehen äidinkieltä vasta muutaman sanan verran, mutta tiedän miehen olevan se oikea kielimuurista huolimatta. Miten saada parisuhde toimimaan ja mikä olisi paras ratkaisu kielen oppimisen kannalta?

No eikös parisuhde toimi ihan hyvin, kun kerran ette voi esim. riidellä tms, kun ette ymmärrä, jos toinen sanoo jotain tyhmää tai jotain, josta olette eri mieltä.

Jokainen parisuhde on erilainen - teidän suhdehan voi olla sellainen, jossa ei kommunikoida. Tai siis sellainenhan se jo nyt on, niin jos homma kerran toimii, niin miksi muuttaa ja pilata juttua kommunikoinnilla?

Älä huoli, samanlaista se parisuhde on, vaikka puhuttaisiinkin samaa kieltä.
Ei kukaan ymmärrä, mitä se puoliso taas höpöttää. Ja kun pidempään on oltu yhdessä, ei sitä enää edes yritä ymmärtää. Hyvä jos jaksaa esittää kuuntelevansa. Yhtä hyvin voisi puhua eri kieltä. Kyllä sen eleistä ja ilmeistä kaiken tärkeän ymmärtää, että missä mennään :D

Kyllä teidän silti olis kannattanut kaiken järjen mukaan ennen syvempiä suhteita opetella edes jonkinlainen yhteinen kieli...kuulostaa kovasti siltä, että olette menneet niin sanotusti huuman perässä ja itse ainakin löisin jarruja ja haluaisin oikeasti tutustua mieheen jonkinkielimuurin ylittävän asian kautta.
Miten voit luottaa siihen mutu tunteeseen, että tiedät hänen olevan se oikea vaikket voi tietää hänen pienimpiäkään ajatuksia ellei sitten se hänen ystävä ole ympärillänne 24/7 niitä sulle kertomassa?
Täytyyhän sun miesystävänkin tietää mitä sä ajattelet ihan perusasioista jne...seksiä toki voi harrastaa ilman sanoja, mutta eiks sua huolestuta sitten, että hän vaikkapa käyttää sua ja haukkuu sua omalla kielellään ilman, että ymmärrät missä meette?

Emme ole harrastaneet seksiä. Mies ja minä olimme ensin pitkään ystävät ennen kuin huomasimme rakastuneemme toisiimme. Mihin ihme mutu tunteeseen?? Kyllä tiedän miehen ilmeistä, sanoista ja teoista, että hän rakastaa minua ja minä häntä. Ei ole ollut tapana rakastua huvikseen. Kielimuurista huolimatta suhde on aito ja täynnä rakkautta. Miehen sisko ja ystävä ovat olleet korvaamaton apu kommunikoimisessa ja auttavat aina kun mahdollista. Ystävyytemme ajan ihan tähän päivään asti olemme tutustuneet toisiimme. Emme ole menneet huuma edellä ja suhdetta ei ole muodostettu hetken mielijohteesta. Mitä perusasioita tarkoitat? Ei huolestuta, koska mies ei hauku minua eikä käytä hyväksi. Tiedämme kumpikin missä menemme ja jaamme samanlaiset arvot.

No eikös parisuhde toimi ihan hyvin, kun kerran ette voi esim. riidellä tms, kun ette ymmärrä, jos toinen sanoo jotain tyhmää tai jotain, josta olette eri mieltä.

Jokainen parisuhde on erilainen - teidän suhdehan voi olla sellainen, jossa ei kommunikoida. Tai siis sellainenhan se jo nyt on, niin jos homma kerran toimii, niin miksi muuttaa ja pilata juttua kommunikoinnilla?

Meistä kumpikaan ei koe riitelyä hyödyllisenä, joten ratkaisemme asiat eri tavalla. Jaamme samanlaiset arvot ja riitelyllä ei saa aikaan mitään hyvää. Vaikuttaa siltä, että kaksplussalaiset ovat suhteissa, joissa mesotaan ja riidellään jatkuvasti. En tiedä sitten riiteleekö erilaiset persoonat enemmän kuin rauhaa rakastavat.

Kokemuksesta voin sanoa ettei ne tulkitkaan aina pysty tuomaan esille toisen syviä tunteita ja kuinka sille tulkille edes niitä haluaakaan paljastaa, ne kun kuuluisi kuiskata sen kumppaninsa korviin.
Yritä siinä sitten herkällä hetkellä vaikkapa puheilla provota toista haluamaan sängyssä jotain mistä itsekin tykkäät tai kertoa mitä tahtoisit miehen tekevän itsellesi...tai kuiskata miehen korvaan mitä haluaisit itse miehelle tehdä...voin kuvitella sen tilanteen, tulkki kuiskii samaan aikaan pään toisella puolella ne asiat miehen korvaan toisen äidinkielellä..

Ja ei, mua ei ole tarvinnut sängyssä kenenkään tulkkailla, vaikka tuosta helposti sen käsityksen saa:ROFLMAO:
Mutta tarkoitan että tulkit ei aina tulkkaa niinkuin pitäis...ja sitten aloinkin miettimään tuota sänkytilannetta:oops:

Olen löytänyt hyvän miehen, joka välittää ja rakastaa eikä ole heti ensimmäisenä pyrkimässä sänkyyn. Miehen sisko ja ystävä ovat tulkanneet kaiken sanasta sanaan suullisesti että kirjallisesti. En ymmärrä ylipäätään minkälainen ihminen on heti harrastamassa seksiä toisen kanssa?

Olen löytänyt hyvän miehen, joka välittää ja rakastaa eikä ole heti ensimmäisenä pyrkimässä sänkyyn. Miehen sisko ja ystävä ovat tulkanneet kaiken sanasta sanaan suullisesti että kirjallisesti. En ymmärrä ylipäätään minkälainen ihminen on heti harrastamassa seksiä toisen kanssa?
Ei kai oikein muut kun raiskaajat. Muut tapaa ensin vähä jutella. En mäkään ymmärrä millainen ihminen kykenee raiskaamaan, ei kai kellään normaali-ihmisellä siihen riitä ymmärrys.

En ymmärrä ylipäätään minkälainen ihminen on heti harrastamassa seksiä toisen kanssa?
Ei sun tarviikkaan sitä ymmärtää, monet eivät välttämättä ymmärrä miksi joku menee naimisiin jonkun kanssa jonka kanssa ei osaa puhua eikä ole harrastanut seksiä...me ollaan erilaisia, se vaan pitää hyväksyä tai olla hyväksymättä.
Itselleni seksi on hyvin tärkeä asia parisuhteessa ja parisuhde ilman seksiä ja ilman minkäänlaista yhteistä kielitaitoa, olisi kaverisuhde...jos sitäkään, koska enhän tietäisi mitään toisen ajatuksista ellei hän voi niitä minulle kertoa.
Sinulle se sopii ja se on hyvä se...kaikille ei.

Mutta tohon sun kysymykseen kun mietit minkälainen ihminen on heti harrastamassa seksiä? Elävä? Kumppaniaan haluava ja himoitseva? Rakastava ja seksuaalinen olento?

Sinä ne samaan nippuun vedit. Missä kohdassa olen kuulostanut siltä että tuomitsen ketään? En ole mitään sellaista sanonut.

Miten te olette tavannut ja päätyneet muuttamaan yhteen jos ette edes samaa kieltä puhu? Mä oon luullu et tuo on enemmän thaikkujen ja postimyyntimorsianten ongelma...
Oletat minun olevan postimyyntimorsian ja mieheni thaikku, mutta vaan kun ei olla. Tunnetko ainuttakaan thaimaalaista tai aasialaista ylipäätään? Raiskaaja kommenttiin sanon vaan sen ettei mies ole raiskaaja, koska emme ole harrastaneet seksiä.

Ei sun tarviikkaan sitä ymmärtää, monet eivät välttämättä ymmärrä miksi joku menee naimisiin jonkun kanssa jonka kanssa ei osaa puhua eikä ole harrastanut seksiä...me ollaan erilaisia, se vaan pitä hyväksyä.
Itselleni seksi on hyvin tärkeä asia parisuhteessa ja parisuhde ilman seksiä ja ilman minkäänlaista yhteistä kielitaitoa, olisi kaverisuhde...jos sitäkään, koska enhän tietäisi mitään toisen ajatuksista ellei hän voi niitä minulle kertoa.
Sinulle se sopii ja se on hyvä se...kaikille ei.

Ihmiset ovat erilaisia..siinähän se onkin. Ei pitäisi tuomita erilaisuutta, vaikka vaikeaahan se on. Hyvä jos tiedät millainen olet ja saat seksiä, kun kertomasi perusteella seksi näyttää olevan todella tärkeää juuri sinulle. Itselleni tuollainen olisi pelkkä seksisuhde, mutta onneksi olen löytänyt kaikinpuolin hyvän miehen. Tulemme vielä puhumaan samaa kieltä ja ymmärtämään toisiamme miehen kanssa.

Hyvä jos tiedät millainen olet ja saat seksiä, kun kertomasi perusteella seksi näyttää olevan todella tärkeää juuri sinulle.
No nyt sä saat asian kuulostamaan siltä niinkuin parisuhteeseen ei mielestäni muuta kuulukaan seksin lisäksi ja tuntuu niinkuin piilov*ttuilet vaikka yritän puhua asiallisesti.
En ole parisuhteessa tällä hetkellä, mutta kun olen niin aion olla sitä ihmisen kanssa joka tietää mistä tykkään ja voin sen hänelle kertoa.
Kyllä siinä menis molemmilta halut, jos asioista täytyisi kertoa elekielellä saati sitten tulkin välityksellä. ''Can you tell him that now I'm gonna open my legs that he could spooge me a bit and ask him also touch me first and talk to me dirty, please?''.

No nyt sä saat asian kuulostamaan siltä niinkuin parisuhteeseen ei mielestäni muuta kuulukaan seksin lisäksi ja tuntuu niinkuin piilov*ttuilet vaikka yritän puhua asiallisesti.
En ole parisuhteessa tällä hetkellä, mutta kun olen niin aion olla sitä ihmisen kanssa joka tietää mistä tykkään ja voin sen hänelle kertoa.
Kyllä siinä menis molemmilta halut, jos asioista täytyisi kertoa elekielellä saati sitten tulkin välityksellä. ''Can you tell him that now I'm gonna open my legs that he could spooge me a bit and ask him also touch me first and talk to me dirty, please?''.
En vittuile vaan kerron oman mielipiteeni aivan kuten itsekin kerroit. Et ymmärrä tapaani elää enkä ymmärrä sinua, vaikka yritän. Pilasit sen viimeisen mahdollisuuden ihan itse kiroilemalla ja puhumalla rumia. Olen aidosti onnellinen miehen kanssa, mutta emme elä samalla tavalla kuin sinä. Vaikka yhteinen kieli puuttuu, niin kaikesta huolimatta rakastamme toisiamme. Ymmärrätkö, että meille seksi ja rakkaus ovat kaksi aivan eri asiaa?

Miten te olette tavannut ja päätyneet muuttamaan yhteen jos ette edes samaa kieltä puhu? Mä oon luullu et tuo on enemmän thaikkujen ja postimyyntimorsianten ongelma...
Oletat minun olevan postimyyntimorsian ja mieheni thaikku, mutta vaan kun ei olla. Tunnetko ainuttakaan thaimaalaista tai aasialaista ylipäätään? Raiskaaja kommenttiin sanon vaan sen ettei mies ole raiskaaja, koska emme ole harrastaneet seksiä.
No en ole kyllä olettanut yhtään mitään, en susta enkä sun miehestä, ja miten ihmeessä sä pystyit raiskaaja kommentista mitenkään vääntään että se koskis sun miestä? En tiedä miten sen teet mutta komeesti vääristelet asiat itsellesio_O Alkaa vaikuttaa siltä et teidän on ehkä ihan hyvä säilyttääkin pieni kielimuuri...

• Tykkää
Reactions: Elena777
No en ole kyllä olettanut yhtään mitään, en susta enkä sun miehestä, ja miten ihmeessä sä pystyit raiskaaja kommentista mitenkään vääntään että se koskis sun miestä? En tiedä miten sen teet mutta komeesti vääristelet asiat itsellesio_O Alkaa vaikuttaa siltä et teidän on ehkä ihan hyvä säilyttääkin pieni kielimuuri...
Kielimuuri alkaa pikkuhiljaa purkautua ja kielen ahkera opiskelu tuottaa tulosta. Hyvä, ettet olettanut miestäni raiskaajaksi. En vääristele asioita, mutta saat ne kuulostamaan suoranaiselta syyttelyltä meitä kohtaan. En ymmärrä logiikkaasi.