PER*ELEEN ANOPPI!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siipe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meidän välit eivät ole tulehtuneet, en vaan voi sietää tuollaista ihmistä! ja anoppi luulee olevansa korvaamaton helkarin neuvoineen, eikä kuuntele mitä ME sanomme.[/quote]

harmi tosiaan,ette anoppi älyä pittää liikoja *mölyjään*mahassa...itse,en tätä *anopintekeleenä*(pojat avoliitossa)ymmärrä

periaattella>koitetaan auttaa,jos apua pyydetään...mie en ymmärrä miksi pitäisi puuttua *lasten*elämään?
:headwall:
jokainenhan tekee siitä *omannäköisensä*,jos se on erillainen,kuin oma niin*souwat*?

Alkuperäinen kirjoittaja siipe:
ai, etten mä ole ainoo kenen pullat ei sovi anopin suuhun :D :D

Mä oon ihmetellyt kun oon jotain leiponut esim. lahjaksi/viemisiksi, niin anoppi on näreissään ottanut ne vastaan, ilman kiitosta. Nyt vasta oon tajunnut, että se ei todellakaan tykkää, jos teen jotain itse. Ja toisen poikansa ostamat lahjat on aina tuhat kertaa parempia kuin mun ja mun miehen lahjat. Itse oon aina arvostanut itse tehtyjä lahjoja, mutta jotkut ei osaa arvostaa niitä ollenkaan.

Tein kerran tosi hienon piparkakkutalon heille lahjaksi ja niin paljon sitä arvostettiin, että annettiin hänen siskonsa lasten "tuhota" se heti joulupäivänä. Omat vanhempani oli vähän näreissään, kun en heille tehnyt taloa ja nyt harmittaa, että näin semmoisen vaivan anopin ja apen takia, enkä omien vanhempieni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nasu-u:
Hieman aiheen vierestä, mutta oletteko huomanneet, että jotkut mummot/anopit järkkää sukulaisvierailuja teille, koska vieraat haluavat nähdä vauvan/lapsen? Minua ärsyttää sellainen "esillelaitto", kesällä anoppini soitti minulle (ei normaalisti soita KOSKAAN), että hänen sisko perheineen tulee käymään, että tule tänne klo sejase, he haluavat nähdä pojan. Sanoin, että kiitos kutsusta, mutta olen huonovointinen (olin raskaana, viikkoja yli 30 ja mukavana raskausoireena ripuli) ja etten varmaankaan jaksa tulla. Että kukaan ei ollut minun voinnista tai jaksamisesta kiinnostunut..

Kyllä vaan, meidän olis pitänyt viedä sunnuntaina eroahdistuksesta kärsivä, hurjasti vierastava 1-vuotias anoppilaan hoitoon, kun sinne oli tulossa 4 vierasta, joille haluttiin esitellä meidän lasta. Poikamme vierastaa jopa kummejaan niin paljon, että norkoilee meidän sylissä hetken aikaa. Näkee heitä kuitenkin kerran viikossa.

Ap:lle, jos miehesi ei pysty sanomaan äidilleen, kannattaa sinun se tehdä. Meillä kärsitään tuosta samasta ongelmasta, että mies ei pysty mitään sanomaan. Koita ystävällisesti sanoa, että haluatte viettää joulun oman perheen kesken. Näin minä tekisin/aion tehdä. Meillä on ollut vuorojoulut, aatto jommankumman sukulaisten luona, mutta jatkossa varmaan vietetään aatto oman perheen kesken ja ajellaan pyhinä isovanhemmille.

En jaksanut koko ketjua lukea, joten anteeksi jos tulee toistoa...

Meillä on tapana sopia asiat ensin perheen kesken ja sitten ilmoittaa muille mitä olemme suunnitelleet. Esim. jos anoppi 'kutsuisi' kylään jouluksi, mies sanoisi hänelle, että keskustelemme asiasta ja sitten minun (ja lasten) kanssa keskusteltuaan kertoisi äidilleen ollaanko tulossa vai ei. Simppeliä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies illalla ilmoitti, että Jouluksi menemme sitten anoppilaan tai he tulevat meille. Kun viime ja edellisjoulut olille omillamme kotona, MIKSIKÖHÄN??? Kun anoppi haluaa kaiken pilata, Joulunikin!!!

Millä pääsen luistaan tuosta, en halua koko jouluksi määräilevää hitleriä kotiini!!

Eikö sulla ole omaa tahtoa ollenkaan, sanor että vietät joulun vain perheesi kanssa ja sillä sipuli

Ja miehelläkö ei saa olla omaa tahtoa ollenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja doing:
no mun viesti, jossa kerroin anopille leipomisesta. vastasin toiseen, jossa kerrottiin kun anopille ei kelpaa pullat. sekin on poistettu!

JOS MUN ANOPPI ONKIN MODENA :D :D

No ilmeisesti... Tai sitten se onkin mun anoppi, ei kestä kuulla totuutta =)

kerrio anopillr!

:wave:

Mä olen kaks jouluu istunu yksin tuijottaen telkkari. Toiset puhuneet sonnien paskasta ja lehmien astutuksesta :$ Ja tämä tapahtunut miehen veljen luona jossa ollut anoppi ja appi myös. Sekä vaimon puolelta sukulaisia. Eipä tapahdu enää sen ilmoitin jo viime jouluaaton iltana.

no mun viesti, jossa kerroin anopille leipomisesta. vastasin toiseen, jossa kerrottiin kun anopille ei kelpaa pullat. sekin on poistettu!

JOS MUN ANOPPI ONKIN MODENA :D :D

poisteleeko noi modet viestejä vai häviääkö ne itsestään, jos on tullu kahteen kertaan?

Ja ANOPPI ei halua olla missään tekemisissä kanssamme enään ikinä, kun noin itsekkäitä olemme, ettemme heitä halua tänne jouluksi :| minä pidän pääni, ja pysymme oman perheen kanssa kotona. Minä en TAAS jouluani pilaa!!!

ap entäs jos miehesi sanoisikin että sinun vanhempiasi ei kutsuta teille kylään eikä siellä kyläillä???? Kun se anoppisi on kuitenkin miehesi äiti ja ja lastesi mummo. ja asut samaa kämppää miehesi ja lastesi kanssa ja kai heilläkin jonkinmaailmaan oikeuksia saa olla pitää sukuunsa yhteyttä.
ehdotapa sitten että menette käväisemään anopilla jouluna, niin ei kaikilla muilla paha mieli ja sinun ei tarvitse koko joulua kärsiä.
Elämä kun on täynnä kompromisseja, siihen täytyy ihmisen kuitenkin kasvaa. ei kaikki voi mennä yhden ihmisen tahdon mukaan (ei anopin mutta ei sinunkaan!) vaan on opittava myös ottamaan muut huomioon ja sekin että ei kaikki vain pelkästään hauskaa elämässä ole vaan meillä on myös ns velvollisuuksia

Minulle jäi vähän epäselväksi miehesi osuus tähän jupakkaan. Siis hänkö ei saanut suutaan auki ja sanonut selvästi, että asiaa ei ole päätetty, vaan hän keskustelee siitä ensin kotona?

Vai onko miehestä ihan kiva, jos äitinsä tulee teille jouluksi?

Jotenkin en tajua sitä, että esim. MINUN pitäisi nujakoida anoppini kanssa, joka on ensin asioinut mieheni eli poikansa kanssa. Kyllä poikakin voi sanoa äidilleen suorat sanat, jos kerran on kanssani samaa mieltä, ei se ole minun tehtäväni.

Mies illalla ilmoitti, että Jouluksi menemme sitten anoppilaan tai he tulevat meille. Kun viime ja edellisjoulut olille omillamme kotona, MIKSIKÖHÄN??? Kun anoppi haluaa kaiken pilata, Joulunikin!!!

Millä pääsen luistaan tuosta, en halua koko jouluksi määräilevää hitleriä kotiini!!

kiva mies sulla, ei taida löytyä keskustelutaitoa. Josko sinulta löytyisi sellaista enemmän? puhu miehesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ap entäs jos miehesi sanoisikin että sinun vanhempiasi ei kutsuta teille kylään eikä siellä kyläillä???? Kun se anoppisi on kuitenkin miehesi äiti ja ja lastesi mummo. ja asut samaa kämppää miehesi ja lastesi kanssa ja kai heilläkin jonkinmaailmaan oikeuksia saa olla pitää sukuunsa yhteyttä.
ehdotapa sitten että menette käväisemään anopilla jouluna, niin ei kaikilla muilla paha mieli ja sinun ei tarvitse koko joulua kärsiä.
Elämä kun on täynnä kompromisseja, siihen täytyy ihmisen kuitenkin kasvaa. ei kaikki voi mennä yhden ihmisen tahdon mukaan (ei anopin mutta ei sinunkaan!) vaan on opittava myös ottamaan muut huomioon ja sekin että ei kaikki vain pelkästään hauskaa elämässä ole vaan meillä on myös ns velvollisuuksia

SANOINKO MÄ NÄIN????? ETTEN ANNA MUMMON TAVATA LAPSIA???

KYSE OLI JOULUAATOSTA,JONKA HALUAMME PERHEEMME KANSSA OLLA RAU-HAS-SA!!! se nyt ei mene jakeluun anopille!!! eikä näemmä sinullekaan!

Ei yhtään kanssa huvittaisi anopilla käydä, ne onneks syö jo puolelta päivin :o joten loppupäivä saadaan sit olla kotosalla rauhassa. :xmas:
Ap:lle :hug: samoin mäkin olisin toiminut, toivottavasti anoppisi tajuaisi jotain, ehkä...

teit ihan oikein, kyllä teillä on oikeus viettää joulu oman perheen kesken kuten haluatte. teillä ei ole velvollisuutta pitää anoppiin edes yhteyttä saati hyppiä hänen ohjeidensa mukaan. :hug:

TE ETTE NÄEMMÄ OSAA LUKEA!!!
MIEHELLENI ANOPPI ILMOITTI VAAN,ETTÄ TULEVAT JOULUKSI JA TARTTEE OSTAA UUS RUOKAPÖYTÄ YM, MIES SANOI ETTÄ PALATAAN ASIAAN KUN ON KOTONA PUHUTTU ASIASTA.
JOULUN PYHINÄ KYLLÄ OLTAIS MENTY SINNE, _EI AATTONA_ NIINKUIN ANOPPI NYT HALUAA TULLA TÄNNE!!!!!!!

Minulle vain siis jäi hämäräksi se, kuinka aktiivisesti MIEHESI on ilmoittamassa anopille mitä mieltä te olette. Toki se on se ja sama kumpi ilmoittaa, mutta ainakin minä koen kivaksi sen, että mies on tukemassa yhteisessä asiassa (ja ainakin tällä palstalla on vaimoja, joiden miehet tuntuvat edelleen olevan äitiensä tossun alla...).

Minusta teette kyllä ihan oikein, kun päätätte itse joulunvietosta. Niin minäkin teen ihan taatusti. :)

Yhteistyössä