PER*ELEEN ANOPPI!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siipe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajattelen ehkä toisin, mutta minusta anoppisi käytös on ihan normaalia. Joka joulu olemme jo vuosia sovittaneet yhteen sukulaistemme joulunviettoa, vaikka pitkät matkat meilläkin on emmekä erityisesti rakasta appivanhempiamme. Joulu vain on perhejuhla, eikä minusta tunnu oikealta riistää isovanhemmilta ja lapsilta iloa toisistaan jouluna, vaikka se paljon työtä ja joustoa vaatiikin.

Mun mielestä joulu on myös perhejuhla ja joulurauhakin kun julistetaan niin ei ole yhtään väärin haluta olla omissa oloissaan eikä kyläillä joulurauhan aikaan ja rauhoittua. Toki jokainen tekee kuten haluaa, mutta ymmärrän ap:ta erittäin hyvin jos haluaa olla joulun niin kuin tähänkin mennessä. Oman perheen kesken.

kiitos :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja siipe:
Ajattelen ehkä toisin, mutta minusta anoppisi käytös on ihan normaalia. Joka joulu olemme jo vuosia sovittaneet yhteen sukulaistemme joulunviettoa, vaikka pitkät matkat meilläkin on emmekä erityisesti rakasta appivanhempiamme. Joulu vain on perhejuhla, eikä minusta tunnu oikealta riistää isovanhemmilta ja lapsilta iloa toisistaan jouluna, vaikka se paljon työtä ja joustoa vaatiikin.

Jatkan siis että normaalia on nuo joulujutut, ei moitteet lastenhoidossa tms.

nimenomaan, PERHEJUHLA, jonka haluamme oman PERHEEMME parissa viettää, emme anopin määräilyjen mukaan. kohta otan itseäni niskasta kiinni ja ilmoitan, että joulun pyhinä ajelemme heille, emme jouluna, eikä meille oteta vieraita vastaan. ehkä maailmanloppu taas hälle mutta en ala tässä asiassa joustamaan. en ala jouluaattoani pilaamaan tuon ihmisen takia.

Hyvä homma. Eihän lapsetkaan nauti joulusta jos aistivat äidin ja mummon kireän ilmapiirin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Nasu-u:
Hieman aiheen vierestä, mutta oletteko huomanneet, että jotkut mummot/anopit järkkää sukulaisvierailuja teille, koska vieraat haluavat nähdä vauvan/lapsen? Minua ärsyttää sellainen "esillelaitto", kesällä anoppini soitti minulle (ei normaalisti soita KOSKAAN), että hänen sisko perheineen tulee käymään, että tule tänne klo sejase, he haluavat nähdä pojan. Sanoin, että kiitos kutsusta, mutta olen huonovointinen (olin raskaana, viikkoja yli 30 ja mukavana raskausoireena ripuli) ja etten varmaankaan jaksa tulla. Että kukaan ei ollut minun voinnista tai jaksamisesta kiinnostunut..

tuttua, niin tuttua :) juurihan anopin australianserkku on tulossa lapsiamme pällistelemään, itse näin 7v sitten häissämme tuon ihmisen :D ja nyt pitäis meille angetä ihan muuten vaan... :D ei onnistu :D

koettakaa nyt ihmiset muistaa et toisilla on omat tapansa viettää joulua ja ajatella eri tavoin perheestä. minä lasken perheeseen omatkin vanhemmat, jotkut vain sen oman miehen ja lapset. mikään pakko ei ole kenenkään viettää joulua ihmisen kanssa joka määräilee, oli joulu miten perhejuhla hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Kannattaa muistaa sitten. kun on itse anoppi, olla tupeksimatta lasten/lastenlasten joulurauhaa häiritsemään! Eikö

Tottakai. Minun anoppini sanoi ettei hänkään ennen kun lapset olivat pieniä ollut tykännyt, että kukaan tulee häiritsemään heidän joulunviettoaan.

Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
kenekä idea (miehen vai anopin)?

no anopin :D oli soittanut matkalla kun mies tuli töistä, "että hän on päättänyt..." mies oli sanonut vaan että katsotaan, ja puhutaan kotona, mutta anoppi oli jo päälle jatkanut kinkuista sun muista, niin ja että se keittiönpöytä on liian pieni että se täytyy vaihtaa :o

Kannattaa muistaa sitten. kun on itse anoppi, olla tupeksimatta lasten/lastenlasten joulurauhaa häiritsemään! Eikö

ei se mummous anna ihmiselle lupaa käyttäytyä miten vaan. eiköhän tuokin anoppi olis enemmän tervetullut sinne lasten lapsien tykö jos osais käyttäytyä.

Todellakin!
Oma äitini on juuri sellainen, että pitää pyytämällä pyytää kylään, luulee ressukka olevansa häiriöksi.. <3 :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No jos et millään pysty anopin kanssa viettään joulua niin sit on vaan suu avattava ja sanottava anopille et joulun ootte omalla porukalla. Niin mäkin sanoin :)

mä ilmoitin pari joulua sitte, et on viimine joulu ku lähdetään mihinkään! vähän anoppi oli näreissään, kun on ollut kuulemma tapa viettää joka toinen joulu heillä... mä olin vaan et mulla on tapana viettää joulu omassa kotonani omien lasten kanssa...

viime joulu oltiin kotona, mun isä oli meidän kans aaton. he kävivät apen ja anopin äiteen kanssa joulupäivänä syömässä. vähän anoppi närppi MUN tekemiä ruokia... mut ku kuuli et suurin osa on ostettu ja pernalaatikko tädin tekemä alkoi maistuu, eiks ole lapsellista???

nyt alkaa taas se marina, kun ollaan jälleen oman porukan kans ja mun isän. he savat sit tulla meille, jos kelpaa. tietty noi ruoat on taas hyvä hommata muualta, et anoppikin pystyysyömään :laugh: ei muuten ikin äsyö mitään mun tekemää, ei pullia, kakkuja tms... on joskus ottanut omat pullatkin mukaan ja sit niiät vääntäny...

et voimia kaikille pas**jen anoppien "omistajille"...

No jos et millään pysty anopin kanssa viettään joulua niin sit on vaan suu avattava ja sanottava anopille et joulun ootte omalla porukalla. Niin mäkin sanoin :)

mä ilmoitin pari joulua sitte, et on viimine joulu ku lähdetään mihinkään! vähän anoppi oli näreissään, kun on ollut kuulemma tapa viettää joka toinen joulu heillä... mä olin vaan et mulla on tapana viettää joulu omassa kotonani omien lasten kanssa...

viime joulu oltiin kotona, mun isä oli meidän kans aaton. he kävivät apen ja anopin äiteen kanssa joulupäivänä syömässä. vähän anoppi närppi MUN tekemiä ruokia... mut ku kuuli et suurin osa on ostettu ja pernalaatikko tädin tekemä alkoi maistuu, eiks ole lapsellista???

nyt alkaa taas se marina, kun ollaan jälleen oman porukan kans ja mun isän. he savat sit tulla meille, jos kelpaa. tietty noi ruoat on taas hyvä hommata muualta, et anoppikin pystyysyömään :laugh: ei muuten ikin äsyö mitään mun tekemää, ei pullia, kakkuja tms... on joskus ottanut omat pullatkin mukaan ja sit niiät vääntäny...

no anopin :D oli soittanut matkalla kun mies tuli töistä, "että hän on päättänyt..." mies oli sanonut vaan että katsotaan, ja puhutaan kotona, mutta anoppi oli jo päälle jatkanut kinkuista sun muista, niin ja että se keittiönpöytä on liian pieni että se täytyy vaihtaa :o

no huh huh!!

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
ja tuo "käydään syömässä vaan" on hieman hankalaa, kun matkaa on 600km välissä. ne juuri olivat kuukausi sitten vajaan viikon, jolloin työpäiväni aikana anoppi oli kerinnyt mullaamaan puoli huushollia mielivaltaisesti. teen hänen mielestään kaiken väärin, lasten sängytkin on huonossa asennossa tähtiin verrattuna :o mä en kestä!! niin, ja meillä ei sais juoda rasvatonta maitoakaan, kevytmaitoa sen olla pitää :o

Minä itse en antaisi pompottaa kenenkään itseäni ja perhettäni/kotiani noin!!

en minäkään.

enkä mie. ja sen tietää anoppi (sai kuulla sen myös ristiäisten aikaan) ja omat vanhempani. me teemme niinku me olemme ukon kanssa päättäneet. anopit ei meiän perhe-elämään puutu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kellemes:

:laugh: no ei mulla noin "paha" anoppi sentääs oo, ihan mukava se on suurimman osan aikaa ;)
Mut nyt meinas taas mennä pullat väärään kurkkuun kun sanottiin et jos meitä haluu isänpäivänä nähä niin tervetuloa, kakkua on tarjolla kokopäivän :whistle:

Jatkan siis että normaalia on nuo joulujutut, ei moitteet lastenhoidossa tms.

nimenomaan, PERHEJUHLA, jonka haluamme oman PERHEEMME parissa viettää, emme anopin määräilyjen mukaan. kohta otan itseäni niskasta kiinni ja ilmoitan, että joulun pyhinä ajelemme heille, emme jouluna, eikä meille oteta vieraita vastaan. ehkä maailmanloppu taas hälle mutta en ala tässä asiassa joustamaan. en ala jouluaattoani pilaamaan tuon ihmisen takia.

Näin juuri!Pidän peukkuja!:)
Ja kun alkuun pääset pidä samalla miehelles pieni puhe..aika lapatossu-touhua mieheltäskin!;)

:o vaan tiedokisi aikanaan,ettei pöytää tarvii vaihtaa,eikä kinkkua varata liikaa..jouluaatostahan nyt on kyse? soitat/ilmoitat,että aaton vietätte kotona(onhan siinä pyhiä kyläillä )
jos anoppi vetää herneet tästä nenuun,niin......anna vetää :D

mun anoppi LUULEE et mä nuolisin sen per**ttä, mutta on nyt näinä vuosina huomannut, et mä TODELLAKIN sanon mielipiteeni ja ellen tykkää sanon myös sen. kyl hänkin on kova päättämään meidän menoista, mut mä kyl sanon vastaan, jos silttä tuntuu!!! vaikka kyl anopikin joskus nuoleee kieli ruskeena mun per**ttä... oisenkin miniänsä viel enemmän...
meillähän on MEIDÄN perhe, johon anoppi EI kuulu. me tehdään jutut MEIDÄN perheen kanssa, ei anopin mieleen... kyllä ihmisellä pitää oma pää olla ja omat mielipiteet...

mut toivon HARTAASTI ETTEI MINUSTA TULE IKINÄ VIT**MAISTA ANOPPIA... poikia on kaksi :D

:o vaan tiedokisi aikanaan,ettei pöytää tarvii vaihtaa,eikä kinkkua varata liikaa..jouluaatostahan nyt on kyse? soitat/ilmoitat,että aaton vietätte kotona(onhan siinä pyhiä kyläillä )

juu, jouluaatosta.. kun hän on tuomassa OMAT PÖPERÖT mukanaan meille, jos emme lähde sinne! no joo, kohta otan puhelimen kauniiseen käteen kun saan vauvan unille ;)

juu, jouluaatosta.. kun hän on tuomassa OMAT PÖPERÖT mukanaan meille, jos emme lähde sinne! no joo, kohta otan puhelimen kauniiseen käteen kun saan vauvan unille ;)

olette /vietätte *omalla porukalla*aaton,pyhinä EHKÄ vierailette(johan on tosiaan p**anoppi,jos ei mene jakeluun)
tsemppiä

:wave:

ei se mummous anna ihmiselle lupaa käyttäytyä miten vaan. eiköhän tuokin anoppi olis enemmän tervetullut sinne lasten lapsien tykö jos osais käyttäytyä.

Niinpä, tässä ketjussa ei kaiketi olekaan kysymys "joulun vietosta", vaan
anopin ja miniän jo aikaisemmin tulehtuneista väleistä. Kannattaisi nostaa kissa pöydälle mutta joulunaika tuskin on se paras ajankohta kriisin selvittelyyn. Totta sekin, että pienetkin lapset kyllä ymmärtävät, ettei kaikki ole kohdallaan.

Niinpä, tässä ketjussa ei kaiketi olekaan kysymys "joulun vietosta", vaan
anopin ja miniän jo aikaisemmin tulehtuneista väleistä. Kannattaisi nostaa kissa pöydälle mutta joulunaika tuskin on se paras ajankohta kriisin selvittelyyn. Totta sekin, että pienetkin lapset kyllä ymmärtävät, ettei kaikki ole kohdallaan.

meidän välit eivät ole tulehtuneet, en vaan voi sietää tuollaista ihmistä! ja anoppi luulee olevansa korvaamaton helkarin neuvoineen, eikä kuuntele mitä ME sanomme.

Mutta joo.. hermot menemäs anoppiin täälläki, eikä ees jouluun liittyvis asiois. Kuinkahan mahtaa käydä kun ilmoitamme että jouluna ei lähdetä sinne ajeleen kun on lapsi syntymäs joulukuun alussa ja todellakaan ei ruveta ajeleen heille asti joulun aikaan. Niin ja siis kolmas lapsi tulossa. Tuun sitte tänne purkamaan päätäni ku miehelläki joku äitin poikavaihe taas menos, mutsiaan puolustaa henkeen ja vereen, unohtaa ihan oman perheensä siinä sivus =( Menköön yksin sitte, ite vietän joulua mieluummin oman perheen kesken, kylässä ehtii sitte käydä joskus toiste. (kiitos ku sai purkaa )

Alkuperäinen kirjoittaja veemäinen kai mäkin:
Mutta joo.. hermot menemäs anoppiin täälläki, eikä ees jouluun liittyvis asiois. Kuinkahan mahtaa käydä kun ilmoitamme että jouluna ei lähdetä sinne ajeleen kun on lapsi syntymäs joulukuun alussa ja todellakaan ei ruveta ajeleen heille asti joulun aikaan. Niin ja siis kolmas lapsi tulossa. Tuun sitte tänne purkamaan päätäni ku miehelläki joku äitin poikavaihe taas menos, mutsiaan puolustaa henkeen ja vereen, unohtaa ihan oman perheensä siinä sivus =( Menköön yksin sitte, ite vietän joulua mieluummin oman perheen kesken, kylässä ehtii sitte käydä joskus toiste. (kiitos ku sai purkaa )

Voi.. Yritä sanoa miehelles, että kumman elämää hän elää, teidän vai äitinsä? :hug:

Yhteistyössä